Offipalsta.COM  

Go Back   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #26  
Old 17.09.2009, 17:27
hiluman hiluman is offline
Aktiivijäsen++
 
Join Date: 18.10.05
Location: rovaniemi
Posts: 316
Default

kyllä se kone ainaki pitäis mennä heittämällä paikalleen mut laatikosta en tiedä. onpas ollu ihme tuomio pystyputkesta. mie laitoin yhteen hiluxiin pytyputken ja eivät täällä rollossa ainakaan valittaneet. taitaa olla laakerit menny simpukasta ku niin akseli heiluu. kattele siitä takatuupparista vois olla samanlainen simpukka
Reply With Quote
  #27  
Old 17.09.2009, 18:54
Jappi Jappi is offline
Sankari
 
Join Date: 04.04.08
Location: Puolanka
Posts: 3,852
Default

Takapotkun laatikon kuoret ei ainakaan sovi.Eikä tarkemmin muistellen edes sisuskalut,takatuupparissa vissiin laatikko 55 ja nelikossa tais olla 58...En ole ihan varma tuosta vanhan nelikon laatikkotyypistä,58 on uudemmassa.Tyyppikilvestä nuo näkee.

Koneet menee heittämällä niin kauan kun L-lohkoisista on kyse.2,5 tuumanen riittää,toki alkumetri vois olla 3"...
Reply With Quote
  #28  
Old 17.09.2009, 21:30
RIPAX RIPAX is offline
Veteraani+++
 
Join Date: 24.04.09
Location: vihti
Posts: 2,246
Default

wjghepaguh


Quote:
Originally Posted by Jappi View Post
Takapotkun laatikon kuoret ei ainakaan sovi.Eikä tarkemmin muistellen edes sisuskalut,takatuupparissa vissiin laatikko 55 ja nelikossa tais olla 58...En ole ihan varma tuosta vanhan nelikon laatikkotyypistä,58 on uudemmassa.Tyyppikilvestä nuo näkee.

Koneet menee heittämällä niin kauan kun L-lohkoisista on kyse.2,5 tuumanen riittää,toki alkumetri vois olla 3"...
Turpo veistämö laski muistaakseen et 3.5" riittäs 250 hv asti.Eli 3" kai riittää.Hiluskasta saa aika helposti huolto auton.Vois olla helpompi katastaa sitä pystyputkee.Juu ja L-lohkois käy ristiin öljypohjatki.
Reply With Quote
  #29  
Old 17.09.2009, 22:57
Jari's Avatar
Jari Jari is offline
Arvostettu jäsen
 
Join Date: 16.11.04
Location: Kajjjaani, Finland.
Posts: 3,139
Default

mut jos maasto paku niin saa olla siellä missä ei tiellä?
Reply With Quote
  #30  
Old 18.09.2009, 02:04
KepesJokke's Avatar
KepesJokke KepesJokke is offline
Jäsen
 
Join Date: 06.08.09
Location: Lappi
Posts: 44
Default

Quote:
Originally Posted by hiluman View Post
kyllä se kone ainaki pitäis mennä heittämällä paikalleen mut laatikosta en tiedä. onpas ollu ihme tuomio pystyputkesta. mie laitoin yhteen hiluxiin pytyputken ja eivät täällä rollossa ainakaan valittaneet. taitaa olla laakerit menny simpukasta ku niin akseli heiluu. kattele siitä takatuupparista vois olla samanlainen simpukka
Joo, ei tuo simpukan holkuma ajoa häiritte mutta ajattelin siksiki sitä 2.4tekniikanluovuttajaa että sais sen ohjaustehostimen tähän ku meinaa välillä harmittaa veivata ruoria ku on nuo 33":t alla.

Kaipa se tehostettu simpukka passaa takavedostaki?

Kyllä vähän harmittaa ku ei saanu pystytorvea tehä, se ois ollu ni helppo ja näppärä hitsata mutta ku ei saa ni ei.
Reply With Quote
  #31  
Old 19.09.2009, 13:38
KepesJokke's Avatar
KepesJokke KepesJokke is offline
Jäsen
 
Join Date: 06.08.09
Location: Lappi
Posts: 44
Default

Mistä saa hiluun etujousen pohjaanlyöntikumeja?

