![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#151
|
||||
|
||||
![]()
Yritys oli kova saada koppi viikonloppuna päälle, mut vastoinkäymisten summa on vakio, se on maksimi.
No ainaki saatii renkaat alle, melkein... Ensimmäinen onkelma tässä... Ei tullu pienee mieleenkää miten renkaat sattuu. Takajousille tehtävä jotai, ottaa himpun verran joustoissa kii ![]() Muuten takanen näyttää tältä, hyvältä ![]() Etunenki on jo paikoillaa, mut toista napaa ei laitettu ku oli pultteja poikki/hitsattu kierteitä umpee... Uutta napaa alle. J40 napa ei muuten käy, niitä on vaikka lampaat söis, mut ei oo sama... ![]() Loppuilta meniki sit etuakselin kans jumppaamiseeen... No jos ens kerralla sen sais jo kokonaa pyörillee ja kopin jo päälle ![]() Taakse suunnitteilla jousitusta: a) mihin/miten noi laittais b) laittaisko coilit, niinku aikasemmin oli puhetta etee... ja samalla taakse ![]() No onpahan tässä taas vähäksi aikaa päänmenoa ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#152
|
|||
|
|||
![]()
eikös nuo jousi ongelmat poistu ku pistät ilmatikut. ite totesin että 100e nurkkaa kohti tuli kallimmaks ostaa tikut kun jos olisin teetättäny pitkät jouset ja ostanu jotku iskarit.
kerran se kirpasee ku sijottaa niihin. minä perustelen kaikki fiksut ostokset itelle sillai että kuitenki tuhlaisin ne rahat johonki tarpeettomaan. (tai joisin) |
#153
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Toi takapään massa on vaa aika rajottava tekiä laittaa sinne mitä tahansa ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#154
|
||||
|
||||
![]() coileja
mulla vois olla tähän projektiin sopivat coiloverit. vapaamitta 80cm, etutikut 11mm langalla ja taka 10mm?? isku 12". iskari 22mm varrella typpitäytteiset.
__________________
M.O.C Temmitiimi JR toyota lj (jamaica edition) VRCF.FI "Life's too short to drive boring cars" |
#155
|
||||
|
||||
![]()
prk ele taas oli juniorin nic kirjautuneena eli siis mulla olis ei susukilla
|
#156
|
||||
|
||||
![]()
Eikös jouset voi heittää rungon sisäpuolelle? Voi käyttää jäykempiä jousia kuorman kantokykyä ajatellen, ristijoustojen siitä kuitenkaan kärsimättä.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#157
|
|||
|
|||
![]()
Mää katoinki että ompa sulla akselissa paljo ylimäärästä tilaa kaikelle muulle oheistuotteelle ku jouset on noin ulkona
![]() ![]() Ja tuohon jousten sisäpuolelle laittoon. Jos samalla tapaa laittaa jouset sisäpuolelle ku tässä on nyt ulkopuolella, tulee toisen puolen jousi suoraan murikan päälle.. Sen takia mullaki on takana jouset rungon alla Jotenki kyllä näyttää että tässä ei niin kävis ![]() |
#158
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mitä nyt tässä koittanut kuvista todeta, niin ei kai jousi ihan kokonaan ole murikan päällä, että aika pienellä petaamisella jousi istuis siihenkin?
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#159
|
|||
|
|||
![]()
Tuo oli mun mielestä helpoin ratkaisu, jousen ulkoreuna on rungon ulkoreunan kans tasalla... Kuvassa vielä yläpäät liian lähellä toisia ja nykytilanteessa siirretty pari senttiä ulospäin eli jouset on suorassa
![]() Eihän se tietty tuu ku reilu 5cm sisemmäs jos laittaa kokonaan sisäpuolelle.. Joutuu vaan nostaan akselin pään jousilautaset melko ylös, tietty ylläälläki on tilaa vielä ylöspäin kun ei oo runko vastassa ![]() ![]() |
#160
|
||||
|
||||
![]()
Joo ei tullu pienee mieleekää miten tila loppuu ku sai renkaat alle.
Vit*ttaa vaa ku alapäät on jo kunnolla kiinni... Kauhia rälläköimine taas pois. Jos laittaa jouset rungon alle, joutuu koloamaa runkoa tai laittaa lyhyemmät jouset. Jos laittaa rungon sisäpuolelle, pitää nostaa alapäätä jonkun verran ylöspäin, niinku edellä oliki jo mainittu... Coilit kiinnostais siinämielessä, et samalla sais iskarit ![]() Ja korkeuden säädon...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#161
|
||||
|
||||
![]()
Harmittava takaisku,mutta noin suurissa muutoksissa ei vaan yksinkertaisesti osaa ottaa kaikkea huomioon.
