![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Katsastuksen valvonnastaViisaat kertokaa.... Onko olemassa ns "hylkyprosenttia" että tietty määrä autoista ei voi mennä katsastuksesta lävitse ekalla kerralla? Mikä taho ja millä tavalla valvoo katsastusmiehen ratkaisuja katsastuksessa? (esim pomppaako jostakin viasta vai katsooko läpi sormien ilmiselvää estettä saada leima autoon) Askarruttaa kun välillä ollaan asemalla lauhkeita kuin lampaat ja välillä ollaan niitä mitä pojilla roikkuu yleensä jalkovälissä... ![]()
__________________
Jos se on Toyota, sen voi korjata |
#2
|
||||
|
||||
![]()
hylkäyssyitä on aika erikoisia mistä en ole kuullutkaan esim. kaverin emäntä meni katsastamaan golf 1.4 bensakoneella -01. Katsastuksessa ei ollut mitään sanomista jarrut päästöt yms. oli ok niin lopuksi katsuri kirjoittaa kynällä paperiin moottorista kuuluu sivuääni. HYLÄTTY kuukausi ajoaikaa naikkonen oli sit kysynyt että miten se vaikuttaa katsastukseen niin oli vain tokaissu että ajattele nyt jos auto hajoaa tienpäällä ja sit oli vielä kysynyt että mikä tässä on vikana että mitä pitää korjata niin katsuri sanoi en tiedä. kaverin mukaan ei siitä mitään kummempaa ääntä ollut kuulunut kaveri ei kyllä ole autoista paljon perillä vaikka joku sivuääni oliskin kuulunut. En tiedä miten asia on edennyt mutta itse en ainakaan olis tuota hyväksynyt varmaan helppo kusettaa jotain naista kun tulee autoa katsastamaan.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kai sitä jokainen on joskus jorma ottassa duunissa ollunnaa...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Helpommin taitavat katsurit saada noottia jos tulee liian iso hylkyprosentti.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Trafi valvoo valtakunnallisia keskiarvoja. Niistä jos asema tahi yksittäinen katsuri poikkeaa jompaan kumpaan suuntaan liikaa, saa asema selvityspyynnön. Samoin, jos aseman sisäiset erot liian suuret -> selvityspyyntö.
Luonnollista on, että jos joku katsuri katsoo lähinnä uusia autoja ja toinen mielellään vanhoja autoja, niin erojahan siitä syntyy väkisinkin. Tai toisella konttorilla käy lähinnä työsuhdeautoilijoita ja toisella niitä, jotka juoksevat ainoastaan halvimman hinnan perässä. Helppo arvata, kummat autot keskimäärin paremmassa kunnossa.
__________________
-Toyota Camry 2.4 2002 -Toyota Landcruiser HJ60 12H-T 1982 -Citroen Jumpy pikkubussi 2.0 HDi 165 automaatti 2014 -Case 1840 3.9 Cummins -liukuohjattu 1999 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Näillä ohjeilla mennään toistaiseksi: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/0CAB6...uperusteet.pdf
Ensi vuonna kaiketi päivittyy... Tässä Trafin esitelmää aiheesta: Lainaus:
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
.Paikallisella konttorilla pyrkiivät pitämään jokaisen kats.miehen hylkäysprosentin kutakuinkin samana...Kaveri on katsurina ja tästä kertoili(oli saanut valituksen liian pienestä hylkäysprosentista).[/QUOTE]
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
Sain kans kerran hylsyn vanhalla mitsulla kun ei ollut ensiapulaukkua ja varoituskolmioo. Pakoputkikaan ei ollut "alkuperäinen". Tuskin alkuperäinen putki kestää alla 25 vuotta
![]()
__________________
- jos et kysy, et voi tietää. Jos tiedät, et osaa kysyä - |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Tulipa kerran otteeseen että "vinssinaru nähökentässä..." Oisin tietty voinut vaihtaa sokan ja kelaa sitä rummulle mutta...
![]()
__________________
ex 4wdwannabe -= In Lockers We trust! =- LeijonaEmot RY supporter http://www.noonansuomi.net/ |
#11
|
||||
|
||||
![]()
onhan näitä tarinoita..jos ei huonoa niin joskus hyvääkin..kerran lähdin berttaa katsastamaan niin olin jo henkisesti valmistautunut pitkään vikalappuun..ja hylkäykseen(omasta mielestä oli laitettavaa)..puslia,niveliä,iskarit..jne...niin elähän mittään sattu just se mulkku koko kylän vihaama katsuri joka aina valittaa jostakin vaikka ei ole aihettakaan..(jos ei mitään löydy niin kyllä se linnunpaska siinä katolla varmasti häiritsee jotenkin ajamista)..aikansa kopisteltuaan toi hyväksytty lapun kouraan...kiitos ja näkemiin..olin aivan pöljänä että mitä helvettiä(olenko piilokamerassa)..oli varmaan saanu pesää pirusti tai sitte lääkitys oli todellakin kohdallaan...no hyvä mieli tuli joka tapauksessa ja bertta sai tuoreen leiman..