Lensi kuikkaan eilen se pohjurikumi niin tulee renkaalla ahasta ku joustaa liikaa sisään.
Reply With Quote
  #32  
Old 19.09.2009, 20:30
hiluman hiluman is offline
Aktiivijäsen++
 
Join Date: 18.10.05
Location: rovaniemi
Posts: 316
Default

käy hakemassa tarvikeliikkeestä. niillä ruukaa olla niitä pohjaanlyönti kumeksia erinlaisia
Reply With Quote
  #33  
Old 19.09.2009, 21:57
RIPAX RIPAX is offline
Veteraani+++
 
Join Date: 24.04.09
Location: vihti
Posts: 2,246
Default

Ongelma


Quote:
Originally Posted by Jari View Post
mut jos maasto paku niin saa olla siellä missä ei tiellä?
Kysyin joskus toyotan tyyppi katsastus insinöörilt maasto pakuks katsastamista,sano et ei oo suomes ollu mitää syytä.Pakuja ovat kaikki.Konttorilla sanoivat et voi onnistuukki mut verokäytännöis oli joitain eroja.Eli pitäs se selvittää et tuleeko jotain ongelmaa ajoneuvo veron kanssa.
Reply With Quote
  #34  
Old 19.09.2009, 22:00
Jari's Avatar
Jari Jari is offline
Arvostettu jäsen
 
Join Date: 16.11.04
Location: Kajjjaani, Finland.
Posts: 3,139
Default

kohtelu leimalla muuttuu hieman kun maasto paku. ja ei onnistunut mullakaan, kohtauskulmista kiukutteli, jne.. ei vaan taaskaan työt maistunut kajaanin kats insinööreille
Reply With Quote
  #35  
Old 19.09.2009, 22:16
SuurSyömäri's Avatar
SuurSyömäri SuurSyömäri is offline
Arvostettu jäsen
 
Join Date: 19.11.03
Location: Oulu
Posts: 2,618
Default

Ohjaustehostimen voi mulkuttaa ja kannattaakin mulkuttaa esim. Uudemmista hiluxeista.. LN110 ja 170. En ole varma ton takavetosen hiluvitkuttimen simpukoista mitä ne on mutta noi edellämainitut ainakin on hyvejä.

Hilux LN65 tehostettu sinpukka käy suoraan ehkäpä... Mutta jos alkaa korottelemaan etupäätä niin tahtoo se yksi raidetankojuttu osua lehtijousen U-pultteihin kiinni... Testattu juttu. Tosin senkin voi kätevästi ohittaa kun lämmittää sen sirpinmuotoisen varren ja vääntää sitä vähän.

jos laittaa uudemmista malleista eli risukeulamalleista sen simpukan niin tulee raidetankoihin muutamia muutoksia samalla.

Ja sen simpukan kylessä olevan nivelsysteemin voi kirrata. Sokka irti ja siitä isosta talttaruuvikannasta vääntelemään kireämmälle.

Kytkimet kuolee huonoihin välityksiin. Kun kokonaisvälitys alkaa olemaan 100:1 kantturoissa niin kytkinkin kestää huomattavasti paremmin. Isot renkaat ja vakiovälitykset tarkoittaa jumitilanteissa kytkimen luistattelua ja sehän tiedetään miten siinä käy..
Reply With Quote
  #36  
Old 20.09.2009, 17:17
KepesJokke's Avatar
KepesJokke KepesJokke is offline
Jäsen
 
Join Date: 06.08.09
Location: Lappi
Posts: 44
Default

Ja LN-65 on vuosimallia? Entä 110 ja 170?

En oo koskaan oikeen osannu pelata näillä tyyppimerkinnöillä.. Mutta ku tietäis mistä passaa niin ajattelin ostaa koko auton varaosiksi, sais koneen, tehostimen jne. Saa tarjota !

Kiitoksia vain tietomiehille !
Reply With Quote
  #37  
Old 20.09.2009, 17:22
Pete's Avatar
Pete Pete is offline
Veteraani+
 
Join Date: 29.03.05
Location: Sipoo, Suomi
Posts: 1,673
Default

Onko totta etta Hiluxmiehet saa kaikki parhaat naiset?
Reply With Quote
  #38  
Old 20.09.2009, 18:23
_Metal_'s Avatar
_Metal_ _Metal_ is offline
Veteraani
 
Join Date: 22.10.05
Location: Hausjärvi, Finland.
Posts: 1,066
Default

LN65 on 84-88
Reply With Quote
  #39  
Old 20.09.2009, 18:24
hiluman hiluman is offline
Aktiivijäsen++
 
