Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #26  
Vanha 27.08.2015, 20:20
Maniac4x4 Maniac4x4 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.08.15
Sijainti: kalajoki
Viestit: 87
Perusasetus

Viime päivinä on touhuiltu pikku päivityksiä.. kattopelti kiinnitys saranoilla ja lavalukolla joten saa katon pystyyn ja on helpompi kulkea sen kautta sisälle.
Penkki tuli myös käännettyä 10 astetta enemmän takakenoon ja samalla lavalukot penkin runkoon niin on helpompi pesun ajaksi irrottaa ja saa ulos kuivumaan jos kastuu. Vielä pitäis nascar verkkojen kiinnikkeet tehdä valmiiksi niin alkas oleen pikku hiljaa ehkä maalaus kunnossa.. Olen suunnitellu pulverimaalausta mutta saa nähdä paljonko kustantaa.. pitää nyt ainakin tarjousta vähän kysellä. Osaisko joku sanoo miten onnistuis helposti tuommoset prässäykset konepellin scoopiin niin kuin "malli" koneessa on?
Vastaa lainaten
  #27  
Vanha 27.08.2015, 23:57
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maniac4x4 Näytä viesti
Osaisko joku sanoo miten onnistuis helposti tuommoset prässäykset konepellin scoopiin niin kuin "malli" koneessa on?
Se onnistuu "dimpleillä", tuolla keskustelua.
http://forums.offipalsta.com/showthr...ghlight=dimple

Minä sorvasin yhden sarjan viime talvena (29, 44, 57mm reijille), josta ei sitten kauppoja syntynytkään. Lienevätköhän nuo hieman pienet sinun tarpeisiin? 100e oli tuolle sarjalle hinta.

Isompien (yli 75mm reijälle) tekeminen menee pikkusorvilla hieman työlääksi, pitäisi ainakin jostain haalia isompaa (100-200mm) akseli jöötiä aihioksi ja miettiä, millaisella terällä sitä saisi katkottua sorvissa kun nykyisistä loppuu mitta.
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #28  
Vanha 28.08.2015, 06:02
tare:n Avatar
tare tare ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.07.03
Sijainti: Riihimäki, Finland.
Viestit: 3.049
Perusasetus

Hieno laite!!
Vastaa lainaten
  #29  
Vanha 01.09.2015, 20:41
Maniac4x4 Maniac4x4 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.08.15
Sijainti: kalajoki
Viestit: 87
Perusasetus

Verkon kiinnitykset ja etupellin päivitystä.. Vetokoukku tuli samalla laitettua jos sitä joskus tarvis..
Osaako joku sanoo minkälaista lukkoa tuossa etuperässä kannattais käyttää.. Asd perää vähän katellut mutta ei löydy kyllä sopivasti ja pitäisi olla vielä varmasti pelaava.. Itse mietin toisena pala lukkoa mutta niitä ei tahdo löytyä mistään tähän hätään.. Tällä koneella tulee niin vähän kilometrejä kuitenkin että kestäis varmasti pitkään myös palalukolla.. Tekeekö niitä joku tämmösiin periin vai onkohan ne "yleismallisia" perä mb190.sestä







Vastaa lainaten
  #30  
Vanha 02.09.2015, 08:32
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Thumbs up!! Tää on make peli. Koita nyt jo saada videoo joku kuvaamaan
Vastaa lainaten
  #31  
Vanha 09.09.2015, 17:10
Maniac4x4 Maniac4x4 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.08.15
Sijainti: kalajoki
Viestit: 87
Perusasetus

Kävin tänään taas pikku ajellulla ja kyllä tuntuu että jotain lukkoa etuperään pitäis alkaa suunnitella.. Joskus aikanaan kuulin paikalliselta koneistajalta että tehdä kartio palat hammaspyöriä vasten ja pultti läpi millä saadaan kiristettyä sopiva kitka.. kuvaa ei tuollaisesta löydy mutta tuossa on video mistä näkyy perän sisukset ja noille avoimille puolin siis kartion muotoiset palat jostain kovasta teräksestä onko se mokkia tai vastaavaa? ja porataan tuosta keskitapin läpi reikä ja pultti kartiopalojen välille.. Tällä on tietysti varmaan se ominaisuus että sitten kun pyörähtää kunnolla tyhjää niin sen jälkeen luistaa helpommin ja taas sais kiristellä.. oishan tuo jännä ainakin kokeilla



Tuossa vähän pätkää tämän päivän ajoista kamera toimi yksinään.. Näkee hyvin kun aina toinen etupyörä lyö tyhjää.




Lukko edessä jäykistää ohjausta varmaan liikaakin mutta siihen rupesin miettimään miten onnistuis tehdä ohjaus veneen hydrauliohjauksella.
alla linkki minkälaista meinasin.. tai vastaavaa. laitaakaapa infoa voiko tuollainen toimia tai riittääkö teho?



http://www.mc-scatter.com/vene-osat-...e-p-46348.html

Viimeksi muokannut Maniac4x4 : 11.09.2015 19:39
Vastaa lainaten
  #32  
Vanha 10.09.2015, 09:04
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

videolta katsoessa tuli mieleen että voisi vaikka hieman pudottaa rengaspaineita ja takajousitusta löysentäisin.
hieno on kyllä laite .
iso peukku tälle !
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #33  
Vanha 10.09.2015, 09:43
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maniac4x4 Näytä viesti
Kävin tänään taas pikku ajellulla ja kyllä tuntuu että jotain lukkoa etuperään pitäis alkaa suunnitella.. Joskus aikanaan kuulin paikalliselta koneistajalta että tehdä kartio palat hammaspyöriä vasten ja pultti läpi millä saadaan kiristettyä sopiva kitka.. kuvaa ei tuollaisesta löydy mutta tuossa on video mistä näkyy perän sisukset ja noille avoimille puolin siis kartion muotoiset palat jostain kovasta teräksestä onko se mokkia tai vastaavaa? ja porataan tuosta keskitapin läpi reikä ja pultti kartiopalojen välille.. Tällä on tietysti varmaan se ominaisuus että sitten kun pyörähtää kunnolla tyhjää niin sen jälkeen luistaa helpommin ja taas sais kiristellä.. oishan tuo jännä ainakin kokeilla
Mikäs siinä jos tykkää purkaa ja kasata, mutta jo pelkästään tuon ristitapin poraamisen takia unohtaisin. Jos siihen reiän saa tehtyä, niin kestääkö sitten mitään? Tä on tietty auton ja mönkijän välimuoto, ettei ihan niin kovilla ole.

Eikös ASD ole hydraulipaineella kiristyvä kitkalukko? Tuohon manuaalikäyttö niin luulis tämänpainoisessa kopperossa kestävän/pitävän? Saako mersun perään muita lukkoja? Kytkettävän lukon kanssa ei välttämättä tarvitse ohjaukseen lisää voimaa.

Lainaus:
Lukko edessä jäykistää ohjausta varmaan liikaakin mutta siihen rupesin miettimään miten onnistuis tehdä ohjaus veneen hydrauliohjauksella.
alla linkki minkälaista meinasin.. tai vastaavaa. laitaakaapa infoa voiko tuollainen toimia tai riittääkö teho?
Eikös tässä ole jonkinlainen ohjaustehostin? Jos tehostus on ennen hammastankoa, tulee jossain kohtaa hammastangon kesto vastaan vaikka voimaa lisäisi. Tuollainen perämoottorin hydrauliohjaus ei tuo voimaa sen kummemmin lisää, kyllähän jos jaksaa ja ehtii rattia pyörittämään niin voimaa tulee..
Yks vaihtoehto tämmönen tehostin: http://www.heystee-automotive.com/parts/pas/pas.htm jos vaan joku tekee vastaavaa sopivassa kokoluokassa?
Tai ohjaustehostetut mönkijät?, ei varmaan ihan halpoja mutta miten toimivat?
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #34  
Vanha 10.09.2015, 22:53
Mutis:n Avatar
Mutis Mutis ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 08.04.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 1.176
Perusasetus

