Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Dana 35 kestävyys pohdiskelua. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=117937)

Mase 28.11.2013 19:30

Dana 35 kestävyys pohdiskelua.
 
D35 reverse etumurikka olis harkinnassa yhteen kyhäelmään, tuolla jotain juttua lisää:

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=117733

Amerikan lähteiden mukaan D35R perästä saa ihan kelvollisen sovittamalla siihen D44 30 rihlaiset akselit 27 rihlaisten pikkuvetarien tilalle. Onkohan ihan asia juttua? Mitenkäs nuo 35:set (tavallinen tai rev.) muuten kestävät esim jeepeissä jos vetareita ei nyt ajatella, meneekö carriereita, keskitappeja, välityksiä tms helpolla jos oikein ruvetaan polkemaan. Reverse mallihan on jonkin verran vahvempi kun tavallinen etuperänä, mutta carrierit ja keskitapit jne. on samoja osia siltikin.

Mase 29.11.2013 21:28

Täh:eek:
Eikö muka kukaan ole saanut Dana 35 etu- tai takaperää rikki?
Kuulostaa jo liian hyvältä:eek:

Timo_L 30.11.2013 07:27

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ford59 (Viesti 1072438)
Täh:eek:
Eikö muka kukaan ole saanut Dana 35 etu- tai takaperää rikki?
Kuulostaa jo liian hyvältä:eek:

On, takaperiä ainakin. Kyllähän niissä tahtoo kaikenlaista hajota, useimmiten vetarit. On siellä sitten laakeripukkien irtoamista kun pultit katkeaa, yms.. Toi on vähän niinkuin D30:n huonot puolet yhdistettynä vähän isompaan välitykseen.

Ehkä toi voisi kevyessä vehkeessä toimia reverse- rotation välityksellä high pinionina. Onko tuo IFS D35 muuten HP versio, kait se on jos kerran reverse rotation? Miten siihen löytyy välityksiä? Itse ennemmin ehkä lähtisin virittelemään D44:stä IFS perää. Enemmän varmasti on tekemistä, mutta luulisi onnistuvan ja on selvästi kestävämpi kuin D30/D35. Jos tuohon projektiisi meinaat, ja tarkoituksena tosiaan 36-38 renkaat ja n.300hp moottori niin en oikein luottaisi pikkuperään :D

Mase 30.11.2013 09:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L (Viesti 1072561)
On, takaperiä ainakin. Kyllähän niissä tahtoo kaikenlaista hajota, useimmiten vetarit. On siellä sitten laakeripukkien irtoamista kun pultit katkeaa, yms.. Toi on vähän niinkuin D30:n huonot puolet yhdistettynä vähän isompaan välitykseen.

Ehkä toi voisi kevyessä vehkeessä toimia reverse- rotation välityksellä high pinionina. Onko tuo IFS D35 muuten HP versio, kait se on jos kerran reverse rotation? Miten siihen löytyy välityksiä? Itse ennemmin ehkä lähtisin virittelemään D44:stä IFS perää. Enemmän varmasti on tekemistä, mutta luulisi onnistuvan ja on selvästi kestävämpi kuin D30/D35. Jos tuohon projektiisi meinaat, ja tarkoituksena tosiaan 36-38 renkaat ja n.300hp moottori niin en oikein luottaisi pikkuperään :D

Hieman olen itsekin skeptinen sen kestävyyden suhteen, houkuttais vain kun semmonen olis tossa valmiina ja olis pienen kokoinen (suburbanin murikkaan verattuna yli 2" matalampi). Omalta merkiltä löytyis D44rev IFS 2000 luvun F150:sistä, mutta niitä ei paljoa täälläpäin ole purettu. Voisihan sen kai tehdä Broncon murikastakin, laittamalla vas vetarille ulkoisen laakeroinnin. Tai tehdä se jostain taka-akselista pätkäsemällä putket poikki jne. Mahdollisimman kapea pitäisi olla, että vetareille jää pituutta = paljon liikerataa.
Ehdotuksia?
Edit: Mitäs murikoita Roverit käyttää 2000luvun IRS härveleissä?


Sivu luotu: 14:17 (GMT +2).