Join Date: 18.10.05
Location: rovaniemi
Posts: 316
Default

Mut ei kai niissä -84, -85, -86 vuosimalleissa ole tehostinta vakiona? -87 -88 malleissa on vielä jäykkä akseli mutta tehostettu ohjaus. malli on LN 65. Sitte -89 eteenpäin muuttuu renkkukeulaksi eli mallimerkinnältään LN 110. Ja -97 eteenpäin sitten malli muuttuu 170:ksi ja jossain 2002- 2003 muuttuu sitte taas. Noin ne menee tästä lonkalta vetastuna mut voi hieman olla heittoakin. Varmaan viisaammat sitte korjaa. Sitte toi VW Taro on sama kuin LN 110 hilux. Jotain pieniä muutoksia voi olla
Reply With Quote
  #40  
Old 20.09.2009, 18:36
_Metal_'s Avatar
_Metal_ _Metal_ is offline
Veteraani
 
Join Date: 22.10.05
Location: Hausjärvi, Finland.
Posts: 1,066
Default

suomeen tuoduissa 84-86 mallisissa ei vielä ole tehostinta.
Reply With Quote
  #41  
Old 20.09.2009, 21:04
Jappi Jappi is offline
Sankari
 
Join Date: 04.04.08
Location: Puolanka
Posts: 3,852
Default

Quote:
Originally Posted by Pete View Post
Onko totta etta Hiluxmiehet saa kaikki parhaat naiset?
Ei,siihen vaaditaan cruiseri...
Reply With Quote
  #42  
Old 21.09.2009, 09:23
pt. pt. is offline
Konkari
 
Join Date: 16.02.08
Location: Kouvola
Posts: 523
Default

Kun tuo Hilux tuolla on melko raatona ja samalla helppo (kallis..) taas uusia kaikenmoista luokseen pääsemätöntä.

Autohan on 96 4x4 ja jonkun verran osaa löytynytkin ulkomailta, mutta toki osa osista sellaisella hintaerolla, että ostetaan suomesta, mutta:

Onko Hilux:lle sellaista markkinapaikkaa löytynyt netin syövereistä, josta saisi melkein kaiken? Ei siis liittyen offi-peliksi rakentamiseen, vaan huolto-/korjausosaa? Kun tuntuu, että yhdestä paikasta saat puslat, toisesta sitten toista ja viellä kolmannesta sitä yhtä, niin tuossa nopeasti nuo lähetyskulut syö "järkevyyden."

Vai onko nämä nyt ihan oikeasti niin ikuisia, että ei näihin mitään huolto-osia tehdäkkään.. Tai siis toki virallisia teitä saat kaiken, mutta näinä vaikeina aikoina.
Reply With Quote
  #43  
Old 21.09.2009, 19:57
ln110's Avatar
ln110 ln110 is offline
Jäsen
 
Join Date: 16.04.06
Location: Jyväskylä
Posts: 96
Default

ln110 dieseliin pitäis jakopäänhihna vaihtaa. Osat tilasin motonetistä, kiristin, ohjainrulla, nokkaremmi ja vesipumppu. Aattelin vielä hakea nokka/kampiakselin stefat, 400tkm tulee kohta täyteen niin varmaan vaihtokunnossa jos ei oo ennen vaihdettu. Niin ja tilasin samalla myös muut apulaite remmit.

Tuleeko mieleen jotain muuta mitä kannattais vaihtaa?

Lähteekö kampiakselin hihnapyörä kuinka helposti irti? tarviiko hommata jonkunmoista ulosvetäjää? ja jos tarvii niin minkämoinen?
Reply With Quote
  #44  
Old 21.09.2009, 20:23
Jappi Jappi is offline
Sankari
 
Join Date: 04.04.08
Location: Puolanka
Posts: 3,852
Default

Quote:
Originally Posted by ln110 View Post
ln110 dieseliin pitäis jakopäänhihna vaihtaa. Osat tilasin motonetistä, kiristin, ohjainrulla, nokkaremmi ja vesipumppu. Aattelin vielä hakea nokka/kampiakselin stefat, 400tkm tulee kohta täyteen niin varmaan vaihtokunnossa jos ei oo ennen vaihdettu. Niin ja tilasin samalla myös muut apulaite remmit.

Tuleeko mieleen jotain muuta mitä kannattais vaihtaa?

Lähteekö kampiakselin hihnapyörä kuinka helposti irti? tarviiko hommata jonkunmoista ulosvetäjää? ja jos tarvii niin minkämoinen?
Hae stefat tojotalta,kannattaa.Tarvikkeiden kanssa ei ollut kuin murhetta.

