Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 07.02.2012, 18:04
Smäkä:n Avatar
Smäkä Smäkä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Kemi
Viestit: 189
Perusasetus

Suzuki Jimny letkulämmitin ei kierrätä, saako lohkoon kiinni mitään?


Defa 715, tuommoinen kuvan mukainen termostaatilla varustettu.
Syksyllä uusittu edellisen kärähtäessä ensipakkasella.

Liitetty edellisten omistajien toimesta sisäkennon paluuletkuun.

Menin töihin, lämpimän auton työnsin roikkaan, 8 tunnin jälkeen
käynnistysääni oli melkoisen karkea, ei ollut lämmennyt kuin letku

Pakkasta oli toki 27

Edellisessä Samuraissa kiersi letkulämppärillä tosi hyvin, oli kyllä termostaatiton malli.

Saako Jimnyyn oikeaa lohkolämmitintä kiinni? siis onko lohkossa reikiä valmiina. Pakkaslukema tälläkin hetkellä semmoinen etten kyllä lähde katsomaan.

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	715-varmer-front.png‎
Views:	655
Size:	57,6 Kt
ID:	24785  

Viimeksi muokannut Smäkä : 07.02.2012 18:13
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 07.02.2012, 19:36
Tapsa Tapsa ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 11.09.03
Sijainti: Tuusula / Kuopio
Viestit: 214
Perusasetus

Kaksi Jimnyä ollut, vanhempi (keppineliveto) ja uudempi (sähkönappineliveto) ja molemmissa oli lohkolämmitin (vastus jäähdytysvesitilassa).
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.02.2012, 19:58
Smäkä:n Avatar
Smäkä Smäkä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Kemi
Viestit: 189
Perusasetus

Eli niitä on saatavana, oliko Calix vai Defa?
Ja kummalla puolella, imu vai pakosarjan?

Viimeksi muokannut Smäkä : 07.02.2012 20:35
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.02.2012, 20:55
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

www.defa.com näyttäisi myyvän G13A moottoriin letkulämmitintä joka on tarkoitus asentaakin siihen missä se sulla on, joskin malli on tollanen huomattavasti pienempi - sama jota Defa lähes kaikkiin muihinkin letkulämmitteisiin myy. Näissä ei ole ollut juuri muuta ongelmaa kuin asento, ei se pelaa kuin tietyssä asennossa.

M13A moottoreihin myydään sitten vähän perinteisempää mallia.

Calixin nettiluettelo (www.calix.se) tuntee vain '01 ja uudemmat (M ja L 13A moottorit) ja myy niihin Defan tapaan melko perinteisen näköistä aparaattia.

Molemmilta sivuilta löytyy myös asennusohjeet joista voit tsiigailla paikkoja.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.02.2012, 21:04
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Näytti jossain olevan juttua, että ko. lämppärissä on jonkinlainen kuitattava lämpörele. Tai vastaavasti vastuksen kannen alla on jotain piuha epäselvyyttä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.02.2012, 21:40
Smäkä:n Avatar
Smäkä Smäkä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Kemi
Viestit: 189
Perusasetus

Tässä mallissa on termostaatti joka pätkii, ei kuitattavaa relettä. Semmonenkin kyllä on olemassa.

Siitä edellisestä paloi nimenomaan tuo termostaatti, ei itse vastus.

Johtuu varmaankin siitä kun pätkii jatkuvasti kun vesi ei vaihdu.
Mötikkä ja letku kyllä lämpiää.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.02.2012, 21:42
Smäkä:n Avatar
Smäkä Smäkä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Kemi
Viestit: 189
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Krisse Näytä viesti
www.defa.com näyttäisi myyvän G13A moottoriin letkulämmitintä joka on tarkoitus asentaakin siihen missä se sulla on, joskin malli on tollanen huomattavasti pienempi - sama jota Defa lähes kaikkiin muihinkin letkulämmitteisiin myy. Näissä ei ole ollut juuri muuta ongelmaa kuin asento, ei se pelaa kuin tietyssä asennossa.

