![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mersun OM605 alavääntö hukassaNo nyt on kaksi reissu heitetty jeepillä jossa OM605.960 turbo moniventtiili kone. Koneessa on ppd:n tekemä 7mm tapeilla oleva ruiskupumppu ja turbona OM606 ahdin. Ruiskupumpusta ennakko säädetty 22 astetta JYKK, eli pumpun tekijän antamiin asetuksiin. Ennakkoa on tullut kokeiltua 24-21 asteen väliltä mutta parannusta ei ole vielä löytynyt. Eli ongelma on todella heikko alavääntö. Kone lähtee vetämään vasta 2800 rpm jälkeen ja todellinen veto piikki tulee 3000rpm kohdalla ja kiertää sinne 5500rpm asti. Jos pitkällä puolella lähtee normaalisti kytkimen löysäten kone sammuu. Olen kokeillut ajaa siten että sammutin vipu on maksimi asennossa ( tässä pumpussa syötöt säädetään vain sammutin vivun liikerataa muuttamalla) kokoajan mutta väännön puute vaivaa. Kone kyllä lähtee ahtamaan noin 0,3 bar jo 1500rpm kohdalla mutta ei vedä ennenkuin lähellä 3000rpm. Soittelin jo pumppupajalle ja jotain vinkkiä sain, mutta jos jollain mersu gurulla on vinkkiä miten tämän moottorin saa toimimaan alhaalta.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
aika pieneltä kuulostaa ahdot - liekö se kolmelitrasen ahdin vähän iso ? perussyöttöä lissää alas ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Enpä tiedä vosiko tuo ahdin sitten olla liian suuri. Ylhäällä kun tuntuu olevan vedot kohillaan niin ei viitsisi pienentää kun sitten saattaa tulla lämpöjen kanssa ongelmaa. Onko näihin laitettu vnt-ahtimia menestyksellä?? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
nii...
perstunteella, kolmelitrasen ahistin ei kyllä 2.5 litrasessa innostu pyörimään ennekuin "ylhäällä", jos sielläkään... mites siin on hukkaportti ja sen ohjaukset toteutettu ? ja tuohon tuupertumiseen ois hyvä lääke se "sammumisen esto"
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Vois kyllä kokeilla tuota vakio ahdinta. Mites tuo sammumisen esto toimii. Toimiiko se sen tyhjäkäyntikierrosten säätökellon kautta alipainetta ohjaten vai onko sähköinen pulikka. Olisi tuollainen automaatin sähköpumppukin hyllyssä josta voi osia näpätä.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
pienempää turboa vaan kehiin,ei tahdo oikeen muut poppakonstit toimia tohon vaivaan...
![]() edit:eikös se sammumisen esto ole tuossa sähköllä... |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
sähkösolenoidi pumpun perässä, joka tuuppaa lisää koittaen vakiinnuttaa kierrokset asetetulle tasolle - ihan ehdoton ja simppeli vehes... muistaaksein ei kyl automaateis oo ollu ... tarviit: - ELR releen - kierroslukutiedon - koneen lämpötiedon - mokkulan (solenoidi) pumpun persiiseen jossain mun Gee topiccissa kytkös ohje, ja tais mennä myös kultapossuGee topicciin EDIT: postaus nro 33. tuol: http://forums.offipalsta.com/showthr...t=72400&page=2
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 16.07.2012 19:17 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
En lähtis ahdinta vaihtamaan, mulla mäyriksessä sama kone om605, samalla om606 ahtimella ja hyvin toimii. Ei oo kierroslukumittaria mutta noin arviolta 1200-1500rpm lähtee ahtamaan. Ahdot rajoitettu 0,7bar.
Pumppu mulla on vakio om602:sta. Pitkällä puolella ykkösellä tyhjäkäynnillä voi nostaa kytkimen normaalin rauhallisesti ylös, eikä sammu. Eiköhän se vika löydy siitä ppd:n pumpusta tai säädöistä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
om605.911 | BryGgi | Tekniikka & Jutustelu | 23 | 29.01.2012 21:30 |
Isuzu Trooper 2.8 TDIC ja alavääntö täysin hävöksissä | Turbo Isuzu | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 30.10.2011 21:05 |
Myydään / Vaihdetaan MB 2.5L/20v OM605+automaatti 722.4 | mersuana | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 23.06.2011 13:08 |
bronco II 2.9 -88 huono alavääntö? | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 18.12.2006 21:25 | |
alavääntö LR TD5 koneeseen | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 11.10.2005 06:51 |