Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.08.2006, 19:56
Bruno Bruno ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 09.11.05
Sijainti: Helsinki.
Viestit: 753
Perusasetus

Land Rover IIA jarru ongelmia


Onko lantikan yksipiirijarruissa ,pääsylinterissä takaisku venttiiliä? Eka polkaisu ,poljin pohjaan ,toinen perään jää puoli väliin ja vajoaa pohjaan mutta mistään ei näy vuotoa.Pumppaamalla polkimen useammalla polkaisuilla aivan ylä asentoon poljin silloin ei painu pohjaan.Autossa uudet rummut,letkut,putket työsylinterit,hihnat,jouset sekä säätimet(epäkesko sellaiset)ja vanhaa takarummut sekä pääsylinteri.Jarrukengistä lähti säätimen tappi pois edestä sekä toinen oli taittunut .Porasin 8 mm reijät säätimen tappien tilalle ja laitioin tilalle pultit mutterien kera(kiristin jarrukenkään kiinni).Taitaa mennä katsastus 16.8 tämän takia ohi tämän Lantikan.Ilmattu on sekä jarrunestettä pumpattu pullotolkulla putkiston läpi et ei tulisi mieleen mikään "ilmaus ongelma".


Kyllä Brittiautojen startissa on kaunis ääni!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.08.2006, 20:11
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Lainaus:
quote: Onko lantikan yksipiirijarruissa ,pääsylinterissä takaisku venttiiliä?
Pääsylinterissä on takaiskuventtiili. Se estää nesteen palaamisen säiliöön. Sylinterin etumainen pieni kumi toimii takaiskuventtiilinä.

Toinen vikavaihtoehto on palautusjousissä.

Jarrukilvissä on yksi säätöruuvi takimmaiselle kengälle. Alempi palautusjousi menee kengästä toiseen, mutta ylempi menee takimmaisesta kengästä kilpeen. Jos sen kiinnittää kenkien väliin, niin etumainen kenkä vetäytyy liian sisään ja tarvitaan usemapia polkaisuja, jotta ottaisi kiinni.

T, Antti
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.08.2006, 20:32
Bruno Bruno ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 09.11.05
Sijainti: Helsinki.
Viestit: 753
Perusasetus

Toinen vikavaihtoehto on palautusjousissä .Punanen jousi on laitettu tehostavan kengän ja jarrukilven väliin (ylempi) musta ,lyhyempi on jarrukengästä toiseen yhdistettynä,eli jouset on oikein.Pistin privana tilausta osista.Jos tarviat kuvan sylinteristä käyn ottamassa.


Kyllä Brittiautojen startissa on kaunis ääni!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.08.2006, 21:01
Ahosensetä:n Avatar
Ahosensetä Ahosensetä ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 01.10.04
Sijainti: Marttila, Finland.
Viestit: 4.066
Perusasetus

Jouset taitavat olla oikein.

Onko polkimen vapaaliike säädetty oikein?

Jos vapaaliike on kohdallaan, avaa jarrupääsylinteri ja katso ovatko kaikki kumit tallessa.

Lainaus:
quote:Sylinterin etumainen pieni kumi toimii takaiskuventtiilinä.
Tähän tarkennus: Sylinterin etumainen, mutta autossa tietty takimmainen, kun sylinteri on ikäänkuin takaperin.

Tässä <iso>kuva</iso> sylinterin sisuskaluista:




T, Antti
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
lisää jarru ongelmia!!!!!!(HJ61) Heikki L Tekniikka & Jutustelu 32 11.05.2007 23:36
M: Land Rover 109 Land Rover 109 STW Nettiautossa O/M/V Ajoneuvot 0 23.08.2006 12:30
Jarru ongelmia hiluxissa psinis Tekniikka & Jutustelu 11 09.09.2005 16:50
Jurr.. Eikun jarru-ongelmia! Shuttle Tekniikka & Jutustelu 0 05.04.2004 22:17
Jarru ongelmia Vuosimallit 1968-1982 1 30.06.2003 11:34


Sivu luotu: 13:56 (GMT +2).