M13A moottoreihin myydään sitten vähän perinteisempää mallia.

Calixin nettiluettelo (www.calix.se) tuntee vain '01 ja uudemmat (M ja L 13A moottorit) ja myy niihin Defan tapaan melko perinteisen näköistä aparaattia.

Molemmilta sivuilta löytyy myös asennusohjeet joista voit tsiigailla paikkoja.
Semmonen pienempi malli oli edellisessä Samuraissani, helvetin pitkien letkujen päässä ja hyvin kiersi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 08.02.2012, 16:56
-Mika-:n Avatar
-Mika- -Mika- ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.06
Sijainti: Raahe
Viestit: 292
Perusasetus

letkulämppäri


Tuosta
http://www.nettivaraosa.com/purkuautot/1253813
Itsellä SJ413:ssa vastaava defan tuote ja hyvin toimii.
Tää jäi ylimääräiseksi tuosta purku swiftistä.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 08.02.2012, 19:46
ln110:n Avatar
ln110 ln110 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 16.04.06
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 96
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Smäkä Näytä viesti
Eli niitä on saatavana, oliko Calix vai Defa?
Ja kummalla puolella, imu vai pakosarjan?
03 jimnyyn asensin defan lohkolämmittimen syksyllä. Pakosarjan alla paikka lohkossa, käsiksi pääsi kun otti pakosarjan lämpopellin irti, joka oli kiinni 3 mutterilla. Lohkolämmittimen mukaan piti tilata mallikohtainen asennusrauta, joka laitettiin moottorin kannakkeen pulttiin kiinni.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 08.02.2012, 23:04
solihull solihull ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 26.02.06
Sijainti: Koti
Viestit: 1.166
Perusasetus

Vähän ihmettelen, jos letkulämmittimen päälläolon jälkeen on vaan lämmin letku ja vastus pelaa yhä. Mulla on noita vastuksia hajonnut aika monta letkussa ja se tapahtuu hyvin nopeasti jos vesi ei kierrä ja se kiehuu - tekee kuplia ja polttaa vastuksen.

Laita pumppu ellei saa lohkoon vastusta.

Letkulämmitin = lämmin letku
Lohkolämmitin = lämmin lohko
Letkulämmitin + pumppu = kaikki vesi lämmintä...

TT
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 09.02.2012, 20:39
Smäkä:n Avatar
Smäkä Smäkä ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 21.07.09
Sijainti: Kemi
Viestit: 189
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja solihull Näytä viesti
Vähän ihmettelen, jos letkulämmittimen päälläolon jälkeen on vaan lämmin letku ja vastus pelaa yhä. Mulla on noita vastuksia hajonnut aika monta letkussa ja se tapahtuu hyvin nopeasti jos vesi ei kierrä ja se kiehuu - tekee kuplia ja polttaa vastuksen.

Laita pumppu ellei saa lohkoon vastusta.

Letkulämmitin = lämmin letku
Lohkolämmitin = lämmin lohko
Letkulämmitin + pumppu = kaikki vesi lämmintä...

TT
Lopulta se pettää, se on varma
Termostaatti on tähän asti pelastanut

Mistä pumppu? Olettaen verkkovirralla toimiva?
Kuseekohan sen myötä loppukin käynninaikainen kierto
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Suzuki Jimny ahola O/M/V Ajoneuvot 0 30.01.2012 20:26
Myydään Suzuki letkulämmitin LaaLaa O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 18.12.2011 16:26
Myyty Suzuki Jimny Sami_V O/M/V Ajoneuvot 7 30.07.2010 12:29
Myyty Suzuki Jimny 1.3JLX -02 "Off / On Road Jimny" JER81 O/M/V Ajoneuvot 2 16.09.2009 21:01
Myydään Suzuki Jimny -00 Sami_V O/M/V Ajoneuvot 5 21.10.2008 18:15


Sivu luotu: 04:34 (GMT +2).