Kampuran pyörä lähtee ulosvetäjällä helposti,siinä on kaksi 8mm kierrettä sitä varten.Tein sellaisen n.10mm paksuisesta latan palasta johon porasin 9mm reiät ko. pulteille ja keskelle 12mm kierteytetty reikä pitkää(niin pitkää että yltää kiinnityspultin reiän pohjalle ja vetää hihnapyörää vielä reilu 5cm ulos) ulosvetopulttia varten.Simppeli ja käyttökelpoinen työkalu.
Reply With Quote
  #45  
Old 23.09.2009, 20:59
ln110's Avatar
ln110 ln110 is offline
Jäsen
 
Join Date: 16.04.06
Location: Jyväskylä
Posts: 96
Default

Quote:
Originally Posted by Jappi View Post
Hae stefat tojotalta,kannattaa.Tarvikkeiden kanssa ei ollut kuin murhetta.

Kampuran pyörä lähtee ulosvetäjällä helposti,siinä on kaksi 8mm kierrettä sitä varten.Tein sellaisen n.10mm paksuisesta latan palasta johon porasin 9mm reiät ko. pulteille ja keskelle 12mm kierteytetty reikä pitkää(niin pitkää että yltää kiinnityspultin reiän pohjalle ja vetää hihnapyörää vielä reilu 5cm ulos) ulosvetopulttia varten.Simppeli ja käyttökelpoinen työkalu.
Tänään saatiin vaihdettua jakopään hilut. Eipä tarvinu ulosvetäjää, vaikka sellanen oli hommattu. No onpahan seuraavaan hommaan valmiina.
Reply With Quote
  #46  
Old 27.09.2009, 22:06
Rekisteröimätön
Guest
 
Posts: n/a
Default

Millaiset kumit mahtuu uuteen Hiluxiin?


Kyseessä -09 SR malli ja pitäis saada pitävämmät tassut. 31"10.5 15 vissiin mahtuu pyörimään helposti, mutta mites nuo isommat? Auto on vakio eli ei mitään korotuksia jne.
Reply With Quote
  #47  
Old 29.09.2009, 16:45
Greenday's Avatar
Greenday Greenday is offline
Konkari
 
Join Date: 27.08.09
Location: Tuusula
Posts: 541
Default

Kysy Offivarusteesta,ei täällä kellään noin uutta hiluxsia ole ,sorry.
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410
Reply With Quote
  #48  
Old 29.09.2009, 16:52
Greenday's Avatar
Greenday Greenday is offline
Konkari
 
Join Date: 27.08.09
Location: Tuusula
Posts: 541
Default

Niin,tossa tiedustelin Hiluxsin takaperän Pinionin laakereita (etu ja taka+holkki+stefa)
alkuperäisiä Tojotalta(285,50e) ja Tammergearsilta osa orkkiksia(114e+pm) niin,
ei kai tässä ole epäselvää kummat ottaa Huom! En meinaa vetää 330000km enää.
__________________
RJ,Runner,LandRover,Hilux,Hilux,LJ,Hilux,W/T, SJ410
Reply With Quote
  #49  
Old 13.10.2009, 18:46
ln110's Avatar
ln110 ln110 is offline
Jäsen
 
Join Date: 16.04.06
Location: Jyväskylä
Posts: 96
Default

Oiskohan kellään ideoita tälläiseen ongelmaan, elikkäs hommasin "uuden" käytetyn laturin hiluxiin (Prestolite 70A) ja laitoin laturin kiinni. Lataa hyvin, mutta sylkee öljyä laturin alle. Laturin pohja aivan öljyssä ja kastelee ohjaustehosimen pumpun samalla.

Alipainepumpun banjoliitin tuli pumpun päähän toisin kuin alkuperäisessä pumpussa, jossa se tuli itse laturiin, eikä pumppuun.

Mikäköhän tiiviste tai stefa kusee? liitimet ei mielestäni vuotaneet. Vai onko liittimet persiillään?
Reply With Quote
  #50  
Old 13.10.2009, 18:53
Jappi Jappi is offline
Sankari
 
Join Date: 04.04.08
Location: Puolanka
Posts: 3,852
Default

Mahdollisesti alipaine ja öljynpaluu keskenään väärinpäin?
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 2 (0 members and 2 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
hdj`iin joudet l´j 70´seen käykö?? henteri Tekniikka & Jutustelu 20 02.03.2008 20:02
LN 65 Hiluksiin korotus jouset? -Ville- Tekniikka & Jutustelu 8 20.02.2008 21:15
käykö HDJ:n jouset LJ:hin? Jari_M Tekniikka & Jutustelu 2 23.05.2007 20:24
M: HiLux LN65 jouset+muutakin, JOUSET MYYTY! A45 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 25.04.2006 18:14
MISTÄ UUDET JOUSET BJ40:seen =>Käykö Hj 60 jouset? Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2004 21:34


The time now is 13:16 (GMT +2).