Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 16.12.2011, 22:26
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Question

G Mersun etuakselin rasvaus?!


Tulipa vihdoin Güntherwaageni riisikuppien kaveriksi hommattua! W460 vm.-90. GD300 automaatti. Unelmapeli!

Kysymys: Paljonko ja mitä sortimentia ja kuinka usein noihin etunapoihin kuuluis rasvaa lykätä? Muut huoltotoimenpiteet selvisikin ohjekirjasta varsin hyvin. (Vai onko jotain muuta "must know"-osastoo jota ei manuaali kerro?)

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 16.12.2011, 23:52
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Ho !

Etunapojen suhteen tehtaan ohje:

750 gr multiple purpose greasea, täyttäen pohjalta pitkäkärkisellä struutalla, eli käytännössä hyvää pakkasen kestävää vassua täyteen sitä tarkistustulppaa myöten, pyörä äärimmilleen käännettynä ja tulpan momentti 100 Nm

Ihan virallinen dokumentti kulkee tunnuksella AP33.10-P-3321G

Vaseliinin vaihtoväliä ei ole ilmoitettu, mutta tuo 20 tkm huoltoväli lienee ollut alkup ajatus, muistapa rasvailla myös kardaanien (3kpl) liukuosat

==*==
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 17.12.2011, 00:34
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Öljyjen vaihdon vielä ymmärrän, mutta vaihtaako joku joskus muutenkin murroksien vassut, kuin pelkästään murroksen vaihdon yhteydessä?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 17.12.2011, 14:57
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Asia harvinaisen selvä! Liuút tuli rasvattua kans.

Eipä tunnu tosiaan kauheen mielekkäältä murroksen rasvoja alkaa vaihtamaan. Millähän sen vanhan sieltä ylipäätään ottas pois? Ei sillä että ees suunnittelisin...

Kiitokset infosta.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 17.12.2011, 15:29
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Niin, tuo rasvojen vainto lienee kyllä enempi teoriaa...

Tärkeintä on, että rasvaa on, eikä vedelle ym. ei toivotuille aineille tilaa - tuo 750 gr on ohje sille määrälle joka tavoitteena kun akseli kasataan tyhjästä puhtaana, esim murrosrempan yhteydessä... Vaan hyvä niitä olis edes tarkistella, ja "useinhan" tilalle tyrkätään esim. hypoidia, ja ihmetellään kun on kääntöpäät märkänä...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 17.12.2011, 17:39
pienigampina pienigampina ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 15.12.11
Sijainti: sandö
Viestit: 4
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja GKC Näytä viesti
Tulipa vihdoin Güntherwaageni riisikuppien kaveriksi hommattua! W460 vm.-90. GD300 automaatti. Unelmapeli!

Kysymys: Paljonko ja mitä sortimentia ja kuinka usein noihin etunapoihin kuuluis rasvaa lykätä? Muut huoltotoimenpiteet selvisikin ohjekirjasta varsin hyvin. (Vai onko jotain muuta "must know"-osastoo jota ei manuaali kerro?)

kuule jos sulla on manuaali,niin katsoisitko sähköisten voimansiirron lukkojen mahdolliset sulakkeet ja releet.
on ongelmia...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 17.12.2011, 23:28
GKC GKC ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 29.10.10
Sijainti: Hauho
Viestit: 306
Perusasetus

Mulla on hydrauliset lukot tossa vielä...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 19.12.2011, 09:32
Gee.:n Avatar
Gee. Gee. ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.10.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 276
Perusasetus

Hieman "OT" mutta,

aiheuttaako rasvan puute murroksissa sen kun käännetään vasemmalle neliveto päällä niin kuuluu nakutusta..??

Vai onko joku muu(kin) paikka väljä..??

Gee.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 19.12.2011, 10:39
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gee. Näytä viesti
Hieman "OT" mutta,

aiheuttaako rasvan puute murroksissa sen kun käännetään vasemmalle neliveto päällä niin kuuluu nakutusta..??

Vai onko joku muu(kin) paikka väljä..??

Gee.
Sieltä on varmaa murros menny.
Tuolleen ne alkaa naputtamaan ennen rikkoutumista.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 19.12.2011, 13:53
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Gee. Näytä viesti
Hieman "OT" mutta,

aiheuttaako rasvan puute murroksissa sen kun käännetään vasemmalle neliveto päällä niin kuuluu nakutusta..??

Vai onko joku muu(kin) paikka väljä..??

Gee.
Kannattaa tarkistaa navan mutterin kireys, Mersussa on edelleenkin kartiorullalaakerit eli murroksen mutterilla säädetään laakereitten kireys...
Jos naputtaa pyörät linkussa niin murroksen/pyörännavan boorit on suurella todennäköisyydellä kuluneet väljäksi/pois kokonaan eli pääsee napa/murroskauppaan...
Näin meillä kävi...

Itse murroksen maljan kuluminen/särkyminen on epätodennäköisempi vaihtoehto, se kun on hyvin suojattu hiekalta ym. paskalta.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Narun rasvaus? härdelli Tekniikka & Jutustelu 16 08.09.2009 22:08
Hj:n rasvaus TexasCruiser Tekniikka & Jutustelu 12 25.09.2007 22:02
Ramseyn rasvaus Kokku Tekniikka & Jutustelu 5 01.04.2007 13:36
Vinssivaijerin rasvaus Nerd-O Tekniikka & Jutustelu 7 22.01.2007 19:45
Olkanivelen rasvaus???????? OffBeast Tekniikka & Jutustelu 4 27.12.2005 17:32


Sivu luotu: 18:43 (GMT +2).