Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.07.2012, 22:10
projuzi projuzi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.01.04
Sijainti: Hollola, Finland
Viestit: 191
Perusasetus

Mattavalkoinen Flatbed-Hilux


Ln110 Hilux tuli pari vuotta sitten hankittua. 32" pyörät alla ja turpo koneen kyljessä.


Viikon ajamisen jälkeen siitä porsi nelosen mäntä ja lohko lopullisesti käyttökelvottomiksi, joten kone meni vaihtoon. Seuraava päivitys oli kytkin pitäväksi ja tulihan ne ohjauslaitteetkin vaihdettua ehjiin. Niin ja paikkailtiin sieltä muutamat ruosteetkin hytistä.

Välillä käytiin myös tutustumassa maastoon


Koria vahvistettiin vähän laittamalla palkkia helmoihin


Ja laatuaikaa metsässä


Kävi siellä alla myös 35" Trepadorit mutten niistä niin tykännyt


Sitten lähti lava irti


Ja sen jälkeen ajettiin auto halliin sisään ja aloitettiin takarungon paikkaus. Runkoon hitsattiin tukipalkit korjauksien ajaksi ettei pääsis runko vääntyilemään ja sen jälkeen paikka kerrallaan poistettiin huonot ja suihkuteltiin sinkkiä sisälle ja uutta peltiä päälle


Myös taka-akseli otettiin pois edestä että päästiin kunnolla putsaamaan ja korjaamaan paikat ja rungon välipalkit tehtiin uusiksi


Väliprojektina rakennettiin yläkerta omalle hallipaikalle niin sai neliöt tuplattua, hiluxi oli apuna hommassa


Takarungon entisöinnin jälkeen päästiin luonnollisesti rakentamaan lavaa ja samalla hitsattiin vielä palkkihelmoihin putket (Auton hitsaustöistä ja paljosta muustakin on kiittäminen Markusta)


Kesäloman alettua alkoi myös armoton pohjien teko ja maalausurakka


Pitkän aherruksen jälkeen päästin vihdoin koeajolle ja hyvältähän se tuntui








Lava ja runko maalattu mustalla Teknodurilla, pintapellit Selemix DTM 10° RAL 9016 ja paikotelle alla saumakohdissa yms. Inertaa.

Lisää kuvia nähtävillä http://projuzi.1g.fi/kuvat/Off-Road/Autot/Hilux/

Vielä on paljon tekemistä mm. kunnollinen palkkipuskuri keulille ja lavalle kaaret, mutta tästä on hyvä jatkaa.


Viimeksi muokannut projuzi : 30.07.2012 23:54
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.07.2012, 22:26
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.329
Thumbs up

Noita retku-keuloja ei pahemmin näe valkoisena, mutta hyvin väri sopii siihenkin.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.07.2012, 22:36
Holle:n Avatar
Holle Holle ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.02.06
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 659
Perusasetus

Miun vanha risukeula, vaihdoin ton berttaan joskus 2-3 vuotta sitten ja kuulin että seuraava omistaja oli vähän modaillut ohjauslaitteita ... Tossahan oli reilu satatonnia sitten merkkihuollossa rempattu kone ja tehty aimo määrä muutakin merkkihuollossa ennen mua. Tosin ei se remppakaan paljon enää tuntune, kun kiusattiin 1,5k ahdoilla ilman hukkaporttia kytkimen kestoraijoilla kaiken aikaa. Toi lavahan tuli 170 korisesta viron tuonnista, oli mahdottoman epäsopiva tuohon
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 30.07.2012, 23:52
projuzi projuzi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.01.04
Sijainti: Hollola, Finland
Viestit: 191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Noita retku-keuloja ei pahemmin näe valkoisena, mutta hyvin väri sopii siihenkin.
Joo väri ei ihan tule oikeuksiinsa vielä noissa kuvissa, aika häikäsevä tollanen puhtaan valkoinen 10 kiiltoasteella eli lähes mattana. Ja retkukeulan muuttaminenkin jäykäksi on vain ajankysymys jos vaan auto pysyy mulla

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Holle Näytä viesti
Miun vanha risukeula, vaihdoin ton berttaan joskus 2-3 vuotta sitten ja kuulin että seuraava omistaja oli vähän modaillut ohjauslaitteita ... Tossahan oli reilu satatonnia sitten merkkihuollossa rempattu kone ja tehty aimo määrä muutakin merkkihuollossa ennen mua. Tosin ei se remppakaan paljon enää tuntune, kun kiusattiin 1,5k ahdoilla ilman hukkaporttia kytkimen kestoraijoilla kaiken aikaa. Toi lavahan tuli 170 korisesta viron tuonnista, oli mahdottoman epäsopiva tuohon
Joo apusimpukkaa oli menty oikein fiksusti hitsailemaan, onneksi hajosi metsässä olemattomassa vauhdissa eikä hetkeä aikasemmin maantiellä reilussa satasessa. Joo mukana tuli nippu paperia missä selvisi huoltohistoria mutta eihän se auta jos "viritykset" on ihan hälläväliä. Myös lava oli mielenkiintoisesti hitsattu runkoon
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.07.2012, 10:23
Holle:n Avatar
Holle Holle ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 14.02.06
Sijainti: Nastola, Finland.
Viestit: 659
Perusasetus

