![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Rengas/korotus asiaa HJ-60Auto on HJ-60. Millaiset renkaat siellä sopii pyörimään ilman auton korotuksia? Entä alustasarjan kanssa? Tarviiko kaaren levikkeitä, meneekö renkaat yli? Olisi tarkoitus laittaa dopinson alusta sarja ja 33 renkaat, sopiiko pyörimään? Mulla olis myös valmiina lisäksi pidemmät riipukkeet, miten on 35 kanssa? Millaisia vanteita ootte ko renkaissa käyttänyt 7´,8´ vai 10´tuuman. Kiitos jo etukäteen
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Vakionakin sopii sirot 33x12,5 8" vanteella, dopinssonin kanssa sopii 33" varmasti, 8" vanteella menee 12,5" juuri ja juuri ilman levikkeitä, 10" vanteella parempi ajaa tiellä, mutta vaatii pikku suikaleet.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
35" renkaat 10" vanteella ja dobinsonin alustalla otti eturenkaat kaariin kiinni, jos vähänkin epätasainen tie ja käänsi rattia, korinkorotuksen jälkeen vasta rupes sopimaan tien päällä pyöriin.. 33" varmasti sopii
__________________
Nothing beats cubic inches, except turbocharger. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia tiedoista! Miten on levikkeitten kanssa? Jos laittaa 33 renkulat 10`tuuman meneeko yli laitojen?
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
33" 10 tuuman vanteella menee dobinsonin kanssa mutta tulee pikkusen yli, eli tarkka katsuri vaatii levikkeet
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuossa yllä jo onkin, että tarvitsee suikaleet. |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mistäs löytyis suikaleet? Ootteko ite tehnyt vai ostanu jostain?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
voihan nuo pykätä ittekkin , minulla on valmista levikegummia...
esim. tuola on. http://www.offroadtarvike.net/index....-product-flyer |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Minulla 33x12,5x15 kummit 10" vanteella et -44 ja "purupinta" ei tule ulos lokasuojan reunasta ja sen kai ne vaan kattoo?
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
http://static.petrisimolin.com/galle...tus.jpg&lite=1
tosta tyyppi todistuksesta itte ainkin ymmärtänyt että jos 10lt15 käytetään verrokkina niin levikkeet automaattisesti vaaditaan! |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#12
|
|||
|
|||
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Ite laitoin Korja-Kumin levikenauhaa jo etukäteen, ei vaadittu, mutta riippuen rengasmerkistä ja mallista saattaa "purupinta" tulla edessä ylhäältäki näkyviin, ja ainaki mun oman tulkinnan mukaan näkyy liian ylös takaa päin, kun ajattelee noita lokasuojamääräyksiä. Mutta jostain kumilevystä vois tehä semmoset kolmiosuikaleet sinne kaarien takaosille. Ja pakkohan ei oo laittaa levikkeitä, ennenku inssi tai poliisi vaatii.
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Saisko vielä kuvia ko. ajoneuvoista, joissa levikkeet/ 33 / 35 renkulat?
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
33x12,5 BfG A/T 8" vanteella ja OME
![]() 33x12,5 BfG A/T 8" vanteella vasemmalla ja 10" oikealla. ![]() 33x12,5 BfG A/T 10" vanteella, tuon enempää ei voi kääntää tai ottaa kaareen. 33x12,5 Swamper TSL 10" vanteella ![]() ja tuossa suorassa ![]() Siinä ens alkuun tuolta projektiketjusta http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=30630 |
#16
|
||||
|
||||
![]()
10 vanteella 33 12.5-15 cooperit tuli pinta juur senverran yli että vaati levikkeitä. Ja toisessa paikassa vaati kovaa levikettä "ei saa olla kumia" toisaalla kelpas 7cm levee kumilevy joka taas antaa periks eikä hajoo jos nojaa.
|
#17
|
|||
|
|||
![]()
Mites korotus pelkkien pitempien riippujen kanssa?
Jos 5cm pidemmät riiput tekee niin tuskin mitään ongelmia niistä tulee? Korin korotuksesta sen verran että mitä siihen kannattais hankkia korotus paloiksi ja mitä kaikkea joutuu muokkaamaan? Tollanen 2" olis tarkotus korottaa. |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Jos 5 cm pitemmät riiput, niin nousee vaan pari senttiä, etuakselin kulmat muuttuu silti jo huonommiksi ja riiput tökkii entistä pahemmin joka paikkaan.
|
#19
|
|||
|
|||
![]()
Ei siis suotta mennä niitä muuttamaan.
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
Mites toi muuten kun auto on tyypitetty noille 10/15 vanteille niin mitkä olis suurimat kumit mitä siihen saa otteeseen?
Tällä hetkellä otteessa ainoastaan vakio 205/16 Mites tota olis halvin vaihto ehto korottaa? jouset irti ja takoa hieman lisää muotoa niihin? Pientä budjetti offailua joutuu harrastamaan kun noi katu autot syö kaikki rahat. |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Budjettikorotuksia vois olla just toi jousien takominen, ryhdissähän ne ei yleensä pitkään tosin pysy. Toinen halpa keino on korikorotus. Kannattanee myös harkita riippujen kääntämistä edessä takapuolelle, eli tehdä "shackle reversal". Ei maksa paljoa jos saa itse leikattua sopivat laput. |
#22
|
||||
|
||||
![]() ![]() Tossa kuva 33x12,5x15 pokkereilla. Korotusta on jonkun edellisen omistajan väsäämät riiput ja hieman käppyrät jouset. |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Mites HJ:n korin korotuksen kanssa?
Kuinka paljon joutuu muokkaamaan ja mitä kaikkea jos aikoisi 40-50mm korottaa? |
#24
|
|||
|
|||
![]()
Semmoistapa vielä että tarvitseeko tuollaisten 32x11.5x15 kumien katsastukseen mitään todisteluja vai onko ihan perus muutoskatsastus?
|
#25
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eli jos olisin maksanut muutoskatsastuksen niin ei olis läpi mennyt. Saa nähdä saako selvitettyä sitä asiaa vai pitääkö mennä toisaalle katsastamaan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
rengas asiaa | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.09.2007 21:40 | |
rengas asiaa! | Tekniikka & Jutustelu | 63 | 16.03.2007 07:26 | |
rengas asiaa | upi7 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 10.10.2006 21:35 |
rengas asiaa Misukka 4/4OR | mauno | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 13.09.2006 11:22 |
RENGAS ASIAA | -Jyki- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 18.02.2006 10:39 |