![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]()
Vaikka puhaltamalla siihen nippaan mistä löpö menee hehkutulppaan. Tulpan pitää olla kiinni,kun se on jännitteetön ja kylmä.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#27
|
|||
|
|||
![]()
OT: Puolipuristinta käytetty koneen käynnistykseen :-)
|
#28
|
|||
|
|||
![]()
Oletko jo nostnu männät pytyistä? Männän kylki kertoo jo paljon, ja niitä kuveja
![]()
__________________
Teoria on sitä että kaikki tiedetään mutta mikään ei toimi Käytäntö on sitä että kaikki toimii mutta kukaan ei tiedä miksi Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi! |
#29
|
||||
|
||||
![]()
Liekkihehkulla lienee oma pieni säiliö, kuten valmetissa? (täytyy kysellä tyhmiä fordista, mutta kun en ole niitä pidellyt...) Ruuvaa hehku irti imusarjasta, ja jätä roikkumaan letkun varaan. Vedä vaikka kortsu hehkun päälle.
![]() Jos tuo on fordin systeemi on valmetin mallinen, niin hehkulla ei ole painetta oikein mitään. Säiliö on 15-25 cm korkeammalla, siitä se paine tulee. Meillä vuoti hehku 411 BS valmetin koneesta. Käynnistettäessä kone huusi muutaman sekunnin täyttä laukkaa, vaikka veti sammuttimen päälle. Hehku vuoti yön aikana säiliön tyhjäksi imusarjaan, josta se käydessä meni koneeseen. Vuoto oli niin pieni, ettei se muuten haitannut menoa.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#30
|
||||
|
||||
![]()
Tuokin kertoo jo totuuden ilman kortsu-kikkailuja.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#31
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Olin viime talvena lumitöissä ja kone alkoi käyttäytyä oudosti, välillä puutui ihan kokonaan ja välillä pelasi hyvin. Sitten huomasin sattumalta tuulen sattuessa sopivasta suunnasta, että putken päästä tulee kunnon kumisaappaan vartta aina, jos on hetkenkin ajanut pienemmillä kieroksilla. Se siis puutui, kun sai liikaa ainetta, mutta kun ajoi reilulla kaasulla, niin toimi hyvin. Tutkin sitä sitten tarkemmin siinä aurattavalla parkkiksella, niin löpöä tiputtaa tyhjäkäynnillä sakkakupin lasin tiivisteestä ihan solkenaan. Luulin siinä, että tiiviste on poikki ja lähdin ajamaan sitä takaisin tallille, ettei jää tien päälle sillä. Tallilla hölläsin sakkakupin kiinnitystä, niin ruuttasi löpöä kaaressa sieltä välistä. Miten voi olla paine siinä, kun tankki on sakkakupin alapuolella... ...tankin korvausilmareikä oli tukossa. Kun kone lämpeni, tankki lämpeni ja teki ylipaineen koko PA-järjestelmään. Oireet väheni, kun ajoi reilulla syötöllä, koska suutinten läpi meni enemmän ainetta. Otin täyttöputkessa olevan varatankin sokean tulpan pois ja laitoin siihen korvausilmaputken.
__________________
Jukka |
#32
|
||||
|
||||
![]()
Olisko kuvista apua diagnoosiin. Alan vahvasti kallistua sille kannalle, että jostain syystä (luultavasti pumpusta johtuen) sylintereihin on päässyt liikaa polttoainetta. Pa on sitten huuhdellut sylinterien seinämät ja männät alkaneet leikata kiinni tuolta painepuolen reunalta. Meneeköhän ihan metsään?
Voisko pumpun ajoitus vaikuttaa asiaan? Laitoin vaan rattaiden merkit kohdakkain, kuten oli ollut ennen remonttiakin. En kuitenkaan ymmärtänyt tarkastaa varsinaista pumpun ajoitusta. Kone kuitenkin kävi nätisti. Nyt jälkeenpäin kun muistelee, niin ihmettelin kerran remontin jälkeen kauhasta puun oksia sahaillessani hajua tyhjäkäynnillä. Varsinaisesti kone ei kitenkaan savuttanut. Hehkun hankin varmuuden vuoksi uuden. Syöttöpumppu on dieselpajalla huollossa. Siirtopumppu tarvii varmaan kanssa uusia varmuuden vuoksi. Uudet männät ja renkaat sekä sylintereille kevyt hoonaus. Tuleeko mitään muuta mieleen mitä kannattaisi uusia, ettei tarvitse purkaa moottoria kolmatta kertaa? |
#33
|
||||
|
||||
![]()
Raju on mäntävaurio, kun on ylimmäisen männänrenkaan valurautaisen vahvikkeenkin syönyt.
