![]() |
|
|
|||||||
| Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1376
|
|||
|
|||
Kuva arvoitus
Lattiaa purettaessa löytyi pelkääjän puolellata tuollainen suojakuoresta ulos pilkistävä "rautalanka" ei siis ole vaijerin pätkä. Onko sillä ollut joskus jotain oikeata virkaa vai onko se mahdollisesti ruostumisen varoitus -anturi. En ole vielä kerinnyt seuraamaan mihin alkupää johtaa...
|
|
#1377
|
|||
|
|||
|
Mistähän johtuu, kun takajarrut lukittuu todella äkäisesti jarruttaessa? Abs jarrullinen vm.99 on kyseessä.
|
|
#1378
|
||||
|
||||
|
Liian kuluneet hihnat, eli etäällä, tai säätö ei toimi, sama juttu...
__________________
---------------------------------------------- Team Tostanoin Facebookissa www.maasturistit.fi www.etsama.com ------Offroad team Over the Hill--------------- |
|
#1379
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
__________________
-MMC- |
|
#1380
|
|||
|
|||
Tuulilasi
Onko kellään tiedossa puljua, joka myis edullisesti uuden tuulilasin XJ:hin? Yläreunan tummennuksilla yms. ei mitään väliä...
__________________
-MMC- |
|
#1381
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
|
|
#1382
|
||||
|
||||
|
paljoko on xj:n edullinen tuulilasi
|
|
#1383
|
||||
|
||||
|
Tulipa tosta uudesta ostoksesta löydettyä niinkin vaikeasti selvitettävää faktaa, autossa on NP242J-jakis ja voiman ulosotolla, ja erona myös että takakardaanissa ei ole slip yokea vaan liuku on kardaanissa kuten etukardaanissakin. En löytänyt tälläisestä jakolaatikossa mitään tietoa tunnin selauksella. Voisiko joku selventää että mistä tollainen laatikko on peräisin, onko orkkis vai toisesta autosta?
Auto on Cherokee vm. 90 4.0 Renix
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland |
|
#1384
|
|||
|
|||
|
Mulla on samanlainen ja suomessa asennettu setti. Ei mielestäni tälläsia tehtaalta ole tullut.
|
|
#1385
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Huvittavinta noissa PTO- versioissa on se, että monissa sen ulosoton päälle laittava vaijeri ei ole missään kiinni, ja vaikka olisikin niin se ulosotto ei fyysisesti siltikään voisi toimia koska koko härvelin akseli on vain suora tanko ilman mitään spooreja tai lukkosysteemiä. Omassa ekassa XJ:ssä taisi jopa olla niin että PTO:n sisällä ei ollut mitään mikä fyysisesti olisi yhdistänyt jakiksen pääakselin voimanulosoton akseliin ![]() Muista sitten että et välttämättä voi sitä ulosottoa autostasi poistaa, koska katsastuksen yhteydessä saattaa mäjähtää verottajalta ylimääräinen autovero maksuun koska auto ei enää täytä kriteereitä aikanaan saatuun verohelpotukseen Ei noista oikein tietoa löydy, tiedä missä/ miten lie on toteutettu nuo tai kuka on edes PTO:n valmistanut jakoaskin perään. Siinä sitten naurattaa jos jakis/ PTO hajoaa ja pitäisi saada normaali jakis perään..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#1386
|
||||
|
||||
|
minkä hintaluokan peli tommonen 4.0 cherokee on suomessa uutena ollut ysikyt luvulla?
__________________
Mouho Motorsport |
|
#1387
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland |
|
#1388
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Korottaa sitten enemmin vain sen 3.5" ja jättää tiputuksen pois, kun tilanne on mahan alla ihan sama eikä tule etukardaanin ja/ tai moottorin kannakkeiden kanssa silloin ongelmia.. ja toimii alustakin paremmin matalammalla korotuksella lyhyillä tukivarsilla.Sanoisin että saattaa olla PTO:n kanssa liian jyrkkä kulma takakardaanissa normikardaanille, ja normi etukardaani on PTO:n kanssa liian pitkä. Lyhentämällä siitä tosin selviää. Toinen ongelma on sitten se, että PTO:ssa on joku ihan vammaisen kokoinen laippa, mikä taas ei käy yksiin Spicerin laippojen kanssa, joten väliin on sorvattava esim. alumiinista adapteri mikä sovittaa Spicerin laipan tuohon PTO:n laippaan. Liu'un pituus sentään taitaa riittää jos sattuu käymään niin että esim. 3.5" korotuksella ei täristä. Suurin syy takakardaanin värinöihin on oikeastaan siinä, että slip yokessa kardaani on liian ulkona, jolloin spoorit ei ole riittävän pitkältä matkalta limittäen -> ei pidä kardaania enää kunnolla kurissa ja se tärisee. Toinen syy toki jyrkentynyt kardaanikulma ja sitä kautta ristikoiden suurempi soikionmallinen "kierotrata" vrt. loivempaan kardaanikulmaan. Eli PTO sallii hieman jyrkemmän kardaanikulman, vaikka kardaani onkin lyhyempi.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#1389
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Eli voisi toimia tolla 1" TC dropilla toi setti kunhan akselikulman säätää kohdilleen, sitten jää vain ongelmaksi tuo kardaanin etupään ristikko joka kuluu nopeammin? Kun budjetti on kovin rajallinen ja tarvis nyt korotuksen ja uudet lehtijouset ja iskarit niin olis aika kokonaisedullinen tuo RC 4,5" Pro-kitti kun yksittäin ostaessa tulee hintaa aika rajusti.
