![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() BJ-40 raidetangon vahvistaminenPerskule kun joka mettäreisuun jälkeen joutuu oikomaan bertan raidetangon ja säätämään aurauskulmat. Vakio raidetanko on japaninpojan joulutinaa. Nopee ja helppo idea olis vetää päälle paksumpi putki vahvikkeeksi. Raidetangon halkasija on kokolailla 1". Mistän sais tollasta sisähalkaisijaltaan 1" putkea jossa olis seinämää senverran että alkas kestämään. Oon toiseen berttaan moisen virityksen tehnyt, mutta se putki oli aika väljä vakio tangon päälle ja piti reilusti hitsata siihen. Velipoika varmaan huomenna käykin dahlilla hakemassa moista putkea jos vaan löytyy. Noissa vesijohtoputkissa kai ilmotellaan enemmänkin noi ulkohalkasijat joten mittailemaan joutuu? Kuitenskii jos ei löydykkään nii tulee tenkkapooo! Ajattelin että varmaan joku on paininutkin tälläsen ongelman kanssa ja tietää mikä kestää ja mistä saa. Kuis muuten HJ-60 raidetanko? On kai paksumpi ja suunniteltu jo tehostimelle. Kestääkö sellanen? -http://www.G-69.tk - http://g-69foorumi.no-ip.com - Edited by - mikjus on 24/03/2004 08:11:54
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Muistaakseni HJ:n raidetanko menee heittämällä bertan tangon päälle
#perillepääsy ei ole itsetarkoitus vaan matkanteko# ACN Activated! cruiser60@luukku.com |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Sellaisen tein, että ensin beretan vakio putkeen tiukka umpipuikko sisään ja sen jälkeen hydrauliputkipäälle ja murhe loppui siihen.
en kyllä muista mistä putken ostin. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Entäs neliöputki?
Tulis vääntöjäykkyyttä ainai enemmän. A-P |
#5
|
||||
|
||||
![]() ![]() Tuollaista rosteriputkea olisi vielä kahden raidetangon pituiset pätkät kellarissa. Harmi vaan että myin tuon auton ennenkuin pääsin kunnolla testaamaan tuon virityksen toimivuutta. Lisää kuvia löytyy täältä. -- Antti R. 1978 HJ-45LP |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Joo tollasta samanlaista rosteriputkea 2mm seinämällä olis ollu tallissa, en oikeen usko sen vahvistavat tarpeeks. Sit kun se on vielä väljä orkkis tangon päälle. Paras olis kun löytys just tuumasella sisähalkasijalla olevaa putkea, niin ei tarviis murehtia kiinityksestä eikä katsastusmieskään varmaan hylkäisi kun ei oo mitään hitsattu.
Mielessä kävi vetästä tangon sisään umpirautaa mutta kun se olis niin ohkasta että pitäs olla jotain suzukin vetaria (varmaan olis meinaan halkasija aika lähellä ![]() -http://www.G-69.tk - http://g-69foorumi.no-ip.com - |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ei se minusta yhtään väljä ollut..?? Saatoin muuten käyttää BJ-45 raidetankoa, olisikohan sekin paksumpi kuin BJ-40? Laitoin väliin pakkausteippiä ja rasvaa ettei alkuperäinen tanko alkaisi ruostua, mutta ei ne nyt mitään paksunna.
Ajatuksena oli varoa vahvistamasta kuitenkaan liikaa, jos tanko on liian jäykkä niin sitten se kiveä päin punkiessa joko ei anna periksi ja raidetangon päät tai jotain kalliimpaa hajoaa, tai jos antaa niin sitten sitä ei saa metsässä oikaistua millään... -- Antti R. 1978 HJ-45LP Edited by - anttir on 24/03/2004 10:26:26 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Tsekkasin tosta sun linkistä ja se rosteriputki on 30mm 2mm seinämällä, sisähalkasija on silloin 26mm eli aika passeli. Kysymys onkin vaan että paljonko lujuutta tuollainen putki toisi?
-http://www.G-69.tk - http://g-69foorumi.no-ip.com - |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
-- Antti R. 1978 HJ-45LP |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Just hain starkilta hätäpäissäni jotain putkee jossa sisähalkaisija ~26,5mm ja seinämä vissiin 3,25. Pienempi koko olis ollut 25mm sisähalkasijaltaan, enkä viittiny käydä nuijimaan tuumasta tankoo sen sisään. Pitää nääs saada viikonlopuks auto kestävään kuntoon (seuravaks risahtaa varmaan ohjausvarret). Sanookohan katsastusmis pahasti kun sellanen putki on orkkis raidetangon päällä? Meinaan jos ei hitsaile sitä kiinni. Tietty helppo se on irroittaakkin sitten. Kaippa toi tarpeeks vahvistaa vaikkei olekkaan hitsattu kiinni.
-http://www.G-69.tk - http://g-69foorumi.no-ip.com - |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Ralliperunat käyttä sellasta putkee, joka on halkaistu, ja väliin on hitsattu latta, ei meineen väänny, ja jos vääntyy, niin meni jo muutakin rikki.
T: M.Ukkola Note! This message was posted anonymously! |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ei mulle ainakaan katsatussedät oo sanonu mitään vaikka putkee on päällä. Eihän se ainakaan heikennä alkuperäistä rakennetta.
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
-http://www.G-69.tk - http://g-69foorumi.no-ip.com - |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Amerikassa kaikki on suurta!
Note! This message was posted anonymously! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
GSM signaalin vahvistaminen Faradayn häkissä | LaaLaa | Chit-Chat | 45 | 21.11.2012 11:58 |
ohjausvarren vahvistaminen | RJ70 | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 08.04.2008 21:48 |
SJ410 vaihdelaatikon pakin vahvistaminen?? | korbimotors | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.06.2007 21:06 |
sj410 siirtäjän irroitus ja vahvistaminen? | TommyS | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 06.03.2007 14:15 |
Akseliputken vahvistaminen | pjtk | Tekniikka & Jutustelu | 14 | 17.07.2005 07:45 |