![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ford 6.9 dieselin turbotusOnkos joku askarrellut moisen laitteen kanssa? Pitäs saaha lissää vetoja vähäsen, aattelin josko laittas mutkan putkeen... Löytyykö valmis pakosarja jostain laitteesta esim...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Varsinaista kokemusta ei asiasta ole, mutta 7.3 natikka on tossa omassa F450:sessä ja turbo odottaa asennusta hyllyssä. Isot pojat amerikassa sanoo että alle kilon ahdot menee vakio moottorissa huoletta. Ford käytti 93-94 jälkiasennusturboa lisävarusteena, ennen PowerStrokea. Alunperin näissä turbo on ilman cooleria imusarjan takaosan päällä moottoritilan kuumimassa paikassa. Itse meinasin käyttää orkkista vas.pakosarjaa ja tehdä oikean pakosarjan itse, ja laittaa turbo oikeaan etunurkkaan polttoainesuodattimen tilalle (GM 6.5L tyylin! -hyi!). Down pipe pyöräkotelon kautta taaksepäin. Siitä on helppo vetää putket coolerin kautta imusarjaan ja solmulla on viileät oltavat moottorin etupäässä.
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Millainen turbo sulla on varattu moottoriin? Itte kanssa mietin parempaa paikkaa turbolle, tuo orggis-paikka ei ole hyvä. Käykö mistä sitten toinen syöttöpumppu, jotta sais ahdon aikana lisää tavaraa moottorille?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Toi mun turbo on peräisin volvon 7litrasesta pyöräkuormaajasta, täältä palstalta joskus sen ostin. Kyselin pumppu asiaa paikalliselta diesel velholta, ja meinasi että ei tarvi pumppua vaihtaa. Pumpussa kuulemma riittä kapasiteettia ja luultavasti joutuu jopa pienentämään syöttöä turbotuksen jälkeen. Jos laitat solmun siihen oik. Etu nurkkaan, econolineista löytyy polttoainesuodattimen jalka joka siirtää sen kuskinpuolelle moottorin päälle.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Kiitokset vinkeistä. Pitää suunnitella kunhan pääsee niin pitkälle. Mistäs kannattas metsästää pakosarjoja?
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jos haluaa turbon koneen sivulle, pitää oik. pakosarja nakerrella itse. Jos taas tyytyy alkuperäis paikkaan, ebayssä on melkein jatkuvasti turbosarjoja ja niiden osia kaupan. Ahdinhan voisi löytyä vaikka uudemmasta 7, 3 powerstrokesta, muuttuvasiipisiin 6,0 powerstrokekien ahtimiin älä koske. Pakosarjat ja muut hilut täytyy olla 94 ja vanhemmasta IDI moottorista.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Tänks. Olisko sulla tietoa mistä kannattas kysellä turboja ja pakosarjoja? Vai onko parempi seurailla ebay:n sivuja? Mikäs turbo noissa on vakiona???
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Vakoina -93-94 niissä oli vissiin Garret T3 viuhu, tai eihän se vakio ollut, kun Ford laittoi valmiita "jälkiasennusturbosarjoja" tehdasasennuksena kunnes sai uuden Powerstroke moottorin tuotantoon. En muista minkä firman sarjoja oli noissa voorteissa. Banks ainakin tekee vielä 6,9/7,3 IDI:n turbosarjoja jos vaan löytyy $$$
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
dieselin hinta! | Rekisteröimätön | Chit-Chat | 5 | 29.03.2010 15:40 |
dieselin kierrokset! | battis | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 24.05.2006 20:36 |
Dieselin hinnoista | pee | Chit-Chat | 122 | 04.10.2005 13:25 |
Dieselin pakoputkisto | Samppa79 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 16.05.2005 18:31 |
Turbotus | jansku | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 07.12.2003 19:28 |