toinen reissu oli kun kuplaa menin katsastamaan niin kohdalle sattui joku kiertolainen juuri valmistunut inssi..(ainakin sen oloinen oli)muuta kitisemistä ei löytynyt kuin takavalot(kun ne olivat punaisella lasilla)edellis kerralla inssi sanoi että eihän noissa ole mitään valittamista kun noin vanha auto -69vm...ihan asiallisesti mainitsin että viime kerralla ei ollu valittamista ja sanoin että kysy vaikka siltä joka sen viimeeksi katsasti kun seisoi muutaman metrin päässä ja sen kanssa vielä ennen katsastusta poristiin niitä näitä ja muisti auton...(no johan on helvetti alatko sinä neuvomaan perkele) totesi katsuri isoon ääneen..totesin vaan että heitetäänhän helvettiin tämä homma ja lähden muualle katsastamaan missä ei tarvitte kuunnella vittuilua selvistä asioista...kyl se sit lopuksi leiman nappasi ilman mutinoita..joskus ihmetyttää katsastussetien ajatusten juoksu suuresti!!! mutta kuitenkin suurin osa katsastusreissuista on ollut todella asiallisia ja jos on ollut jotain sanottavaa on sanottu asiallisesti eikä alettu vittuilemaan päin naamaa.
__________________
Pitäiskö palata takaisin,kromit sotkeentuu |
#12
|
|||
|
|||
![]() Oma järki.
Paras yleisvinkki mitä keksin on oma järki,sitä ei joskus katsurilla ole. Onhan näitä esimerkkejä,kuten vanhan civicin rengashomma. Ei meinanny katsuri löytää vertailurengasta ltj tiedoista joten vaati muutoskatsastusta,minä totesin että kun hommaan sen paperin että on alunperin saanu 185/60 R14 renkaalla ni sittehän laitat mulle hyväksytyn etkä vaadi muutoskatsastusta? Ukon nikotellessa tuli nuorempi katsuri ja näytti mistä ne tiedot löytyy..Toinen oli kun ei katsuri tajunnu et kun on AKEn luvat ni ei oo erikseen mainintaa vanteesta -44 offsetilla ja ei silti voi hylätä,sanoin että laittaa leiman tai soitetaan akeen,ei ollu katsurin mielestä kivaa. Suurin vääryys on mielestäni se että katsuri voi lähes mielivaltaisesti vaatia mitä ihmeellisempiä tietoja ja tekosyitä ja sä joudut hommaamaan ne etkä saa mitään korvausta turhasta juoksemisesta,sitte ku oot hommannu kalliit liput ja laput ni sit toteaa et hyvä,saat leiman. Mitäs sillon tehdään kun nämä vaatimukset ovat huuhaata,moniko tajuaa soittaaTrafiin ja kysyä mitä tehdään?
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Kaikesta tästä huomaatte varmaan jokainen kuinka onnetonta Trafin kouluttaminen ja tiedottaminen on. Normi määräaikaiskatsastuksia suorittavalle miehelle riittää yks päivä vuodessa jotain yleislöpinää sisältävän täydennyspäivällä istuminen, ei kokeita ei mitään. Tämä siis sen jälkeen kun on joskus ajat sitten käynyt 2 viikon koulutuksen aiheeseen ja läpäissyt silloiset tentit. 80-90-luvulla alalle tulleet eivät ole näitäkään käyneet. Tietysti työpaikalla pitäisi olla sisäinen laadunvalvonta ja koulutus omien palaverien kautta, mutta taso humppaa luvattoman paljon. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Silloin kun alkoi tulemaan noita yksityisä katsastusasemia muuttui palvelu monissa paikoissa ystävälliseksi ja se turha vittuilu jäi oikeastaan pois, noita mulkkuja nyt muutamilla katsastusasemilla nyt toki löytyy.
Nykyään taas on se palvelu jäänyt ja vanha vittuilu tullut takaisin noille asemille. Vikaakin monesti haetaan oikein väkisin, hyvä kun ohjeita kyselin niin silloinkin sain väärä ohjeistusta 2.lta asemalta coolerin laitosta (-99) pakuun. Toisella konttorilla tosi fiksu katsuri, kertoi että se on virittämistä ihan itse lukenut nettipalstoja missä noista otetaan yli 200hv pihalle, vaihdellaan pakoputket ja suuttimnet sekä suutiputket isoiksi... Toinen ja asiallisempi alkoi nauramaan kun tietonikkarille sanoin että ei nyt enään mopoista ole kyse mihin noita vaihtoja tehdään... Ahtopainemittarin kun näki autossa niin taskulampun kanssa etsi vikoja turbosta, väkisin koitti polkea savuarvoja yli mutta harmikseen ei onnistunut vikoja löytämään... Yksi yleinen valitus on noiden nykyautojen vilkkujen liian vähäinen keltainen valo mikä todetaan silmämääräisesti (mielivaltaisesti) ja kotona kun noita sitten purkii niin pinnoitteet on tallessa = turha vaihtaa. Mutta onneksi löytyy asiallisiakin paikkoja ja kannattaa ajella ne jokuset 10.net kilsat. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Katsastuksen jälkeen huomatut viat... | Tikru75 | Tekniikka & Jutustelu | 29 | 10.02.2014 09:20 |
Myydään A-katsastuksen 50€ lahjakortti | Morjenz | O/M/V Muut | 0 | 03.10.2011 13:09 |
Katsastuksen vikalistasta | solihull | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 12.12.2008 23:40 |
Katsastuksen ohjeet ja ajoneuvotekniikan tiedottee | -MaTTi- | Tekniikka & Jutustelu | 8 | 19.08.2005 22:34 |
katsastuksen laita... | ari | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 16.03.2003 11:11 |