Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.04.2013, 07:17
sebander sebander ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.11
Sijainti: kempele
Viestit: 106
Perusasetus

Patrol syöttöpumpun kalvo rikki?


Patrollissa seuraavaa ilmiötä: tyhjäkäynnillä ei savuta yhtään ja käynti normaalia. Paikallaan poljettaessa tai kiihdytettäessä pöllyyttää vaaliaa naftan käryistä savua aika sakeasti, ei tasakaasulla ajettaessa savua yhtään. Auto kuitenki vetää ihan oikein ja ei vie nestettä. Kyse siis vapari sd33 koneisesta -82 pätkä patrollista. Voiskohan vika olla pumpun kalvossa? Onko se minkälainen homma vaihtaa se kalvo? Tarviiko jotain erikoistyökaluja, voiko siis vaihtaa kotona ite? Toinen mahollisuus on sitte suuttimet. Kumpaa veikataan täällä?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.04.2013, 08:23
metsämies75:n Avatar
metsämies75 metsämies75 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.12.10
Sijainti: vuokatti
Viestit: 258
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sebander Näytä viesti
Patrollissa seuraavaa ilmiötä: tyhjäkäynnillä ei savuta yhtään ja käynti normaalia. Paikallaan poljettaessa tai kiihdytettäessä pöllyyttää vaaliaa naftan käryistä savua aika sakeasti, ei tasakaasulla ajettaessa savua yhtään. Auto kuitenki vetää ihan oikein ja ei vie nestettä. Kyse siis vapari sd33 koneisesta -82 pätkä patrollista. Voiskohan vika olla pumpun kalvossa? Onko se minkälainen homma vaihtaa se kalvo? Tarviiko jotain erikoistyökaluja, voiko siis vaihtaa kotona ite? Toinen mahollisuus on sitte suuttimet. Kumpaa veikataan täällä?
se savu on normaalia jos mustaa niin pienennä syöttöjä kun kalvo menee rikki niin tyhjäkäynti on isolla.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.04.2013, 08:37
sebander sebander ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.11
Sijainti: kempele
Viestit: 106
Perusasetus

Ei tuo kyllä mustaa ole eikä normaalia. Vaaleaa savua joka haisee palamattomalle dieselille. Kuinka isolle käynti nousee jos kalvo/alipaine letkut vuotaa? 1000rpm? 2000?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.04.2013, 09:02
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Lappi TL
Viestit: 2.028
Perusasetus

Aika normaalia patrollin toimintaa, sieltä mitään rikki ole jos kerran käy nätisti ja vedot on sellaset kun ton ikäisessä vaparissa voi olla.... Sillä on kuitenkin ajettu kuuhun ja melkeen takas...

Jos kaasuläpän ja imusarjan välinen ap-letku on irti/poikki/vuotaa niin silloin kierrokset on jossain 10 000rpm Toinen letku ei paljoa vaikuta.
__________________
PERKELE!
Lahjattomat lukottaa
Pääsponsori---> Joki-Pub
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.04.2013, 09:14
sebander sebander ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.11
Sijainti: kempele
Viestit: 106
Perusasetus

Oiskohan sitte vaan karsta joka käryää.. 400t on mittarissa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.04.2013, 09:31
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.060
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sebander Näytä viesti
Oiskohan sitte vaan karsta joka käryää.. 400t on mittarissa.
No ei. Ei sen kärytä pitäis. Kato se kalvo eka.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.04.2013, 10:41
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

miten se kalvo vaikuttaa palamattomuuteen?
joko sulla on ajotukset myöhäsellä tai sitte suutin kusee niin paljo ettei polta veikkaan minä
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.04.2013, 10:18
sebander sebander ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.11
Sijainti: kempele
Viestit: 106
Perusasetus

Vois olla se suuttimen kuseminen, jos ei ole ikinä kärkiä vielä vaihdettu. Tyhjäkäynnillä tulee sopiva suihku (ei savua) vaan kaasuttaessa alkaa ruutaamaan..(savuaa!)
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 29.04.2013, 10:21
sebander sebander ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.11
Sijainti: kempele
Viestit: 106
Perusasetus

Eikö se pa:n saantia säädä se kalvo? jos siinä kalvossa on reikä niin sekoaako pumppu kokonaan?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 29.04.2013, 10:24
sebander sebander ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.11
Sijainti: kempele
Viestit: 106
Perusasetus

Onko tuossa orkkis siirtopumpussa sihtiä? Onko näissä muualla polttoaineen suodatusta kuin tuo iso patruuna suodatin? Jos kattelis ne samalla ja linjaston.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 29.04.2013, 10:52
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Ensin tietenkin suodattimet tarkistuksen alle. Eikä varmaan pahaa tee vaikka suoraan vaihtaa uudet.
Mahdolliset ilmavaivat pois systeemistä, ja sen jälkeen voi alkaa tarkastelemaan pumpun ajoitusta ja suuttimien kuntoa

Onko patrollissa millainen ennakonsäätö? Sekin voi jumia niin että kierrosten noustessa säädin ei säädä ennakkoa lisää jolloin ruiskutus menee kierroksilla myöhäiselle---> käryää ja savuaa sinistä.

