Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Patrol syöttöpumpun kalvo rikki? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=110249)

sebander 28.04.2013 07:17

Patrol syöttöpumpun kalvo rikki?
 
Patrollissa seuraavaa ilmiötä: tyhjäkäynnillä ei savuta yhtään ja käynti normaalia. Paikallaan poljettaessa tai kiihdytettäessä pöllyyttää vaaliaa naftan käryistä savua aika sakeasti, ei tasakaasulla ajettaessa savua yhtään. Auto kuitenki vetää ihan oikein ja ei vie nestettä. Kyse siis vapari sd33 koneisesta -82 pätkä patrollista. Voiskohan vika olla pumpun kalvossa? Onko se minkälainen homma vaihtaa se kalvo? Tarviiko jotain erikoistyökaluja, voiko siis vaihtaa kotona ite? Toinen mahollisuus on sitte suuttimet. Kumpaa veikataan täällä?

metsämies75 28.04.2013 08:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sebander (Viesti 1000123)
Patrollissa seuraavaa ilmiötä: tyhjäkäynnillä ei savuta yhtään ja käynti normaalia. Paikallaan poljettaessa tai kiihdytettäessä pöllyyttää vaaliaa naftan käryistä savua aika sakeasti, ei tasakaasulla ajettaessa savua yhtään. Auto kuitenki vetää ihan oikein ja ei vie nestettä. Kyse siis vapari sd33 koneisesta -82 pätkä patrollista. Voiskohan vika olla pumpun kalvossa? Onko se minkälainen homma vaihtaa se kalvo? Tarviiko jotain erikoistyökaluja, voiko siis vaihtaa kotona ite? Toinen mahollisuus on sitte suuttimet. Kumpaa veikataan täällä?

se savu on normaalia jos mustaa niin pienennä syöttöjä kun kalvo menee rikki niin tyhjäkäynti on isolla.

sebander 28.04.2013 08:37

Ei tuo kyllä mustaa ole eikä normaalia. Vaaleaa savua joka haisee palamattomalle dieselille. Kuinka isolle käynti nousee jos kalvo/alipaine letkut vuotaa? 1000rpm? 2000?

Pörö 28.04.2013 09:02

Aika normaalia patrollin toimintaa, sieltä mitään rikki ole jos kerran käy nätisti ja vedot on sellaset kun ton ikäisessä vaparissa voi olla.... Sillä on kuitenkin ajettu kuuhun ja melkeen takas...

Jos kaasuläpän ja imusarjan välinen ap-letku on irti/poikki/vuotaa niin silloin kierrokset on jossain 10 000rpm :D Toinen letku ei paljoa vaikuta.

sebander 28.04.2013 09:14

Oiskohan sitte vaan karsta joka käryää.. 400t on mittarissa.

-MaTTi- 28.04.2013 09:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sebander (Viesti 1000160)
Oiskohan sitte vaan karsta joka käryää.. 400t on mittarissa.

No ei. Ei sen kärytä pitäis. Kato se kalvo eka.

smgt 28.04.2013 10:41

miten se kalvo vaikuttaa palamattomuuteen?
joko sulla on ajotukset myöhäsellä tai sitte suutin kusee niin paljo ettei polta veikkaan minä :)

sebander 29.04.2013 10:18

Vois olla se suuttimen kuseminen, jos ei ole ikinä kärkiä vielä vaihdettu. Tyhjäkäynnillä tulee sopiva suihku (ei savua) vaan kaasuttaessa alkaa ruutaamaan..(savuaa!)

sebander 29.04.2013 10:21

Eikö se pa:n saantia säädä se kalvo? jos siinä kalvossa on reikä niin sekoaako pumppu kokonaan?

sebander 29.04.2013 10:24

Onko tuossa orkkis siirtopumpussa sihtiä? Onko näissä muualla polttoaineen suodatusta kuin tuo iso patruuna suodatin? Jos kattelis ne samalla ja linjaston.