En tuota venekäyttöön tehtyä hydrauliikkaohjausta laittaisi. Veljen uppoumarunkoisessa veneessä on hyde ohjaus mikä toimii siinä käytössä. Eli peräsin ei väännä vastaan, mutta ei ole erityisen kevyt pyöritellä rattia ja autokäytössä olisi varmasti melko huono ratkaisu vaikka voimaa saisikin.
__________________
RASOR
Vastaa lainaten
  #35  
Vanha 11.09.2015, 05:17
poksutin poksutin ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.14
Sijainti: riihimäki
Viestit: 245
Perusasetus

Takana näytti jousitus olevan melko jäykkä...
Vastaa lainaten
  #36  
Vanha 11.09.2015, 07:21
Lassard Lassard ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.05.07
Sijainti: Kouvostoliitto
Viestit: 163
Perusasetus

C-Corsassa on sähköinen ohjaustehostin, jota hatarasta ulkomuistista muistelen käytetyn joissain historic-kilpureissa. Ei siis ihan mahdoton sovellettava.
Vastaa lainaten
  #37  
Vanha 11.09.2015, 10:13
Pajares:n Avatar
Pajares Pajares ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 02.02.13
Sijainti: Karkkila
Viestit: 2.198
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lassard Näytä viesti
C-Corsassa on sähköinen ohjaustehostin, jota hatarasta ulkomuistista muistelen käytetyn joissain historic-kilpureissa. Ei siis ihan mahdoton sovellettava.
Corsa b/c

Siihen saa tommosen tehostuksen määrän säädönkin.
http://www.rallywiz.com/Shop/index.p...&product_id=21

http://www.rallywiz.com/images/corsa...ing_column.jpg
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry

https://www.youtube.com/channel/UCIW...view=0&sort=dd
Vastaa lainaten
  #38  
Vanha 11.09.2015, 19:26
Maniac4x4 Maniac4x4 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.08.15
Sijainti: kalajoki
Viestit: 87
Perusasetus

Juu videolta itekki tajusin että taka pumput on aika jykkänä ehkä juuri näiden iskareiden ominaisuus.. kun laskee paineita perä taas putoaa äkkiä liikaakin mitä ei tarvis kyllä tehdä.. nyt pitäis olla aika lailla tukivarret suorassa.. pitää nyt kokeilla tiputtaa paineet vaikka 14-15bar tällä hetkellä noin 16bar.

Sähkönen (mönkijän 700-1000cc) ohjaustehostinhan tässä onkin ja perässä putkirunkoon suunniteltu hammastanko missä on muistaakseni 1.5 kierrosta laidasta laitaan.. toki rattiakselia vois vähän välittää niin sais samalla lisää voimaa..

Juu tuota 90hv perämoottorin hydrauliohjausta meinasin just sillä kun näytti että siinä ei ole läppäventtiiliä mikä sulkee sylinteriltä tulevan väännön.
Isommat pumput näytti olevan tuollaisella takaiskuläpällä.






http://www.alibaba.com/product-detai...38.35.1.K32LlP

Viimeksi muokannut Maniac4x4 : 11.09.2015 19:36
Vastaa lainaten
  #39  
Vanha 12.09.2015, 07:23
Borg:n Avatar
Borg Borg ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.08.03
Sijainti: Iitti
Viestit: 181
Perusasetus

Rengaspaineet ja jousituksen jäykkyys pisti silmään täälläkin. Pienemmillä paineilla meno on hytissäkin vähän pehmeämpää.
Hieno laite kaikinpuolin.
Vastaa lainaten
  #40  
Vanha 13.09.2015, 08:42
poksutin poksutin ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 06.07.14
Sijainti: riihimäki
Viestit: 245
Perusasetus