Oliko noi männänrenkaat tuolla tavalla, vai ootko käännellyt niitä? On vaan kaikki katkosraot samalla kohdalla. PS: Testaa sitten se uusikin hehkutulppa. Mikä tahansa uusikin osa voi olla viallinen. Jos sulle sattuu se huono osa, niin se on toki todella huonoa säkää. Kun osia kuluttaa vuodessa 50000 moottoriin, niin viallisia löytyy viikoittain...
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! Viimeksi muokannut sisua45 : 21.02.2014 22:17 |
#34
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
On tuota mäntää pyöritellyt jo useampi ukko, joten renkaat on siirtynyt jo moneen kertaan. |
#35
|
||||
|
||||
![]()
mitenkä se suutin noissa suihkuttaa, missä asennossa ja mihin ...
kuumahan sillä takimmaisella männällä lienee kuitenkin ollu, mut miks vaurio on siellä imusarjan puolella ?? onks nelosella imusarja lyhimmillään vai pisimmillään ?? ja missä kohtaa se liekkihehku on - lähimpänä nelosta ko ?? onks pakosarja kuinka märkä sisältä ??
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 21.02.2014 22:42 |
#36
|
|||
|
|||
![]()
Ei oo tullu diesel vehkeitten kans kovinkaan palijoo pelattua niin ihimetyttää että männän laki nuin puhas ja renkaat/sylinteri ruosteesa? Vai onko koneen aukasusta jo aikaakin ja saanu kosteutta? Tuli vaan mieleen että onko jostaki voinu päästä vuotaa nesteet konneesee?
|
#37
|
||||
|
||||
![]()
onks pakoputkessa sade hattua tai kannessa halkeemaa mistä saa vettä koneeseen välillä ja tekee vesipuristuksen joka tuhoaa renkaiden välisen kannaksen.
jos ois voitelu ongelma. männän helmat ja laki ois varmaan täynnä hankaumia |
#38
|
|||
|
|||
![]()
Miten noi putket ja männät on noin ruosteessa,ulkona rempassa? Asiaan,männässä ei näy ollenkaan selvää sumutus kohtaa ja mun villi veikkaus yhden männän perusteella on että sulla on suuttimissa väärän kärjet ja suihku tulee männän ja putken väliin,eikä männän palokuoppaan.
|
#39
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Eikä syöttöpumppu pysty oikein mistään muualta tuuppaamaan polttoainetta palotilaan ku suuttimien kautta. Ainoastaan jos suuttimet vuotais ihan tiputtamalla vois löpöä kertyä sylinteriin sellaisia määriä että alkais huuhtelemaan sylinterin seinämiä ja lisäämään öljyä,mut tuon pitäis jo näkyä ja kuulua käynnissä ja käynnistyvyydessä.
__________________
Montenegro offroad club #88 Montenegro racing 16 www.montenegrooffroad.com 6 x 4x4: 2 x LJ + SJ + BJ + RAV4 + HILUX |
#40
|
|||
|
|||
![]()
Mittaile huviksesi männänrenkaiden välys uraansa. Tämä tapaus taitaa kuitenkin olla ns. henkimaailman hommia...
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään, Se joku tahtoo olla ihminen, Minä en! Timo Rautiainen & Neljäs sektori |
#41
|
||||
|
||||
![]()
Onko männänrenkaan päittäisvälystä mittailtu. Minustakin jälki olisi toisenlaista, jos mäntä olisi liian pienillä välyksillä.
|
#42
|
|||
|
|||
![]()
On aika vaakasuorassa nuo hoonausjäljet, jos muukin koneistus on tuota laatua, niin kannattaa todella tarkistaa kaikki mahdollinen.
siis ota yksi männänrengas, mahollisimman hyvä, ja mittaa kaikkien sylintereiden halkaisijat useammasta kohtaa (siis männänrengas suoraan sylinteriin, ja rakotulkillä päittäisvälys) ja vertaa valmistajan ohjearvoon Samalla vois mitata sylinterin soikeuden: hio poranterä pyöreäpäiseksi molemmista päistä, ja justiinsa sen mittaiseksi, että juuri ja juuri sopii kääntymään sylinterissä, ja muista että poranterä lämpiää ja kasvaa pituutta hiottaessa ![]() siis pitäisi sopia kääntymään jokakohdassa sylinteriä. Jos olisi sisäpuolinen mittakello, niin sillä onnistuu helpommin, mutta aika harvalla harrastajalla taitaa olla... Ja tuo männänrenkaan uran vaurio voisi johtua myös nesteiskusta, tarkista kiertokannen suoruus, ja että kampiakselin pukit on oikeassa momentissa. (siis jos tulee nesteisku, niin runkolaakeripukin pultit voi jopa venähtää) Onhan männänrenkaat oikein päin, ja oikeassa järjestyksessä? Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 23.02.2014 19:54 |
#43
|
||||
|
||||
![]()
edelleen samoilla ajatuksilla, voisko se nesteisku tulla siitä liekkihehkusta, joka lorottelee ... onks se lähellä nelosta ??
