Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.07.2012, 21:03
kairala:n Avatar
kairala kairala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: pyssykylä
Viestit: 148
Perusasetus

Range Rover akseli päivityksestä


Elikkä miten kannattaisi alkaa päivittämään orkkis 10 booriset aksulat
24 boorisiksi?

itellä ei tuo englanti taitu oikein hyvin niin ei ole oikein saanu tolkkua koko hommaan

taka-akseliin ei minun käsityksen mukaan tarvi vaihtaa muutaku murikka, vetarit ja vetareittein päästä net kiinnikkeet napaan

etuselta sitten murikka, vetarit ja murrokset. napaa täytyy vissiin sorvata ainaki näin maalaisjärjellä ajateltuna.

Ascroftin sivuilta yrittäny kattella jonku näköstä pakettia mutta tuppaa pukkaamaan aika tyyriiksi.
Miten onnistuis ns lompakko ystävällisempi ratkasu eli hommais jostaki disco lantikan akseti ja alkais niistä vaihtamaan osasia rankun banjoihin?

Mitäs tämmösessä operaatiossa pitäs ottaa huomioon?

__________________
_______________________________________________
ei sole este son hiaste!
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.07.2012, 21:21
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Jos sulla on taakse koko 24uranen murikka eikä vain tasauspyörästö 10uraseen murikkaan niin sen vaihto riittää. Jos vaihdat tasauspyörästön niin muistaakseni poskilaakerit joudut vaihtamaan samalla. Ja lisäksi ei tartte muuta kuin ne vetarit ja vetolaipat.

Itse joskus laskeskelin että ashcroftilta ostettuna tulis pelkät 24uraset vetoakselit murroksineen tulis maksaan noin 800e joten jätin väliin. Yhden kerran olen vakiomurroksen joutunut 34" swamppereilla vaihtamaan ja senkin sain rikki, kun jouduin peruuttamaan renkaat linkussa. Vakiomurros taitaa maksaa alle 20e ja tarvittaessa vaihtaa metsässäkin.

Miksi olet akseleita päivittämässä? Tuleeko akseleihin lukot vai erityisen suuret renkaat?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.07.2012, 21:56
kairala:n Avatar
kairala kairala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 29.09.10
Sijainti: pyssykylä
Viestit: 148
Perusasetus

isohkot renkaat ja lukot molemmat pyöriny mielessä, ja ennekaikkea
Kestävyyttä olen lähössä hakemaan..

Mitäs se meinaa tuolla ascroftin sivuilla tuo jos lukon kans tilaa uuet välitykset
Ja sitten se "pegged" tarkottaako tuo että siinä tulis koko murikka?

eli jos touhuais discon akselit ja niitten lisäksi lukkomurikat säästäisköhän siinä selvää rahaa
__________________
_______________________________________________
ei sole este son hiaste!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.07.2012, 22:49
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.283
Perusasetus

Pegging meinaa lautaspyörän tukemista, jolloin kyllä tulee kaikki romut mukana.
http://www.ashcroft-transmissions.co...d&productId=63

Kaikki alkuperäisosat kun vaihtaa ashcroftin valmisteisiin, niin saattaa jo jotain kestää. Eli ei mitään discoromua kannata hommata.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 14.07.2012, 23:18
pjtk:n Avatar
pjtk pjtk ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.04.03
Sijainti: Pirkanmaa, Suomi.
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kairala Näytä viesti
isohkot renkaat ja lukot molemmat pyöriny mielessä, ja ennekaikkea
Kestävyyttä olen lähössä hakemaan..

eli jos touhuais discon akselit ja niitten lisäksi lukkomurikat säästäisköhän siinä selvää rahaa
Riippuu Discon iästä mistä aksulat. Alkupään Discoissa samaa tavaraa kuin RRCessä. En kyllä ees muista (enään) missä kohtaa tuli 24 urasta värkkiä. Ite oikasin asiassa ja vaihdoin aikonaan tilalle 30 urasta Jeeppiä. Hyvin kesti 36 rengasta ja pikkusen kiristettyä Rover kasia.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.07.2012, 00:17
Kaitsu67:n Avatar
Kaitsu67 Kaitsu67 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 08.07.04
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 5.249
Blog Entries: 5
Perusasetus

Jos en ihan väärin muista, niin Discossa vaihtui 24 boorisiin vm. 94.

Kaitsu
__________________
----------------------------------------
If it works, tear it apart and find out why!
http://www.roverfriends.fi/


3 Amigos-never travel alone
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.07.2012, 08:16
maddis maddis ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 01.11.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 504
Perusasetus

Ettei olis Rangeen tullut kans samoihin aikoihin? (P38 siis). Classiciinhan tais tulla 24uraset ulkopäät(?) loppuvaiheessa.

Muistan vaan kun itselläni on jotku 30(en muista tarkkaan)uraset ja 24uraset murrokset oli hieman paksummalle vetarille. Tasauspyörästönpää kuitenkin 10uranen kummassakin muistelisin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Land Rover / Range Rover 15x7 Mangels teräsvanteet Turpo-Urpo O/M/V Renkaat ja vanteet 1 22.06.2012 18:03
Myydään Land Rover Range Rover kattoteline taakkateline CAP500040, 1 kpl kuusesa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 21.11.2011 15:44
Myydään M: Land ROver/Range Rover uretaanipuslat Karvinen O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 5 02.08.2009 20:24
M/V: Range Rover/Land Rover LRV8 O/M/V Muut 15 05.01.2006 12:06
Land Rover vai Range Rover? HEKULIINI Tekniikka & Jutustelu 9 19.08.2004 08:33


Sivu luotu: 06:34 (GMT +2).