Eikö takapumppuja ole mahdollista laskea... jos pudottais painetta ja laskis pumppua sen verran että korkeus pysyis samana? Meneekö ihan pöllöksi
Vastaa lainaten
  #41  
Vanha 13.09.2015, 20:54
Maniac4x4 Maniac4x4 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.08.15
Sijainti: kalajoki
Viestit: 87
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja poksutin Näytä viesti
Eikö takapumppuja ole mahdollista laskea... jos pudottais painetta ja laskis pumppua sen verran että korkeus pysyis samana? Meneekö ihan pöllöksi
Vetonivelet pääsee lukittuun jos pudottaa tai sitten pitäs olla vyöt millä rajottaa ala rajaa..
Paineet olikin 0.5bar pudotin 0.2bariin. Ja samalla tiputin iskari paineet 12-13bar. Saa nähdä milloin nuo renkaat pyörähtää vanteilla mutta nuo on kyllä todella jäykkä runkoiset niin ei välttämättä helposti irtoa. pitää alkaa kattelemaan lukko vanteita jos näin käy..
Vastaa lainaten
  #42  
Vanha 14.09.2015, 16:14
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Öljyn määrää vähentämällä saat takatikuista pehmeämmät.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #43  
Vanha 15.09.2015, 06:32
Kankku:n Avatar
Kankku Kankku ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 04.10.04
Sijainti: Masku/Turun kupees
Viestit: 1.031
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 88 Näytä viesti
Öljyn määrää vähentämällä saat takatikuista pehmeämmät.
Ei toiminut ainakaan mulla silleen että itse huomaisi,mutta kun vaihtoi ohkasemmat
Öljyt tikkuihin niin alkoi pehmenemään.
__________________
laiskuus on lahja mutta ahneus synti
Vastaa lainaten
  #44  
Vanha 15.09.2015, 07:22
Maniac4x4 Maniac4x4 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.08.15
Sijainti: kalajoki
Viestit: 87
Perusasetus

Mitä öljyä noissa käytetään? Ja mitä kannattais käyttää jos notkeammat laittas.
Paljonkohan noihin kannattais laittaa?


Part # Type Travel Oil Volume (cc) Ext. Length (in) Col. Length (in) Shaft (in)
FOX-980-02-013-A Air Shock 4.0" 110cc 15.29" 11.29" 1.250"
FOX-980-02-014-A Air Shock 4.5" 135cc 16.29" 11.79" 1.250"
FOX-980-02-015-A Air Shock 5.5" 150cc 18.29" 12.79" 1.250"
FOX-980-02-016-A Air Shock 8.5" 200cc 24.09" 15.59" 1.250"
FOX-980-02-018-A Air Shock 10.0" 225cc 27.19" 17.19" 1.250"
FOX-980-02-019-A Air Shock 12.0" 270cc 31.09" 19.09" 1.250"
FOX-980-02-020-A Air Shock 14.0" 300cc 35.09" 21.09" 1.250"
FOX-980-02-236-A Air Shock 16.0" 370cc 39.59" 23.59" 1.250"
FOX-980-02-238-A Air Shock 18.0" 415cc 44.59" 26.59" 1.250"

Length (in) Shaft (in) Cylinder Type
SAW-52700-110 10" 26.94" 16.99" 1 3/8" Smooth
SAW-52700-112 12" 30.94" 18.99" 1 3/8" Smooth
SAW-52700-114 14" 34.94" 20.99" 1 3/8" Smooth
SAW-52700-116 16" 38.94" 22.99" 1 3/8" Smooth
SAW-52700-118 18" 42.94" 24.99" 1 3/8" Smooth


Oil Levels
Shock Part # Travel Comp Ratio Stock Vol. Stock Vol. Vol. Ext. Vol. Comp.
SAW-52700-108 8" 4.0 165ml/cc 5.61oz 370ml/cc 216ml/cc
SAW-52700-110 10" 4.0 190ml/cc 6.46oz 456ml/cc 256ml/cc
SAW-52700-112 12" 4.0 215ml/cc 7.31oz 542ml/cc 297ml/cc
SAW-52700-114 14" 4.0 240ml/cc 8.16oz 632ml/cc 338ml/cc
SAW-52700-116 16" 4.0 250ml/cc 8.50oz 718ml/cc 365ml/cc
SAW-52700-118 18" 4.0 275ml/cc 9.35oz 804ml/cc 406ml/cc
Vastaa lainaten
  #45  
Vanha 15.09.2015, 07:27
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

Miten säädät painetta tikuissa?

