![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Mattavalkoinen Flatbed-HiluxLn110 Hilux tuli pari vuotta sitten hankittua. 32" pyörät alla ja turpo koneen kyljessä. ![]() Viikon ajamisen jälkeen siitä porsi nelosen mäntä ja lohko lopullisesti käyttökelvottomiksi, joten kone meni vaihtoon. Seuraava päivitys oli kytkin pitäväksi ja tulihan ne ohjauslaitteetkin vaihdettua ehjiin. Niin ja paikkailtiin sieltä muutamat ruosteetkin hytistä. Välillä käytiin myös tutustumassa maastoon ![]() Koria vahvistettiin vähän laittamalla palkkia helmoihin ![]() Ja laatuaikaa metsässä ![]() Kävi siellä alla myös 35" Trepadorit mutten niistä niin tykännyt ![]() Sitten lähti lava irti ![]() Ja sen jälkeen ajettiin auto halliin sisään ja aloitettiin takarungon paikkaus. Runkoon hitsattiin tukipalkit korjauksien ajaksi ettei pääsis runko vääntyilemään ja sen jälkeen paikka kerrallaan poistettiin huonot ja suihkuteltiin sinkkiä sisälle ja uutta peltiä päälle ![]() Myös taka-akseli otettiin pois edestä että päästiin kunnolla putsaamaan ja korjaamaan paikat ja rungon välipalkit tehtiin uusiksi ![]() Väliprojektina rakennettiin yläkerta omalle hallipaikalle niin sai neliöt tuplattua, hiluxi oli apuna hommassa ![]() Takarungon entisöinnin jälkeen päästiin luonnollisesti rakentamaan lavaa ja samalla hitsattiin vielä palkkihelmoihin putket (Auton hitsaustöistä ja paljosta muustakin on kiittäminen Markusta) ![]() Kesäloman alettua alkoi myös armoton pohjien teko ja maalausurakka ![]() Pitkän aherruksen jälkeen päästin vihdoin koeajolle ja hyvältähän se tuntui ![]() ![]() ![]() ![]() Lava ja runko maalattu mustalla Teknodurilla, pintapellit Selemix DTM 10° RAL 9016 ja paikotelle alla saumakohdissa yms. Inertaa. Lisää kuvia nähtävillä http://projuzi.1g.fi/kuvat/Off-Road/Autot/Hilux/ Vielä on paljon tekemistä mm. kunnollinen palkkipuskuri keulille ja lavalle kaaret, mutta tästä on hyvä jatkaa.
Viimeksi muokannut projuzi : 30.07.2012 23:54 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Noita retku-keuloja ei pahemmin näe valkoisena, mutta hyvin väri sopii siihenkin.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Miun vanha risukeula, vaihdoin ton berttaan joskus 2-3 vuotta sitten ja kuulin että seuraava omistaja oli vähän modaillut ohjauslaitteita ... Tossahan oli reilu satatonnia sitten merkkihuollossa rempattu kone ja tehty aimo määrä muutakin merkkihuollossa ennen mua. Tosin ei se remppakaan paljon enää tuntune, kun kiusattiin 1,5k ahdoilla ilman hukkaporttia kytkimen kestoraijoilla kaiken aikaa. Toi lavahan tuli 170 korisesta viron tuonnista, oli mahdottoman epäsopiva tuohon
![]() |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Lainaus:
![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Lava tuli tosiaan Jopan mersulla ja kiireellä piti se tossa pihassa jotenkin autoon kiinnittää, kun ei sopinut alkuunkaan paikoilleen.
Keräiltiin sitten jotain rautoja nurkista ja tehtiin "toistaseks tälleen", se jäi toistaseksi ja auto vaihtoikin omistajaa seuraavana talvena. Kiva tolla oli puita vedellä mettästä, mutta vaunun veturina melko laiska laite. Sinällään toi konerikko, mistä sillon jo kuulin, tuli vähän yllätyksenä kun itse ajelin autolla useamman kymmenen tuhatta ja monta vuotta aika vähin ongelmin. Edes öljyä ei tarvinnut vaihtovälillä lisätä, paitsi kerran kun turbon öljyputki katkesi (se onneksi huomattiin heti, ei kerennyt syttyä valokaan). En olis muuten edes varmaan vaihtanut, mutta jäin työttömäksi, leima oli kylmänä ja piti voida kuljettaa kolmattakin ihmistä mukana. No lohdutukseksi voin kertoa, että bj mihin vaihdoin oli täynä sellasia patentteja jotta huhhuh. Joppakin sai niitä vielä perkailla, kun ko vehje sille meni ![]() Viimeksi muokannut Holle : 31.07.2012 10:39 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tiedä sitten mikä tuohon konerikkoon se pääsyyllinen oli. Olisiko ollu liian kovat pakopaineet kun pakosarjana oli alkuperäinen väärinpäinkäännettynä T3 laippa hitsattuna kiinni. Vai mahdollisesti kuseva suutin? Ja onhan se nelosen mäntä vesipumpusta kauimpana eli käy kuumimpana ja oli siellä myös kampiakselissa väljää ilmestynyt useampi milli. Mutta harrastetta on ollu ihan mukavasti kuten näiden kanssa aina ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Hilux "Flatbed" turvakaarilla | KooPee | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 28.10.2010 20:54 |
Myydään Flatbed Patrol | RankkaAnkka | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 16.09.2008 12:44 |
M: Hilux 4x4 diesel -90 Flatbed /33"12,5Thornbird | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 06.11.2007 22:13 |
flatbed kuvia? | jv | Chit-Chat | 3 | 07.06.2007 15:46 |
M:Hilux -88 flatbed Kuvia lisätty -MYYTY- | Maajussi | O/M/V Ajoneuvot | 22 | 20.01.2007 17:13 |