![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Jumittunut pultti Geen hihnapyörässä
![]() Pultti mennyt poikki eikä tule pois pienoista väkivaltaakaan käyttämällä. Pois pitäisi kuitenkin saada niin, että siivapyörä ja värinänvaimennin säilyisivät ehjinä. Pyörii siis tyhjää tuossa pultti. Ideoita ![]()
__________________
W460 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mahtuuko ottamaan dampperin kanssa pois ? Tai avaimella pultista ja poralla kantaa pois ?
Jälkeähän tuossa siivapyörässäkin jo on, hihnaa syövää
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Itse irroittaisin koko paketin pöydälle, tuo keskipultti vain, kannattaa olla kiilan kanssa tarkkana.. Samalla on helppo uusia stefa joka vanhemmiten näissä vuotaa.
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Miten moottorin saa lukittua, jotta saan pultin auki? Manuaali kyseessä.
__________________
W460 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kuukaus sitte aukasin '02 L200:sesta vastaavan pultin ja tarvin siihen metrisen varren+ noi edellämainitut lukitukset.
__________________
================================== Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori. PäHäMa |
#6
|
|||
|
|||
![]()
27mm hylsy ja vääntövarsi jonka asettelet runkopalkkia vasten. Sitten vaan virta-avaimesta kevyt kääntö.
Noin se aukeaa. Kiinni sitten pulttikoneella. Pultin rikasta riippuen 200nm+90ast tai 400nm |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ite yleensä varmistan lisäksi sammutinsoleinoidin johdon irroittamisella ettei kone lähde käyntiin. Tojotassa onnistuu niin, liekö mersussa samalla tapaa.
__________________
Harbor Cruisers |
#8
|
|||
|
|||
![]()
ko. koneessa sammutin on alipaineella.
Sammutinvivun voi vetasta vaikka rautalangalla alas niin ei lähde käyntiin. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Pulttipyssy löytyy kyllä, mutta pitäisi purkaa keulaa lisää jotta mahtuisi.
Pitänee yrittää huomenna hutikan ohjeen mukaan kun on apulainen paikalla, jos ei lähde niin sitten syyläri pois ja pulttipyssyllä (toivottavasti riittää kompurassa ja pyssyssä puhti) auki. Tiukassa tuo varmasti kyllä on, mutta mitäpä ei voima avaa ![]()
__________________
W460 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Etkö usko tuohon startilla auki kalauttamiseen ??
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#11
|
|||
|
|||
![]()
Uskon toki, kuulostaa vain sellaiselta että menee helposti puihin ja tulee lisää korjattavaa meikäläisen tuurilla
![]()
__________________
W460 |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Sitte voit kädet silmillä mennä katsomaan mitä kaikkee hajos.☺ |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ei siin oikeen isoa murhetta pääse tapahtumaan, kunhan: - asemoi avaimen niin, ettei varsi pääse lyömään muualle, kuin haluttuun kohtaan runkoa, huomioiden välykset pois, sekä hylsyltä että varren ja runGon osumakohdasta - ei päästä konetta käyntiin
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#14
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/46193...-8mm-60cm-2kpl |
#15
|
|||
|
|||
![]()
Miten saan helpoiten varmistettua ettei kone käynnisty?
__________________
W460 |
#16
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE=Mika_T;1284205]ko. koneessa sammutin on alipaineella.
Sammutinvivun voi vetasta vaikka rautalangalla alas niin ei lähde käyntiin.[/QUOTE Vastaus edeltävään kysymykseen lienee tuossa |
#17
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=vexi4x4;1284732]Kappas, meni ohi.
__________________
W460 |
#18
|
|||
|
|||
![]()
Varmistan vielä, että menee oikein ylimääräisen tuhon välttämiseksi.
Avain: ![]() Käynnistykseneso: ![]() Ahdas tila, avainta ei oikein saa muualle ![]() ![]()
__________________
W460 |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Sulla on nyt tuo sammutin YLÄ asennossa. Jolloin kone käynnistyy!
Eikä sammu kun sammutin on lukittu ylös... Paina vipu alas ja sido se sinne kiinni. Ja aika loivassa kulmassa tuo vääntövarren nivel. Olisi hyvä olla mahdollisimman lähelle 90astetta ettei se loikkaa suoraksi kun kone pyörähtää. Kokeile vaikka laittaa se kuskinpuolelle koria vasten. Viimeksi muokannut Mika_T : 19.02.2016 15:55 |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Miks et kokeile pulttipyssyllä? Jatkon kans noista reijistä?
|
#21
|
|||
|
|||
![]()
Ja jos kerran syylärikin on jo otettu pois niin miksei samalla irrota noita muutamalla ruuvilla olevia peltejä ja unohda tuon rautalangalla tuetun vääntövarren hakkaamisen runkoon.
![]() |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Ja ehkä varuiks yks pultti siihen hihnapyörälle vielä takaisin, vaikka ei se kauas pääse, mutta ettei vääntyile mihkään väliin.
Hylsyn ja kiinteän vääntimen väliin kun sais lyhyen jatkon, sais varren parempaan asentoon, runkoa vasten ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Onko tuo ny niin vaarallista jos lähtee käyntiin. Samaa startti kolautusta koitin Discon kanssa kun yksin touhusin ja pönkät eikä käsijarru riittäny. Melkein auki asti tuli pultti ennenkuin sain koneen sammuksiin. Sai lopun pyöritellä auki sormin.
![]() |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Lähteehän tuo yksinäinen pulttiki pois ku sulla nuin paljon tilaa on.. Pulttikoneella pyörittelet ja samalla kampiat pyörää pois.
|
#25
|
|||
|
|||
![]()
Ota suosiolla jo tuo vesipumpun hihnapyörä pois, se kun on kuitenkin tiellä niin ei käy sille sitten mitään..
Tommonen nivelletty varsi on vähän huono, etenkin jos sitä ei asemoi 90 asteen kulmaan. Edit: Itse ottaisin pulttipyssyllä tuossa vaiheessa jos mahdollista, ja ottaisin nuo raudat pois tieltä, jatkot heikentää pulttipyssyn tehoa. Viimeksi muokannut Bäkström : 20.02.2016 08:06 |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Geen lampunympäryskumi | eseestie | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 03.10.2013 13:08 |
miten helpoiten jumittunut jarrusylinterin mäntä irti? | kesis | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 15.06.2011 07:19 |
Millä renkaat irti kun keskikuppi jumittunut kiinn | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 17.04.2008 18:14 | |
O: Geen levikkeet | HV | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 4 | 12.02.2008 18:55 |
4runner / hilux vääntövarren jumittunut pultti | Samppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 28.05.2006 17:27 |