![]() |
G Mersun etuakselin rasvaus?!
Tulipa vihdoin Güntherwaageni riisikuppien kaveriksi hommattua! W460 vm.-90. GD300 automaatti. Unelmapeli!
Kysymys: Paljonko ja mitä sortimentia ja kuinka usein noihin etunapoihin kuuluis rasvaa lykätä? Muut huoltotoimenpiteet selvisikin ohjekirjasta varsin hyvin. (Vai onko jotain muuta "must know"-osastoo jota ei manuaali kerro?) |
Ho !
Etunapojen suhteen tehtaan ohje: 750 gr multiple purpose greasea, täyttäen pohjalta pitkäkärkisellä struutalla, eli käytännössä hyvää pakkasen kestävää vassua täyteen sitä tarkistustulppaa myöten, pyörä äärimmilleen käännettynä ja tulpan momentti 100 Nm Ihan virallinen dokumentti kulkee tunnuksella AP33.10-P-3321G Vaseliinin vaihtoväliä ei ole ilmoitettu, mutta tuo 20 tkm huoltoväli lienee ollut alkup ajatus, muistapa rasvailla myös kardaanien (3kpl) liukuosat :cool:;)==*==;):cool: |
Öljyjen vaihdon vielä ymmärrän, mutta vaihtaako joku joskus muutenkin murroksien vassut, kuin pelkästään murroksen vaihdon yhteydessä?
|
Asia harvinaisen selvä! Liuút tuli rasvattua kans.
Eipä tunnu tosiaan kauheen mielekkäältä murroksen rasvoja alkaa vaihtamaan. Millähän sen vanhan sieltä ylipäätään ottas pois? Ei sillä että ees suunnittelisin... Kiitokset infosta. |
Niin, tuo rasvojen vainto lienee kyllä enempi teoriaa...
Tärkeintä on, että rasvaa on, eikä vedelle ym. ei toivotuille aineille tilaa - tuo 750 gr on ohje sille määrälle joka tavoitteena kun akseli kasataan tyhjästä puhtaana, esim murrosrempan yhteydessä... Vaan hyvä niitä olis edes tarkistella, ja "useinhan" tilalle tyrkätään esim. hypoidia, ja ihmetellään kun on kääntöpäät märkänä... |
Lainaus:
kuule jos sulla on manuaali,niin katsoisitko sähköisten voimansiirron lukkojen mahdolliset sulakkeet ja releet. on ongelmia... |
Mulla on hydrauliset lukot tossa vielä...
|
Hieman "OT" mutta,
aiheuttaako rasvan puute murroksissa sen kun käännetään vasemmalle neliveto päällä niin kuuluu nakutusta..?? Vai onko joku muu(kin) paikka väljä..?? Gee. |
Lainaus:
Tuolleen ne alkaa naputtamaan ennen rikkoutumista. |
g mersussa on kyl suojakumit murroksissa, eli ei se rasva ainankaan malja reijästä murrokseen mene jollei suoja kumi ole rikki.
|
Lainaus:
Jos naputtaa pyörät linkussa niin murroksen/pyörännavan boorit on suurella todennäköisyydellä kuluneet väljäksi/pois kokonaan eli pääsee napa/murroskauppaan... Näin meillä kävi... Itse murroksen maljan kuluminen/särkyminen on epätodennäköisempi vaihtoehto, se kun on hyvin suojattu hiekalta ym. paskalta. |
Kyllä itte pidän todennäköisempänä naputuksen tulevan vetonivelestä, kuin navan ja vetonivelen välisestä poorista. Mikä ne navan poorit kuluttais?
Ja kun malttais vaihtaa ajoissa sen vetonivelen, niin säilyis vetari varmemmin käyttökelpoisena ;) |
navan poorin kuluttaa juurikin välys laakerissa.
|
Lainaus:
|
;)
|
Mihkähän momenttiin noi laakerit kiistetään? Ja välystä ei ollenkaan? Eipä kuulu vielä nakutusta mut jos kerrankin uskois viisaampia ja tsekkais noi kumminkin...