Viimeksi muokannut Mika_T : 29.04.2013 11:28
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 29.04.2013, 11:22
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

suodattimella on tulolinjassa karkea sihti. minun entisessä oli se karkee sihti ollu täynnä suomönjää niin ei meinannu kulkee
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.04.2013, 13:15
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Joo o. mulla työntää nykyään mustaa aika rutakasti, pitäs ruveta tutkiin. etelävenäjän reissulle lisäsin syöttöä ja sitten vähensinkin jo sitä reillusti
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 29.04.2013, 18:48
sebander sebander ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.11
Sijainti: kempele
Viestit: 106
Perusasetus

Suodattimella? onko se sihti siellä siirtopumussa vai suodattimen banjoliittimen alla? suodatin vaihettu, ilmattu ,tutkittu linjat. ei mitään ihmeellistä. suutin kärjet tilattu.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 29.04.2013, 18:51
sebander sebander ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.11
Sijainti: kempele
Viestit: 106
Perusasetus

Tuo ennakon säätö? Onko ruiskupumpussa mitään alipaine säädintä ennakolle vai sääjetäänkö se vaan manuaalisesti pumppua kääntämällä?
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 29.04.2013, 18:53
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.776
Perusasetus

Manuaalisesti pumppua kääntämällä.
+ sitten jakopäässä ennakonsäädin joka lisää ennakkoa kierrosten noustessa.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 29.04.2013, 19:16
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sebander Näytä viesti
Suodattimella? onko se sihti siellä siirtopumussa vai suodattimen banjoliittimen alla? suodatin vaihettu, ilmattu ,tutkittu linjat. ei mitään ihmeellistä. suutin kärjet tilattu.
käsittääkseni suodattimen tuloliittimessä. autoni kun möin niin ostaja soitteli että oli sieltä löytäny tukosta
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 29.04.2013, 21:06
metsämies75:n Avatar
metsämies75 metsämies75 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 23.12.10
Sijainti: vuokatti
Viestit: 258
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja smgt Näytä viesti
käsittääkseni suodattimen tuloliittimessä. autoni kun möin niin ostaja soitteli että oli sieltä löytäny tukosta
Siirtopumpun tuloliittimessä on sihti
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 30.04.2013, 09:12
tuomaritulee:n Avatar
tuomaritulee tuomaritulee ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 28.03.12
Sijainti: Joensuu
Viestit: 644
Perusasetus

Joo joissain on siinä banjon takana mihin tulee siirtopumpulle tankilta letkut, mutta elä ihmettele jos ei löydy. Ei oo nimittäin kaikissa.

Mistä tilasit kärjet ja oliko pahan hintaiset ?
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 30.04.2013, 18:40
sebander sebander ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.11
Sijainti: kempele
Viestit: 106
Perusasetus

Pitääpä katella vielä se sihti. Tarviketorilta 17,90 kpl viimeksi ku king cabiin tilasin niin tuli nippon denson kärjet. Nehän pitäs olla ihan laadukkaat. Onko siitä ruiskutuspumpusta kellään räjäytyskuvaa niin näkis sen kalvon purku homman siittä? Jos sattuu joutuun vielä katsoon se kalvon.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 01.05.2013, 18:12
sebander sebander ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.11
Sijainti: kempele
Viestit: 106
Perusasetus

Löytyykö sitä Ruiskupumpun räjäytyskuvaa?
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 01.05.2013, 18:40
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Se kalvo löytyy sieltä mihin ne letkut menee siitä kaasuläpältä.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 03.05.2013, 16:06
sebander sebander ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.11
Sijainti: kempele
Viestit: 106
Perusasetus

Muut suuttimet oli ihan ok näköset paitsi yksi oli nokinen ja karstoittunut. Tänään vielä tarkistetaan avauspaineet ja suihkut. Jospa se vika olis tuossa yhdessä kärjessä!
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 03.05.2013, 16:09
sebander sebander ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.08.11
Sijainti: kempele
Viestit: 106
Perusasetus

Näytti ruiskutuspumppu olevan millin aikaisella alkuperäisistä merkeistä katsottuna. Antaa sen vielä olla siinä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
BJ-40 kiisselipumpun kalvo mikjus Tekniikka & Jutustelu 19 24.11.2015 16:18
BJ42 syötönsäätö kalvo hj6084 Tekniikka & Jutustelu 3 25.07.2012 18:19
patrol, syöttöpumpun merkit. jv Tekniikka & Jutustelu 6 16.12.2009 22:08
Ostettu HJ 60 SYÖTTÖPUMPUN KALVO emal1207 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 09.12.2009 23:23
Bensapumppu sekä bensapaineregu + kalvo myytävänä jtammel Yleiset 0 31.10.2004 12:23


Sivu luotu: 07:55 (GMT +2).