Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 03.03.2007, 11:45
J4nnu:n Avatar
J4nnu J4nnu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.08.06
Sijainti: Vehkajärvi/Tampere, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Juu on tullu levy jo aikaa sitten. Meidän projekti vähän tyssäs kun oli vanhasta koneesta nokka-akseli kilahtanu. Ja samaan aikaan projekti paisuu tehostimeen joka onkin jo melkein paikoillaan.

Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 04.03.2007, 08:27
tomikoo:n Avatar
tomikoo tomikoo ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 06.02.04
Sijainti: mäntsälä, hautjärvi
Viestit: 1.846
Perusasetus

Jaaha, tulee vähän myöhässä, mutta JA-elektrosta ainakin saa lambda anturille asennus levyä, jonka saa kiinni hitsaamalla tai pulteilla, noin vastaisen varalle.

<center> GRASSHILLRACING</center>
<center>team UTSMANZAA</center>
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 04.03.2007, 13:42
jnu jnu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.04
Sijainti: Heinola
Viestit: 1.885
Perusasetus

Mihin tarvii lambda anturin asennuslevyä? Mutterista voi joutua maksamaan lähikaupassa jopa euron. Asennuslevy kuulostaa kalliilta. Tai jos niitä todella saa (ilmaiseksi) sieltä niin veikkaan että lähetys/hakemiskulut on kuitenkin aika paljon isommat.

**************
Jussi ja Suzuki
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 17.03.2007, 14:46
J4nnu:n Avatar
J4nnu J4nnu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.08.06
Sijainti: Vehkajärvi/Tampere, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Meidän projekti ei oikeen oo edistyny viä kovin pitkälle. Kone ois sillain kasassa että kun löis paikoilleen ja alkais piuhoja setvimään mutta tulikin taas lisää hommaa kun Jussi toi BeeJiin ja pitäs murrokset vaihtaa siihenkin.. No kyllä suikka ennen jäitten lähtöö liikkuu omin avuin jo.

Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 17.03.2007, 14:46
J4nnu:n Avatar
J4nnu J4nnu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.08.06
Sijainti: Vehkajärvi/Tampere, Finland.
Viestit: 180
Perusasetus

Meidän projekti ei oikeen oo edistyny viä kovin pitkälle. Kone ois sillain kasassa että kun löis paikoilleen ja alkais piuhoja setvimään mutta tulikin taas lisää hommaa kun Jussi toi BeeJiin ja pitäs murrokset vaihtaa siihenkin.. No kyllä suikka ennen jäitten lähtöö liikkuu omin avuin jo.

Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 13.08.2007, 21:17
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Taas yksi ruisku Suzuki väkerretty

Tällä kertaa Volvon korkeapainepumpulla:



Ruiskun tietokoneen sijoituspaikasta voi arvata autolla ajettavan kilpailulajin




Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 13.08.2007, 21:29
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

oliko tässä nyt elimenluovuttajana se kone missä tuli ajoaikaa mukana, vai mistä sulla noita riittää oikein?

sheetmetal
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 14.08.2007, 05:36
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Lainaus:
quote:
oliko tässä nyt elimenluovuttajana se kone missä tuli ajoaikaa mukana, vai mistä sulla noita riittää oikein?

sheetmetal

Tähän projektiin auton omistajalla oli itsellä varattuna palikat.

Emännän ajoauton osat alustavasti menossa punaiseen spoa Suzukiin,mikä ajeli viime ajopäivälläkin.Pitäs vaan löytää parempi Swifti sille tilalle,niin pääsisi purkamaan.

Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 15.08.2007, 12:47
Kuris Kuris ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.11.06
Viestit: 37
Perusasetus

Ekat testit on keltasella ajettu ja TODELLA lupaavalta tuntuu.
Ajelen kotona saama reittiä aina, kun rakentelen. ja huomasin voimaa tulleen lisää huomattavasti rinteissä sai ajaa yhden vaihteen isommalla ja tyhjä käynnillä jaksaa edetä hyvin kivikossa.
Juukassa on todellinen koitos raportoin sen jälkeen kuinka pruutta kesti kosteutta.

Kuramadot.

Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 28.08.2007, 19:30
Kuris Kuris ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.11.06
Viestit: 37
Perusasetus

Keltannen toimi hienosti ruiskun osalta kävi yli puolituntia veden alla ja ei käynti häiriöitä. Laitan kuvi kun ne sen verta kuivuvat.
Voin suositella kyllä ruiskua Suikka miehille jotka painii käynti ongelmien kanssa. TOIMII HIENOSTI.

Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 09.12.2008, 00:51
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 702
Perusasetus

VSS eli nopeusanturi


Jos tämä VSS juttu on vielä ratkaisematta, niin tässä pari vihjettä. Omassa Rangen EFI konversiossa maalasin nopeusmittarin pyörivään magneettiin musta/valko sektorit. Tein mittarin pohjaan reijän mistä laitoin optisen heijastusanturin lukemaan musta-valkoiseksi maalattua pyörivää osaa. Katso tämän stoorin kohdasta VSS
http://www.kolumbus.fi/juha.niinikoski/Rover/Rover.htm
Tässä esimerkki anturista.
http://www.farnell.com/datasheets/104610.pdf

Toinen konsti on liimata mittarin sisään pyörivän magneetin lähelle REED kytkin. REED kytkin on herkkä magneettikenttään reagoiva mekaaninen kytkin. Tässä esimerkki REED kytkimestä.
http://fi.farnell.com/coto-technolog...5mm/dp/1081699

Maalaamalla saa niin monta pulssia/pierros kuin haluaa. Reed kytkimellä tulee yksi tai muutama magneetin napaluvusta riippuen. Travittava pulssien määrä/matka riippuu ECM:ästä. Tässä ei vaadita suurta tarkkuutta. Pääasia, että suuruusluokka on kohdallaan ja ECM tietää koska ollaan maantienopeuksissa. Eri ohjainyksikät tekevät vähän eri temppuja nopeustiedon perusteella. Yleisimpiä ovat kaikenlaiset testit mitkä tehdään vasta nopeuden ollessa riittävä. ECM:ät missä on polttoaineen syötön katkaisu moottorijarrutuksessa käyttävät nopeustietoa hyväkseen.

Kytkentä kannattaa katsoa ECM:n papereista. Suurin osa VSS antureista on ns maadottavia eli kytkevät VSS inputtia maihin. Joukossa on myös malleja mitkä antavat akkujännitteen suuruista pulssia eli kytkevät +12V linjaan.

Juha
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 17.12.2008, 11:30
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 702
Perusasetus

Swift nopeusanturi


Jatkona edelliseen juttuun ja tiedoksi jos jollain on vielä nopeusanturin virittely vaiheessa. Purin Swiftin mittarin. Sieltä löytyi edellisessä stoorissa mainittu Reed kytkin. Näyttää antavan 4 pulssia (kytkentää) / mittarin akselin kierros. Mittarissa on merkitty sen kalibraatio 637rev/km saadaan tästä nopeuspulssien lukumääräksi 637*4 = 2548/km. Tässä kuva anturista.
http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...U/IMG_6540.JPG

Lisäsin Suzuki/Denso D3 ECU sivuilleni kuvia ja kommentteja antureista.
http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...Suzuki_ECU.htm

Juha
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 17.03.2009, 21:18
mosku mosku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.03.07
Sijainti: Lohja,Finland.
Viestit: 245
Perusasetus

410:n tunausta ;)


Hähää, Täällä ollaan oltu ahkeria ja ähelletty 1,3 mookkori tuon litrasen tilalle. Rabbit:ltä meetingistä otettiin moottori mukaan ja nyt jo se nokalle nosteltiin. Tulihan tuon moottorin mukana tuo ruiskusarjakin.
Täytyy kyllä sanoa että miten voi auton ominaisuuden muuttua niin paljon kuin tällä duunilla saatiin aikaan.

termarikotelon tein ihan ite siten että siihen käy suoraan tuon swift:in ylä letku. Alavaesiletkuksi 55cm yleismalli.



Kaitsu kun antoi sen swiftin flektin mukaan niin aattelin sen käyttää myös. (sen alla konehuoneessa on 9500 vinssi).



90A Boossilainenkin on löytänyt tiensä koneen kylkeen



Niin ja olihan siihen litraseen laitettu opelin tehostin niin eihän sitä pois voinut jättää





413:n kardaania lyhensin 4cm ja siirsin konetta taaemmas ni mahtuu toi vinssi elämään tuolla konehuoneessa.



Sit toi ilmanputsari sai jatkaa elämäänsä toistaiseksi konehuoneessa



Kokoojasäiliö täytyy vielä tehdä. Siirtopumpun tehtävää tulee hoitamaan facet:in red top jotta riittää. Niin ja jarrutehostin täytyy hommata et pääsee leimalle.

