Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.09.2008, 15:50
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Red face

Mitä pitäisi tietää pätkä pajeron ostajan ?


Eli mitä kannattaisi tarkistaa kun on menossa ostamaan pätkä pajeroa ? Vaihelaatikko on ilmeisesti yksi heikko kohta mutta mitä muuta ??

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.09.2008, 18:26
sako:n Avatar
sako sako ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 08.08.05
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 779
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Eli mitä kannattaisi tarkistaa kun on menossa ostamaan pätkä pajeroa ? Vaihelaatikko on ilmeisesti yksi heikko kohta mutta mitä muuta ??
-Runko taka-akselin kohdalta-taaksepäin mätänee.
-Rungon numero joka on noin takapyörän kohdilla apparin puolella.
-Kansi (mittarissa n.500 000km)

No tossa on jotain juttuja mitä tuli mieleen.
__________________
Montenegro Offroad #55
2x 4x4 Outlander PHEV ja Wrangler
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.09.2008, 19:52
khonkonen khonkonen ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.07
Sijainti: Töpsävä, Finland.
Viestit: 1.588
Perusasetus

Jos et omista hitsauskonetta, muutamaa neliötä peltiä ja hirveästi harrastusmieltä ni unohda koko pajero. Ja sit vielä jos jaksaa kuunnella kaikkien heitot citymaasturista ni hyvin menee.

Ja itse ajan -83 pätkä pajerolla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.09.2008, 19:55
¤Offi-Osku¤:n Avatar
¤Offi-Osku¤ ¤Offi-Osku¤ ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 12.07.04
Sijainti: Ikaalinen, Finland.
Viestit: 4.316
Perusasetus

Varmaan riippuu aika paljon minkäikäisestä on kyse.
__________________
¤Suzuki sj413 -87 Projekti¤ ¤Yamaha Grizzly 550 -11¤
http://www.teamdisaster.fi/

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.09.2008, 20:24
kawatus:n Avatar
kawatus kawatus ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 126
Perusasetus

Vanhasta. Olikohan vuosimalli 83 Hitsauskone löytyy ja siinähän on mainio syy ostaa parempi sitten
Miten on 2.3 td koneen laita onko se toimiva moottori ?

Auto tulisi aika vähälle käytölle kun tarkoitus olisi ajella vaan metsällä ja marjassa lähimaastoissa.
Onko nuo muuten katsastettu yleensä minkälaiseksi ajoneuvoksi että miten diesel vero ?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.09.2008, 20:40
Offipiru:n Avatar
Offipiru Offipiru ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.07.05
Sijainti: Lahti-city, Finland
Viestit: 2.515
Wink

Ja n.kuskin jalkatilan alta kannattaa kurkata "sisäpuolta" runkoaisasta ettei oo polttoaine/jarrulinjat(kummatkos sielä nyt kulkee??) muuttunu runkon kiinnikkeeks Vaik toisinpäin pitäs olla...

Tämmänen tuli mielee näin parin kaljan päälle...
__________________
__________________________________________________ _____________________________
Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa.

Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.09.2008, 11:10
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Mistä selviää millä laatikolla auto on kun olen ymmärtänyt että noita on cantterin laatikolla (parempi) ja sitten heikomalla (alkuperäinen ?)?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 17.09.2008, 13:38
BerttaMikke BerttaMikke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 102
Perusasetus

Käyppäs kuikkaan tuolla Mitsubishi palstalla, siellä on paljon juttu Pajeroista.
Tässä hieman listaa mitä itse huomasin Pajeron omistaessani:
- ruosteviat, kuten jokaisessa vanhemmassa autossa
- vaihdelaatikkoviat varsinkin noissa vanhemmissa, IC:ssä eli -89-90 tuli se vahvempi
- startin hammaskehä ja starttiongelmat yleensä
- laturi
- sitten ne kansiviathan noissa on todella yleisiä, tähän joku sanoo että kaikissa
alumiinikansissa, mutta kyllä niitä Pajeroissa on tod. paljon.
- enkä kyllä muutenkaan ylistäisi tuota Pajeroa maastoautona
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 17.09.2008, 15:37
WebKim WebKim ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 04.10.06
Sijainti: Kuopio
Viestit: 19
Perusasetus

