|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
Vahingossa löpöä tankkiin...Eli ilmeisesti toinen kuski vahingossa tankannut polttoöljyä työnantajan autoon.. joten onko mitään tietoa, miten kannattaisi menetellä, että säästyisi valtavilta sakoilta, yms. kuluilta. Kyseessä siis WV-Transporter, -06 ja epäilty tankkaus tapahtunut viikko sitten. Kuitista vain ruettiin epäilemään, koska siinä luki että olisi tankattu reilu 70-litraa löpöjä.. Sen jälkeen autolla ajettu reilu tuhat kilometriä, ja tietty tankattu pari kertaa. Itse otettiin "näyte" letkulla, ja se ainakin näytti ihan kirkkaalta, mutta eikai voi varmuutta olla.. Kannattaako ottaa yhteys viranomaisiin ja kertoa totuus, vai ajaa tankki tyhjäksi, ja dieseliä tankkiin, vai tyhjentää koko järjestelmä/huuhdella...?? Eli hyviä neuvoja kaivataan
|
#2
|
||||
|
||||
tilaa tullista lasku ko. määrälle veroa, maksa pois ja ajele huoleti
vero lienee joku pari kymppiä, ei maksane vaivaa ottaa mitään riskiä eikä kauaa puuhastella
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
|||
|
|||
Tyhjennä tankki viimmeistä tippaa myöten, ja tyhjennä suodatin+vedenerotin.
ja sitten 20L naftaa tankkiin, ja pikkunen ajolenkki kaahaten, että tankki yms varmaan sekottuu kunnolla, ja sama tyhjennys uudelleen, mutta sillä erotuksella että nyt vaihdat suodattimen. ja sitten tankki täyteen ja menoksi. ja nuo pesu dieselithän menee työkoneeseen 100/0 Ja jos alat soittelemaan/kyselemään, niin "muista" rekisterinumero väärin, ja soita rpe-pait liittymästä. muuten voi olla että tullisedät odottaa aamulla hallinpihassa Sitä en tiedä, voiko verot maksaa "jälkikäteen"? 80-luvulla ainakaan nimismies ei tiennyt k.o mahdollisuutta (kysyttäessä otti auton rekisterinumeron ylös, ja ehdotti tankin huuhtelua dsl:llä, ja huoltamon kassan allekirjoitusta "hallin vuokra tankin tyhjennystä varten rek. no abc-123, mittari lukema 123 456" ja kuitit talteen sekä löpöstä että dsl:stä. ja kertoi että hän ei antaa lupaa mihinkään, mutta jos sattuu jotain niin saa soittaa...) Porukka oli tulossa yöllä komennukselta firman autolla, ja tankkasivat vahingossa löpöä, josta kassa huomautti että tuliko vahingossa? p.s ainakin teoriassa pakoputkesta löytyy jäljet löpöstä. p.s.s kilvetön peltoauto, ilman ikkunoita ja valoja, polttoöljyä tankissa on tullut kalliiksi jollekkin maanviljelijälle... |
#4
|
||||
|
||||
Ja jotkut kyläkyylät haistaa millon raktorilla ajaa dieselillä ja millon pöllöllä.. Onneks saa välillä antaa sulotuoksuja moottoriöljynjämillä, spriillä, rypsiöljyllä sun muulla kolmemukisessa perkinsissä palavalla tavaralla.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#5
|
|||
|
|||
Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BJ-40/76 p.s ainakin teoriassa pakoputkesta löytyy jäljet löpöstä. Lainaus:
polttoaineesta. Eikö tankkiautot kuskaa löpön jälkeen bensaa säiliössä, että diesel ei pääse "saastumaan" löpöllä Ja noita viidakkotarinoita, seisotetaan mopöä pakkasessa, niin väri laskeutuu pohjalle, toki tekeekin niin, mutta ei ensimmäisenä talvena, ja tuo punainen on vain silmää varten, merkkiaine on ja pysyy mopössa |
#6
|
||||
|
||||
Lainaus:
1. Ei oltu kuultu eikä voi tutkia pakoputken päästä onko ajettu millä tuotteella, kyllä se palotapahtuma hoitaa asian. Joskus muinoin on voinut olla rikkipitoisuuteen liittyviä eroja muttei sitäkään mitata samalla tavalla kuin tuota väriaine asiaa. 2. Ei tämän takia huuhdella bensalla. Aineet vaihtuu tyhjissä säiliöissä ja lohkoissa kuorma tilanteen mukaan. Pumpunpesä on eri asia, ettei löpön jäljeltä olevaa pumppua/letkukelaa käytetä pienen diesel erän purkuun esim. 1500l. Diesel puretaan yleensä ns. lyhyellä letkulla. axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!" |
#7
|
||||
|
||||
p.s ainakin teoriassa pakoputkesta löytyy jäljet löpöstä.
