![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() SJ413LWB ohjauksen välysOlisiko jollain ehdotusta tai tietoa mistä voi johtua SJ413 ohjauksen välys n.1cm ratissa. Välys on ohjausakselissa ratin ja ensimmäisen murroksen välissä (joka on konehuonneen puolella). Murros on ehjä ja tiukka sekä ratti on akselissa kiinni ilman välystä. Onko se ohjauspylväs akseli) yhtä "valua" vai löytyykö siitä jotian mistä välys voisi johtua? Tuomas
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Välys on todennäköisimmin joko simpukassa, tai sitten rattiakselin ristikossa kiinni oleva rättilaippa alkaa olemaan vaihtokunnossa. Mitään muita välyspaikkoja ei pitäisi kyllä olla...
__________________
-Pauli- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onko tuo välys siis rattia pyöritettäessä tuntuva välys vai rattia esim ylös-alas liikuteltaessa tuntuva välys ?
Siinä murroksen ja ratin välissä on liukulaakeri, jossa ainakin mulla on väljää. Ratti siis liikkuu ylös-alas tai oikealle-vasemmalle, ihan miten nyt sattuu heiluttamaan.
__________________
Tumpula Racing Team Viimeksi muokannut Heguli : 02.04.2012 16:29 |
#4
|
|||
|
|||
![]() Välys
Ratti kääntyy oikealle ja vasemmalle yht. n.1cm. ei liiku pituus-suunnassa. Ratti on akselissa kiinni ilman välystä --> akseli pyörii ratin mukana tarkasti. kun pitää vasemmalla kädellä konehuoneesta kiinni ohjausakselista (siis murroksen ratin puolelta) ja kääntelee rattia niin akseli pysyy paikallaan (vasemmalla kädellä) muutta ratti kääntyilee sen sentin ?
Ilmeisesti joudun ottamaan ohjausakselin irti tarkastusta varten? Mystinen juttu... Viimeksi muokannut SJ413LWB : 04.04.2012 10:50 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Sen konehuoneessa olevan murroksen ja ratin välissä on käsittääkseni suora akseli ilman mitään niveliä yms. Eli ei pitäisi tuntua mitään välystä rattia pyöritettäessä
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#6
|
|||
|
|||
![]() Välys
Näin ymmärsin räjäytyskuvasta, mutta mystinen juttu. Puran akselin irti ja raportoin myöhemmin...
![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Onko tehty korin korotusta ja laitettu ihan itse jatkoa rattiakseliin vai onko ralliratti jollain sovitekappaleella?
|
#8
|
|||
|
|||
![]() Välys
Ei mitään muutoksia, Suitsa on täysin alkuperäinen ja pysyy sellaisena
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Välys | BerttaMikke | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 02.11.2008 22:45 |
hammaskosketus välys disko 1 | kokkolanpoika | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 25.10.2006 19:49 |
Patrolin etulaakerin välys | 4WDjamppa | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 25.02.2006 17:51 |
perän välys | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 03.08.2004 01:00 | |
Rattiakselin välys | Kupla | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 12.07.2004 21:49 |