![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Maisasta metsien mieheksi! MYYNNISSÄ!Tuli tuossa hommailtua ittelle tuommonen mazda b2600nen joka on kylläkin dieselöity pajeron 2.5litran turpo tinselillä ja sillä on jatkona pajeron laatikko. Perää en ole tutkinu niin tarkkaan onko pajerosta vai mazdasta. Tarkoituksena olisi tehdä autosta semmoinen millä pääsisi vähän heikompaanki paikkaan makkaran paistoon (lue kiinni). Kokemusta ei ole lava-autojen eikä juuri maastureiden rakentamisesta oikeastaan minkään vertaa, mutta pihasta löytyy muut tyylisuunnan projekti ja kelkkoja jonkin verran. Että eiköhän se tässäkin asiassa kuin myös muissa että tekemällä oppii ja kysyvä ei tieltänsä eksy. Ja eiköhän tältä voorumilta löydy tämän alan rautaista kokemusta ja tietotaitoa ihan nokko auttamaan projektin etenemisessä. Nytten on työn alla lavan entraus ja pyöräkaarien isontaminen että mahtuu tulevat pyörät pyörähtämään alla. Ja hieman ruosteitten paikkausta. Ensihätään tuli myös laitettua katolle vähän valoja ja puskuriin keulaan jotka kylläkin siirtyy takaisin tallin pöydälle rautaisen puskurin myötä. Ja tilattuna on myös tankoa että saa korin korotettua sen 75mm. Sisälle laitoin hieman musiikki vehjettä että viihtyy tuolla kairoja kolutessa ja laalaaki oottaa tallissa asentamista. Tässä hieman kuvvaa vielä valoista jota on tällä hetkellä keulassa. ![]() Ensimmäisenä leikkasin ruosteisen kaarenpokkauksen pois ja samalla tuli lisää tilaaki ulkokaareen. ![]() Tämmöiset oli sisäpuolen pyöräkotelot ![]() Vaan ei kauoa ku alko rälläkkä taas heilumaan. ![]() Ja merkkikohtaiset sisälokarit saapu tallille. ![]() ![]() Alkaa pikkuhiljaa muotoutumaan paikoilleen valmis tuote. ![]() ![]() Alkaa olleen lavan sisälaidat kans lopun edellä mutta niihinki löyty tallista valmiit osat. ![]() ![]() Jatkoa taas kun saa jotaki aikaseksi väkerrettyä. Ostos listalla ainakin on jo palkkia helmoihin ja puskuri aihioiksi. Ja 35/12.5R15 rattaatki olis hakusessa. -Jouko
Viimeksi muokannut Joiko : 19.09.2012 12:46 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ainakun näitä jo puoliksi maatuneiden vehkeiden korjauskuvia katsoo tulee mieleen että mistä tämä kansa saa kaiken TARMONSA?
![]() Mulla oli joskus tuollanen b2600 alkuperäsellä 2,6L ruiskulla. Sitä tuli myöskin monenmonta iltaa hitsattua kasaan! Olis kyllä aika mätä vehje myöskin. Runko siinä kyllä oli ihmeen hyvä. Muutenkin tienpäällä ihan ripeä ja mukava ajettava ja kyllä se sikaa metässäkin sai. Kuinkahan mahtaa risukeula kestää35"? |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Sitä pitää kokkeilla ![]() -Jouko |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Noi lokasuojat voittaa kyllä vuoden nuukailu- ja muotoilupalkinnon. Täytyy todeta, että hieno keksintö, aikuisten oikeasti.
Ihemettelin kanssa sitä tarmon määrää joka tähän(kin) projektiin löytyy tai sitten on vaan muuten pirun tylsää ;-) Valoja keulilla oli ainakin kappalemäärällisesti kelpo määrä - valotehoa vaan vähäisesti. TT |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Tarmosta...Lainaus:
Ite ku ei tuu viihteellä viihdyttyä, ja pihan toisella puolen on isohko talli tila ja siellä kakspilari autonostin (2.5tn)... Ku tilatkin omasta takaa, niin mikäs tässä on pelastaa noita vielä... |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joskus joku totes, että sieltähän se tulee Salosen bussista..... (Tare=Tarmo siis asteli meidän bussista juur silloin ulos) ![]() ![]() ![]() ![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Minkämoiset välitykset on mazdan perissä? Uskoisin että ne ovat vielä paikoillaan sun mazdassa.
Pajeron laatikon ykkönen ja pakki eivät ole sieltä hitaammasta päästä. Jos mazdan perät ovat pajeroa harvemmat, niin kytkin on kovilla 35" kummeilla. Pajerossa tais olla 4.88 perät, kok välityssuhde pikkuykkönen jotain 35-37 ja pikkupakki 34..?
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Matu menee ihan pirun lujaa 35" kumeilla pikku ykkösellä ja murrokset on samaa kokoluokkaa ku etuvetosissa.Tiedän
![]()
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR |