Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   Pullava UAZ (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=94011)

Ryyppyde 12.02.2012 10:17

Pullava UAZ
 
Tässä vähän hidasta kuvausta hitaista rakentajista ja niiden hitaasta rakentamisesta. Tarkoitus olisi laittaa tuollaiseen uakkeriin uusi tekniikka koska vanha on jäänyt matkalle.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98870
aihio

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98871
uusi teknik

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=98872
tekniikan luovuttaja, ja tiedän että sanomista tullee että otettiin paskan auton paskimmat osat uaziin mutta ei nyt ollu muuta vaihtoehtoa:D

jyrden 12.02.2012 10:52

Kansikin kestää, kuhan ei heti anna mailaa kylmänä ja muistaa jälkikäyttää... Vaihteistoonkin ku pistää litran pari enempi öljyä ku kirjassa niin sekin auttaa kestämisessä... Ja eihän toi paljoa paina, että edes sillai joutus rasitukseen voimansiirtokaan.
Mikäli kanteen mahdollisuus laittaa lisävedenkierto takapäästä erillisellä pumpulla, niin kannen kestokin paraneen huomattavasti. Vakioahddinhan on jatkuvasti käytössä vaikka ajaa tasasellakin kaasulla, itsellä vaihtuu Garrettiin,, joka on 300:sest Mersusta otettu.

Ryyppyde 12.02.2012 11:25

Juu jäähdytys olis ainakin tarkoitus tehdä paremmaks kun muutenkin taitaa vesipumppu olla paskana tuosta koneesta kun tuppaili keittelemään aika huomattavasti tuossa pajerossa ollessa, mutta ei se syylärikään enää kovin nätissä kunnossa ollut:D. Sitten semmosta olen miettinyt että onko sillä suurtakaan merkitystä että kuinka pitkiä jäähdyttimen putket tulee olemaan kun ideana olis siirtä jäähdytin tuonne kuskinpuolen kylkeen?

jyrden 12.02.2012 12:00

Tuleehan siin samalla sit lisää nestetilavuuttakin, kun pitkät putket tulee lisäksi...
tuleeko anturaohajttuna jäähynflekti, vai ihan jatkuvasti pyörivä malli (eli sytystysvirrasta päälle ja pois)?

Ryyppyde 12.02.2012 12:16

Ei ole aivokapasiteetti riittäny noin pitkälle mutta sittenhän näkee:D. Helpoin ja yksinkertaisin olis varmaan ihan kytkimestä laittaa pyörimään, ja varmin.

jyrden 12.02.2012 12:22

Jaa, että ei oo vielä niin pitkälle ehditty projetkia viedä... Mut eiköhän se sieltä selviä ku ku siihen asti pääsee ja edistyy.... Ja ohan siin katkasijallisessa se hyvä puoli, että kuskilla ja kyydissä olevalla ei tuu kylmä sitten. Eli lämpöä riittää kapiiniin, kun ei felkti pyöri jatkuvasti... Voi pian tulla kymä -25 pakkasilla, jos ei lämpöä riitä koppiin...

JJ90 12.02.2012 12:24

Pistää 95 asteisen anturiohjauksen ja pakko-ohjausnappi anturin korkkaamisen varalle niin pääsee talliin asti keittelemättä. Ei oo hankala rakentaa ja pelaavan lämpömittarin kanssa melko varma systeemi.

Ryyppyde 12.02.2012 12:39

voihan tuo olla hyvinkin noin. Sillä aattelin sijoittaa syylärin ja flektin kylkeen että kesä kuumalla saa flektin puhaltaa ulospäin ja talvipakkasilla syylärin läpi puhaltelemaan lämmmpöstä ilmaa kabiiniin

Nuhapumppu 12.02.2012 13:41

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ryyppyde (Viesti 851291)
Juu jäähdytys olis ainakin tarkoitus tehdä paremmaks kun muutenkin taitaa vesipumppu olla paskana tuosta koneesta kun tuppaili keittelemään aika huomattavasti tuossa pajerossa ollessa, mutta ei se syylärikään enää kovin nätissä kunnossa ollut:D. Sitten semmosta olen miettinyt että onko sillä suurtakaan merkitystä että kuinka pitkiä jäähdyttimen putket tulee olemaan kun ideana olis siirtä jäähdytin tuonne kuskinpuolen kylkeen?

Pitkät putket tuo isoja ilmausongelmia,ainakin kaverin putkirunko autoon tuli moinen ku oli pitkät jäähdytyputket,ei meinannut saada nestettä kiertämään ennenkuin oli 2paisuntasäiliötä ja paljon aikaa mennyt.

-Jarkko- 12.02.2012 13:57

Mitä vähemmän tekee putkiin ylös-alas siksakkia niin helpompi ilmata. Ja tietysti jos kehtaa välille laittaa ilmausruuveja niin aina helpottuu.

sisua45 12.02.2012 13:57

Nuhapumppu on oikeessa. Jäähdyttimen siirron jälkeen saa miettiä, että minne mutkaan se ilma jää makaamaan. Kriittisiin kohtiin kannattaa laittaa vaikka patterin ilmausventtiili, niin saa ne kiusalliset ilmat pois.

Entisellä työkaverilla oli joskus katukiihdyttely valiant. 440 isolohko, ja jäähdytin perä kompulassa. Veden kierron kanssa oli alkuun ongelmia. Vettä kierrätti moottorissa orkkis hihnavetoinen pumppu, ja lisäksi järjestelmässä sähköinen pumppu. Ei meinannut saada toimimaan kunnolla, kuumana kävi, pulputti ja pulisi. Otti sitten sähköpumpun pois, ja alkoi toimimaan niinkuin ihmisen mieli.

Tuossa uazissa ei tule kovin pitkiä putkia, jos etu kylkeen laitat sen jäähdyttimen. Mutta hyvät raudat päälle, ettei mene pienestä puun halaamisesta rikki.

Niin, tuleeko tämä kilpiin?

Ryyppyde 12.02.2012 14:34

Juu kiitoksia jo nyt neuvoista, mutta niitä tullaan vielä tarviimaan:D. Ja juu ei tule kilpiin:p.

Mutta jos omalla järjellä yrittää miettiä, niin ilmaus ongelmiahan ei pitäisi tulla jos syyläri on riittävän korkealla koneeseen nähden ja letkut kokoajan nousemassa syyläriä kohden?

Ja vielä semmosta että muistaako joku ulkomuistista että mihinkä liittimeen tuossa pajeron syöttöpumpussa pitää antaa virtaa jotta "polttoainehana" syöttöpumpulle aukeaa?

88sj 12.02.2012 15:41

hyvin käypi mitsun kone uaziin. meillä mitsun kaksois jakoaski hidastamassa nopeutta.uazin etu akseli katkaistu ja murikka siirretty kuskin puolelle.pikkisenä ongelmana vetareiden erittäin kova kulutus.

JJ90 12.02.2012 16:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ryyppyde (Viesti 851343)

Ja vielä semmosta että muistaako joku ulkomuistista että mihinkä liittimeen tuossa pajeron syöttöpumpussa pitää antaa virtaa jotta "polttoainehana" syöttöpumpulle aukeaa?

Siinä suutinputkien juuren huitteilla on semmonen kierretanko pystyssä. Siihen 12volttia ja johan soi.:D

Ryyppyde 20.02.2012 17:18

no nyt tässä on jotain pientä päässyt tapahtumaan ja kori on melekein pois rungon päältä ja alettiin tuossa miettimään kun tsiigailtiin pajeron laatikon pituutta, että onnistuiskohan tuo uazin etuperän kääntö kuskin puolelle. Eli periaatteessa ottais kääntö kilkkeet pois akselin päistä ja heittäis akselin vähän niiq katolleen ja löis ikäänkuin kääntö kilkkeet oikein päin autoon nähden. Öö saako tosta selvää:D

Ryyppyde 20.02.2012 17:22

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 88sj (Viesti 851365)
hyvin käypi mitsun kone uaziin. meillä mitsun kaksois jakoaski hidastamassa nopeutta.uazin etu akseli katkaistu ja murikka siirretty kuskin puolelle.pikkisenä ongelmana vetareiden erittäin kova kulutus.

Öö ois tietysti voinu lukkee nuita edellisiä kunnolla, kysymys takas:p

Ryyppyde 03.03.2012 19:22

jotain hyvin minimaalista saatu aikaseks
http://forums.offipalsta.com/picture...ctureid=100171

sassi 17.04.2012 16:49

Saitteko pilkottua? Laitahan vähän päivityksiä välillä.

http://www.flickr.com/photos/chosenlv/5284209496/

Ryyppyde 18.04.2012 15:34

pitää päivitellä kuhan saa jotain aikaseks:D. joku tuommonenhan olis kovin komea:p

mähönen 06.03.2013 18:40

Onko tapahtunut edistystä?

Ryyppyde 07.03.2013 08:17

Tämäkin rojekti ja tietyin materiaali poistunu keskuudestamme tallipaikan huonon kunnon ja katon sisääntulon takia.


Sivu luotu: 02:09 (GMT +2).