![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#251
|
|||
|
|||
|
Taas on tallissa norkoiltu ja jotain koetettu saada aikaankin.
Akkuteline alkoi saada muotoaan. Pitäisi kyllä kestää kaksi 100A mörkälettä. Pohjaan vielä levyn palanen niin sehän on valmis poltettavaksi kiinni. Sinnehän ne upposi ihan kivasti takamatkustajien jalkatilaan. Alkoi olla niin paljon puhdasta peltiä näkyvillä, että pakko oli vähän suojailla sitä ettei ihan solkenaan ruostu ilmankosteudesta. Happopohjaa siis päälle ohut huntu. Sen verran oli urheiluhenkeä, että ajattelin kääntää willyksen tallissa toiste päin niin olisi paremmat tilat työstää kuskin puolta. No ajatustasollehan se jäi kun ei tuo mahdu tuolta ulos ilman oven irroitusta. Nyt on sitten toisellekin lokarille tehty milliset kierteet sen kiinnitystä varten. Lisäksi sai kairata aika ison reijän sisälokariin, ettei ota ohjaustehostimeen kiinni. Nyt mahtuu isommat kumitkin, eikä tule kulutuspinta yli lokareista. Lisäksi tuli kaikkea pientä sipisteltyä tehtyä paikkaan kun paikkaan. Tuli tuo grilliä pitävä tankokin vaihdettua happoiseen 10mm putkeen. Liukuu sitten kivemmin konepeltiä pitävä ranko tuossa. Hommat jatkuu taas sitten joku päivä. |
|
#252
|
||||
|
||||
|
"Hymiöjokanostaahattua"
Onpahan työnjälki vaan nättiä. Herranjumala ku ittekii osais.
|
|
#253
|
||||
|
||||
!!!!
On se vaan hienoa kun jolla kulla on aikaa puuhastella kunnolla!!!
Kuinkas isot kumet tohon on tarkoitus alle laittaa? Eikös toi mahtuis ulos jos kumeist ilmat päästää ja jollain sit vetää? Tai sitten laitat alle jotkut matala prohviili kumet niin madaltuu työn ajaksi. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
|
#254
|
|||
|
|||
|
Kiitoksia kommenteista, mutta eikös tuo ole ihan perusjälkeä?
Ei tullut tallista ulos vaikka oli kaikki ilmat pihalla. Nyt siis alla tommoset ylimääräset aika kaljut 235/70/15. Tuohon tulee nuo insat mitkä ovat sentin matalammat kuin 35". Mielessä olisi kuitenkin, että ei se jatkoakaan haittaisi jos tuon keksinnön saisi ajettua talliin remppoja varten. Tuli siis hommattua tommoset 155/70/13 kumit. Onhan nuossa vähän kokoeroa. ![]() Nyt pitäisi vaan jostain löytää vanhoja jarrulevyjä 4 kappaletta. Ne olisi tarkoitus hitsuutella noihin 13" vanteisiin kiinni. Niillä auton voisikin sitten ajaa joskus talliin. Jos jollain lojuu romukuormassa niin olen kiinnostunut, ei oikein viitsi uusiakaan kaupasta hakea tuota varten. 6x5,5" on siis tuo perus japskijako millä nuo jarrulevyt pitäisi olla. |
|
#255
|
||||
|
||||
|
Muistetaanhan sitten varovasti tehä tulitöitä vanteeseen jos kummi paikoillaan, ainakin venttiili pois ettei tuu silmille.
|
|
#256
|
|||
|
|||
|
Ei ole jarrulevyjä näköjään kellään ylimääräisiä. Noh eipä niillä kiirus ole kun ei tuota nyt tuolta tallista ulos tarvitte saada.
Vähän on jarruja tehty ja persaatteessa ilmausta valmiit jarrut olis nyt willyksessä. Eipä noita oikein vielä edes viitsi ilmata kun joutuu vielä repimään irti osan putkista maalausta ja mallailua varten. Koukkukin löysi paikalleen. Jotain ne jenkitkin on osannut suunnitella ja tehdä oikein. Yksinkertaisuudessaan tuo on kyllä loistava keksintö. 8" dropilla niin ei ole tuo mun minikärry taivaissa jos sitä nyt joskus erehtyy hinailemaan. Taakse tuli vielä tommoinen tukipalkki, pitäisi kyllä tuolla pysyä. |
|
#257
|
|||
|
|||
|
Tämäkin kävi mielessä, mutta sitten melkeen saisi tallin lattion suojata kumimatolla. Otetaan tämä vaihtoehdoksi numero 2.
|
|
#258
|
||||
|
||||
|
ISoilla räikkäliinoilla vedät jouset pohjaanlyöntikumeja vasten+Paineet alas?
|
|
#259
|
||||
|
||||
|
Jos paikkakunta on Tuusulan Jokela, niin piirrä paperille vanteisiin tarvittavat keskiölevyt ja vie kuva Uudenmaan teräsleikkaukseen Jokelan läntiselle teollisuus alueelle. Polttavat sielä sulle plasmalla sellaset.
