![]() |
Vw lt 4x4
Tuli tossa hommattua folkkari ja tarkoitus olisi aluksi purkaa päälirakenteet ja hiukan puhallella suurimpia ruosteita pois ja ruiskuttaa rostexia pintaan.
Vehkeessä on volkkarin 2,4 tdi (75 hp) ja normaali 5v laatikko erillisellä ulosotolla, jonka perässä hydraulipumppu. Laatikon pääakselin perässä on 2h-4h-4l jakolaatikko, josta suora kardaaniveto. Akseleissa on jokin alipaineella toimiva lukkosysteemi, joka ei toimi. Akselipainot ovat 1900 kg ja 2900 kg. Vehkeessä on nyt nokalla hydraulinen vinssi ja yksi vapaa hydrauli linja, jonka perässä ollut nosturi. Akseliväli on 3650 ja pituus 6900. Onko kellään kokemusta moisesta laitteesta ja mistä siihen saisi snorkkelipaketin :) - maasturisti |
Kuvia,kiitos
(Työpaikan autossa ei lukot toimineet kun alipainelinjan kumiletkunpätkät olivat hapertuneet akseliputken päältä.) Onko kyseessä tällainen volkkari: http://www.hasenwerk.ca/1993lt4x4/ |
Joo tommonen kyllä.
Voimaa koneessa on siis 75 kW eli sata hevosta. Auto on suomessa jatkettu 3650 akseliväliin, joka on takavetoisen lt 40-55 vakiomitta. Taipale on alkanut 1990 salon seudulla sähkölaitoksella, josta peli on myyty 2003. Tämän jälkeen kaksi omistajaa, ollut kilvissä viimeksi 2007. Kilometrejä 213 tkm. Sähkölaitoksen huoltokirja päättyi 160 tkm, joten pitänee kutinsa. Rengaskoko on 225-17,5 ja vakiona saa myös 16 tuuman vanteita, jotka olen aikonut hommata edukkaampien renkaiden toiveessa. Renkaiden load index on 123, ainakin 265 -16 renkaita saa jopa 130 li:llä Laitan kuvia myöhemmin, tällä vehkeellä ei toimi liitos. Saksalaiset ovat tehneet näille oman saitin:Http://www.lt-4x4.de/ |
http://www.sisua.net/gallery/d/8383-4/Kuva+157.jpg
Siinä on kalkussa kuvattu 4x4 LT. Renkaat alla 235/85R16. Millainen tuo sinun LT on, avolava? Sähkölaitoksen entinen, ehkä jopa doppeli hytillä? Akselit ovat käsittääkseni Hurthin tekemät. Ja mulla on semmonen ajatus jäänyt päähän, että pirun kestävät? Onkohan se niin. Moottori ei ole TDI, vaan TDic. TDI on suoraruisku (turbo direct injection), ja TDIC on etukammio kone (turbo diesel intercooler). ;) Tuo on se 102 hv kone, mitä volkkari lehdessä uutena nimitettiin turbo voimalaksi. Jos löytyy se lehti verstaalta, niin skannaan sen näkyville. |
Moottorista saa pienellä hipistelyllä muutaman konin lisää ulos jonka jälkeen kulku on huomattavasti pirteempää. Oman hankalokerossa ( takavetopostilainen ) Oli käyttöohjekirja ja snorkkeliahan on saanut noihin suoraan tehtaalta.. :D
|
Jos oikein muistan, niin Volvon nokalla tuosta koneesta otettiin 120 hv välijäähdyttimen kanssa. Taisi LT olla myös myynnissä välijäähdyttimellä.
Jonkin verran tullut ajettua tuollaisella 4x4 2.4 imudieselillä. Maastossa tehonpuute ei tule niinkään eteen, mutta normiliikenteessä sitten senkin edestä. http://www.lt-4x4.de/Seite%201.jpg http://www.oberschlachter.fi/downloa...php?id=294&t=1 Toinen suomalainen 4x4 LT projekti |
1 Liiteet
Volvon 960 TDIC farkussa mulla oli ainaskin enemmän puhtia... ;)
Ja tässä lopputulos: Liite 22371 Lainaus:
|
"Traktorista" loppui ajo-ominaisuudet kesken?
|
2x4x4
2 Liiteet
Tänään hain kaverin sille ekalle folkkarille.
