![]() |
lukkovanteen kasaus ?
vaikkei enää ehdi nuorena kuolla, tarvii kysyä wiisaammilta neuvoa:
mites tuommoisen 16" lukkovanteen kasaa turvallisesti ? yksosainen kehä, hiukan pintaruosteiset molemmat pinnat, kuivana ? rasvalla ? lekaa paineistaessa ? nimim. kaikki hyvät neuvot tarpeen... |
En muista, että ois rasvaa käytetty asentaessa muualla ku renkaan jalkaosalla et nousee nätisti... Eli kuivana ja sitten lekalla, tai pajavasaralla sitä lukkoa naputellen painetta laittaessa et lukko asettuu koloonsa.
|
Ja pää pois lukon lentoradalta jos sattuu lähteen irti voi tehdä kipeetä.
Eli renkaan takaa naputtelee eikä ole itse tiellä. |
jep !
kuivana ja takaapäin - asia ymmärretty ! tänx ! :eek: |
kuvia kans:p
|
Minä olen kasannut seuraavasti:
Sekä lukkokehä että vanteen lukkoura että sisäpuoli puhtaaksi ruostekerrostumista (siis jos on) sekä kaikesta muusta liasta. sitten tarkistetin että lukkokehä asettuu nätisti paikoilleen (yleensä pään kohdalla ruostemöykky, ja lukkokehä jää kantamaan....) Vannenauha puhtaaksi. Vannenauhan vanteen puoli rengasrasvalla liukkaaksi, samoin kuin päällyrenkaan sisäreunat ja vanteeseen koskevat pinnat. (siis vannenauhan täytyy päästä liukumaan vapaasti renkaan sisällä) sitten rengas-vannenauha-sisärengas paketti paikoilleen, venttiili ensin meni nätisti. sitten lukkorengas paikalleen, ja ilman venttiilineulaa olevaan venttiiliin letku kiinni, ja nippusiteellä pistooli pohjaan, ja sitten jatkoletku kompressoriin.... ja varovasti paineensäätimestä lisäämään painetta, lukkokehän pitää asettua paikoilleen jo pienellä paineella, oliskohan n. puolikiloa? ja sitten lisää painetta niin paljon että rengas asettuu kunnolla lukkokehän päälle, mulla nousi n. 1,5 kg:lla ja kun näyttää hyvältä, niin letku irti kompurasta, ja laskin renkaan täysin tyhjäksi, (että vannenauha ja sisärengas asettui kunnolla paikalleen) ja sitten uudestaan 3 kg ilmaa sisään, ja venttiili paikalleen. Joskus kun väänsin jollekkin kapealle vanteelle jäykkää rengasta, niin rengas-sisärengas-vannepaketti piti painaa rengaskoneella perille, että lukkovanteen sai paikoilleen. Jos tuo lukkovanne pääsee purkaantumaan vaikkapa 3 kg paineella, niin henki saattaa lähteä! Kuorma-auton vanteen purkaantuminen on tappanut monta ihmistä:mad: |
ai kili ! näis tarvis varmaan olla joku vannenauhakin :mad:
mistäs sen tekasis kätsästi d.i.y. henkisenä... ? |
Lainaus:
|
Lainaus:
tuon vannenauhan tekeminen on hyvä kysymys: oliskohan venttiilin ympärille 10cm kanttiinsa oleva 20 litran muovisesta öljykannusta leikattu tukipala mitään? |
Lainaus:
on, ja on ... hmm... tarvii ettiä ropellihattu ... |
Kaikkihan löytyy juutuupista... Helppoahan tuo renkaan vaihto on. Hiukan sandaalilla painaa ja naputtelee ja sitten kattoo irtoaako lukkorengas täytettäessä.
Älkää mua syyttäkö jos joku tappaa ittensä, vaan sandaalimiehiä. Ja huomatkaa kuinka tasapaino irrotetaan. Siihen ei turhia aikoja käytetä. Ei kun sopivia sandaaleja ettimään ettei varpaankynnet lohkea. http://www.youtube.com/watch?v=VRjoyCLPk7I Dodkeen kestää huomattavasti kauemmin renkaan laitto, johtuu varmaan turvaketingeistä tai sit ameriikassa ollaan niin laiskoja. http://www.youtube.com/watch?v=bfmlSbKol14 |
Lainaus:
Lainaus:
|
Multa löytys noita toyotan vanteissa olleita vannenauhoja.
Luulin että yksi olis ollu mutta näytti olevan koko neljänsarja kun varastoo pengoin ja olis yksi suht hyvä ja vähänruosteinen toyotan lukkovannekin. |
paloletku halkastuna ollu toimiva. vittumainen asentaa ilman teippiä. vanhasta sisärenkaasta saa myös.
|
http://www.youtube.com/watch?v=_3_PM...eature=related
ja noi häkit on meilläkin yleensä kahden tuuman kankee... |
Lainaus:
|
Jaa niin ja jos tarvit tommosta vannenauhaa niin torstaiiltana tulen hakeen emäntää lentokentältä niin kulkeutus mukana pääkaupunkiseudulle.
Ja ei maksa mitään. |
Lainaus:
tänks, pidän mielessä, ite en oo silloin siellä päinkään vaan josko keksis välivaraston... eli pohditaan ... |
Ja älä prkl oo 5m läheisyydessä samas huonees tai ainakin jokin häkki päällä (jokku laskee perälevyn) päälle! näyt tietävän kunka vaarallista toi on, mutta minä ja mun vasen jalka eläviä esimerkkejä että 5m ilmalento (jokin ihme että hengissä) kun kaikki oli tehty kuten kuuluu, naputtelin paikoilleen paineistaessa, puhdistin paikat ym ym ym. pelastus oli se että rimpsu oli alas päin. silloin vasta sen huomasin sen voiman, rimpsun osuessa lähesmahdoton jäädä henkiin.
|
Lainaus:
|
Sivu luotu: 05:14 (GMT +2). |