Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.07.2012, 22:50
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Suzy 410


Jaahas....tuommonen tuli hankittua, ku sopiva osu kohdalleen.




Eli SJ410 ja on tuolla ainaki joku joskus TML Trophyssä ajellu, ku oli rastilistat autossa. Liekö jonku palstalaisen rakentelema? 31" youkohamat olis alla ja jakolaatikossakin kai joku välitys....mielestäni sisäänmeno pyörähti noin 3,5 kierrosta, ku ulostulot oli menny kierroksen....voiks olla?

Vikaahan siinä tietty oli ostaessa ja on edelleen, ku vasta muutaman tunnin sen kans ehtiny viettään ja enhän mä koskaan mitään ehjää autoa taida ostaakkaan

Mitäkö tästä tulee???
Nooh.....ei oikein tiedä itekkää viel varmaks. Monia ideoita kyllä jo pyärii päässä. Mut eka tavoite olis saada se tietty ajokuntoon ja sit ehkä Luumäen Trial kisaa harrasteluokkaan.....tai ehkä toi kävis stanuunki? Taitaa helpommalla päästä kuitenki osallistumalla harrasteeseen, ku eikös Kasari käy noi suzukit niin pirun tarkkaan läpi?

Tänään purin defan hälyyttimen pois ja jotain muitaki johtoja lähti samalla. Virranjakajan kansi tuli laitettua uus, kärkiä hiukka hipastua santapaperilla ja sit kaasuttimen puhdistelu ja perkele sehä lähti käymään. Ja olihan ärtsyn kuulone litrainen voemanpesä

Sit edellinen omistaja oli todennu, että etuveto ei toimi ja oli purkanu jakolaatikon pois......aikani sitä pyöriteltyä, totesin sen kyllä mielestäni toimivan, onneks eivät olleet purkanu sitä laatikkoa. Etuveto on kyl mykkä kun tutkailin ja vikakin löyty tänään, eli oikean puolen murroksen sisäosat murusina. Pitää siis se korjailla ja nostella jakolodju paikallee......jokohan tää huomenna jo liikkuis?

Pitäsköhän siihe hitsailla kemppilukkokin taakse Vai pääseeks tommosella suikalla ilman sitäki jo "minne vaan"


Raju peli, vaikka en oo vielä metriäkää ajanu


Viimeksi muokannut Jare : 18.07.2012 20:33
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.07.2012, 23:10
susuki:n Avatar
susuki susuki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 04.06.10
Sijainti: ristiina
Viestit: 335
Perusasetus

lukot


kyllä mulla ainakii menee oma suizuki ilman lukkoja ihan hyvin. kyllä sillä nyt ainakii anttolassa tuli kolomos sija ja ihan kirkkaasti ilman lukkoja...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.07.2012, 05:16
cybress:n Avatar
cybress cybress ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 29.08.11
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.751
Perusasetus

Kempin ku laittaa ni alkaa kummasti meno halut parantua
__________________
LaMaas offroad
Pohjois-suomen offroad
Offroad Oulu
Www.Suzuki4x4club.fi
www.laplandtrophy.com
Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.07.2012, 06:23
Kekkeruusi:n Avatar
Kekkeruusi Kekkeruusi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 18.03.12
Sijainti: Nokia
Viestit: 1.396
Perusasetus

Meinaatko kilvissä pitää? Jos meinaat niin eikö sit lockright lukko olis parempi...?
__________________
-MMC-
Suzuki Jimny -02
Suzuki sj 413
Ex Toyota Lj -89
Ex Suzuki sj 413i
Ex Suzuki sj 410
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.07.2012, 09:04
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Jos tarttet, ni mulla on jouten pari tml murrosta, joilla on molemmilla vetarit katkottu. Toisessa tumppi on sisällä toisessa ei. En tiiä tekeekö niillä enää mitään, mut ei ne mitään maksakaan.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.07.2012, 09:43
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD Näytä viesti
Jos tarttet, ni mulla on jouten pari tml murrosta, joilla on molemmilla vetarit katkottu. Toisessa tumppi on sisällä toisessa ei. En tiiä tekeekö niillä enää mitään, mut ei ne mitään maksakaan.
Mjaa...... Mistäs osoitteesta ne vois noutaa? Paa privalla osoitetta ja puhelinnumeroo, jos vaikka koukkais jokupäivä hakee.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.07.2012, 09:42
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kekkeruusi Näytä viesti
Meinaatko kilvissä pitää? Jos meinaat niin eikö sit lockright lukko olis parempi...?
Tuskin pidän kilvissä, jos meinaan erään suunnitelman totetuttaa
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.07.2012, 22:51
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Mites nopee / hidas homma tällaiseen on tehdä kemppilukko? Siis taakse

-Kardaani 4 pulttia
-Perän pultteja x määrä
-Vetarit....mites ne oli suikassa kiinni
-Joutuuks jarruputket avaan = tekeen uusiks, ku ei ne koskaan lähe auki ehjänä
-Mitäs viälä?


