![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() HDJ 80 etusatuloiden männistä kysymysMeinasin cnc-sorvilla tehä uudet männät rosterista ja ostin yhden orkkis männän malliksi ja nyt kummastelen että mitä nuo "nastat" tuossa laella on oikein. Liekkö jotkin valunastat vai mitkä lie?? Jos ois tarpeettomat niin ei tarviis alkaa niitä väsäämään enää jyrsimellä. Nuo nastat tulevat muutaman kymmenesosa millin sorvatun reunan yli. Kuva ehkä vähän huono kun kamerasta akut sökönä ni piti puhelimella kuvailla. ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Sorvaat pohjan suoraksi, heppaat migillä tollaset kököt ja "plaanaat" ne taas sorvilla oikean korkuisiksi.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
kyllä noi voi jättää suosiolla poiskin.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Todennäköisesti nystyrät on vaan sen takia, että männän taakse pääsee jarrunestettä kunnolla silloinkin, kun tuo mäntä on painettu aivan sisään.
Esim. jarrupalojen vaihtamisen yhteydessä. Itse sorvaisin vain pienen koveran kuopan männän päähän (jos edes sitäkään). Riippuen siitä tulevasta kanavasta jarruputkea seuraten, ja jos tarve vaatii, niin sitten jonkinnäköinen ura(t) männän olkoreunasta kohti keskustaa. Joissain vehkeissä se kanava tulee keskelle mäntää ja joissakin taas ihan toiseen laitaan. Näillähän ei ole mitään merkitystä enää sen jälkeen, kun sitä mäntää on pumpattu parin jarrupolkimen polkaisun verran ulospäin. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jep elikkäs nastat jää pois koska ne lähtee männän laelta montun pohjalta niin luulen että se monttu riittää sellaiseksi nestetilaksi.
Seuraavaksi vaan pitäs löytää puolen metrin pätkä haponkestävää tai rosteria... Löytyy muuten sit valmis mittapiirros hdj:n jarrumännistä jos joku tarvii. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Niin olikos tossa HDJssä noi kaikki männät saman kokoset, kun 100ssa on ne ylemmät männät isommat. Alemmat useimmin tulee tiensä päähän ja jää jumittamaan. Näin ainakin oli tossa "tyttöystävän" kulkineessa ,kun kesällä jarrut herkistelin.
__________________
Safarimestarit Virolahti Fjdc |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Käsittääkseni ovat, itsehän en muista näkemältäni ainakaan miten se meni mutta kun ostin paikalliselta Toyota diileriltä yhden alkuperäisen männän mitoitusta varten niin ei löytynyt ku yhtä kokoa.
Mutta korjatkaa jos olen ihan väärässä. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Kun omaani (-93) tein jarruremonttia jokunen vuosi sitten, niin muistelen tarjolla olleen erikokoisia mäntiä. En tosin jaksa muistaa tarkemmin miten ne vaihtoehdot meni.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
2l-t - 2l koneen männistä | Kumikameli | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 10.06.2006 11:07 |
Kysymys A45:lle | Chit-Chat | 3 | 11.12.2005 14:17 | |
BS vai BFG? + ET kysymys | MrShit | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 26.04.2005 10:17 |
HJ-61 kysymys | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 09.04.2005 14:05 |