Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.02.2012, 10:17
Ryyppyde:n Avatar
Ryyppyde Ryyppyde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 115
Perusasetus

Pullava UAZ


Tässä vähän hidasta kuvausta hitaista rakentajista ja niiden hitaasta rakentamisesta. Tarkoitus olisi laittaa tuollaiseen uakkeriin uusi tekniikka koska vanha on jäänyt matkalle.

aihio


uusi teknik


tekniikan luovuttaja, ja tiedän että sanomista tullee että otettiin paskan auton paskimmat osat uaziin mutta ei nyt ollu muuta vaihtoehtoa

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.02.2012, 10:52
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Kansikin kestää, kuhan ei heti anna mailaa kylmänä ja muistaa jälkikäyttää... Vaihteistoonkin ku pistää litran pari enempi öljyä ku kirjassa niin sekin auttaa kestämisessä... Ja eihän toi paljoa paina, että edes sillai joutus rasitukseen voimansiirtokaan.
Mikäli kanteen mahdollisuus laittaa lisävedenkierto takapäästä erillisellä pumpulla, niin kannen kestokin paraneen huomattavasti. Vakioahddinhan on jatkuvasti käytössä vaikka ajaa tasasellakin kaasulla, itsellä vaihtuu Garrettiin,, joka on 300:sest Mersusta otettu.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.02.2012, 11:25
Ryyppyde:n Avatar
Ryyppyde Ryyppyde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 115
Perusasetus

Juu jäähdytys olis ainakin tarkoitus tehdä paremmaks kun muutenkin taitaa vesipumppu olla paskana tuosta koneesta kun tuppaili keittelemään aika huomattavasti tuossa pajerossa ollessa, mutta ei se syylärikään enää kovin nätissä kunnossa ollut. Sitten semmosta olen miettinyt että onko sillä suurtakaan merkitystä että kuinka pitkiä jäähdyttimen putket tulee olemaan kun ideana olis siirtä jäähdytin tuonne kuskinpuolen kylkeen?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.02.2012, 12:00
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Tuleehan siin samalla sit lisää nestetilavuuttakin, kun pitkät putket tulee lisäksi...
tuleeko anturaohajttuna jäähynflekti, vai ihan jatkuvasti pyörivä malli (eli sytystysvirrasta päälle ja pois)?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.02.2012, 12:16
Ryyppyde:n Avatar
Ryyppyde Ryyppyde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 115
Perusasetus

Ei ole aivokapasiteetti riittäny noin pitkälle mutta sittenhän näkee. Helpoin ja yksinkertaisin olis varmaan ihan kytkimestä laittaa pyörimään, ja varmin.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.02.2012, 12:22
jyrden jyrden ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.10.09
Sijainti: Haapajärvi
Viestit: 2.231
Perusasetus

Jaa, että ei oo vielä niin pitkälle ehditty projetkia viedä... Mut eiköhän se sieltä selviä ku ku siihen asti pääsee ja edistyy.... Ja ohan siin katkasijallisessa se hyvä puoli, että kuskilla ja kyydissä olevalla ei tuu kylmä sitten. Eli lämpöä riittää kapiiniin, kun ei felkti pyöri jatkuvasti... Voi pian tulla kymä -25 pakkasilla, jos ei lämpöä riitä koppiin...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.02.2012, 12:24
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Pistää 95 asteisen anturiohjauksen ja pakko-ohjausnappi anturin korkkaamisen varalle niin pääsee talliin asti keittelemättä. Ei oo hankala rakentaa ja pelaavan lämpömittarin kanssa melko varma systeemi.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.02.2012, 13:41
Nuhapumppu:n Avatar
Nuhapumppu Nuhapumppu ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 21.08.10
Sijainti: MUHOS
Viestit: 1.777
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ryyppyde Näytä viesti
Juu jäähdytys olis ainakin tarkoitus tehdä paremmaks kun muutenkin taitaa vesipumppu olla paskana tuosta koneesta kun tuppaili keittelemään aika huomattavasti tuossa pajerossa ollessa, mutta ei se syylärikään enää kovin nätissä kunnossa ollut. Sitten semmosta olen miettinyt että onko sillä suurtakaan merkitystä että kuinka pitkiä jäähdyttimen putket tulee olemaan kun ideana olis siirtä jäähdytin tuonne kuskinpuolen kylkeen?
Pitkät putket tuo isoja ilmausongelmia,ainakin kaverin putkirunko autoon tuli moinen ku oli pitkät jäähdytyputket,ei meinannut saada nestettä kiertämään ennenkuin oli 2paisuntasäiliötä ja paljon aikaa mennyt.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.02.2012, 13:57
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Mitä vähemmän tekee putkiin ylös-alas siksakkia niin helpompi ilmata. Ja tietysti jos kehtaa välille laittaa ilmausruuveja niin aina helpottuu.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.02.2012, 13:57
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.334
Perusasetus

Nuhapumppu on oikeessa. Jäähdyttimen siirron jälkeen saa miettiä, että minne mutkaan se ilma jää makaamaan. Kriittisiin kohtiin kannattaa laittaa vaikka patterin ilmausventtiili, niin saa ne kiusalliset ilmat pois.

Entisellä työkaverilla oli joskus katukiihdyttely valiant. 440 isolohko, ja jäähdytin perä kompulassa. Veden kierron kanssa oli alkuun ongelmia. Vettä kierrätti moottorissa orkkis hihnavetoinen pumppu, ja lisäksi järjestelmässä sähköinen pumppu. Ei meinannut saada toimimaan kunnolla, kuumana kävi, pulputti ja pulisi. Otti sitten sähköpumpun pois, ja alkoi toimimaan niinkuin ihmisen mieli.

Tuossa uazissa ei tule kovin pitkiä putkia, jos etu kylkeen laitat sen jäähdyttimen. Mutta hyvät raudat päälle, ettei mene pienestä puun halaamisesta rikki.

Niin, tuleeko tämä kilpiin?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.02.2012, 14:34
Ryyppyde:n Avatar
Ryyppyde Ryyppyde ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.11.09
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 115
Perusasetus

Juu kiitoksia jo nyt neuvoista, mutta niitä tullaan vielä tarviimaan. Ja juu ei tule kilpiin.

Mutta jos omalla järjellä yrittää miettiä, niin ilmaus ongelmiahan ei pitäisi tulla jos syyläri on riittävän korkealla koneeseen nähden ja letkut kokoajan nousemassa syyläriä kohden?

Ja vielä semmosta että muistaako joku ulkomuistista että mihinkä liittimeen tuossa pajeron syöttöpumpussa pitää antaa virtaa jotta "polttoainehana" syöttöpumpulle aukeaa?

Viimeksi muokannut Ryyppyde : 12.02.2012 14:45
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 03:49 (GMT +2).