Tuli kauhee polte mennä lauantaina vähä maastoon revitteleen, mutta ehtiisköhän sitä huomenna töiden jälkee kempittään tän vai ei?? Toisaalta voishan sitä kerran käydä riivaa ilman lukkoa ja sit hitsattuna vaikka viikon päästä??? Hmmmmm.....
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.07.2012, 23:06
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
mutta ehtiisköhän sitä huomenna töiden jälkee kempittään tän vai ei??
Varmasti ehdit, kun teet näin:
1. Laske perästä öljyt pois.
2. Avaa rälläkällä perän kuoreen luukku.
3. Suorita luukusta vaadittavat osien putsaus ja hitsaus toimenpiteet.
4. Hitsaa luukku takaisin kiinni ja laita öljyt perään.
5. VALMIS!
6. Muuten nopee, mutta ei onnistu sutsukissa.

Olikos se niin, että 410:ssä pitäs tulla vetarit jarrukilvistä läpi? Sittehän ei tarvi jarruputkiin kajota. Vetarit on kiinni neljällä pultilla per puoli. Itse perän hitsaus vaatii murikan purkamisen ja lautapyörän irrottamisen, eli meneehän siinä jokunen tovi...
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.07.2012, 23:12
Jari:n Avatar
Jari Jari ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.11.04
Sijainti: Kajjjaani, Finland.
Viestit: 3.139
Perusasetus

Vetarien kesto? kempillä?
__________________
Isory

www.kmap.fi
Kainuun Monialapalvelut
-Kerro mitä tarvitset.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 20.07.2012, 06:45
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jari Näytä viesti
Vetarien kesto? kempillä?
Ei mitään hajuakaan.....mutta eiköhän sekin tässä lähiviikkoina selviä
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 20.07.2012, 21:13
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Ei tullu kemppilukkoo tänään. Sen sijaan asentelin edellisten omistajien rakemtaman jakolaatikon suojan. Sit kattelin takaiskarin alapäätä, että kumit on ihan muusina, ku sieltä puuttuu toinen prikka kokonaan. Noh alapää iskarista irti ja KLOPS.......hetkinen iskari putos pisimpään asentoon ja on ku polkumalaattorin pumppu........EI PERKELE! Ihan romu, ku 1 iskarikin noin rikki

Nooh TLP iskarit sitten jostain autosta tilalle ja jotain prikka viritelmiä. ja avot, toimivat takaiskarit asennettu ja huomenna testataan Samalla huomasin, että takajousien etummaiset mutterit olikin sormi tiukkuudessa, joten pikku kiristys niillekkin ohimennen........mitähän kaikkee vikaa tästäkin löytyy aina "ohi mennen"

Sit oikean puolen etulokasuoja ei taida olla kiinni, ku maskiin ja sisälokasuojaan (en tutkinu yhtään), joten pari porakärki ruuvia töihin ja kappas, loppu yks kitinäkin siinä samalla.

Sit auto trailerille, bensaakin tuli haetua 20 litraa....kai sillä ainaki tunnin ajaa tuollaisella woema mjoottorilla

Eli huomenna Punkalle nätisti ja varovasti testaileen ja leikkiin.......niin juu, äiteekin kävi pajalla yks ehtoo ja kysy, että mitä sä tollakin meinaat tehdä?? "Meinasin leikkiä." vastasin
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.08.2012, 10:52
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Tällekkin aloittelin "huoltoa" noita Luumäen kisoja silmällä pitäen. Ensin oikaisin karkeesti oik. etulokasuojan + parantelin hiukka kiinnitystä. Kattoteline sai kans lähtee. Ja sit auto vähä puiden päälle, että mahtuu alapuolellakin pyörähtään.



Bensan saannissahan tuntu olevan häikkää viimeks, niin hätäisenä luukku takalattiaan ja mittarin anturi pois ja tutkimaan, että onks imuputki mädäntyny poikki? Ei ollu ja tankki muutenki siisti sisältä....häh No sit karkee testi että pumppukin tuntuis pelaavan ja ainetta tulee ja painettakin....höh? Ainoa tukkonen oli sit auton alta löytyvä suodatin. Sieltä tulikin mokkoo ja mönjää, eli vaihtoon ja samalla laitoin vielä uuden suodattimen konehuoneeseenki. Toivotaan, että näillä eväillä toimii....testiajot kun on vielä suorittamatta.


Sitten otin edellisten rakentaman pohjapanssarin irti ja hieman oikaisua, kun takakardaani kolisi siihen kiinni. Hitsauksia koitin kans pikkusen parantaa ja lisäillä pariin paikkaan.

