Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Linkit muihin palveluihin > Elävä Arkisto > Corvette Finland > Yleiset
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Yleiset Tämä on Club Corvette of Finlandin yleinen keskustelupalsta. Palsta on jaettu vuosimalleittain. Tähän yleistä-osuuteen voi kysellä/vastailla muuta Vetteen ja kerhoon liittyvää.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.09.2004, 10:34
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Fuel pump


Olisko jollain parempaa tietoa asiasta.

Vähän taustatietoa: auto -68 Coupe, alkup.kone "normaali" 1-kaasarin 427, vaihdettu kuitenkin Jenkeissä tilalle 454.

Auto on ollut jo pidempään aikaa sellainen, että kovemmin kiihdytettäessä se on vähän niinkuin "hyytynyt", siis alkanut pätkiä ihan kuin ei saisi tarpeeksi bensaa. Viime viikonloppuna meni kuitenkin sellaiseksi, ettei enää päässyt kuin bussipysäkinvälin kerrallaan kunnes taas sammui. Lähti kuitenkin taas käyntiin, kävi tyhjäkäynnillä ok, ajossa taas pätki ja sammui. Tankissa oli tuolloin bensaa n. 1/4 ja kun vihdoin viimein pääsin huoltamolle ja tankkasin täyteen niin kaikki pelasi taas ok. Bensansuodattimen oon vaihtanut...

Päättelin "maalaisjärjellä", että vika on bensapumpussa. Eli täydellä tankilla bensaa riitti omalla paineellaan, tankin tyhjetessä paine ei enää riittänyt.

No, ajattelin läväistä ostamassa US-Partsista uuden bensapumpun. Eipä ollutkaan niin helppoa koska tarjolla olisi ollut 454:lle & Rochester Quadrajet 4MV:lle pupppu, jossa on 3 putkea (tankista tuleva, kaasarille menevä ja joku paluuputki kaasarin ja pumpun välille). Kattelin uudelleen omaa autoani ja totesin, ettei siinä ole kuin 2 putken bensapumppu.

Kysymys kuuluukin: pitäisikö tuosta kaasarista löytyä paikka tuolle paluuputkelle ja jos löytyy (jos tee-se-itse-mies on sen Jenkeissä poistanut käytöstä), niin kannattaako se ottaa uudelleen käyttöön ? Netistä löysin (www.corvetteparts.com/) v.67-69 427:n bensapumpun kuvan, jossa vain 2 putkea. v. 70-74 pumput 454:een taas näyttäisivät olevan 3:lla putkella. Jos taas kasarissa ei ole kuin bensan tuloputki, sopiiko tuollainen v.67-69 427:lle tarkoitettu bensapumppu fyysisesti 454:een ?

Toki viimeinen konsti on bensapumpun kanssa kävely liikkeeseen, mutta vähän kiinnostaisi tietää kuuluisiko kaasarin ja bensapumpun välillä olla paluuputki vai ei ja mitä etua sellaisesta olisi jos kuuluu ?!

T: nm. asiantuntemus ihan eri foorumilla

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 02.09.2004, 10:50
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Moi

Mun auto on mallia 1970

Autossani on myös pumpulta paluuputki tankkiin. Viime kesänä laitoin autoon pikkulohkon tilalle 454 koneen, jossa on Holleyn pumppu ilman paikkaa paluuputkelle.
Laitoin koneen paikoilleen ja tulppasin paluuputken, (se pienempi rööri)

Kone toimii kuin sveitsiläinen kello. Itseasiassa en tiedä mikä tarkoitus sillä paluuputkella on kun sitä ei tarvitse olla?

Terv. tomppa

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 02.09.2004, 11:59
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lisäys alkup.kysymyksen laittajalta...

Lieneekö tuo kolmas pumpun putki kuitenkin bensan paluuputkelle (bensapumppu -> bensatankki) ? Sanoin kyllä, että autossani ei bensatankista tule bensapumppuun kuin 1 putki, paluuputkea ei siis vielä -68 liene ollutkaan...

Tämä tuli vaan mieleen tuosta edellisen kirjoittajan huomioista...

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 02.09.2004, 14:46
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

sopiiko tuollainen v.67-69 427:lle tarkoitettu bensapumppu fyysisesti 454:een ?

Pitäisi sopia, ainakin kun mä ostin uuden bensapumpun niin siinä luki kyljessä 427 ja 454.


Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 02.09.2004, 14:52
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Sopii, ei ole lohkoissa mitään eroa ulkoisesti.

Jos et ole ennen asentanut pumppua, niin katso ohjeet jostain.
Siinä on koneen sisällä sellainen tanko joka pitää saada pumpussa olevaan vipuun nähden oikeaan kohtaan.

Terv. Tomppa

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 02.09.2004, 21:22
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Tuo kolmas putki on käytössä merimoottoreissa,joissa uimurikammion huohotusputkea kaasarissa korvaa kaasuttimen kyljessä oleva huohotusputki pumpulle.Tämä siksi ,jos kammiot tulvii niin ei bensa lennä ilmanputsariin ,vaan palaa pumpulle ja täten ei räjähdä suljetussa konetilassa ja kuituvenehän palaisi melko iloisesti.
Ei tarvitse edes tulpata sitä kolmatta vaan vedä vaikka letku johonkin sivuun,jos vaikka sieltä tulis joskus bensaa,mulla ei ainakaan oo tullu mitään sieltä ja hyvin toimii vaikka letku roikkuu maassa.

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O: BJ.n tai HJ:n fuel control relay Cental73 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 10 16.05.2007 21:28
O: FUEL CONTROL RELAY, BJ BJ45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 17.12.2006 10:05
impellers pump. ( Vene juttuja) SoSo Tekniikka & Jutustelu 10 30.06.2006 21:46
Fuel rail / Fuel injector sevy.8 Vuosimallit 1984-1996 0 28.03.2005 20:19
Fuel pressure regulator kit? Vuosimallit 1984-1996 5 09.12.2003 16:56


Sivu luotu: 18:47 (GMT +2).