Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.09.2007, 19:37
IsoA IsoA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Laukaa, Finland.
Viestit: 219
Perusasetus

Mistä öljynpaineet Patrollin tyhjäkäynnille?


Kertokaapa kokeneemmat, mistä pitäisi lähteä hakemaan vikaa Patrollin (33sd -83)olemattomiin ölynpaineisiin tyhjäkäynnillä? Kylmänä ja kierroksilla paineet pysyvät 3 bar pinnassa, mutta kun kone lämpiää, alkaa tyhjäkäynnin öljynpaineet laskea. Pahimmillaan ollaan orgis mittarin mukaan alle 1 bar:n!

Voiko uusi laturi+alipainepumppu laskea liikaa öljyä läpi? Onko siellä
kuristinta, jonka pitäisi rajoittaa öljyn virtausta?

Toisena vaihtoehtona epäilen vuotavaa voiteluöljyn paineenrajoitusventtiiliä. Missäköhän se sijaitsee? Voiko sen avata/ vaihtaa konetta pois ottamatta?

Tai sitten kone ja öljypumppu on vaan lopussa. Autolla ajettu 380 000 km.

Kertokaapa, jos on ollut vastaavia kokemuksia.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.09.2007, 19:46
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

se on normaalia kun vanha öljynpaine anturi käytössä mekaaninen mittari käyttöön paineet palaa takaisin eikä tuo 1bar ole huono merkki valot on olla alta puolen kilon kun syttyy.

"sisäpiiri safarit .fi"
ite oot mulkku!

www.pahama.com
www.montenegrooffroad.com #13 www.fjdc.org
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.09.2007, 19:55
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 2.782
Perusasetus

juu, älä huolestu...

*team grasshopper*
-LISÄÄ MUTAA!!-
-esory-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.09.2007, 20:04
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Koita putsata öljynpaineanturin liitin. Joskus siellä on niin paljon öljyä ja muuta shaissee ettei sähkö meinaa kulkea..



Edited by - SaSa on 26/09/2007 21:05:20
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.09.2007, 20:09
IsoA IsoA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Laukaa, Finland.
Viestit: 219
Perusasetus

Se mikä herätti huolestumiseni oli se, että
kahdessa metsä-Patrollissa paineet pysyivät aina 3 bar:ssa
vaikka koneet olivat käyntilämpöisiä.

Oletko sitä mieltä, että mittariston omat painemittarit
näyttävät mita sattuu?

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.09.2007, 20:12
Kelaperse Kelaperse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.03.06
Sijainti: Mexico.
Viestit: 1.199
Perusasetus

Multa myös ääni sille, että ei se oma mittari piä enää kutiaan, sanosin että jos viisari ees värähtää, niin kyllä siellä vielä tarpeeks eloa on.

----------------------------------------------------
Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa.
----
www.students.tut.fi/~koivune3/index.html
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.09.2007, 20:29
IsoA IsoA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Laukaa, Finland.
Viestit: 219
Perusasetus

Eihän siinä mitään, jos mittari koko ajan näyttäisi nolla, mutta kun kierroksilla ja kylmänä paineet ovat 3-4 bar.

Jos unohdetaan yksiköt ja pohditaan muutosta, niin paineet laskevat
tässä kyseisessä yksilössä kierrosten laskiessa. 3:ssa muussa Patrollissa tätä ei tapahdu.

Oma ajotyylini maastossa on rynkyttää pienillä kierroksilla. Kytkintä pyrin käyttämään vain liikkeelle lähdössä. Jos noilla kierroksilla ei ole riittävästi paineita, ei laakereille voi ennustaa pitkää ikää.

No ehkä murehdin turhia. Jos olisi vain merkkivalo ilman painemittaria, ajelisin nyt tyytyväisenä pitkin metsiä Tieto lisää tuskaa

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 27.09.2007, 06:29
lepoantti lepoantti ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.01.05
Sijainti: Sawo, Leppävirta
Viestit: 2.709
Perusasetus

asenna kunnollinen mekaaninen ö-painemittari, ei tartte arpoa mitä siellä kiukaassa on painetta milloinkin

Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.09.2007, 07:15
NHOffroadTeam NHOffroadTeam ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.01.04
Sijainti: Pöytyä, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

omassa(sd33t) on myös paineet kylmänä tyhjäkäynnillä n.3-4 bar ja lämpimänä n.1bar
ja kone on rempattu.öljy on tosin myös notkeeta: mobil 1 5W/40
joten vika voi olla öljypumpussa,turbo tai mäntien öljy sumuttimissa.
ja paineet on mitattu mekaanisella mittarilla ja myös öljyn paine anturi on uusittu.


Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 27.09.2007, 15:57
Kelaperse Kelaperse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.03.06
Sijainti: Mexico.
Viestit: 1.199
Perusasetus

Nii, se sähkönen öljynpainemittari myös lämpiää kun se öljy ja kone lämpiää, joten sen näyttämä varmasti muuttuu sen mukana, vanhetessaan varmaan aina enemmän. Eikä ne tod. näk. oo ollu uutenaakaan sieltä parhaimman mittatarkkuuden päästä, puhutaanhan nyt kuitenkin massatuotteesta nimeltä auto, jota myydään mielikuvilla, ja mikäs sen hienompi mielikuva kuin luulo moottorin öljynpaineesta kuljettajalla. Eiköhän se mittari oo se halvin mahollinen ja vieläpä luultavasti Kiinasta. Ja todellakin sen öljyn viskositeetti muuttuu aikatavalla jostain huonelämpötilasta siirryttäessä sadan asteen tuntumaan. Eli kyllä sen paineen varmaan kuuluukin pudota...

----------------------------------------------------
Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa.
----
www.students.tut.fi/~koivune3/index.html
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 27.09.2007, 18:54
freddie freddie ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.04
Sijainti: Kauhava, Finland.
Viestit: 465
Perusasetus

Uskoisin notta niis 3 muus patrollis on jotain vikaa antureissa tai mittareissa. Taikka sitten tyhjäkäynti sen verran korkeammalla, että paineet pysyvät.

--
Patrol 3.3 4x4
Honda XL600 2x1
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 27.09.2007, 19:57
swamber:n Avatar
swamber swamber ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 05.09.03
Sijainti: Vihanti, Finland.
Viestit: 680
Perusasetus

Tommosta joskus kokkeiltu http://www.petrisimolin.com/THEPALST...TOPIC_ID=20262.
Jos tosiaan mekaanisella mittarilla pysyy kilosa paineet kuumana niin ei kannata rueta millekkään

Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 27.09.2007, 23:36
IsoA IsoA ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.12.04
Sijainti: Laukaa, Finland.
Viestit: 219
Perusasetus

Kiitoksia lohdullisista sanoista. Alan uskoa, enkä ala purkaa
konetta.

Onko vapari koneessakin nuo männän jäähdytyssuihkut?
Yleensä niitä käytetään vain turbokoneissa.

Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.09.2007, 08:31
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

Mikähän muuten olisi hyvänlaatuinen mekaaninen öljynpainemittari ja mistä sellaista kannattaa kysyä. Motoneteissä yms. on vaan jotain epäilyttävän merkkisiä.

Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.09.2007, 10:38
NHOffroadTeam NHOffroadTeam ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.01.04
Sijainti: Pöytyä, Finland.
Viestit: 142
Perusasetus

hydrauliikka liike tuli ensimmäisenä mieleen tai sitten työkalu kaupoista.
myös kaasupullon mittaria olen nähnyt käytettävän ,kunhan vaan asteikko on sopiva.
eikä ollut lukemissa eroa: kaasupullonmittari vs. snap-on valmistama meekaninen öljynpainemittari
tosin snap.on mittarissa oli tarkempi asteikko.

Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 29.09.2007, 18:06
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

http://www.onnshop.net/Pages/Product...roductid=21077
http://www.onnshop.net/Pages/Product...roductid=21014

alempi pienempi

hyviä ja halpoja mittareita

http://www.onnshop.net/Pages/Product...roductid=21091

tuolle kun järjestäisi vielä kierron niin näkisi lämmötkin jossain määrin...

-------------------------
datsun patrol -83

Edited by - mikkoimp on 29/09/2007 19:11:23
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 14.12.2007, 12:21
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

Kertokaapa käykö se gr patrolin sähkönen öljynpaine antura siihen kun omastani on öljykello rikki, ja kun tuon patrollin oma maksaa 100e ja joutuu tilaa jostain kiinasta. Joku sitä aikoinaan puhu että se käypi kun vaihtaa liittimesta johdot toisinpäin.

Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 14.12.2007, 15:53
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

muistelisin myös että kävisi, kun tuo 160 patrollin mittaristo on 12V alentimen takana...

