![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Rangen tehostimen öljyt
Tervehdys! Toimiiko Rankun ohjaustehostaja esim. Hydrauliikkaöljyllä tai mitä muuta öljyä suosittelisitte, kun tarkoitus olisi ottaa paine hydraulivinssin pumpulta painaanalennusventtiilin kautta. Öljyn on siis oltava semmosta joka soveltuu "oikeeseen hydrauliikkaankin" ATF on vähän kallista jos sitä tarvii 20 litraa. TT Note! This message was posted anonymously!
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Nesteellä on esim. Hydrauli 32, joka on jo hyvin notkeeta. On Nesteellä sitten notkeempaakin, olikohan tyypiltää Hydrauli 15, muistaakseni... Tuo h15 on jo hyvin lähellä noutkeudeltaan ATF-X:ää!!!
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tehojstajasta en sitten osaa sanoo toimiiko hydraulilla, luulisi et toimii! Liukasta siinä missä muutkin...
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Ja toimiiko vinssimoottori yhtä hyvin ATF:llä kuin Univis 32:lla? (siis tav. hydraöljyllä) Onko jotakin mitä pitää huomioida.
Viskositeetin pitäis olla kyllin notkeaa, kun jakopää kuulemma voi ottaa nokkiinsa kylmäkäynnistykset jos kovin sakeaa öljyä ja isotehoinen pumppu pyöritettävänä. (pumppu tulis siis jakopäähän). Tiä sitte koska tulee, jos tulee ![]() TT Note! This message was posted anonymously! |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kaippa se tehostimen pumppu hydrauliöljylläkin pelaa, mutta melkein ottaisin vielä huomioon Suomen talven ja pakkaset. Mitäpäs sanoo hydrauliöljy moisista ja mitä tekee tehostimelle jos oikein huolella jämähtää?
---- Alexander Graham Bell invented the Telephone. Thomas Edison invented the Light Bulb. Joseph Lucas invented the Short Circuit. ---- |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Tervehdys!
Onkos hydrauliikkaöljyä synteettisenä tai jonakin semmosena joka on pakkasessakin notkeaa? Jakopää nimittäin paukahtaa ihan oikeesti jos se joutuu pyörittämään 45 l/min pumppua kovassa pakkasessa. (NC-50 kone Rangessa) Note! This message was posted anonymously! |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Netistä varmaan löytyy öljyjen suoritusarvoja, lähinnä nyt kiinnostaa kylmän pään viskositeetti. Jos ATF ja hydrauliikkaöljy ovat samoissa arvoissa, niin ei kai mikään estä käyttämästä ristiin.
T, Antti antti@offroadpaja.fi http://www.offroadpaja.fi/ |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Ite olen lisäilly kovalla pakkasella nimenomaan hydrauliikkaöljyä (15) joka on notkeampaa ku ATF! Kolmekakkonen on kyllä aika jäykkää kovalla pakkasella!
No kyllähän tuosta nyt pääsee! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rangen simpukka oksensi öljyt mäelle! | Watti | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 14.09.2006 12:08 |
Rangen 4v-laatikossa (LT95) väärät öljyt | baxxter | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 11.04.2006 20:13 |
Tarttis tehostimen MB 609 | Gemari | O/M/V Muut | 0 | 31.03.2006 11:48 |
Rangen A tuen pallonivel ja jakolootan öljyt | Rankku-76 | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 17.11.2005 10:50 |
Rangen transfer boxin öljyt | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 18.12.2004 00:11 |