Tämä on jo kyllä ihan uutta! Nyky löpö ja diesel tulee samasta tankista. Ainut ero on varsi jolla se öljyvarastolla lastataan. Löpö varresta tulee värjättyä ja diesel varresta kirkasta. Luulempa että palotapahtuman jälkeen on jo vähän vaikeampaa todeta. Pitää ihan kysyä labrasta huomenna. axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!" |
#8
|
|||
|
|||
no kerran meni kaverilla pistoolit sekaisin ja soitti vaan poliisille ja sieltä neuvottiin sitten lisää.laittoivat vaan ylös johkin että on tälläinen käynyt ja ei tarvinnut tyhjennellä mitään sen enempää muuta kun ajaa pois tankista.
|
#9
|
||||
|
||||
Löpöt tankissa
Moro,
Furfuraalin määrä on todella pieni, joka voidaan todeta mittauksissa. Punaista väriä vaikkei näkyisikaan markkeri tulee testeissä esille. Tankin tyhjennys ja suodattimen vaihto. Pee, Antaako tulli maksaa jälkikäteen ns. päiväveroa? Itsellä ei ainakaan tietoa. axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!" |
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jokunen vuos sitten mulla kuljettaja tankkas työkaluun löpöä... Silloin piti tehdä ilmoitus Tulliin -> tais olla just "päiväkohtainen polttoaineverolasku" kotiin -> Maksuun -> Kuitti hanskalokeroon muistaakseni vuodeksi ratsiaa / katsastusta varten
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#11
|
||||
|
||||
Lainaus:
2. Amiksen kuorma-autoon taasen poijjaat tankkas punasta lahdessa niin virastoaikaan tuli tullimies oikein paikalle ja autoa ei saanut siirtää eikä juur muutakaan kunnes oli virkamiesintoilija tehnyt veromaksu lapun ja hänen selvityslappu liikkui sitten auton mukana. Kaksi varmaa tapausta mutta muistakaa ettei niitä säiliöautojen pönttöjäkään pestä löpökuorman jälkeen ku dieseliä mennään hakemaan esim. omakoti kierroksen jälkeen Tuhannesosan masis et just ny joutuis ratsiaan ja eiköhän se ole jo "rikos vanhennut" tankissa joten vaikka ottais näytteen ni puhdas olis. |
#12
|
||||
|
||||
Tankki ajamalla melkein kuivaksi, ropusta loput ulos ja puhaltaa linjat tyhjäksi tankkiin päin konetilasta. Suodatin vaihtoon ja valtion verollista tankki täyteen. Sama uudestaan tankillisen päästä ja ' vot ku on puhdasta. Ja se ratsiaan pääsemisen todennäköisyys oli muistaakseni melkosen pieni, että varmasti nämä huuhtelut uskaltaa ajella ihan tien päällä..
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#13
|
|||
|
|||
Isä joskus tankkasi vahingossa löpöä... huomasi maksaessa asemalla ja soitti poliisille että mitä pitäisi tehdä.