Tuosta kansihommasta täytyy kyllä sanoa että siihen auttaa kovasti kun kovan ajon jälkeen antaa koneen pyöriä tyhjäkäyntiä että lämmöt tasaantuu (tekee myös turbon kestolle ihmeitä) samoin kun että pakkasilla antaa koneen pyöriä lämpimäksi ennen repimistä. Ja tietenkin että jäähdytysjärjestelmä toimii ettei suotta keittele konetta. Tuolla reseptillä nuo kannetkin kestää ihan ok.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 17.09.2008, 16:00
BerttaMikke BerttaMikke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 102
Perusasetus

Tuo kannattaa muistaa jokaisella alumiinikansi vehkeellä
Vaan eipä se enään paljoa auta jos ostaa 20vuotta vanhan auton jolle
tuota hommaa ei ole tehty.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 18.09.2008, 18:43
Osmo87 Osmo87 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Haapavesi
Viestit: 53
Perusasetus

Kannattaa vilkasta se etummainen poikittainen runkopalkki, siis minkä takana ovat syyläri ja öljyn lauhdutin. On nimittäin yleensä tosi laho jos ei sitten ole jo ehditty korjata. Mukava kun se taittuu mutkille kesken ajon niin käy hassusti.

Takana pakoputken puolelta kannattaa pellit katsella tosi tarkasti ja runkopalkista keskimmäisen poikkituen kohdalta ripustukset ovat myös yleensä mädät.

Koneeltaan ihan ok mutta kansi ja vaihdelaatikko vikoja löytyy, JOS EI OSAA AJAA OIKEIN KYSEISTÄ AUTOA! Eli runsaat alku lämmittelyt ja loppu jäähdytykset kannattaa tehdä huolella, esim. hirvi passiin mentäessä et kaahaa välietappia urut auki ja sitten sammuta konetta heti, vaan anna mennä vapaalla loppu matka ja vielä hurruuta tyhjäkäynnillä jonkun aikaa niin ei varmasti tule motin kanssa ongelmia!

VITOSTA KUN KÄYTÄT NIIN PIDÄ AINA VAUHTI YLI 80km/h KOSKA MUUTEN LAATIKKO EI VOITELE KUNNOLLA!
*Ja yleensäkkin aja aina runsailla 2500-3000mpr/min, oli kyseessä vaihde kuin vaihde.
Jo loppuu laatikko ongelmatkin!
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 19.09.2008, 11:59
kawatus:n Avatar
kawatus kawatus ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.09.08
Sijainti: Raahe
Viestit: 126
Perusasetus

Kylläpä tässä olikin jo melko paljon katselemista. Alkaa tämmöstä aloittelijaa hirvittämään että mitenhän tuommosen tohtii laittaa
Niin onko noissa kahta eri vaihteistoa ja onko ne mahdollista erottaa jotenkin kumpi on parempi ?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 19.09.2008, 12:06
BerttaMikke BerttaMikke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.09.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 102
Perusasetus

Vaihteisto vaihtui Cantterin laatikkoon eli kestävempään -89 jolloin
tuli Turbo IC mallit. Eli siitä sen tiedät. Jos olet ostamassa -83 autoa niin siinä on automaattisesti se heikompi loota.
Käy koeajamassa auto ja testailet kaikki vaihteet ja kuulostelet onko ylimääräisiä ääniä yms. Sillähän sen tiedät onko se kunnossa vai ei. Tuskin se kunnossa oleva laatikko nyt sullakaan heti menee rikki.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 19.09.2008, 13:12
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Cool

et sillei hei


Pajero tarkoittaa runkkaria espanjaksi että ei kannata kehuskella omistavansa Pajeroa espanjassa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan O:Pätkä Pajeron kori Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 0 12.09.2008 09:31
M: Pätkä Pajeron osia Janex O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 10 07.04.2007 16:45
M:Pätkä Pajeron Levikkeet PL O/M/V Muut 1 27.09.2005 12:15
Ostajan markkinat Firebird Vuosimallit 1984-1996 5 11.02.2005 08:13
Ostajan markkinat Janne Vuosimallit 1984-1996 0 13.06.2002 22:17


Sivu luotu: 16:51 (GMT +2).