Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Mistä öljynpaineet Patrollin tyhjäkäynnille? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=36370)

IsoA 26.09.2007 19:37

Mistä öljynpaineet Patrollin tyhjäkäynnille?
 
Kertokaapa kokeneemmat, mistä pitäisi lähteä hakemaan vikaa Patrollin (33sd -83)olemattomiin ölynpaineisiin tyhjäkäynnillä? Kylmänä ja kierroksilla paineet pysyvät 3 bar pinnassa, mutta kun kone lämpiää, alkaa tyhjäkäynnin öljynpaineet laskea. Pahimmillaan ollaan orgis mittarin mukaan alle 1 bar:n!

Voiko uusi laturi+alipainepumppu laskea liikaa öljyä läpi? Onko siellä
kuristinta, jonka pitäisi rajoittaa öljyn virtausta?

Toisena vaihtoehtona epäilen vuotavaa voiteluöljyn paineenrajoitusventtiiliä. Missäköhän se sijaitsee? Voiko sen avata/ vaihtaa konetta pois ottamatta?

Tai sitten kone ja öljypumppu on vaan lopussa. Autolla ajettu 380 000 km.

Kertokaapa, jos on ollut vastaavia kokemuksia.


tiipe 26.09.2007 19:46

se on normaalia kun vanha öljynpaine anturi käytössä mekaaninen mittari käyttöön paineet palaa takaisin eikä tuo 1bar ole huono merkki valot on olla alta puolen kilon kun syttyy.

"sisäpiiri safarit .fi"
ite oot mulkku!

www.pahama.com
www.montenegrooffroad.com #13 www.fjdc.org

junnu78 26.09.2007 19:55

juu, älä huolestu...

*team grasshopper*
-LISÄÄ MUTAA!!-
-esory-

SauliS 26.09.2007 20:04

Koita putsata öljynpaineanturin liitin. Joskus siellä on niin paljon öljyä ja muuta shaissee ettei sähkö meinaa kulkea..



Edited by - SaSa on 26/09/2007 21:05:20

IsoA 26.09.2007 20:09

Se mikä herätti huolestumiseni oli se, että
kahdessa metsä-Patrollissa paineet pysyivät aina 3 bar:ssa
vaikka koneet olivat käyntilämpöisiä.

Oletko sitä mieltä, että mittariston omat painemittarit
näyttävät mita sattuu?


Kelaperse 26.09.2007 20:12

Multa myös ääni sille, että ei se oma mittari piä enää kutiaan, sanosin että jos viisari ees värähtää, niin kyllä siellä vielä tarpeeks eloa on.

----------------------------------------------------
Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa.
----
www.students.tut.fi/~koivune3/index.html

IsoA 26.09.2007 20:29

Eihän siinä mitään, jos mittari koko ajan näyttäisi nolla, mutta kun kierroksilla ja kylmänä paineet ovat 3-4 bar.

Jos unohdetaan yksiköt ja pohditaan muutosta, niin paineet laskevat
tässä kyseisessä yksilössä kierrosten laskiessa. 3:ssa muussa Patrollissa tätä ei tapahdu.

Oma ajotyylini maastossa on rynkyttää pienillä kierroksilla. Kytkintä pyrin käyttämään vain liikkeelle lähdössä. Jos noilla kierroksilla ei ole riittävästi paineita, ei laakereille voi ennustaa pitkää ikää.

No ehkä murehdin turhia. Jos olisi vain merkkivalo ilman painemittaria, ajelisin nyt tyytyväisenä pitkin metsiä:) Tieto lisää tuskaa


lepoantti 27.09.2007 06:29

asenna kunnollinen mekaaninen ö-painemittari, ei tartte arpoa mitä siellä kiukaassa on painetta milloinkin


NHOffroadTeam 27.09.2007 07:15

omassa(sd33t) on myös paineet kylmänä tyhjäkäynnillä n.3-4 bar ja lämpimänä n.1bar
ja kone on rempattu.öljy on tosin myös notkeeta: mobil 1 5W/40
joten vika voi olla öljypumpussa,turbo tai mäntien öljy sumuttimissa.
ja paineet on mitattu mekaanisella mittarilla ja myös öljyn paine anturi on uusittu.



