![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Suzy 410Jaahas....tuommonen tuli hankittua, ku sopiva osu kohdalleen. Eli SJ410 ja on tuolla ainaki joku joskus TML Trophyssä ajellu, ku oli rastilistat autossa. Liekö jonku palstalaisen rakentelema? 31" youkohamat olis alla ja jakolaatikossakin kai joku välitys....mielestäni sisäänmeno pyörähti noin 3,5 kierrosta, ku ulostulot oli menny kierroksen....voiks olla? Vikaahan siinä tietty oli ostaessa ja on edelleen, ku vasta muutaman tunnin sen kans ehtiny viettään ja enhän mä koskaan mitään ehjää autoa taida ostaakkaan ![]() Mitäkö tästä tulee??? Nooh.....ei oikein tiedä itekkää viel varmaks. Monia ideoita kyllä jo pyärii päässä. Mut eka tavoite olis saada se tietty ajokuntoon ja sit ehkä Luumäen Trial kisaa harrasteluokkaan.....tai ehkä toi kävis stanuunki? Taitaa helpommalla päästä kuitenki osallistumalla harrasteeseen, ku eikös Kasari käy noi suzukit niin pirun tarkkaan läpi? Tänään purin defan hälyyttimen pois ja jotain muitaki johtoja lähti samalla. Virranjakajan kansi tuli laitettua uus, kärkiä hiukka hipastua santapaperilla ja sit kaasuttimen puhdistelu ja perkele sehä lähti käymään. Ja olihan ärtsyn kuulone litrainen voemanpesä ![]() ![]() ![]() ![]() Sit edellinen omistaja oli todennu, että etuveto ei toimi ja oli purkanu jakolaatikon pois......aikani sitä pyöriteltyä, totesin sen kyllä mielestäni toimivan, onneks eivät olleet purkanu sitä laatikkoa. Etuveto on kyl mykkä kun tutkailin ja vikakin löyty tänään, eli oikean puolen murroksen sisäosat murusina. Pitää siis se korjailla ja nostella jakolodju paikallee......jokohan tää huomenna jo liikkuis? Pitäsköhän siihe hitsailla kemppilukkokin taakse ![]() ![]() Raju peli, vaikka en oo vielä metriäkää ajanu ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Viimeksi muokannut Jare : 18.07.2012 20:33 |
#2
|
||||
|
||||
![]() lukot
kyllä mulla ainakii menee oma suizuki ilman lukkoja ihan hyvin. kyllä sillä nyt ainakii anttolassa tuli kolomos sija ja ihan kirkkaasti ilman lukkoja...
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kempin ku laittaa ni alkaa kummasti meno halut parantua
![]()
__________________
LaMaas offroad Pohjois-suomen offroad Offroad Oulu Www.Suzuki4x4club.fi www.laplandtrophy.com Perkele! Meni lunta kenkään, Nyt kyllä lähteee !! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Meinaatko kilvissä pitää? Jos meinaat niin eikö sit lockright lukko olis parempi...?
__________________
-MMC- Suzuki Jimny -02 Suzuki sj 413 Ex Toyota Lj -89 Ex Suzuki sj 413i Ex Suzuki sj 410 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Jos tarttet, ni mulla on jouten pari tml murrosta, joilla on molemmilla vetarit katkottu. Toisessa tumppi on sisällä toisessa ei. En tiiä tekeekö niillä enää mitään, mut ei ne mitään maksakaan.
![]()
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mjaa...... Mistäs osoitteesta ne vois noutaa? Paa privalla osoitetta ja puhelinnumeroo, jos vaikka koukkais jokupäivä hakee.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mites nopee / hidas homma tällaiseen on tehdä kemppilukko? Siis taakse
![]() -Kardaani 4 pulttia -Perän pultteja x määrä -Vetarit....mites ne oli suikassa kiinni ![]() -Joutuuks jarruputket avaan = tekeen uusiks, ku ei ne koskaan lähe auki ehjänä -Mitäs viälä? Tuli kauhee polte mennä lauantaina vähä maastoon revitteleen, mutta ehtiisköhän sitä huomenna töiden jälkee kempittään tän vai ei?? Toisaalta voishan sitä kerran käydä riivaa ilman lukkoa ja sit hitsattuna vaikka viikon päästä??? Hmmmmm..... |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
1. Laske perästä öljyt pois. 2. Avaa rälläkällä perän kuoreen luukku. 3. Suorita luukusta vaadittavat osien putsaus ja hitsaus toimenpiteet. 4. Hitsaa luukku takaisin kiinni ja laita öljyt perään. 5. VALMIS! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 6. Muuten nopee, mutta ei onnistu sutsukissa. ![]() Olikos se niin, että 410:ssä pitäs tulla vetarit jarrukilvistä läpi? Sittehän ei tarvi jarruputkiin kajota. Vetarit on kiinni neljällä pultilla per puoli. Itse perän hitsaus vaatii murikan purkamisen ja lautapyörän irrottamisen, eli meneehän siinä jokunen tovi...
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Vetarien kesto? kempillä?