... vielä en usko henkimaailman hommiin tässä, yleensä löytyy mekaaniseen vikaan analoGinen selitys EDIT: tuollapa on tapailtu juurikin saman kaltaista loGiikkaa jossain muusa yhteydessä, ettei olis just näin: http://keskustelukanava.agronet.fi/a...=32397.20;wap2
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 23.02.2014 20:06 |
#44
|
||||
|
||||
![]()
Oliko kansipahvi minkänäkönen? Minkälainen fordissa on suuttimien tiivistys kanteen?
|
#45
|
||||
|
||||
![]()
Tämmösen raamatun mukaan oireet voisi viitata myös siihen että männänrenkaat ja männät ei ole vielä asettuneet ja konetta kuormitettu liikaa sisäänajettaessa.
http://www.boosttown.com/engine/piston_damage.pdf |
#46
|
||||
|
||||
![]()
6610 forttonissa ei ole ainakaan yhdessäkään tullu vastaan kupillista hehkua ja lähimpänä 1 sylkkää se hehku
tuosta huohotuksesta ne on nuot 10 koneet kaikki semmosia että huohottelee ![]() oliko tuossa sileä lohko vai onko ruudukko lohkolla näissähän tyyppivikana ollu se lohkon heikko valu tullu myöhemmissä -10 sarjassa se verkko lohko kuvaista päätellen vaikuttaa että olis käyny aika kuivana putket syöttö pumpun kautta ei pääse nafta meneen lohkoon jos ei ole akselin stefa hajonnu kävikö kuinka "terävästi" ku saitta käyntiin kuvassa silelohko nyt ei heti löytyny sitä vahvistettua lokia
__________________
Simply put klever ![]() Kurssin ei tarvitse olla pitkä, jos se on riittävän kallis Taivas yksin tietää, miksi linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja |
#47
|
||||
|
||||
![]()
eli, jos peli on parkissa nokka ylämäkeen, itkevä liekkihehku vuotaa annoksensa imusarjaan, josta se valuu neloselle, ja jää männän päälle tai imuventtiilin taakse odottelemaan kunnes pyöräytetään ... ???
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#48
|
||||
|
||||
![]()
Ruoste iski ku seisoi viikon ilman kantta ulkona. Uudet männät tilattu ja välykset mittaillaan vielä uudestaan kun osat tulee. Syöttöpumppua odotellaan pajalta. Ei ole kuormitettu konetta, eikä käytetty pilottia. Pumpun ajoitus oli snadisti aikaisella. Hehku kunnossa. Rempan jälkeen ei huohottanut ja kävi normaalisti. Käänsin aavistuksen syöttöä lisää, eikä silti savuttanut isommin.
|
#49
|
||||
|
||||
![]()
Vanhat männät tutkittu ja niissäkin oli ylimmät renkaat poikki? Pumppu edelleen pajalla odottamassa vuoroaan.
|
#50
|
||||
|
||||
![]()
Onko liekkihehku aiheuttanut joskus konerikkoa? Oma kokemus liekkuhehkuista on sellainen että tuntuu aika kaukaa haetulta. Säiliöt on aika pieniä ja niistä ei hetkessä kerkeä koko tilavuus hölähtämään ulos. Onhan se tietysti teoriassa mahdollista, mutta männät on tuon näköset.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu Traktorin perälevy | halts| | O/M/V Muut | 5 | 24.11.2011 19:22 |
Ostetaan traktorin ketjut | sohc | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 14.09.2011 19:58 |
Myyty Traktorin takakuuppa | Limite | O/M/V Muut | 6 | 13.05.2011 22:15 |
Myyty Traktorin levikepyörät. | 454SS | O/M/V Muut | 3 | 14.02.2011 08:58 |
Myyty Traktorin perälevy. | 454SS | O/M/V Muut | 3 | 13.09.2010 11:10 |