Jos niille tai muuten tarvii koneistusta, niin sellastakin löytyy kotikylältä.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
|
#260
|
|||
|
|||
|
Jumpattu on taas...
Kuskin puolen ovi pääsi nyt operointipöydälle. Alalaidasta noin kymmenen senttiä vanhaa pois ja palasista kasaamaan uutta tilalle. Syyläri asettuisi nyt tuohon kohtaan. On suhteellisen helppo pestä. Toiselle puolelle tämä sovittelujumppa onkin jo tehty, niin tämä on tutun tuskallista hommaa. Helposti vaikein ja työläin homma tämän rakentelun osalta ovat olleet nuo oviaukot. Noh rohkeasti katosta ruttunen pala pois ja yläpalkki poikki. Seuraavaksi pitää kin asetella tunkkia tuohon ahtaaseen väliin. Korottamiseen ei ole enään varaa. ![]() Boost control hyttiin letkutettuna. Noh katsotaan tekeekö tuolla mitään ja tuleeko etes asennettua... Pellityshommat olisi tarkoitus saada pikimmiten hoidettua niin pääsisi jumppaamaan voimansiirtoa ja kaikkea pientä. |
|
#261
|
|||
|
|||
|
Jumppa jatkuu... Etupää ilmaan ja jousien kiinnityspaikkaa muuttamaan, että saa riiput vähän parempaan kulmaan.
Kuskin ovi alkaa asettumaan pikkuhiljaa. Ylivoimaisesti haastavin tässä projektissa ovat olleet nuo ovet ja niiden aukot. ![]() Tommoisen korjauspalapalkin se vaati ainakin alkuun. Vielä pitää kyllä oviaukkoa muokata sujuvan sulkeutumisen saavuttamiseksi. Viitisen senttiä jäi syylärin taakse tilaa. Umpioista ehdin toisen vaihdella. Parkit/vilkut vaihtuu samalla lediversioiksi. ![]() Venemallin pyyhinkin on testattu ja tommoisilla varmaan mennään molemmin puolin. |
|
#262
|
|||
|
|||
|
Jakkarat saivat uudet apukiskot mitkä voi sitten hitsata lattiaan. Ihan kohtalaisesti ne sinne tuntuu asettuvan. Pitää jotkut päälliset noihin laittaa niin saa nuo T-yperän merkit piiloon. Muuten ihan kivan tuntuiset jakkarat istua.
|
|
#263
|
||||
|
||||
|
onkos tämä edistynyt.. ?
__________________
vapari ei ole vaihtoehto ![]() Ahdin takaa tahdin ja ilo alkaa kilosta,, riemu kahdesta mutta kone remppa kolmesta ![]() ![]() No worries, mate ! Hojossa on sitä jotai ![]() Pensselit pestään bensalla ja dieselillä tehdään VOIMAA |
|
#264
|
|||
|
|||
|
Siirretty toiseen laitaan vähän lepäilemään. Ajattelin tehdä pienen väliprojektin tuossa tallin puolikkaassa.
|
|
#265
|
||||
|
||||
|
rautasika onko miten kova rojekti?
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
|
#266
|
|||
|
|||
|
Jos tuota samanlaiseksi alkaisi hieroa kun willys niin olisihan tuokin. Helmat entiset, mutta toinen puoli jo tulikin tänään tehty. Lattiassa muuutamia reikiä. Runko 9 1/2 ja tekniikkakin tuntui pelaavan. Jarrut kaipaa uutta pääsylkkyä mikä onkin matkalla jenkeistä tänne.
Laitetaan nyt leimakuntoon ensin ja sitten pitää mietiskellä mitä tuolle tekisi. Aihion hyvä kun tuntuu olevan suht kaikki tallessa ja ei mitään hirmuisiä virityksiä. |
|
#267
|
||||
|
||||
|
on se vaan komee
__________________
.salon seudun OFF ROAD Ry. pari Toyotaa |
|
#268
|
||||
|
||||
|
Tuosta lisä motivaatiota
1961 Willys Wagon Barn Find Fix-up! - Dirt Every Day Ep. 37: https://youtu.be/sK2WTSbmdr4
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
|
#269
|
|||
|
|||
|
Pitkän pitkän tauon jälkeen on pölyjä pyyhitty Willyksen päältä ja alettu paiskia hommia tämän kanssa.
Ai että kun voi tuntua kivalta hitsata tervettä rautaa terveeseen rautaan. Oikein korva lepää siinä tasaisessa rätinässä. Kuskin lattia ja korin kiinnityspisteet alapuolelta olikin se mihin homma jäi aikoinaan. Kuskin penkin takaa myös luukku umpeen. Näiden palojen ja sulattelun merkeissä se ilta menikin rattoisasti. Kaveri sorvasi keskitysholkin patukan jakiksen laippaan ja samalla porattiin uusi jako kaveriksi. Nyt onnistuu BJ:n kardaani suoraan tuohon. Taakse oli vähän samat ajatukset, mutta vaatii vähän enemmän jumppaa. Tommoiseen kulmaan tuo nyt näyttäisi jäävän. Eipä tuossa näköjään kuvaajakaan ihan suorassa ollut. ![]() Noin 100mm pitää kardaania jatkaa niin olisi aika passeli. Tuossa on nyt BJ:n takakardaani sovittimena. Tästä olisi nyt tarkoitus rykäistä tämä homma käyntiin "pikaisesti" mitä tuo nyt tarkoittaa lapsiperheessä. Noh koppaa olisi kuitenkin tarkoitus nostaa rungolta viimoisen kerran tässä kun tilanne antaa siihen periksi.
|
|
#270
|
|||
|
|||
|
Viimeinen paikka meni lattiaan. Nyt ei enään paista päivä läpi lattiasta.
Takaluukun lukkosalpa mallia biltema. Nyt kun alkaa näyttää siltä että siistimistä olisi enemmän pohjassa niin korigrilli pyörii mielessä. Tarkoitus siis nostaa viimeisen kerran koppa rungon päältä ja hitsuutella alapuolelta kaikki valmiiksi ja sutia maalitkin päälle ennen naittamista. Vanha grilli toki kelpaa, mutta kiinnikkeitä pitää vähän muokata. Taakse joutui askartelemaan tommoisen hässäkän. Pakko oli laittaa salmiakkivahvistukset kun ei ole laskelmia valmiina. Nyt onkin sitten keulan purku ja sitten pitäisi nostaa koppaa. Näitä joutuu vähän aina askartelemaan ja miettimään kun yksin tekee ja tallin korkeus rajoitettu... |
|
#271
|
|||
|
|||
|
Nyt on taas purettu vuorostaan. Kohta alkaisi olla valmista nostaa koppa grilliin. Siinä olisi tarkoitus parsia loput hommat kasaan. Koppaa ei ollut tarkoiutus nostaa takaisin rungolle ennen kuin maali on pinnassa.
|
|
#272
|
|||
|
|||
|
No eihän siinä kauaa jaksanut odotella kun koppaa piti lähteä riuhtomaan rungon päältä.
Kivasti sai laskettua juurikin tarpeeksi, kun koppa oli katonrajassa kiinni. Runko pihalle... Sitten miettimään miten tuon kopan saisi lähemmäs lattiaa ja grilliin kiinni. Grillissä kiinni ja kello olikin jo sen verran, että kiireesti nukkumaan, että jaksaa töihin heräillä. Nyt vaan armotonta hitsuuttelua ja tinailua... Viimeksi muokannut SeppoHovi : 24.04.2015 09:03 |
|
#273
|
|||
|
|||
|
Päätös hitsata jousikiinnikkeet, laatikon- ja moottorinkiinnikkeet runkoon potkaisi projektia taas eteenpäin. Olen tuota jotenkin säästellyt, että pääsee säätämään kun tuntuu, että noita saa kokoajan olla siirtämässä. Nyt ne siis on paikallaan ja muut hommat voivat jatkua.
Jousikiinnike Laatikon kannake Moottorin kiinnikkeet Samalla myös laitoin takaiskarit kiinni poikkipalkkiin. En nyt tiedä menikö nuo ihan prikulleen, mutta muutellaan sitten jos siltä tuntuu. Akselin pään kiinnikkeet ovat vielä hepissä. Pakoputki tuli myös askarreltua kun sekin on aika paljon helpompaa ilman kopan päällä olemista. Tuli tommoisella yhdellä pienehköllä änkällä. 2,5" rööriä tuli laitettua putkeksi. Ei tule montaa hirmuisesti runkoaisojen alapuolelle. Putki tuleekin sitten ulos ennen takarengasta. |
|
#274
|
||||
|
||||
|
Oiskohan parempi jos iskareiden alapään kiinnitys olisi toisin päin, eli samalla tavalla kuin yläpäät. Eikö tuolla tavalla joustoissa joudu korvakkeet koville kun ei pääse kääntymään kuin sen verran mitä kumi antaa periksi.
Ai niin tuollainen oli vappuna rompetorilla parkissa. Alusta oli ilmeisesti käyty läpi mutta koria ei. Viimeksi muokannut Micco : 04.05.2015 17:53 |
|
#275
|
|||
|
|||
|
Tuolla Willyn kuorien alla lymyilee XJ Jeeppi... ja ihan pian se on vielä flexi fuel... ja luulen, että siihen tulee vielä kaikenlaista HaiTekkiä kunhan kerkiää...
|
![]() |
|
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Willys Jeep CJ3B ´54 ja Willys kärri ´43 | Rambleristi | Maasturiprojektit | 5 | 09.01.2011 23:25 |
| Myyty Big-Willys | Big-Willys | O/M/V Ajoneuvot | 19 | 12.01.2010 14:50 |
| Ostetaan Jeep Willys | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 13.06.2009 18:59 |
| Big Willys | Kentsu | Maasturiprojektit | 5 | 23.08.2007 21:35 |
| O:Willys Kansipahvi | J-4880 | O/M/V Muut | 2 | 06.07.2004 21:37 |