Pitää näköjään pohtia tulevaan Hilux kierteytysprojektiin ohutlankaisia jousia suoraan rungon alle ja tuohon a-linkin päälle lisäksi ilmapussi kantavuuden säätöön. |
#162
|
|||
|
|||
![]()
Upottaa ton jousen putkiholkilla runkoon saa pidettyä pitkän jousen ja akselinpäälläki näyttäs olevan tilaa, kunnon tavarasta ku tekee nikestää varmasti.
|
#163
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Vai voiko jousta laittaa edes kovin syvälle holkkiin?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#164
|
||||
|
||||
![]()
Itse tein aikoinaan Suzukiin tällä tyylillä, eli putken pätkät upotin runkoaisoihin niin, että jätin aisan ulkopinnan ehjäksi, ja lovesin vaan sisäpuolelta. Putken pätkistä laikkasin auki vielä tuon sisemmän puolen niin kuin kuvasta näkyy. Eikä ole mitään ongelmia ollut tuolla systeemillä ainakaan.
![]()
__________________
-Pauli- |
#165
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#166
|
||||
|
||||
![]()
Leimamies ei sano mitään rungon loveemisesta?
__________________
Toyota Crawler |
#167
|
||||
|
||||
![]()
Ei kai siin mitää ihmeellistä sanottavaa, onhan noita susukeihin ainaki tehty enemissä määrin...
Tukeehan se putki sit taas sitä puuttuvaa palaa
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#168
|
|||
|
|||
![]() Kestääkö tuo taka-akselin kolmiotukivarren kiinnike?
Dectanelle taisin jo vähän varoitella tuosta:
Siis kun katsoo tuota voimien suuntaan olevaa "korkeuseroa" noiden alatukivarsien ja ylätukivarren välistä etäisyyttä, niin näyttää huomattavan pieneltä? (vai onko se niin; että yksi kuva valehtelee enemmän kuin 1000 sanaa?) Ja rasittaahan tuo akseliaputkeakin, se vaan ei yleensä anna periksi? Ja tuo kartio on kiinni aika ohuen näköisessä "pellissä", ettei vaan murtus ajanoloon irti.... (tuohon kuulan (ja myös alatukivarsiin) tulee yllättävän paljon voimaa tuolla geometrialla, 10 kN ylittyy äkkiä...) En tosin osaa tarkkaa laskea noita voimia, vaikka mitoitus olisi tiedossa.... mutta aika paljon helpottaa, jos esim. keskinivelen tornia nostaa pikkasen ylöspäin. p.s etupää näyttää joustavan aika reilusti, peukku! |
#169
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kiinnityspisteiden korkeusero on yli 20cm, jostain nelilinkkiohjeista olin lukevinani, että sen pitäis olla 25% renkaan halkaisijasta. Eli metrin renkaalla 25cm... Ei se ainakaan kaukana siitä ole, ja rengaskaan ei metriin yllä. Luulisi kestävän.. No ainakin se tullaan koeponnistamaan kunnolla ennen liikenteeseen lähtöä ![]()
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#170
|
|||
|
|||
![]() OK, kuten epäilin, kuva valehtelee....Lainaus:
p.s taannoin joku linkitti tuon tukivarsien sijoitus geometrian laskurin/ohjeen tänne nyt sitä ei löydy mistään... p.s.s sorry threadn sotkemisesta..... |
#171
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Katotaa, kokeillaa ja korjataa jos aihetta on ![]() Mites sitä sanotaa, ihminen oppii parhaiten kantapään kautta? Ei tässä kukaa mitää sotke, parempi vaa ku tulee eri näkemyksiä yms
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#172
|
||||
|
||||
![]()
Eikö vanteitakin vois muokata ulospäin leittäviksi niin mahtuisi iso rengas kääntyyn ja joustaan paremmin?
Leimalle tietty tarvis olla sopivat pyörät. Mä levitin vanteita 5cm ulommas kun muuten olis ottanu käännössä ja joustoissa kiinni.
__________________
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it. |
#173
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ku mun pitäis saada toi vielä 1950 leveesee kärryy...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#174
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
unen näit jos luulet et jää tohon mittaan kun teet ne kammo leveet vanteet ![]() mulla oli patrolli hoojiin akseleilla 38,5x16r15 renkailla 14"leveillä vanteilla 214cm levee, 12" vanteella 204cm levee ja perus 10"mangelssilla siinä 2m... 35x16r15 boggereilla ja 10"blvanteella oli luokkaa 202cm... nooh. Töpö oli viimeks ku se oli ajossa 220cm levee 38,5 boggereilla ![]() |
#175
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Meinasin jos kuitenki vähän kaventais niitä levikkeitä, ihan vaa varmuuden vuoks ![]() ![]() Noo, kunhan saa pyörillee ni on helpompi suunnitella...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostettu 35",36" tai 37" renkaat 15" reiällä ja 10", vähintään -44 et japsijako vanteet | Dectane | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 19.01.2013 15:02 |
Myyty 40" 17" r15 sarja/Vaihdetaan 35"-37"/699E/Tarjous | tommitt | O/M/V Renkaat ja vanteet | 37 | 18.07.2012 20:21 |
Myydään / Vaihdetaan Continental 33"x12,5"-15" AT katupallerot 35" tai isompiin MT pyöriin | Sam66 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 0 | 27.06.2012 20:39 |
"nysäakseli" miten virheetön sen tarvii olla?edit, entäs "hubi"? | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 17.04.2011 17:00 |
Myydään 14" nastat, 18"kitkat, 20" kesät ja 16" insat | Zamppa | O/M/V Renkaat ja vanteet | 11 | 25.09.2008 13:43 |