Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.11.2013, 19:30
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Dana 35 kestävyys pohdiskelua.


D35 reverse etumurikka olis harkinnassa yhteen kyhäelmään, tuolla jotain juttua lisää:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=117733

Amerikan lähteiden mukaan D35R perästä saa ihan kelvollisen sovittamalla siihen D44 30 rihlaiset akselit 27 rihlaisten pikkuvetarien tilalle. Onkohan ihan asia juttua? Mitenkäs nuo 35:set (tavallinen tai rev.) muuten kestävät esim jeepeissä jos vetareita ei nyt ajatella, meneekö carriereita, keskitappeja, välityksiä tms helpolla jos oikein ruvetaan polkemaan. Reverse mallihan on jonkin verran vahvempi kun tavallinen etuperänä, mutta carrierit ja keskitapit jne. on samoja osia siltikin.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 29.11.2013, 21:28
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Täh
Eikö muka kukaan ole saanut Dana 35 etu- tai takaperää rikki?
Kuulostaa jo liian hyvältä
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.11.2013, 07:27
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ford59 Näytä viesti
Täh
Eikö muka kukaan ole saanut Dana 35 etu- tai takaperää rikki?
Kuulostaa jo liian hyvältä
On, takaperiä ainakin. Kyllähän niissä tahtoo kaikenlaista hajota, useimmiten vetarit. On siellä sitten laakeripukkien irtoamista kun pultit katkeaa, yms.. Toi on vähän niinkuin D30:n huonot puolet yhdistettynä vähän isompaan välitykseen.

Ehkä toi voisi kevyessä vehkeessä toimia reverse- rotation välityksellä high pinionina. Onko tuo IFS D35 muuten HP versio, kait se on jos kerran reverse rotation? Miten siihen löytyy välityksiä? Itse ennemmin ehkä lähtisin virittelemään D44:stä IFS perää. Enemmän varmasti on tekemistä, mutta luulisi onnistuvan ja on selvästi kestävämpi kuin D30/D35. Jos tuohon projektiisi meinaat, ja tarkoituksena tosiaan 36-38 renkaat ja n.300hp moottori niin en oikein luottaisi pikkuperään
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.11.2013, 09:19
Mase:n Avatar
Mase Mase ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 27.07.11
Sijainti: Yläne
Viestit: 1.523
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
On, takaperiä ainakin. Kyllähän niissä tahtoo kaikenlaista hajota, useimmiten vetarit. On siellä sitten laakeripukkien irtoamista kun pultit katkeaa, yms.. Toi on vähän niinkuin D30:n huonot puolet yhdistettynä vähän isompaan välitykseen.

Ehkä toi voisi kevyessä vehkeessä toimia reverse- rotation välityksellä high pinionina. Onko tuo IFS D35 muuten HP versio, kait se on jos kerran reverse rotation? Miten siihen löytyy välityksiä? Itse ennemmin ehkä lähtisin virittelemään D44:stä IFS perää. Enemmän varmasti on tekemistä, mutta luulisi onnistuvan ja on selvästi kestävämpi kuin D30/D35. Jos tuohon projektiisi meinaat, ja tarkoituksena tosiaan 36-38 renkaat ja n.300hp moottori niin en oikein luottaisi pikkuperään
Hieman olen itsekin skeptinen sen kestävyyden suhteen, houkuttais vain kun semmonen olis tossa valmiina ja olis pienen kokoinen (suburbanin murikkaan verattuna yli 2" matalampi). Omalta merkiltä löytyis D44rev IFS 2000 luvun F150:sistä, mutta niitä ei paljoa täälläpäin ole purettu. Voisihan sen kai tehdä Broncon murikastakin, laittamalla vas vetarille ulkoisen laakeroinnin. Tai tehdä se jostain taka-akselista pätkäsemällä putket poikki jne. Mahdollisimman kapea pitäisi olla, että vetareille jää pituutta = paljon liikerataa.
Ehdotuksia?
Edit: Mitäs murikoita Roverit käyttää 2000luvun IRS härveleissä?

Viimeksi muokannut Mase : 30.11.2013 09:49 Perustelu: Lisää kysymyksiä
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Jeepin Dana 30 HP ja Dana 35 perien 3.73 välitykset mparty O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 13.05.2013 20:55
Myyty Jeepin Dana 30 HP ja Dana 35 perien 4.88 välitykset mparty O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 13.05.2013 20:52
O: Dana 35 tai Dana 40 Etu akselisto Antte O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 04.01.2007 19:10
O : dana 35 osia audiopro O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 14.08.2006 16:44
M: LOCK RIGHT DANA 35 töpyoffroad O/M/V Muut 2 16.11.2004 11:05


Sivu luotu: 15:50 (GMT +2).