![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() G Mersun etuakselin rasvaus?!Tulipa vihdoin Güntherwaageni riisikuppien kaveriksi hommattua! W460 vm.-90. GD300 automaatti. Unelmapeli! Kysymys: Paljonko ja mitä sortimentia ja kuinka usein noihin etunapoihin kuuluis rasvaa lykätä? Muut huoltotoimenpiteet selvisikin ohjekirjasta varsin hyvin. (Vai onko jotain muuta "must know"-osastoo jota ei manuaali kerro?)
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ho !
Etunapojen suhteen tehtaan ohje: 750 gr multiple purpose greasea, täyttäen pohjalta pitkäkärkisellä struutalla, eli käytännössä hyvää pakkasen kestävää vassua täyteen sitä tarkistustulppaa myöten, pyörä äärimmilleen käännettynä ja tulpan momentti 100 Nm Ihan virallinen dokumentti kulkee tunnuksella AP33.10-P-3321G Vaseliinin vaihtoväliä ei ole ilmoitettu, mutta tuo 20 tkm huoltoväli lienee ollut alkup ajatus, muistapa rasvailla myös kardaanien (3kpl) liukuosat ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Öljyjen vaihdon vielä ymmärrän, mutta vaihtaako joku joskus muutenkin murroksien vassut, kuin pelkästään murroksen vaihdon yhteydessä?
|
#4
|
|||
|
|||
![]()
Asia harvinaisen selvä! Liuút tuli rasvattua kans.
Eipä tunnu tosiaan kauheen mielekkäältä murroksen rasvoja alkaa vaihtamaan. Millähän sen vanhan sieltä ylipäätään ottas pois? Ei sillä että ees suunnittelisin... Kiitokset infosta. |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Niin, tuo rasvojen vainto lienee kyllä enempi teoriaa...
Tärkeintä on, että rasvaa on, eikä vedelle ym. ei toivotuille aineille tilaa - tuo 750 gr on ohje sille määrälle joka tavoitteena kun akseli kasataan tyhjästä puhtaana, esim murrosrempan yhteydessä... Vaan hyvä niitä olis edes tarkistella, ja "useinhan" tilalle tyrkätään esim. hypoidia, ja ihmetellään kun on kääntöpäät märkänä...
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
kuule jos sulla on manuaali,niin katsoisitko sähköisten voimansiirron lukkojen mahdolliset sulakkeet ja releet. on ongelmia... |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mulla on hydrauliset lukot tossa vielä...
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Hieman "OT" mutta,
aiheuttaako rasvan puute murroksissa sen kun käännetään vasemmalle neliveto päällä niin kuuluu nakutusta..?? Vai onko joku muu(kin) paikka väljä..?? Gee. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuolleen ne alkaa naputtamaan ennen rikkoutumista. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Jos naputtaa pyörät linkussa niin murroksen/pyörännavan boorit on suurella todennäköisyydellä kuluneet väljäksi/pois kokonaan eli pääsee napa/murroskauppaan... Näin meillä kävi... Itse murroksen maljan kuluminen/särkyminen on epätodennäköisempi vaihtoehto, se kun on hyvin suojattu hiekalta ym. paskalta. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Narun rasvaus? | härdelli | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 08.09.2009 22:08 |
Hj:n rasvaus | TexasCruiser | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 25.09.2007 22:02 |
Ramseyn rasvaus | Kokku | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 01.04.2007 13:36 |
Vinssivaijerin rasvaus | Nerd-O | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 22.01.2007 19:45 |
Olkanivelen rasvaus???????? | OffBeast | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 27.12.2005 17:32 |