-------------------------
datsun patrol -83
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 14.12.2007, 16:09
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

No ongelma nyt ratkesi sillä kun kävin ostamassa ad:sta mekaanisen öljynpaine mittarin, kun se on kuulemma tarkempi kun alkuperäinen. Se pelkkä anturi olisi maksanut ad:ssa 54euroa. Mutta tuo mittari maksoi kaikkineen osineen 22euroa. En kyllä vielä tiedä käykö tuo pää sinne lohkoon mihinkä se alkuperäinen öljykello menee? Niin ja nyt menee vähän offtopiciksi mutta menköön että missähän se sijaitsee se patrollin oma jännitteen alennin?

Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 14.12.2007, 17:59
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

kyllä se jollain sovitteella sinne minee... olisiko ollut 3/8 tuumainen.. ei tosiaankaan varma tieto..

jännitteen alennin on mittariston alla..

-------------------------
datsun patrol -83
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 15.12.2007, 02:38
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

No joopa joo eli tuossa ruuvasin öljykellon irti ja uskomatonta mutta totta sehän kävi kuin kävikin kierteen puolesta sinne lohkoon. tuossa vielä kuva koko hökötyksestä.





Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 15.12.2007, 14:02
volvolet-sugga volvolet-sugga ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.12.05
Sijainti: tussula, .
Viestit: 401
Perusasetus

Lainaus:
quote:
Mikähän muuten olisi hyvänlaatuinen mekaaninen öljynpainemittari ja mistä sellaista kannattaa kysyä. Motoneteissä yms. on vaan jotain epäilyttävän merkkisiä.

autometer mekaaninen , varmatoiminen.

tp-21 maastoautojen ehdotonta aatelia!
joku tietää aina enemmän kuin sinä(tai on ainakin tietävinään)
kaukas 4x4`n ski
t:Jari
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 15.12.2007, 19:02
h-a-r-z-a:n Avatar
h-a-r-z-a h-a-r-z-a ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.04
Sijainti: Vantaa, .
Viestit: 528
Perusasetus

Tuollaisen mekaanisen mittarin näyttämään kannattaa sitten luottaa.
Ralliautossa oli aikoinaan ja viisari vähän väpätti ek:n lähdössä,pätkälle ja kolmen kilsan jälkeen alkoi kolina koneesta.
Putki oli murtunut konehuoneessa ja öljyt mäjelle.
Putken sijoitusta kannattaa miettiä tarkasti,ettei se rikkoutuessaan sylje kuumaa öljyä paikkaan,jossa se ei tunnu hyvältä.

...on tosta joku menny..
E.S.Y.
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 23.03.2008, 02:43
Rausku4x4:n Avatar
Rausku4x4 Rausku4x4 ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 07.08.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 611
Perusasetus

No niin huomasin saman ongelman kun muillakin, kun tänään usvatin patrollia tallissa, ja käytin koneen lämpöiseksi ja säikähdin kun öljynpaineet eivät olleetkaan siinä 3 baarin tuntumassa. Vaan ne oli siinä 2-1,5baaria. Elikkä onko tuo ihan normaali paineet tyhjän käynnille lämpösellä koneella? Paineet mitattu mekaanisella mittarilla.

Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 23.03.2008, 11:49
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.823
Perusasetus

Lainaus:
quote:
No niin huomasin saman ongelman kun muillakin, kun tänään usvatin patrollia tallissa, ja käytin koneen lämpöiseksi ja säikähdin kun öljynpaineet eivät olleetkaan siinä 3 baarin tuntumassa. Vaan ne oli siinä 2-1,5baaria. Elikkä onko tuo ihan normaali paineet tyhjän käynnille lämpösellä koneella? Paineet mitattu mekaanisella mittarilla.

Mulla monessa patrollissa lämpöisenä tyhjäkäynnillä ollut öljyn paineet jotakin 1-2baarn luokkaa jos aina sitäkään..

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
mistä patrollin sd33 imu/pakosarjan tiiviste? mikkoimp Tekniikka & Jutustelu 10 05.09.2007 00:55
Mistä löydän gr patrollin tietoa Nevakiitäjä Tekniikka & Jutustelu 0 01.08.2007 20:13
Patrollin öljynpaineet psk123 Tekniikka & Jutustelu 1 06.02.2007 22:06
HJ61 Miten Lisää vääntöä tyhjäkäynnille? NymiS Tekniikka & Jutustelu 22 21.08.2006 21:26
Mistä sais Patrollin etu murrosniveliä O/M/V Muut 9 11.05.2004 19:14


Sivu luotu: 16:01 (GMT +2).