![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() agrekaatin teko itse?jos ottaa vaikka mersun 200d koneen niin mitäs kaikkea siihen persiiseen tarvis jotta sais teetettyä 230v sähköä? tollanen vaan tuli mieleen kun noista agrekaateistä höpöttävät ja oli jopa myyty loppuun täällä päin.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Periaatteessa sopiva sähkömoottori. Riippuu mitä haluut tehdä, syöttää talon oman verkkoon verkonvaihtokeskuksen kautta vai vaan erillistä keskusta, josta otat roikalla virtaa. Haluatko yksi vai kolmivaiheista etc.
Yksinkertaisimmillaan sopivilla kondensaattoreilla varustettu sähkömoottori siihen perään. http://ilmaisenergia.info osoitteessa tuulivoimahärveleistä paljon juttua, niitä voi soveltaa moottorinkin perään... Tuolta saa kaikkea kivaa varavoimakoneisiin: http://www.hsaoy.com/index.htm . |
#3
|
|||
|
|||
![]() Mistäs generaattori
Eli onko joku löytänyt edullisia generaattoreita jostain päin maailmaa. Esim yllä mainitulla sivulla olevan linkin pelkät generaattorit maksaa enemmän kun moni valmis aggregaatti kaupassa. Kiinasta vois löytyä jos osais kiinaa???
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Minä ostin jo aiemmin SA-kaupasta pikku päkättimen emergency käyttöön. Ei paljoa maksanut ja 230v/10A/2000w tekee jerkkua.
Miinuspuolena 2T bensakone mutta eihän se enää siinä vaiheessa miltään tunnu jos vaihtoehtona on frouvan pakasteiden sulaminen.
__________________
Range Rover P38A, bi-fuel. Bensa/CNG. RRC 3,9SE -90. Valkoinen. Jaguar S-Type 3.0 Sport -01, RHD, Lontoossa Rover P6 3500efi -72, "pikkuauto" Jaguar XJ-S V12, series II -89, "kisu" Range Rover P38A -95, purkuraato Volvo C303, muutti pois. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ihan normaali 3-vaihe oikosulkumoottori toimii generaattorina, mutta se tarvitsee ulkoisen kentän magnetoinnin jollain aluksi. Konkilla ja akulla noita kai on toteutettu. Lisäks jos tämmöstä generaattoria kuormittaa lähelle nimellistehoo niin jännite alkaa putoon... Netistä löysin sivun missä joku oli tehny just 200d koneen perään kytketystä oikosulkumoottorista agregaatin. En vaan löytäny sitä sivua nyt justiin uudestaan
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Oliskin näin helppoa....Lainaus:
![]() ovat harvinaisia, nyt pää senverran jumissa, että joku muu saa kertoa oikeat jännitteet................. toki välttämättömyys on oikea kierrosluku, mistä -> ja tuon nimenomaisen mb 200d (w124, vm. 87?) moottorin kierrosten säädössä on pikkasen ongelmia, tuo syöttöpumppu on paremminkin "vakioteho-" pumppu: siis jos kuorma tippuu neljäsosaan niin kierrokset tuplaantuu ![]() Ja tämähän tarkoittaa 50hz laitteille pahimmillaan samaa kuin auton 12v laitteille 24v! Jos jollakin pellepelottomalla on tuolle w124 200d moottorille lääkkeet, että kierrokset pysyis aisoissa; siis mulla tulossa pyörittämään hydrauliikkaa max 14 Kw, niin olisin kiitollinen ![]() ja pari muutakin ongelmaa lienee.... Mutta nyt täytyy YHTYÄ PEE:n 23:00 viestiin (toki nuo "Modifioitu siniaalto-" invertterit ovat nekin pikkasen riskialttiita....) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
ittekki haaveilin... kun vielä löytäs sellaisen johon itte tehenyt loppuhuollon
![]() |
#8
|
||||
|
||||
![]()
joku mahdollisimman vanha moottori kannattaa ottaa aihioksi tuohon, saattaa magnetointi tapahtua jopa ihan itsekseen "huonon" raudan ansiosta..
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Trailerin teko | SoSo | Chit-Chat | 62 | 27.03.2018 20:57 |
tulpanjohtojen teko itse????? | Jess | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 20.12.2010 21:10 |
Ostetaan Vinssipuskurin teko | Rotta-Racing | O/M/V Muut | 5 | 08.01.2010 15:48 |
Paisuntasäiliönkorkin teko | NisteR | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 04.01.2009 00:32 |
sisälokareiden teko | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.12.2005 21:37 |