Ajopainehan ei muutu mihinkään korkeudesta riippumatta koska se muodostuu tikkujen päällä olevasta painosta. Korkeus tulee kaasun ja öljyn määrästä.

Noitahan saa erilaisilla vaimennuksen shimmipakoilla ja pystyyhän niitä itekkin tukkaamaan.
Onko edessä ja takana samat shimmit ja onko niitä sen kummemmin valittu?

http://www.pirate4x4.com/tech/billavista/PR-Airshox/

Mutta kuten todettua öljyn määrän vähentäminen pienentää sisäänpainumisen progressiivisuutta ja ohkasempi öljy pienentää vaimennusta.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #46  
Vanha 15.09.2015, 07:32
Rak Rak ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.03.04
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.551
Perusasetus

http://www.motonet.fi/fi/kategoria/4...313/Keulaoljyt

http://www.motorshop.fi/product/FOX-...litra-%29.html

En tiedä mutta veikkaisin että tuota 5w:tä niissä on. Tai tuota kelkan foxeihin olen tukkinut ja silloin ainakin taisi olla foxin käyttämä perusöljy.
__________________
www.OFFROADOULU.com
Vastaa lainaten
  #47  
Vanha 15.09.2015, 08:22
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti

Eikös ASD ole hydraulipaineella kiristyvä kitkalukko? Tuohon manuaalikäyttö niin luulis tämänpainoisessa kopperossa kestävän/pitävän? Saako mersun perään muita lukkoja? Kytkettävän lukon kanssa ei välttämättä tarvitse ohjaukseen lisää voimaa.
Tuo mersun asd on kyllä aika raju toimiakseen noin. asfaltilla kun kuovittaa nii se lukko aiva räjähtää päälle ja sitte mennää sladissa ja eikös se toimi alipaineella? meinaan sen näkönen kello siinä murikan päällä on. pitääpäs kaivaa tuosta moottorinluovuttajamersusta se perä pois ja tutkia miten se toimii, voisin kyllä väittää että alipaineella, muuten ei oo kyllä tietoa millanen mekanismi kuorien sisällä sitten on.

Edit: jos se nyt sattuiskin toimiin hydrauliikalla niin mulla olis tosi pieni nyrkinkokonen hydraulipumppu ylimääräsenä, varmaa just tuollaseen käyttöön sopiva ja jaksaa motskarin kone veivata toimii haarukka-akselilla eli ei mikää kiilahihnaviritys
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja

Viimeksi muokannut Häänrik : 15.09.2015 08:25
Vastaa lainaten
  #48  
Vanha 15.09.2015, 11:14
Maniac4x4 Maniac4x4 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.08.15
Sijainti: kalajoki
Viestit: 87
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Häänrik Näytä viesti
Tuo mersun asd on kyllä aika raju toimiakseen noin. asfaltilla kun kuovittaa nii se lukko aiva räjähtää päälle ja sitte mennää sladissa ja eikös se toimi alipaineella? meinaan sen näkönen kello siinä murikan päällä on. pitääpäs kaivaa tuosta moottorinluovuttajamersusta se perä pois ja tutkia miten se toimii, voisin kyllä väittää että alipaineella, muuten ei oo kyllä tietoa millanen mekanismi kuorien sisällä sitten on.

Edit: jos se nyt sattuiskin toimiin hydrauliikalla niin mulla olis tosi pieni nyrkinkokonen hydraulipumppu ylimääräsenä, varmaa just tuollaseen käyttöön sopiva ja jaksaa motskarin kone veivata toimii haarukka-akselilla eli ei mikää kiilahihnaviritys

Onko sulla tuo asd ylimääräisenä / jouten.. siitä voisin olla kiinnostunut.. mikä välitys siinä on? mulla on tällä hetkellä 3.64 lukko ois hyvä kun sitä tarvii käyttää vain maastossa silloin kun 3 pyörällä meno loppuu..

Kävin just ajelemassa ja ei voi olla todellista tutussa kohtaan sain molemmat takavetarit poikki 2min sisällä! toiselta puolen napsahti mielestäni aika helposti ja tietysti olin vaikeessa paikassa piti rueta tosissaan yrittämään ettei vinssiä tarvi ja muutama veto niin toinenkin puoli paukahti.. Älähän mittään tunnin vinssailun jälkeen päästiin helpommille ajopaikoille ja nokka kohti autoa yks vetosena.. 100m ennen autoa montusta annoin vähän happia koneelle ettei tarvis vinssata ja jälleen paukahti nyt meni etuvetarista vetonivel.. ei muutakuin vinssillä autolle
tämmöstä tällä kertaa.. ei kuitenkaan kumpikaan vetari hajonnut hitsauksesta /saumasta vaan tehtaan akseli suoraan poikki.
Vastaa lainaten
  #49  
Vanha 15.09.2015, 11:24
Maniac4x4 Maniac4x4 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.08.15
Sijainti: kalajoki
Viestit: 87
Perusasetus

Edit: jos se nyt sattuiskin toimiin hydrauliikalla niin mulla olis tosi pieni nyrkinkokonen hydraulipumppu ylimääräsenä, varmaa just tuollaseen käyttöön sopiva ja jaksaa motskarin kone veivata toimii haarukka-akselilla eli ei mikää kiilahihnaviritys[/QUOTE]


Juu kyllä se hydraulisesti ohjataan päälle. Ilmeisesti ohjaustehostin on 2 osainen ja toisesta lohkosta lähtee öljynpaine perälle.

Toki myös hydraulipumppu kiinnostaa on ollutkin suunitelmissa että ottais pulssi anturin puolelta kampiakselista hamashihnalla vedon jollekkin hydraulipumpulle sillä sais samalla välitettyä pumpun kierrokset puoleen kun tämmöinen kone kiertää noin 14000/min. ajattelin että josain vaiheessa teen ohjauksen hydrulisylintereillä ja samalla tietysti haaveena nelipyörä ohjaus. tuottoa varmaan pitäis olla aika lailla kun offikäytössä on kierrokset kuitenkin aika matalat..
Vastaa lainaten
  #50  
Vanha 15.09.2015, 15:25
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Maniac4x4 Näytä viesti
tämmöstä tällä kertaa.. ei kuitenkaan kumpikaan vetari hajonnut hitsauksesta /saumasta vaan tehtaan akseli suoraan poikki.
Kuinka läheltä hitsaussaumaa katkesi? Ja kyllä kepit voi siellä väsyä ja murtua pikkuhiljaa, kunnes tulee se viimeinen niitti ihan helpossakin paikassa. Jos nivelet on uusia tarvikkeita, voi niiden laatu olla ihan mitä tahansa..
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään putkirunko subaru 4x4 jpj_x O/M/V Ajoneuvot 13 25.11.2012 07:49
Myyty Putkirunko Rh1no 4x4 Taisto O/M/V Ajoneuvot 4 21.06.2012 16:25
Myyty Kawasaki ZX 12 R SERMAX O/M/V Ajoneuvot 0 13.06.2012 10:48
Myydään / Vaihdetaan putkirunko subaru 1.8 4x4 Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 10.01.2010 11:52
Myyty Kawazaki ZX-9R Vaihto:Auto?. Patrol ARB/24V-vinssi/... MehtäSika O/M/V Ajoneuvot 21 11.09.2009 11:56


Sivu luotu: 19:52 (GMT +2).