|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
crc jäähdyttimen puhdistusaineMoro. Edellinen auton omistaja on kipannu syyläriin sitä surullisen kuuluisaa paikkausainetta (rikkinäisen kannen takia), nyt ei sitte vesi kierrä kunnolla lämityslaitteen kennolla, lähtisköhän se töhnä irti jos koittas pestä esim. crc.n jäähdyttimen puhdistusainella?
|
#2
|
||||
|
||||
Ite miettiny putkimiestä Mut en tiiä uskaltaako tarjota edes pelkkää sisäkiertoo, vai sulaako kaikki kumiletkut..?
Sori, lainasin topikkia, mut saman asian tiimoilla...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#3
|
|||
|
|||
Jos epäilet että siitä on lämppärin kenno menny tukkoon, niin varmin tapa varmaan irrottaa se kenno ja huuhdella "vastavirtaan" sitä kuumalla pesuvedellä, vaikka sillä jäähdytyslaitteiston puhdistusaineella.
Muistaakseni nuo paikka-aineet jää siihen nesteeseen vielä osittain hiutaleiksi lillumaan joten pelkkä nesteiden vaihto ja kennon huuhtelukin voi auttaa jos ovat vaan tukkineet sen eikä "paikanneet" tukkoon. |
#4
|
|||
|
|||
Ei se kokonaan ole tukossa, normaali lämmöllä kun laittaa puhaltimen päälle niin vähä aikaa tulee lämmintä, sitten alkaa tuloilma jäähtyyn, kun sammuttaa puhaltimen vähäksi aikaa ja pistää uudestaan päälle niin taas tulee lämmintä jne... Tuli mieleen että neste kiertää sen verran huonosti että se ei riitä pitämään kennoa lämpymänä jos puhallin on koko ajan päällä.
|
#5
|
|||
|
|||
Siltähän tuo vaikuttas. Ja jos kennon putkistossa on möhnää tarttunut kylkiin niin se ei johda niin hyvin lämpöä enää pois. Varmin tapa tosiaan irroittaa kenno ja puhdistaa se niin. (vastavirtaan niin lähtee helpommin)
|
#6
|
|||
|
|||
Lainaus:
Edelleen vuosien päästä on samat kumiletkut kiinni ja tuli sellaista koiran oksennuksen näköistä kamaa lohkosta ja syylaristä pihalle. Ensin kyllä kokeilin konetiskiaineet sun muut laimeemmat kamikset. En ketään kehota lattamaan tota putkimiestä mut mulla kyllä toimi. Alkuasetelma oli sellainen että kun kaatoi syylariin vettä niin se tuli hiljaa lirimällä alavesiletkun reijästä Putsausnesteet jätin koneeseen yön yli. |
#7
|
||||
|
||||
Putkimiestä kun nakkaa alumiinia sisältävään järjestelmän, niin pöhisee kivasti.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#8
|
||||
|
||||
Tai rautaa. Eli noissa viemärin avauslitkuissa kun on natriumia ym. karkkia niin niiden käyttö on hieman kyseen alaista. Saattaa aueta se järjestelmä esim. johonkin pyttyyn.
Niiden paikka-aineiden toiminta perustunee siihen että ne reagoi ilman kanssa. Eli niitä jos kaatelee syyläriin niin systeemi on syytä olla täysi, koska jos vaikka siellä lämppärin kennossa on ilmaa niin silloin se litku koittaa paikata sen paikan. Eli tukkii silloin sen kennon.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#9
|
||||
|
||||
http://fi.wikipedia.org/wiki/Natriumhydroksidi
Se on sitte asia erikseen kuinka nopeasti ja millä seossuhteilla koneesta jotain alumiinia syövyttää.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#10
|
|||
|
|||
Joo muutes niin kuin edellä on mainittu, niin tuo kodin putkimies joka sisältää lipeää (natriumhydroksidi) muodostaa alumiinin kanssa muistaakseni voimakkaasti lämpöä sekä jotain kaasua (vety?)
Noistahan ne jonkin aikaa sitten penskat teki niitä pullopommeja kun sekottivat alumiinifolioo ja putkimiestä. |
#11
|
|||
|
|||
Eipä tuolla crc.llä kaksista tehoa ollu, annoin puolituntia käydä sen litkun kaa. Ois kesä niin oisin jätäny yön yli vaikuttaan..
|
#12
|
||||
|
||||
Onko kansi ja muut sellaset tikissä, ettei ime ilmaa jostain ja tee ilmalukkoa lämppäriin.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#13
|
|||
|
|||
Kansi on vielä vaihtamatta, mut kait se vaikuttas molempiin lämmittimiin, takalämppäri toimii niinku pitää.
|
#14
|
||||
|
||||
Huomaa, että sisätilalämppärin kenno on ylimpänä systeemissä. Mulla katos lämpimän ilman tulo ja 100km päästä oli öljyt syylärissä. Pajerostahan tässä puhutaan ja eikös sulla siinä kansiongelmaa ollu?
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#15
|
||||
|
||||
lämppärin letkut irti koneesta, jotain jatkeeksi ja vaikkapa semmonen porakonepumppu letkujen väliin, sit joko patteriverkoston putsausainesta tai sitä konetiskiainetta kuumaan veteen ja kieputtaa sillä pumpulla sitä siinä puolisen tuntia
sen jälkeen hanasta vesiletku kiinni ja huuhtelu, välillä voi puhaltaa paineilmaa kennoon että tulee perimmäsetki nurkat puhtaaksi. ja kaikki tämä tietysti vastakkaiseen suuntaan normaalista kiertosuunnasta. |
#16
|
|||
|
|||
Lainaus:
sulla on joko A)kaikki kennot ahtaat, B) joissakin kennoissa kiertää vesi (siis esim joka kolmas kiertää) Ja kun et kertonut missä autossa? ongelma on, niin tuo crc on perusturvallinen resepti. Jos olis joku, esim. hj-61, niin uskaltas pistää sekaan vaikkapa kone astianpesuainetta, jos kuuma kone kiertää 2000........ vesipummppu ei kestä tätä leikkiä pitkäään. ja vaihtaa parit-neljät kerrat vedet, ja sitten glygolit koneeseen.... |
#17
|
|||
|
|||
Pajerosta on kyse, kansi ois peräkontissa pitää hommata vielä tiivisteet ja vesipumppu, kaikki muut ois jo valmiina. Voihan se olla että johtuu kannestaki, pitää ottaa työn alle kuhan jaksaa.
|
#18
|
||||
|
||||
Lainaus:
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#19
|
|||
|
|||
Itellä huono läträtä noiden litkujen kaa talvella ku ei oo lämmintä tallia, mut kohtahan se kevät koittaa.
|
#20
|
|||
|
|||
Kylppärissä oon ite tehnyt syylärin paikkauset ym.
|
Luokat |
jäähdytin, syyläri |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Jäähdyttimen siirto taakse? | Mutamies | Tekniikka & Jutustelu | 59 | 16.11.2010 16:27 |
Jäähdyttimen siirto taakse? | Jp | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 15.11.2010 19:30 |
Ostetaan Ostettu Jäähdyttimen siivekkeet | PikkuMyy | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 20.07.2009 16:31 |
Jäähdyttimen paikkaus | _Metal_ | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 11.10.2007 09:40 |
Jäähdyttimen kennolle oksasuoja | pkarlstedt | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 05.12.2005 10:59 |