Mika_T 29.04.2013 10:52

Ensin tietenkin suodattimet tarkistuksen alle. Eikä varmaan pahaa tee vaikka suoraan vaihtaa uudet.
Mahdolliset ilmavaivat pois systeemistä, ja sen jälkeen voi alkaa tarkastelemaan pumpun ajoitusta ja suuttimien kuntoa

Onko patrollissa millainen ennakonsäätö? Sekin voi jumia niin että kierrosten noustessa säädin ei säädä ennakkoa lisää jolloin ruiskutus menee kierroksilla myöhäiselle---> käryää ja savuaa sinistä.

smgt 29.04.2013 11:22

suodattimella on tulolinjassa karkea sihti. minun entisessä oli se karkee sihti ollu täynnä suomönjää niin ei meinannu kulkee :D

Jari 29.04.2013 13:15

Joo o. mulla työntää nykyään mustaa aika rutakasti, pitäs ruveta tutkiin. etelävenäjän reissulle lisäsin syöttöä ja sitten vähensinkin jo sitä reillusti

sebander 29.04.2013 18:48

Suodattimella? onko se sihti siellä siirtopumussa vai suodattimen banjoliittimen alla? suodatin vaihettu, ilmattu ,tutkittu linjat. ei mitään ihmeellistä. suutin kärjet tilattu.

sebander 29.04.2013 18:51

Tuo ennakon säätö? Onko ruiskupumpussa mitään alipaine säädintä ennakolle vai sääjetäänkö se vaan manuaalisesti pumppua kääntämällä?

Mika_T 29.04.2013 18:53

Manuaalisesti pumppua kääntämällä.
+ sitten jakopäässä ennakonsäädin joka lisää ennakkoa kierrosten noustessa.

smgt 29.04.2013 19:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sebander (Viesti 1000714)
Suodattimella? onko se sihti siellä siirtopumussa vai suodattimen banjoliittimen alla? suodatin vaihettu, ilmattu ,tutkittu linjat. ei mitään ihmeellistä. suutin kärjet tilattu.

käsittääkseni suodattimen tuloliittimessä. autoni kun möin niin ostaja soitteli että oli sieltä löytäny tukosta

metsämies75 29.04.2013 21:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja smgt (Viesti 1000741)
käsittääkseni suodattimen tuloliittimessä. autoni kun möin niin ostaja soitteli että oli sieltä löytäny tukosta

Siirtopumpun tuloliittimessä on sihti

tuomaritulee 30.04.2013 09:12

Joo joissain on siinä banjon takana mihin tulee siirtopumpulle tankilta letkut, mutta elä ihmettele jos ei löydy. Ei oo nimittäin kaikissa.

Mistä tilasit kärjet ja oliko pahan hintaiset ?

sebander 30.04.2013 18:40

Pitääpä katella vielä se sihti. Tarviketorilta 17,90 kpl viimeksi ku king cabiin tilasin niin tuli nippon denson kärjet. Nehän pitäs olla ihan laadukkaat. Onko siitä ruiskutuspumpusta kellään räjäytyskuvaa niin näkis sen kalvon purku homman siittä? Jos sattuu joutuun vielä katsoon se kalvon.

sebander 01.05.2013 18:12

Löytyykö sitä Ruiskupumpun räjäytyskuvaa?

Bj Andy 01.05.2013 18:40

Se kalvo löytyy sieltä mihin ne letkut menee siitä kaasuläpältä.

sebander 03.05.2013 16:06

Muut suuttimet oli ihan ok näköset paitsi yksi oli nokinen ja karstoittunut. Tänään vielä tarkistetaan avauspaineet ja suihkut. Jospa se vika olis tuossa yhdessä kärjessä! :p

sebander 03.05.2013 16:09

Näytti ruiskutuspumppu olevan millin aikaisella alkuperäisistä merkeistä katsottuna. Antaa sen vielä olla siinä.


Sivu luotu: 11:35 (GMT +2).