Kelaperse 27.09.2007 15:57

Nii, se sähkönen öljynpainemittari myös lämpiää kun se öljy ja kone lämpiää, joten sen näyttämä varmasti muuttuu sen mukana, vanhetessaan varmaan aina enemmän. Eikä ne tod. näk. oo ollu uutenaakaan sieltä parhaimman mittatarkkuuden päästä, puhutaanhan nyt kuitenkin massatuotteesta nimeltä auto, jota myydään mielikuvilla, ja mikäs sen hienompi mielikuva kuin luulo moottorin öljynpaineesta kuljettajalla. Eiköhän se mittari oo se halvin mahollinen ja vieläpä luultavasti Kiinasta. Ja todellakin sen öljyn viskositeetti muuttuu aikatavalla jostain huonelämpötilasta siirryttäessä sadan asteen tuntumaan. Eli kyllä sen paineen varmaan kuuluukin pudota...

----------------------------------------------------
Antaako ajokunto aiheen ajaa aamulla? Alkoholi poistuu verestäsi hitaasti. Yleensä hitaammin kuin luulet. Arvioi oikein ajokuntosi, jos aiot ajaa.
----
www.students.tut.fi/~koivune3/index.html

freddie 27.09.2007 18:54

Uskoisin notta niis 3 muus patrollis on jotain vikaa antureissa tai mittareissa. Taikka sitten tyhjäkäynti sen verran korkeammalla, että paineet pysyvät.

--
Patrol 3.3 4x4
Honda XL600 2x1

swamber 27.09.2007 19:57

Tommosta joskus kokkeiltu http://www.petrisimolin.com/THEPALST...TOPIC_ID=20262.
Jos tosiaan mekaanisella mittarilla pysyy kilosa paineet kuumana niin ei kannata rueta millekkään


IsoA 27.09.2007 23:36

Kiitoksia lohdullisista sanoista. Alan uskoa, enkä ala purkaa
konetta.

Onko vapari koneessakin nuo männän jäähdytyssuihkut?
Yleensä niitä käytetään vain turbokoneissa.


mikjus 28.09.2007 08:31

Mikähän muuten olisi hyvänlaatuinen mekaaninen öljynpainemittari ja mistä sellaista kannattaa kysyä. Motoneteissä yms. on vaan jotain epäilyttävän merkkisiä.


NHOffroadTeam 28.09.2007 10:38

hydrauliikka liike tuli ensimmäisenä mieleen tai sitten työkalu kaupoista.
myös kaasupullon mittaria olen nähnyt käytettävän ,kunhan vaan asteikko on sopiva.
eikä ollut lukemissa eroa: kaasupullonmittari vs. snap-on valmistama meekaninen öljynpainemittari
tosin snap.on mittarissa oli tarkempi asteikko.


mikkoimp 29.09.2007 18:06

http://www.onnshop.net/Pages/Product...roductid=21077
http://www.onnshop.net/Pages/Product...roductid=21014

alempi pienempi

hyviä ja halpoja mittareita

http://www.onnshop.net/Pages/Product...roductid=21091

tuolle kun järjestäisi vielä kierron niin näkisi lämmötkin jossain määrin...

-------------------------
datsun patrol -83

Edited by - mikkoimp on 29/09/2007 19:11:23

Rausku4x4 14.12.2007 12:21

Kertokaapa käykö se gr patrolin sähkönen öljynpaine antura siihen kun omastani on öljykello rikki, ja kun tuon patrollin oma maksaa 100e ja joutuu tilaa jostain kiinasta. Joku sitä aikoinaan puhu että se käypi kun vaihtaa liittimesta johdot toisinpäin.


mikkoimp 14.12.2007 15:53

muistelisin myös että kävisi, kun tuo 160 patrollin mittaristo on 12V alentimen takana...