__________________
Offipeli: - Käyttöpeli: E39 BMW 523iA MMC Mansen Maasturi Club NORT Noormarkun Offroad Team BTCF Bimmer Tuning Club Finland Viimeksi muokannut Jax_KiBez : 24.01.2014 12:54 |
|
#1390
|
|||
|
|||
|
RC:n lehtijouset on sitten todennäköisesti niin lyhyet, että riiput osoittaa eteenpäin. Ei hyvä.
Minulla oleva PTO mötikkä on LLoyd's merkkinen alumiininen. Vuoti aina öljyä ja kun tarkemmin tutkin niin eihän siinä ollut tiivisteitä ollenkaan, raapasin ulosottoakselin pois ja tulpat tilalle ja iso stefa tulo akselille, vieläkin vuotaa kopan välistä, on niin huokoista valua. Värinöitä ei minulla ole ollut 3,5" RE jousilla. AW4+242+35c Tänä kesänä kuitenkin poistan koko roskan ja tuplanivelkardaani tilalle. |
|
#1391
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#1392
|
|||
|
|||
|
No nyt napsahti tarjous eräästä liikkeestä sähköpostiin, 120€, tää ei einää kuulosta pahalta...
__________________
-MMC- |
|
#1393
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]() Lainaus:
Lainaus:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#1394
|
|||
|
|||
Safariteline
Safaritelineen toteutus pyörinyt mielessä Jeepin katolle...
Mitä mieltä jengi on, kestääkö ne kattoon niitatut kiskot safaritelineen kuorman, jos laittas vaikka 3kpl kannakkeita per puoli. Painoo tulee kuitenkin yli 100kg (vararengas, lifti, lapio, n. 60L bensaa yms.) Vai pitäskö hommata ne kattokiskot, jotka kiinnittyy ovien yläreunoissa oleviin "tippalistoihin". Tarkotus on kuitenkin pitää rakenne mahdollisimman matalana.. Mielipiteitä? ![]() EDIT: Vai pistäkö laittaa eka vaikka 4kpl tämmösiä: http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Ku...e-2-kpl-34234/
__________________
-MMC- Viimeksi muokannut Tapsala : 27.01.2014 21:11 |
|
#1395
|
||||
|
||||
|
lonka vissiin jos sieltä suuntaa... mä sain omaani täältä paikallisesta melkein yhtä kalliilla...
|
|
#1396
|
|||
|
|||
|
Missä -90 XJ:ssä on rungonnumero meistettynä, sen tuulilasinumeron lisäksi?
nimim. rälläköinkö numerot romukoppaan jo vuosi sitten pohjan mukana.... |
|
#1397
|
||||
|
||||
|
Oliskohan hakattu johonkin päin takapenkin alle..? Tarkkaa paikkaa en nyt muista.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#1398
|
|||
|
|||
|
Mulla on repsikan oven-taka-pysty-pilarissa jonkinlainen runkonumero ihan niitatulla lapulla... Enkä viitti lähtee kattoon pihalle... Siä on kylmä ja märkä...
|
|
#1399
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Sama on nyt '98 Grandissäkin, ei kelpaa se valmistajan lappu vaan penkin alta katsotaan missä on meistettynä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#1400
|
|||
|
|||
|
Voi juma! Eihän mulla jäänyt sinne takapenkin alle oikein mitään alkuperäistä, kun reilulla kädellä rälläköin kupat pois....ei auta kuin lähteä tallille ihmettelemään, että saa rauhan/romahduksen. Tuli vaan yhtäkkiä soffalla makoillessa mieleen, että minähän en ole itse tuota cherokeeta kertaakaan katsastanut, enkä siksi koskaan edes miettinyt missä se meistetty numero piileksii, mutta jotenkin nyt ajattelisin että lattiassa, tai rungossa se olla pitäisi (joo niittilaput ei kelpaa, eikä se tuulilasinumero)
|
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
| Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta |
| Näkymä | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Hilux LN65 jousitusmurheita...pikaisia vastauksia toivoen. | 754 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 17.09.2010 09:10 |
| Taasen jeep xj kysymyksiä | NORT | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 11.12.2009 09:09 |
| Jeep Grand Cherokee (kysymyksiä) | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 13.09.2008 11:40 |
| Boorittamista (kysymyksiä/vastauksia/kuvia) | SuurSyömäri | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 23.11.2005 19:59 |
| Jeep Wrangler kysymyksiä | Tepa | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 12.01.2004 14:13 |