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Ei mitään hajuakaan.....mutta eiköhän sekin tässä lähiviikkoina selviä
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]()
Ei tullu kemppilukkoo tänään. Sen sijaan asentelin edellisten omistajien rakemtaman jakolaatikon suojan. Sit kattelin takaiskarin alapäätä, että kumit on ihan muusina, ku sieltä puuttuu toinen prikka kokonaan. Noh alapää iskarista irti ja KLOPS.......hetkinen iskari putos pisimpään asentoon ja on ku polkumalaattorin pumppu........EI PERKELE! Ihan romu, ku 1 iskarikin noin rikki
![]() ![]() ![]() Nooh TLP iskarit sitten jostain autosta tilalle ja jotain prikka viritelmiä. ja avot, toimivat takaiskarit asennettu ja huomenna testataan ![]() ![]() Sit oikean puolen etulokasuoja ei taida olla kiinni, ku maskiin ja sisälokasuojaan (en tutkinu yhtään), joten pari porakärki ruuvia töihin ja kappas, loppu yks kitinäkin siinä samalla. Sit auto trailerille, bensaakin tuli haetua 20 litraa....kai sillä ainaki tunnin ajaa tuollaisella woema mjoottorilla ![]() ![]() ![]() Eli huomenna Punkalle nätisti ja varovasti testaileen ja leikkiin.......niin juu, äiteekin kävi pajalla yks ehtoo ja kysy, että mitä sä tollakin meinaat tehdä?? "Meinasin leikkiä." vastasin ![]() ![]() ![]() ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Tällekkin aloittelin "huoltoa" noita Luumäen kisoja silmällä pitäen. Ensin oikaisin karkeesti oik. etulokasuojan + parantelin hiukka kiinnitystä. Kattoteline sai kans lähtee. Ja sit auto vähä puiden päälle, että mahtuu alapuolellakin pyörähtään.
Bensan saannissahan tuntu olevan häikkää viimeks, niin hätäisenä luukku takalattiaan ja mittarin anturi pois ja tutkimaan, että onks imuputki mädäntyny poikki? Ei ollu ja tankki muutenki siisti sisältä....häh ![]() Sitten otin edellisten rakentaman pohjapanssarin irti ja hieman oikaisua, kun takakardaani kolisi siihen kiinni. Hitsauksia koitin kans pikkusen parantaa ja lisäillä pariin paikkaan. Ensin: Jälkeen: Öljyt moottoriin pitäs vaihtaa ja vähän muutenki katella sieltä täältä. Ainaki kuskin puolen napaan vois kurkistaa, että onks siellä yhtään rasvaa. Niin ja kivahan se olis koittaa saada renkaisiin hieman lisää kuviookin, ainaki tuohon toiseen takimmaiseen, ku alkaa oleen melko silee jo.....mutta kai tuollakin hätääntyneesti ajelee ![]() Vähä tekis mieli maalatakkin toi auto ennen kisoja jotenki ![]() ![]() ![]() |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Hikinen urakka takana, kämmen kipeenä, mutta renkaat leikattu. Jonkin verran sai kuvioo vielä aikaseks. Takimmaiset fillarit näyttää nyt suunnilleen tuommoisilta
Etummaisissahan oli kuvioo vielä ihan hyvin, eikä olis välttämättä tarvinu edes leikata, mutta kun ensimmäinen irrallaan ollu rengas sattu oleen edestä, niin etusista tuli tuon näköset: Ja kauheesti tuli tuollaista "laku" silppua pajan lattialle ![]() ![]() ![]() Kuskin jarrusatulaakin tuli hiukan herkistettyä ja vasempaan napaan tungettua tuoreempaa rasvaa. Vielä pitäs tänään lorauttaa moottorista öljyt vaihtoon ja sit auto trailerille, kaikkien kamojen pakkaus ja sit lopulta kohti Luumäkeä....kiirehän se taas tulee ![]() ![]() hmmmmm......pitäsköhän trailerille nostaa yks etuakseli varosiks, kun ei oo kerenny hakee HRD:ltä varalle murroksia..... ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
KYM#5 |
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Itse asiassa taidan purkaa yhestä varaosa-akselista perän ja hitsailla sen ja kun se on valmis, niin puran vasta Suzyn akselin. Eihän SJ410 akseleissa vaan ole ollu tehtaalta lähtiessä eri välityksiä??? |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja vetarit kestää "yllättävän" hyvin, se avoin perä on heikoin lenkki. Eli KUN saat sen avoimen perän rikki niin älä aja poskirattaita halki, että ne saa vielä hitsattua murikkaan kiinni ![]() |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Itse jouduin korjaamaan taka perän kempillä, kun kaikki tasauspyörästön pikkurattaat meni päreiksi pikku hanki ajoissa viime talvena. Kempityksien jälkeen sitten tossa keväällä etuperä alkoikin ääntelemään tasaiseen tahtiin pienen ojan ylityksen jäljiltä... Samasta kuvasta vähän näkee minkä verran pitää purkaa, jotta pääsee liimaamaan, aika pitkälti koko roska. ![]()
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |