![]() |
Land Rover IIA jarru ongelmia
Onko lantikan yksipiirijarruissa ,pääsylinterissä takaisku venttiiliä? Eka polkaisu ,poljin pohjaan ,toinen perään jää puoli väliin ja vajoaa pohjaan mutta mistään ei näy vuotoa.Pumppaamalla polkimen useammalla polkaisuilla aivan ylä asentoon poljin silloin ei painu pohjaan.Autossa uudet rummut,letkut,putket työsylinterit,hihnat,jouset sekä säätimet(epäkesko sellaiset)ja vanhaa takarummut sekä pääsylinteri.Jarrukengistä lähti säätimen tappi pois edestä sekä toinen oli taittunut .Porasin 8 mm reijät säätimen tappien tilalle ja laitioin tilalle pultit mutterien kera(kiristin jarrukenkään kiinni).Taitaa mennä katsastus 16.8 tämän takia ohi tämän Lantikan.Ilmattu on sekä jarrunestettä pumpattu pullotolkulla putkiston läpi et ei tulisi mieleen mikään "ilmaus ongelma".
Kyllä Brittiautojen startissa on kaunis ääni! |
Lainaus:
Toinen vikavaihtoehto on palautusjousissä. Jarrukilvissä on yksi säätöruuvi takimmaiselle kengälle. Alempi palautusjousi menee kengästä toiseen, mutta ylempi menee takimmaisesta kengästä kilpeen. Jos sen kiinnittää kenkien väliin, niin etumainen kenkä vetäytyy liian sisään ja tarvitaan usemapia polkaisuja, jotta ottaisi kiinni. T, Antti |
Toinen vikavaihtoehto on palautusjousissä .Punanen jousi on laitettu tehostavan kengän ja jarrukilven väliin (ylempi) musta ,lyhyempi on jarrukengästä toiseen yhdistettynä,eli jouset on oikein.Pistin privana tilausta osista.Jos tarviat kuvan sylinteristä käyn ottamassa.
Kyllä Brittiautojen startissa on kaunis ääni! |
Jouset taitavat olla oikein.
Onko polkimen vapaaliike säädetty oikein? Jos vapaaliike on kohdallaan, avaa jarrupääsylinteri ja katso ovatko kaikki kumit tallessa. Lainaus:
Tässä <iso>kuva</iso> sylinterin sisuskaluista: http://static.petrisimolin.com/galle...asylinteri.jpg T, Antti |
Sivu luotu: 20:34 (GMT +2). |