Vastauksena: tankki tyhjäksi ja dieseliä tilalle. Ei siis saa ajella löpöllä. |
#14
|
||||
|
||||
ja jos jonnekkin ilmottelee, et näin on käyny, niin maksuun lankeava lasku voi olla yllättävänkin suuri. Ennemmin huuhdella järjestelmä kunnolla ja pitää suu supussa.
Joku voinee kohta valottaa paljonko on päiväkohtainen polttoainemaksu autoille... |
#15
|
|||
|
|||
Lainaus:
Sen sijaan laskua aletaan laskemaan siitä, kuinka pitkään auto on ollut suomessa... |
#16
|
||||
|
||||
Mulla on ollut kaksikin maastoautoa, joilla oli ajettu punaisella. Molemmat kilvettömiä. Toisen laitoin kuntoon ja rekisteröintikatsastin. Ennen katsastusta soitin Trafiin ja kysyin mitä teen, kun on ajettu löpöllä. Vastaus oli että tankki tyhjäksi, dieseliä tilalle ja kovaa ajoa. Ilmoitus riitti, suodattimia, erottimia ja linjastoja ei tarvinnut alkaa huuhtelemaan.
Tämähän ei tosin ihan vastannut kysymyksen tilanteeseen, mutta kuitenkin...
__________________
Sika ajaa Possulla |
#17
|
||||
|
||||
Lainaus:
Yleensähän näyte otetaankin tankista, mutta joskus on ottaneet suihkuputkesta ja silloin se suodatin on ongelma. axo
__________________
"Parempi yks ruuvi löysällä, ku kaikki liian kireällä!" |
#18
|
||||
|
||||
Lainaus:
Rekisteröidystä traktorista polttoainemaksu voidaan suorittaa ns. päivämaksuna. Päivämaksun suuruus on viisi euroa ja se on suoritettava Liikenteen turvallisuusviraston tilille Polttoainemaksusta annetun lain 9 §:n mukaan polttoainemaksun määrä on henkilöautosta (M1- ja M1G-luokka) 330 euroa päivältä pakettiautosta (N1- ja N1G-luokka) 500 euroa päivältä linja-autosta (M2- ja M3-luokat) 670 euroa päivältä kuorma-autosta (N2- ja N3-luokat) ja erikoisautosta 1 000 euroa päivältä varsinaisen-, keski-akseli- tai puoliperävaunun vetämiseen käytettävästä kuorma-autosta 1 500 euroa päivältä liikennetraktorista 670 euroa päivältä muusta traktorista (T-luokka) 100 euroa päivältä moottorityökoneesta ja auton alustalle rakennetusta työkoneesta 100 euroa päivältä moottoripyörästä ja muusta L-luokan ajoneuvosta 100 euroa päivältä. Jos polttoainemaksu tulee määrättäväksi ajoneuvosta, joka ei ole rekisterissä, ajoneuvo katsotaan kuuluvaksi siihen ajoneuvoluokkaan, johon se laatunsa perusteella lähinnä kuuluisi, jos ajoneuvo rekisteröitäisiin. Oheiset polttoainemaksun hinnat ovat päiväkohtaisia ja ne koskevat bensiiniä tai dieseliä lievemmin verotettujen tai verottomien polttoaineiden käyttöä. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Löpöä eli punasta etelä suomesta | 0ltzi | O/M/V Muut | 6 | 05.03.2017 21:50 |
Diesel ja 98 vahingossa sekaisin Nummelan ABC:llä | Lars | Chit-Chat | 7 | 14.03.2011 21:02 |
Yliajettua...? Vahingossa siis. | mallasviski | Chit-Chat | 23 | 29.08.2006 07:03 |
land rover td5-04 löpöä öljynseassa | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 08.06.2006 19:46 | |
Olviako tankkiin? | A-P | Chit-Chat | 12 | 11.05.2006 14:58 |