![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Vw lt 4x4Tuli tossa hommattua folkkari ja tarkoitus olisi aluksi purkaa päälirakenteet ja hiukan puhallella suurimpia ruosteita pois ja ruiskuttaa rostexia pintaan. Vehkeessä on volkkarin 2,4 tdi (75 hp) ja normaali 5v laatikko erillisellä ulosotolla, jonka perässä hydraulipumppu. Laatikon pääakselin perässä on 2h-4h-4l jakolaatikko, josta suora kardaaniveto. Akseleissa on jokin alipaineella toimiva lukkosysteemi, joka ei toimi. Akselipainot ovat 1900 kg ja 2900 kg. Vehkeessä on nyt nokalla hydraulinen vinssi ja yksi vapaa hydrauli linja, jonka perässä ollut nosturi. Akseliväli on 3650 ja pituus 6900. Onko kellään kokemusta moisesta laitteesta ja mistä siihen saisi snorkkelipaketin ![]() - maasturisti
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Kuvia,kiitos
(Työpaikan autossa ei lukot toimineet kun alipainelinjan kumiletkunpätkät olivat hapertuneet akseliputken päältä.) Onko kyseessä tällainen volkkari: http://www.hasenwerk.ca/1993lt4x4/ |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo tommonen kyllä.
Voimaa koneessa on siis 75 kW eli sata hevosta. Auto on suomessa jatkettu 3650 akseliväliin, joka on takavetoisen lt 40-55 vakiomitta. Taipale on alkanut 1990 salon seudulla sähkölaitoksella, josta peli on myyty 2003. Tämän jälkeen kaksi omistajaa, ollut kilvissä viimeksi 2007. Kilometrejä 213 tkm. Sähkölaitoksen huoltokirja päättyi 160 tkm, joten pitänee kutinsa. Rengaskoko on 225-17,5 ja vakiona saa myös 16 tuuman vanteita, jotka olen aikonut hommata edukkaampien renkaiden toiveessa. Renkaiden load index on 123, ainakin 265 -16 renkaita saa jopa 130 li:llä Laitan kuvia myöhemmin, tällä vehkeellä ei toimi liitos. Saksalaiset ovat tehneet näille oman saitin:Http://www.lt-4x4.de/ |
#4
|
||||
|
||||
![]() ![]() Siinä on kalkussa kuvattu 4x4 LT. Renkaat alla 235/85R16. Millainen tuo sinun LT on, avolava? Sähkölaitoksen entinen, ehkä jopa doppeli hytillä? Akselit ovat käsittääkseni Hurthin tekemät. Ja mulla on semmonen ajatus jäänyt päähän, että pirun kestävät? Onkohan se niin. Moottori ei ole TDI, vaan TDic. TDI on suoraruisku (turbo direct injection), ja TDIC on etukammio kone (turbo diesel intercooler). ![]()
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! Viimeksi muokannut sisua45 : 22.10.2011 23:29 |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Moottorista saa pienellä hipistelyllä muutaman konin lisää ulos jonka jälkeen kulku on huomattavasti pirteempää. Oman hankalokerossa ( takavetopostilainen ) Oli käyttöohjekirja ja snorkkeliahan on saanut noihin suoraan tehtaalta..
![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Jos oikein muistan, niin Volvon nokalla tuosta koneesta otettiin 120 hv välijäähdyttimen kanssa. Taisi LT olla myös myynnissä välijäähdyttimellä.
Jonkin verran tullut ajettua tuollaisella 4x4 2.4 imudieselillä. Maastossa tehonpuute ei tule niinkään eteen, mutta normiliikenteessä sitten senkin edestä. ![]() Toinen suomalainen 4x4 LT projekti
__________________
Gefangener der Straße, aber frei wie der Wind im Schnee. |