Lava tuli tosiaan Jopan mersulla ja kiireellä piti se tossa pihassa jotenkin autoon kiinnittää, kun ei sopinut alkuunkaan paikoilleen.
Keräiltiin sitten jotain rautoja nurkista ja tehtiin "toistaseks tälleen", se jäi toistaseksi ja auto vaihtoikin omistajaa seuraavana talvena. Kiva tolla oli puita vedellä mettästä, mutta vaunun veturina melko laiska laite.
Sinällään toi konerikko, mistä sillon jo kuulin, tuli vähän yllätyksenä kun itse ajelin autolla useamman kymmenen tuhatta ja monta vuotta aika vähin ongelmin. Edes öljyä ei tarvinnut vaihtovälillä lisätä, paitsi kerran kun turbon öljyputki katkesi (se onneksi huomattiin heti, ei kerennyt syttyä valokaan). En olis muuten edes varmaan vaihtanut, mutta jäin työttömäksi, leima oli kylmänä ja piti voida kuljettaa kolmattakin ihmistä mukana. No lohdutukseksi voin kertoa, että bj mihin vaihdoin oli täynä sellasia patentteja jotta huhhuh. Joppakin sai niitä vielä perkailla, kun ko vehje sille meni

Viimeksi muokannut Holle : 31.07.2012 10:39
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.07.2012, 11:47
projuzi projuzi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 11.01.04
Sijainti: Hollola, Finland
Viestit: 191
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Holle Näytä viesti
Lava tuli tosiaan Jopan mersulla ja kiireellä piti se tossa pihassa jotenkin autoon kiinnittää, kun ei sopinut alkuunkaan paikoilleen.
Keräiltiin sitten jotain rautoja nurkista ja tehtiin "toistaseks tälleen", se jäi toistaseksi ja auto vaihtoikin omistajaa seuraavana talvena. Kiva tolla oli puita vedellä mettästä, mutta vaunun veturina melko laiska laite.
Sinällään toi konerikko, mistä sillon jo kuulin, tuli vähän yllätyksenä kun itse ajelin autolla useamman kymmenen tuhatta ja monta vuotta aika vähin ongelmin. Edes öljyä ei tarvinnut vaihtovälillä lisätä, paitsi kerran kun turbon öljyputki katkesi (se onneksi huomattiin heti, ei kerennyt syttyä valokaan). En olis muuten edes varmaan vaihtanut, mutta jäin työttömäksi, leima oli kylmänä ja piti voida kuljettaa kolmattakin ihmistä mukana. No lohdutukseksi voin kertoa, että bj mihin vaihdoin oli täynä sellasia patentteja jotta huhhuh. Joppakin sai niitä vielä perkailla, kun ko vehje sille meni
Siinä vaiheessa aloin vasta tarkemmin tutkia lavan kiinnitystä kun huomasin sen olevan irti yhdestä nurkasta kun oli ratkennut väsymyksestä hitsauksien kohdilta.
Tiedä sitten mikä tuohon konerikkoon se pääsyyllinen oli. Olisiko ollu liian kovat pakopaineet kun pakosarjana oli alkuperäinen väärinpäinkäännettynä T3 laippa hitsattuna kiinni. Vai mahdollisesti kuseva suutin? Ja onhan se nelosen mäntä vesipumpusta kauimpana eli käy kuumimpana ja oli siellä myös kampiakselissa väljää ilmestynyt useampi milli. Mutta harrastetta on ollu ihan mukavasti kuten näiden kanssa aina
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään Hilux "Flatbed" turvakaarilla KooPee O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 3 28.10.2010 20:54
Myydään Flatbed Patrol RankkaAnkka O/M/V Ajoneuvot 1 16.09.2008 12:44
M: Hilux 4x4 diesel -90 Flatbed /33"12,5Thornbird KooPee O/M/V Ajoneuvot 0 06.11.2007 22:13
flatbed kuvia? jv Chit-Chat 3 07.06.2007 15:46
M:Hilux -88 flatbed Kuvia lisätty -MYYTY- Maajussi O/M/V Ajoneuvot 22 20.01.2007 17:13


Sivu luotu: 08:41 (GMT +2).