![]() |
Patrol syöttöpumpun kalvo rikki?
Patrollissa seuraavaa ilmiötä: tyhjäkäynnillä ei savuta yhtään ja käynti normaalia. Paikallaan poljettaessa tai kiihdytettäessä pöllyyttää vaaliaa naftan käryistä savua aika sakeasti, ei tasakaasulla ajettaessa savua yhtään. Auto kuitenki vetää ihan oikein ja ei vie nestettä. Kyse siis vapari sd33 koneisesta -82 pätkä patrollista. Voiskohan vika olla pumpun kalvossa? Onko se minkälainen homma vaihtaa se kalvo? Tarviiko jotain erikoistyökaluja, voiko siis vaihtaa kotona ite? Toinen mahollisuus on sitte suuttimet. Kumpaa veikataan täällä?
|
Lainaus:
|
Ei tuo kyllä mustaa ole eikä normaalia. Vaaleaa savua joka haisee palamattomalle dieselille. Kuinka isolle käynti nousee jos kalvo/alipaine letkut vuotaa? 1000rpm? 2000?
|
Aika normaalia patrollin toimintaa, sieltä mitään rikki ole jos kerran käy nätisti ja vedot on sellaset kun ton ikäisessä vaparissa voi olla.... Sillä on kuitenkin ajettu kuuhun ja melkeen takas...
Jos kaasuläpän ja imusarjan välinen ap-letku on irti/poikki/vuotaa niin silloin kierrokset on jossain 10 000rpm :D Toinen letku ei paljoa vaikuta. |
Oiskohan sitte vaan karsta joka käryää.. 400t on mittarissa.
|
Lainaus:
|
miten se kalvo vaikuttaa palamattomuuteen?
joko sulla on ajotukset myöhäsellä tai sitte suutin kusee niin paljo ettei polta veikkaan minä :) |
Vois olla se suuttimen kuseminen, jos ei ole ikinä kärkiä vielä vaihdettu. Tyhjäkäynnillä tulee sopiva suihku (ei savua) vaan kaasuttaessa alkaa ruutaamaan..(savuaa!)
|
Eikö se pa:n saantia säädä se kalvo? jos siinä kalvossa on reikä niin sekoaako pumppu kokonaan?
|
Onko tuossa orkkis siirtopumpussa sihtiä? Onko näissä muualla polttoaineen suodatusta kuin tuo iso patruuna suodatin? Jos kattelis ne samalla ja linjaston.
|
Ensin tietenkin suodattimet tarkistuksen alle. Eikä varmaan pahaa tee vaikka suoraan vaihtaa uudet.
Mahdolliset ilmavaivat pois systeemistä, ja sen jälkeen voi alkaa tarkastelemaan pumpun ajoitusta ja suuttimien kuntoa Onko patrollissa millainen ennakonsäätö? Sekin voi jumia niin että kierrosten noustessa säädin ei säädä ennakkoa lisää jolloin ruiskutus menee kierroksilla myöhäiselle---> käryää ja savuaa sinistä. |
suodattimella on tulolinjassa karkea sihti. minun entisessä oli se karkee sihti ollu täynnä suomönjää niin ei meinannu kulkee :D
|
Joo o. mulla työntää nykyään mustaa aika rutakasti, pitäs ruveta tutkiin. etelävenäjän reissulle lisäsin syöttöä ja sitten vähensinkin jo sitä reillusti
|
Suodattimella? onko se sihti siellä siirtopumussa vai suodattimen banjoliittimen alla? suodatin vaihettu, ilmattu ,tutkittu linjat. ei mitään ihmeellistä. suutin kärjet tilattu.
|
Tuo ennakon säätö? Onko ruiskupumpussa mitään alipaine säädintä ennakolle vai sääjetäänkö se vaan manuaalisesti pumppua kääntämällä?
|
Manuaalisesti pumppua kääntämällä.
+ sitten jakopäässä ennakonsäädin joka lisää ennakkoa kierrosten noustessa. |
Lainaus:
|
Lainaus:
|
Joo joissain on siinä banjon takana mihin tulee siirtopumpulle tankilta letkut, mutta elä ihmettele jos ei löydy. Ei oo nimittäin kaikissa.
Mistä tilasit kärjet ja oliko pahan hintaiset ? |
Pitääpä katella vielä se sihti. Tarviketorilta 17,90 kpl viimeksi ku king cabiin tilasin niin tuli nippon denson kärjet. Nehän pitäs olla ihan laadukkaat. Onko siitä ruiskutuspumpusta kellään räjäytyskuvaa niin näkis sen kalvon purku homman siittä? Jos sattuu joutuun vielä katsoon se kalvon.
|
Löytyykö sitä Ruiskupumpun räjäytyskuvaa?
|
Se kalvo löytyy sieltä mihin ne letkut menee siitä kaasuläpältä.
|
Muut suuttimet oli ihan ok näköset paitsi yksi oli nokinen ja karstoittunut. Tänään vielä tarkistetaan avauspaineet ja suihkut. Jospa se vika olis tuossa yhdessä kärjessä! :p
|
Näytti ruiskutuspumppu olevan millin aikaisella alkuperäisistä merkeistä katsottuna. Antaa sen vielä olla siinä.
|
Sivu luotu: 11:35 (GMT +2). |