Ensin:


Jälkeen:




Öljyt moottoriin pitäs vaihtaa ja vähän muutenki katella sieltä täältä. Ainaki kuskin puolen napaan vois kurkistaa, että onks siellä yhtään rasvaa. Niin ja kivahan se olis koittaa saada renkaisiin hieman lisää kuviookin, ainaki tuohon toiseen takimmaiseen, ku alkaa oleen melko silee jo.....mutta kai tuollakin hätääntyneesti ajelee




Vähä tekis mieli maalatakkin toi auto ennen kisoja jotenki, mutta eihän tässä aika riitä, kun työt haittaa harrastuksia
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 17.08.2012, 06:30
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Hikinen urakka takana, kämmen kipeenä, mutta renkaat leikattu. Jonkin verran sai kuvioo vielä aikaseks. Takimmaiset fillarit näyttää nyt suunnilleen tuommoisilta




Etummaisissahan oli kuvioo vielä ihan hyvin, eikä olis välttämättä tarvinu edes leikata, mutta kun ensimmäinen irrallaan ollu rengas sattu oleen edestä, niin etusista tuli tuon näköset:





Ja kauheesti tuli tuollaista "laku" silppua pajan lattialle




Kuskin jarrusatulaakin tuli hiukan herkistettyä ja vasempaan napaan tungettua tuoreempaa rasvaa. Vielä pitäs tänään lorauttaa moottorista öljyt vaihtoon ja sit auto trailerille, kaikkien kamojen pakkaus ja sit lopulta kohti Luumäkeä....kiirehän se taas tulee

hmmmmm......pitäsköhän trailerille nostaa yks etuakseli varosiks, kun ei oo kerenny hakee HRD:ltä varalle murroksia.....
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 20.07.2012, 05:26
karvanoppa:n Avatar
karvanoppa karvanoppa ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 13.05.07
Sijainti: Pilkanmaa
Viestit: 2.282
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD Näytä viesti
Varmasti ehdit, kun teet näin:
1. Laske perästä öljyt pois.
2. Avaa rälläkällä perän kuoreen luukku.
3. Suorita luukusta vaadittavat osien putsaus ja hitsaus toimenpiteet.
4. Hitsaa luukku takaisin kiinni ja laita öljyt perään.
5. VALMIS!
6. Muuten nopee, mutta ei onnistu sutsukissa.

Olikos se niin, että 410:ssä pitäs tulla vetarit jarrukilvistä läpi? Sittehän ei tarvi jarruputkiin kajota. Vetarit on kiinni neljällä pultilla per puoli. Itse perän hitsaus vaatii murikan purkamisen ja lautapyörän irrottamisen, eli meneehän siinä jokunen tovi...
410 tulee vetarit jarrukilvistä läpi, ei tarvi jurruihin kajota.
__________________
KYM#5
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 20.07.2012, 06:44
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja HRD Näytä viesti
Itse perän hitsaus vaatii murikan purkamisen ja lautapyörän irrottamisen, eli meneehän siinä jokunen tovi...
Elikkä tehdään myöhemmin, jos siin vielä tuollaistaki säätämistä kerran on

Itse asiassa taidan purkaa yhestä varaosa-akselista perän ja hitsailla sen ja kun se on valmis, niin puran vasta Suzyn akselin. Eihän SJ410 akseleissa vaan ole ollu tehtaalta lähtiessä eri välityksiä???
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 20.07.2012, 07:26
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.246
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Eihän SJ410 akseleissa vaan ole ollu tehtaalta lähtiessä eri välityksiä???
Kaikki on samalla 4.10 välityksellä.
Ja vetarit kestää "yllättävän" hyvin, se avoin perä on heikoin lenkki.
Eli KUN saat sen avoimen perän rikki niin älä aja poskirattaita halki, että ne saa vielä hitsattua murikkaan kiinni
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 20.07.2012, 11:55
HRD:n Avatar
HRD HRD ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.602
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja LaaLaa Näytä viesti
Ja vetarit kestää "yllättävän" hyvin, se avoin perä on heikoin lenkki.
Eli KUN saat sen avoimen perän rikki niin älä aja poskirattaita halki, että ne saa vielä hitsattua murikkaan kiinni
Joo kokoisikseen ihmeen hyvät, mutta kyllä nekin antautuu, ku niille tarjoo vääntöö monin kerroin enempi ku on alunperin suunniteltu. Orkkis tekniikalla varmaan kestääkin aika hyvin kyrmyttää.

Itse jouduin korjaamaan taka perän kempillä, kun kaikki tasauspyörästön pikkurattaat meni päreiksi pikku hanki ajoissa viime talvena.
Kempityksien jälkeen sitten tossa keväällä etuperä alkoikin ääntelemään tasaiseen tahtiin pienen ojan ylityksen jäljiltä...


Samasta kuvasta vähän näkee minkä verran pitää purkaa, jotta pääsee liimaamaan, aika pitkälti koko roska.
__________________
Juho Haapakorpi
Kaukas 4x4'n ski
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 22:08 (GMT +2).