Se mitä tulee tuohon ruiskuun niin on äärettömän helppo kytkeä ja laittaa toimimaan. Piuhasarjan tein valmiiksi moottoripukissa ja teippasin vulkanoituvalla teipillä---> tuli hyvä. Pääreleeksi täytyy vielä hommata "diodirele" ku sammuu hieman hitaasti. Ruiskuboxi ja releet muuttaa kattoon kun tehdään kaaret.
Niin ja se ilmastoinnin heräte(-) signaali nostaa kierroksia vain hetkeksi.

Viimeksi muokannut mosku : 17.03.2009 21:21
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 18.03.2009, 01:50
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 702
Thumbs up

SJ413 EFI


Kiitos kuvista. Montako tuntia meni koko hommaan? Ylävesiletkun liitos on hieno. Jätitkö termostaatin alkuperäiseen paikkaan?

Toivomus sinulle ja myös muille ketkä olette tehneet 413 ruisku konversion Swiftin kamoilla. Tietenkin myös niille joilla on tavarat hyllyssä odottamassa asennusta. Ottakaa kuva ruiskuboxin arvokilvestä ja kertokaa minkävuotisesta autosta se on. Kerään tietoja mikä ECM löytyy mistäkin Swiftin mallista ja vuosimallista. Koitan selvittää osien vaihtokelpoisuutta keskenään. Tässä taustaa omista harrastuksistani.
http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...Suzuki_ECU.htm
Jos rohkeus riittää avata ruiskuboxi, niin tarkka kuva sisältä myös kiinnostaa. Erityisesti mitä prosessorin (iso musta piiri) lukee.

SJ410:ssa on erillainen nopeusmittari, mutta tästä saat vähän vihjeitä miten ajoneuvon nopeus anturin(VSS) voi rakentaa nopeusmittarin sisään.
http://koti.mbnet.fi/j0hannes/Meterc...ion/index.html

t. Juha
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 18.03.2009, 17:09
mosku mosku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.03.07
Sijainti: Lohja,Finland.
Viestit: 245
Perusasetus

Koko hommaan tais mennä kokonaisuudessaan joku 20tuntia + moottorin muutokset (piuhasarja, nokka, ö-pohja, yms.) 2tuntia.
Tuohon vaihtoaikaan sisältyy moottorikorvien teko(nimimerkillä myydään 413 orkkis korvat), termari kotelo, vaihdekepin reiän muutos, laatikon kannake, ohj. tehostimen pumpun jalka, alahihnapyörä, pakoputki, kardaanin lyhennys ja paljon muuta. Moottorinosturina toi 12tn metrin hiab onneks oli kilpikonna asetus niin oli liikkeet pieniä.
Termari on omalla paikallaan. Tein laipan 6mm latasta ja mutka on 42mm höyryputken mutka... ei mätäne .
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 19.03.2009, 10:10
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 702
Perusasetus

SJ413EFI


Nopeasti olet tehnyt hyvää jälkeä. Jäljistä päätellen kone on siirtynyt vähän taakseppäin. Paljonko?

Vielä kerran Denso D3 ECM boxeista. Tuntuu, että nämä ovat Japanin valtion sotasalaisuuksia kun kukaan ei laita tyyppikilven kuvia/tietoja esille.

t. Juha
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 19.03.2009, 16:44
mosku mosku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.03.07
Sijainti: Lohja,Finland.
Viestit: 245
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Nopeasti olet tehnyt hyvää jälkeä. Jäljistä päätellen kone on siirtynyt vähän taakseppäin. Paljonko?

Vielä kerran Denso D3 ECM boxeista. Tuntuu, että nämä ovat Japanin valtion sotasalaisuuksia kun kukaan ei laita tyyppikilven kuvia/tietoja esille.

t. Juha
n.4cm siirsin konetta taaemmas jotta toi vinssi mahtuu olemaan tuolla konehuoneessa.

Laitan tost boxista kyl tietoo mut, täs o kaikkee "aika" paljon

-Juha-
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 19.03.2009, 19:12
Mappe:n Avatar
Mappe Mappe ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.09
Sijainti: Vaasa
Viestit: 550
Perusasetus

Asiaa! Komiasti oot vehkeet viritelly. Mulla palais tommoses hommas niin sanotusti käämit
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 24.03.2009, 16:56
mosku mosku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.03.07
Sijainti: Lohja,Finland.
Viestit: 245
Perusasetus

Tota,

ihmismieli rupee ahneeksi.
Pystyykö tätä 1 piste hässäkkää ahtamaan tai siis onks kukaan ahtanut sitä?
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 27.03.2009, 22:07
Norrena:n Avatar
Norrena Norrena ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.05.04
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 360
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Vielä kerran Denso D3 ECM boxeista. Tuntuu, että nämä ovat Japanin valtion sotasalaisuuksia kun kukaan ei laita tyyppikilven kuvia/tietoja esille.
Pienellä viiveellä:



Elimenluovuttajan käyttöönottopäivä 8.4.1992
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 28.03.2009, 01:09
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 702
Perusasetus

Denso D3 ECM numerot


Kiitos kuvasta. Kerään omalle projektisivulle listaa eri vuosimallin Swifteistä löytyneistä ECM:mistä. Saako myös sinun kuvan laittaa sinne?

