![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() lukkovanteen kasaus ?vaikkei enää ehdi nuorena kuolla, tarvii kysyä wiisaammilta neuvoa: mites tuommoisen 16" lukkovanteen kasaa turvallisesti ? yksosainen kehä, hiukan pintaruosteiset molemmat pinnat, kuivana ? rasvalla ? lekaa paineistaessa ? nimim. kaikki hyvät neuvot tarpeen...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#2
|
|||
|
|||
![]()
En muista, että ois rasvaa käytetty asentaessa muualla ku renkaan jalkaosalla et nousee nätisti... Eli kuivana ja sitten lekalla, tai pajavasaralla sitä lukkoa naputellen painetta laittaessa et lukko asettuu koloonsa.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ja pää pois lukon lentoradalta jos sattuu lähteen irti voi tehdä kipeetä.
Eli renkaan takaa naputtelee eikä ole itse tiellä.
__________________
################# Tää on ihan helpporeitti. ################# |
#4
|
||||
|
||||
![]()
jep !
kuivana ja takaapäin - asia ymmärretty ! tänx ! ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
|||
|
|||
![]()
kuvia kans
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Minä olen kasannut seuraavasti:
Sekä lukkokehä että vanteen lukkoura että sisäpuoli puhtaaksi ruostekerrostumista (siis jos on) sekä kaikesta muusta liasta. sitten tarkistetin että lukkokehä asettuu nätisti paikoilleen (yleensä pään kohdalla ruostemöykky, ja lukkokehä jää kantamaan....) Vannenauha puhtaaksi. Vannenauhan vanteen puoli rengasrasvalla liukkaaksi, samoin kuin päällyrenkaan sisäreunat ja vanteeseen koskevat pinnat. (siis vannenauhan täytyy päästä liukumaan vapaasti renkaan sisällä) sitten rengas-vannenauha-sisärengas paketti paikoilleen, venttiili ensin meni nätisti. sitten lukkorengas paikalleen, ja ilman venttiilineulaa olevaan venttiiliin letku kiinni, ja nippusiteellä pistooli pohjaan, ja sitten jatkoletku kompressoriin.... ja varovasti paineensäätimestä lisäämään painetta, lukkokehän pitää asettua paikoilleen jo pienellä paineella, oliskohan n. puolikiloa? ja sitten lisää painetta niin paljon että rengas asettuu kunnolla lukkokehän päälle, mulla nousi n. 1,5 kg:lla ja kun näyttää hyvältä, niin letku irti kompurasta, ja laskin renkaan täysin tyhjäksi, (että vannenauha ja sisärengas asettui kunnolla paikalleen) ja sitten uudestaan 3 kg ilmaa sisään, ja venttiili paikalleen. Joskus kun väänsin jollekkin kapealle vanteelle jäykkää rengasta, niin rengas-sisärengas-vannepaketti piti painaa rengaskoneella perille, että lukkovanteen sai paikoilleen. Jos tuo lukkovanne pääsee purkaantumaan vaikkapa 3 kg paineella, niin henki saattaa lähteä! Kuorma-auton vanteen purkaantuminen on tappanut monta ihmistä ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
ai kili ! näis tarvis varmaan olla joku vannenauhakin
![]() mistäs sen tekasis kätsästi d.i.y. henkisenä... ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Ei varmaan tähän hommaan niinkään kätevä homma, mutta mopedeihin niitä joskus hätäpäissään tehtiin mac gyverin tavalla.
![]()
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#9
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
tuon vannenauhan tekeminen on hyvä kysymys: oliskohan venttiilin ympärille 10cm kanttiinsa oleva 20 litran muovisesta öljykannusta leikattu tukipala mitään? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
jakolaatikon kasaus? | Hartzaq | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 30.05.2009 22:45 |
Onko tetoa HJ:n lukkovanteen leveydestä? | sds500 | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 14.12.2007 00:43 |
RYNKYN KASAUS | Chit-Chat | 58 | 22.07.2007 18:52 | |
perän kasaus? | ugly_hj | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 17.08.2005 15:12 |
Tojon lukkovanteen purku | pjtk | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 19.08.2003 22:04 |