-------------------------
datsun patrol -83

Rausku4x4 14.12.2007 16:09

No ongelma nyt ratkesi sillä kun kävin ostamassa ad:sta mekaanisen öljynpaine mittarin, kun se on kuulemma tarkempi kun alkuperäinen. Se pelkkä anturi olisi maksanut ad:ssa 54euroa. Mutta tuo mittari maksoi kaikkineen osineen 22euroa. En kyllä vielä tiedä käykö tuo pää sinne lohkoon mihinkä se alkuperäinen öljykello menee? Niin ja nyt menee vähän offtopiciksi mutta menköön että missähän se sijaitsee se patrollin oma jännitteen alennin?


mikkoimp 14.12.2007 17:59

kyllä se jollain sovitteella sinne minee... olisiko ollut 3/8 tuumainen.. ei tosiaankaan varma tieto..

jännitteen alennin on mittariston alla..

-------------------------
datsun patrol -83

Rausku4x4 15.12.2007 02:38

No joopa joo eli tuossa ruuvasin öljykellon irti ja uskomatonta mutta totta sehän kävi kuin kävikin kierteen puolesta sinne lohkoon. tuossa vielä kuva koko hökötyksestä.

http://static.petrisimolin.com/galle...%20mittari.jpg




volvolet-sugga 15.12.2007 14:02

Lainaus:

quote:
Mikähän muuten olisi hyvänlaatuinen mekaaninen öljynpainemittari ja mistä sellaista kannattaa kysyä. Motoneteissä yms. on vaan jotain epäilyttävän merkkisiä.


autometer mekaaninen , varmatoiminen.

tp-21 maastoautojen ehdotonta aatelia!
joku tietää aina enemmän kuin sinä(tai on ainakin tietävinään)
kaukas 4x4`n ski
t:Jari

h-a-r-z-a 15.12.2007 19:02

Tuollaisen mekaanisen mittarin näyttämään kannattaa sitten luottaa.
Ralliautossa oli aikoinaan ja viisari vähän väpätti ek:n lähdössä,pätkälle ja kolmen kilsan jälkeen alkoi kolina koneesta.
Putki oli murtunut konehuoneessa ja öljyt mäjelle.
Putken sijoitusta kannattaa miettiä tarkasti,ettei se rikkoutuessaan sylje kuumaa öljyä paikkaan,jossa se ei tunnu hyvältä.

...on tosta joku menny..
E.S.Y.

Rausku4x4 23.03.2008 02:43

No niin huomasin saman ongelman kun muillakin, kun tänään usvatin patrollia tallissa, ja käytin koneen lämpöiseksi ja säikähdin kun öljynpaineet eivät olleetkaan siinä 3 baarin tuntumassa. Vaan ne oli siinä 2-1,5baaria. Elikkä onko tuo ihan normaali paineet tyhjän käynnille lämpösellä koneella? Paineet mitattu mekaanisella mittarilla.


tapsa4x4 23.03.2008 11:49

Lainaus:

quote:
No niin huomasin saman ongelman kun muillakin, kun tänään usvatin patrollia tallissa, ja käytin koneen lämpöiseksi ja säikähdin kun öljynpaineet eivät olleetkaan siinä 3 baarin tuntumassa. Vaan ne oli siinä 2-1,5baaria. Elikkä onko tuo ihan normaali paineet tyhjän käynnille lämpösellä koneella? Paineet mitattu mekaanisella mittarilla.


Mulla monessa patrollissa lämpöisenä tyhjäkäynnillä ollut öljyn paineet jotakin 1-2baarn luokkaa jos aina sitäkään..



Sivu luotu: 22:49 (GMT +2).