Olisin edelleen kiinnostunut jos myös muut jo EFI konversion tehneet lähettäisivät kuvan purkin tyyppikilvestä ja kertoisivat minkä vuotisesta vehkeestä osat ovat. Sama pyyntö jos jollain sattuu pyörimään näitä purkkeja nurkissa. Edelleen jos rohkeus riittää kuvat piirilevystä myös kiinnostavat.

t. Juha
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 28.03.2009, 16:40
mosku mosku ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 14.03.07
Sijainti: Lohja,Finland.
Viestit: 245
Perusasetus

No niin, nyt on sitten käyty ruiskuhässäkän kanssa mettässä.
Toimii todella hienosti. Semmosissa paikoissa missä ennen piti hinkata litrasen kanssa pari kertaa niin nyt vaan perusvauhti ja jos tarvii lisää hanaa niin hanat auki niin tapahtu heti. Etenee aivan toiseen tahtiin.

Sitten sellasille kavereille tiedoksi ketkä miettii laittavansa litrasen tilalle 1,3:n koneen niin ei kannata mennä kyytiin tahi koeajaa isolla koneella olevaa suikkaa. Saati sitten ruiskulla olevaa.
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 29.03.2009, 19:25
Norrena:n Avatar
Norrena Norrena ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.05.04
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 360
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Säätäjä_setä Näytä viesti
Kiitos kuvasta. Kerään omalle projektisivulle listaa eri vuosimallin Swifteistä löytyneistä ECM:mistä. Saako myös sinun kuvan laittaa sinne?
Saa laittaa.
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 12.04.2009, 22:31
Pecos:n Avatar
Pecos Pecos ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 20.03.06
Sijainti: Heinäjoki, Janakkala, Suomi
Viestit: 321
Perusasetus

Tässä olis kuvia vuoden -93 swiftin boxista:

Tyyppi on vaihtunu G3


Sisuskaluissakin muutoksia



ja liitinkin näyttää hiukan erilaiselta



Boxin kansi on muutettu ruuvikiinnitteiseksi, mahtaako olla huono enne?

Edit: tuolta löytyy sähkökuvia vuosimalleittain:
http://metroxfi.com/2008/11/geo-metr...ring-diagrams/

Viimeksi muokannut Pecos : 13.04.2009 10:41
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 14.04.2009, 21:22
Säätäjä_setä:n Avatar
Säätäjä_setä Säätäjä_setä ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Espoo
Viestit: 702
Perusasetus

Swiftin ECM


Kiitos kuvista.
Onko tämäkin Swift vielä yksipiste ruisku? Onko sytytys vielä virranjakajalla?
Liitin on todennäköisesti tahallaan tehty vähän erilaiseksi, että ei sovi vahingissa vanhaan autoon. Näissä Denson vehkeissä ei tietääkseni ole mitään tyyppivikoja. Niissä Suzuki malleissa missä on käytössä Hitachin valmistama ECM on tyyppiviaksi luokiteltava ongelma. Piirikortilla olevat elektrolyytti kondensaattorit laskevat sisukset(elektrolyytin) alleen ja tuhoavat piirilevyn. Tässä esimerkki yhdestä minkä olen korjannut:
http://www.kolumbus.fi/juha.niinikos...ecu_repair.htm

Näissä Denson vehkeissä piirilevy on suojaamattomana "hatarassa" purkissa. Offi autossa kannattaa vähän miettiä mihin ja miten päin ECM:n asentaa ettei sinne pääse suoraan valumaan vettä sisälle. Hiljalleen purkin sisään kertyvä suolainen tiepöly aiheuttaa kostuessaan ongelmia. Jos purkki on syönyt kuraa voi piirikorttia putsata pensselillä ja pölynimurilla.

t. Juha
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suikan kaasarista ja käynnistä Heguli Tekniikka & Jutustelu 31 23.11.2006 12:35
rangen kaasarista mch Tekniikka & Jutustelu 11 28.08.2006 14:10
Jeepin kaasarista riesaa Ex_inkkari Tekniikka & Jutustelu 10 19.05.2006 11:11


Sivu luotu: 07:18 (GMT +2).