Jos näistä saisi yhteensä yhden. Näissä ei ole välijäähdytintä, tuli ilmeisesti 1993-1997 välillä tehtyihin malleihin. |
Lainaus:
|
Uljaita pelejä, Kalkussa taisi olla 2010 sininen LT 45 myynnissä.
http://i997.photobucket.com/albums/a...0/IMG_2457.jpg |
mää oon tollasta kuolannu jo kaks vuotta. tai sitten vastaava manni. mutten oo löytäny ja sulla jo kaks pihassa :mad: :D
pää on kyllä kääntyny manniin tai mersuun kun noissa volkkareissa on koneet niin epäluotettavia.. |
Rompe: molemmat käy ja kukkuu, mutta toinen saa toimia varaosasarjana ainakin alustan suhteen. Näihin saanee paloja vain volkkarikaupasta ja ohjaavat hinnalla näitä vanhoja hyötyautoja pois liikenteestä.
Shimanski: kalkun folkkari näyttäisi olevan vakio, eli lyhyt akselivälinen. En tiedä miten rungon jatkaminen yksittäistapauksissa nykyään menisi, mutta näitä 2950 -> 3650 jatkoja tehtiin sähkölaitosautoihin uutena kymmenkunta koripajan toimesta. Laitoin maahantuojalle kyselyä vastaavuustodistuksesta, jos etuakselin yms siirtäisi lt 55 autoon, kun semmoinenkin löytyisi saman mittaisena, saisi rapiat tonnin lisää kantavuutta. Lt55 etuakselin kantavuus on 50 kg enemmän kuin lt45 vastaava, joten katsastus ei onnistu ilman maahantuojan paperia. Veikkaan että eivät vastaa/kirjoita mitään, kun nämä vanhat eivät ole kuin riesa uusien kauppiaille. |
yläosat
Lähiviikkojen aikana puretaan toisesta ripustukset, akselit, moottori vaihteistot ja lukkojen ohjaukseen vaikuttavat tingentangelit. Jos on tarvetta yläosalle (= runko + doppelikori) sekä 4x4 papereille, esim pakusta pitkälavaiseksi swappiin, niin laittakaa yv:ta. helmoja naurattaa ja lommoja on, mutta ovet pelaa jne. Hinta on ns. sopiva.
-m |
Lainaus:
|
Veivillä kääntyvä n. 1000 kg nostava oranssi hiab löytyisi. (tyyppi oli joku 30/300/130 kuunvalossa, tyyppikilpi oli jonkun verran nähnyt maailmaa) Oma moottori+säiliö ovat, en ole vielä testannut toimintaa. Yksi varauskin siihen on jo aiemmin tullut, laitan yv:tä kun suunta selviää ja kun olen itse ottanut ensin savut. Mutta ei ole tarkoitus tehdä tästä myyntimainosta, joten jatketaan yv puolella noiden ylijäämäosien kanssa.
|
mitäs tälle kuuluu?
|
ai että mulla olisi komiat lavanpäällirakenteet tuohon... kun oma ei oo 4x4 niin vois ehkä luopuu..
|
Jari : Mitäs sulta löytyy?
|
@Oltzi: hiljaista. En saanu talveks tallia. Olen kävelytelly molempia. Hiukan eri tavoin jäällä kulkevat kuin toisvetoinen sisarmalli. Kohta tulee kevät ja pääsee askartelemaan?
|
nelarit häipyivät
Inspiraatio, rahat ja talli eivät kohdanneet ja pariskunta jatkoi matkaansa kaivostöihin. Lähtö oli niin rivakka, että laatikko voiman ulosotolla ja hydrauliikkahimmelit jäivät pihalle. Eli jos hydeviritykset folkkariin kiinnostaisivat, niin palikoita voisi löytyä edulliseen kilohintaan.
|
Sivu luotu: 14:08 (GMT +2). |