![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Peräkärryn max rengaskokoMahtaakohan peräkärrylle olla mitään sääntöä maksimi rengaskoosta? eli uskaltaako lähteä tuunaamaan tällasta ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei siitä ole missään mainintaa, lokasuojan alle tietysti sovittava ja muut käytännön jutut oltava tietty kohillaan.
Jarrullisissa kärryissä 31.3.2001 jälkeen käyttöönotetuissa jarrujen pitää vastata direktiiviä, ja jarruajossa on määritelty renkaan maksimi halkaisija. Eli jos on tuota uudempi niin silloin voi periaatteessa tulla selvitettävää. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja tuohon lisäyksenä: peräkärryjä (edes jarruttomia) ei enää voi tehdä miten sattuu. Pitää olla aisat jonkin direktiivin mukaiset (hyväksytty), jos ei nimenomaiset xxx/nnn tehdyt akselin taakse yltävät tms? tarkista ennen rakentamista! |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
-MaTTi- varmaan kertoo tästä puolesta.
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Mää ainakin tein vanhan jarrullisen trailerin uusiksi vuosi sitten ja eivät valittaneet mitään konttorilla. Totesivat vain ohimennen, että on laitettu uutta rautaa. Vanhaa jäi akselit, runkonumero ja rekisterikilpi. Vetoaisakin (V-malli) on samanlainen kuin entinen, päättyy ennen akselia ja on hitsattu kiinni runkoon.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Tuommoset tekasin taannoin, jossain projekti topikkikin.
Muokkasin Vanhoista Heinemann-retkeilyperäkärryistä, lisää runkovärkkiä ja vanha aisa. Uusi akseli rangen navoilla, lantikan raideleveydellä. Rengaskoko ei ollut ongelma, kuvassa 8.25R16 mutta olis isommillakin mennyt toki. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Tottahan vanhan voi korjata entiselleen miten tykkää.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Just tää entiselleen kiinnostaakin, eli jos pienikin muutos niin -> muutoskatsastus. Mutta käsitelläänkö lakipykäliä silloin kärryn valmistusvuoden mukaan, vaiko korjausvuoden?
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Peräkärryn kuomu | khonkonen | O/M/V Muut | 5 | 14.09.2009 20:21 |
Peräkärryn kierrejouset | BJ45 | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 12.10.2007 12:51 |
Jos peräkärryn rakentaisi | Masu | Chit-Chat | 6 | 23.03.2007 22:02 |
Peräkärryn talvirengastus | hector | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 14.11.2006 23:46 |
OT:Peräkärryn rengaskoko ? | Jyri | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 09.07.2005 21:44 |