|
Lainaus:
|
Lainaus:
Tuosta voipi ihmetellä kireyksiä laakereihin, ite laitoin välyksen noin nollaan ilman heittokelloja eikä tuo laakeri ole vielä hirttäny kiinni... Kääntöpään kun irroittaa niin välttämättä ei tartte palloniveliä perkaa varsista irti, onnistuu ilmankin... niitä simmipeltejä kannattaa seurata miten monta on missäkin välissä... Murroksen mutterin jenka on 26X1.5 eli ko. mutteria ei sitten löydy pulttikaupasta. Marmoritiskillä maksaa luokkaa 100e kappale... Meillä meni kummaltakin puolelta mutterit uusiksi, sorvari valmisti uudet huomattavasti huokeemmalla. Murros maksaa pikkuisen auki 400e Löbro merkkisenä, halvempaakin merkkiä löytyy mutta se kestävyys... Pyörännapa onkin sitten semmoinen kinkkisempi löydettävä, uusia saa marmoritiskiltä... Hinta saattaa jopa järkyttää köyhiä... :D:D Pyöränlaakerisarjaa löytyy ainakin kolmen hintasta vajaasta 50e-120e haarukassa. Tässä muutama "salaisuus" Mersusta... ;) EDIT: Tuossa yksi linkki varaosakuviin joissa on numerot millä löytyy lisää kivaa... 4603300425 kannattaa googlata... Oikeesti iso kiitos nimimerkki Peelle, antamallasi tiedolla alkoi osia löytymään... |
kukas löpröstä 400e on ryöstänyt:confused:
|
Lainaus:
Eikun juttu katolleen mistäpäin Suomessa saa halvemmalla jos varalle hankkisi yhden? |
Kiitokset infosta. Saas nähä jaksaako purkaa ennenkun hajoo...:D
|
Sen verran vielä korjauksia edellisiin juttuihin elippäs tänään henkilökohtainen soitto marmoritiskille kertoi seuraavaa:
4609900160 mutteri vetariin maksaa 14e kpl. Tarve on 2kpl per napa. 4603300425 napa kustantaa 510e. Nämä hinnat kyselin ihan itse tällä päivämäärällä eli kylän kuulopuhehintoihin verrattuna hinnat on kohtuullisemmat... Hyvä niin. Silti kivan arvokkaat... http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=95831 086 A 4603301601 DRIVE SHAFT Замена №: A 4603302201 086 A 4603302301 DRIVE SHAFT LEFT FRONT AXLE JOINT 086 A 4603302401 DRIVE SHAFT RIGHT FRONT AXLE JOINT 089 A 4603370559 RACE INSIDE 092 A 4609940741 LOCK FRONT AXLE JOINT 095 A 4603370085 BOOT Замена №: A 4603370285 095 A 4603370285 BOOT Замена №: A 4603370485 095 A 4603370485 BOOT 098 A 4603370092 STRAP OUTSIDE 101 A 4603370192 STRAP INSIDE 104 A 4603300325 FRONT WHEEL HUB Замена №: A 4603300425 104 A 4603300425 FRONT WHEEL HUB TOGETHER WITH: 104 A 4603300525 FRONT WHEEL HUB TOGETHER WITH: 107 A 4603340020 END COVER WHEEL HUB 113 A 4603340059 SEAL RING WHEEL HUB 113 A 4603340159 SEAL RING Замена №: A 4603340259 113 A 4603340259 SEAL RING WHEEL HUB 116 A 0009808202 TAPERED ROLLER BEARING Замена №: A 0089815705 116 A 0089815705 TAPERED ROLLER BEARING OUTSIDE 116 A 0089815905 TAPERED ROLLER BEARING OUTSIDE 116 A 0089816105 TAPERED ROLLER BEARING OUTSIDE 116 A 0089816405 TAPERED ROLLER BEARING OUTSIDE 119 A 0009804202 TAPERED ROLLER BEARING Замена №: A 0089815805 119 A 0089815805 TAPERED ROLLER BEARING INSIDE 119 A 0089816005 TAPERED ROLLER BEARING INSIDE 119 A 0089816205 TAPERED ROLLER BEARING INSIDE 119 A 0089816305 TAPERED ROLLER BEARING INSIDE 122 A 0059971646 SEAL RING OUTSIDE 122 A 0079970447 SEAL RING OUTSIDE 122 A 0089975347 SEAL RING OUTSIDE 122 A 0089975447 SEAL RING OUTSIDE 125 A 0059977846 SEAL RING SEALING OF DRIVE SHAFT BEARING 125 A 0079970347 SEAL RING SEALING OF DRIVE SHAFT BEARING 125 A 0089975547 SEAL RING SEALING OF DRIVE SHAFT BEARING 125 A 0089975647 SEAL RING SEALING OF DRIVE SHAFT BEARING 128 A 4609900160 NUT Замена №: A 4609900260 128 A 4609900260 NUT WHEEL HUB TO DRIVE SHAFT 131 A 4609940012 LOCK WHEEL HUB TO DRIVE SHAFT 134 A 1083340025 HUB CAP WHEEL HUB 137 A 4603350336 FOLLOWER Замена №: A 4603530536 137 A 4603530536 FOLLOWER TRANSVERSE DIFFERENTIAL LOCK 140 A 4603530230 PIPE Замена №: A 4603530330 140 A 4603530330 PIPE TRANSVERSE DIFFERENTIAL LOCK 143 A 4603530349 SLIDE TRANSVERSE DIFFERENTIAL LOCK 143 A 4603530649 SLIDE TRANSVERSE DIFFERENTIAL LOCK |
kl varaosat 210e kapale nivel ja löprö;)
|
Jep
Niinkuin eilen Patu925 lle puhelimessa sanoin, on vaihtoehtoja muitakin kuin Veho tai Kiinanpojat Esim eurotruck joka toimittaa oikein kivasti Geen osaa, tarjoaa mokomaa ALKUP. napaa http://www.eurotruck-importers.com/i...roducts_id=270 ihan "kohtuulliseen" dollarihintaan, johon tuskin Kiinanpoika pystyy, ellei tilaa jotain 100 kpl minimiä, ja sittenkin se on Kiinalainen ja haiskahtaa riisille... |
Lainaus:
Jotenkin on tottunut tekemään tiedustelut ja kaupat puhelimella tai henkilökohtaisesti etenkin jos on uusi tuttavuus kyseessä... Ja tässä aiemmin tunkui noita kusettajia olevan ihan riesaksi asti liikkeellä. Loppuun semmoinen yleinen toteamus että pitänee pistää G aiheinen vitja jossain kohtaa alulle missä tätä tietoa ja faktaa käsiteltäisiin, onhan noita muillekin merkeille perustettu... Tätä tietoo kun on toistaiseksi nuukanlaisesti jaossa tällä palstalla... Lainaus:
|
Sivu luotu: 02:11 (GMT +2). |