![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Bj kysymyksiä?elikkä kun otteessa ei lue että sais olla avomallinan niin onkohan sitä jälkikäteen mahdollista muutoskatsastaa siihen? konttorilla kävin sitä kyselee niin eivät osannu näin äkkiä sitä kertoa, mutta aikovat ottaa selvää asiasta. täällä kellään kokemuskia asiasta?
Viimeksi muokannut Wille87 : 03.09.2011 06:32 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ei tartte muutoskatsastella, kun automalli on alunperin tyypitetty irroitettavalla katolla. Ei siihen otteeseen oo kirjotettu mitään muitakaan hienoja ominaisuuksia.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
joissakin se kuitenkin lukee ja joissain ei. Miksihän se on sit näin?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
lienee jääny jossain otteen uudistumisessa pois, niinkuin vetopainotkin useasti, kannattanee merkkauttaa otteeseen seuraavassa katastuksessa...
lievä OT: tietääks joku saako tai miksei saa ajella bertalla avona ilman ovia ? tarviiks olla jotain ketjua tai köyttä reelinkinä vai onks ihan ok kun on turvavyöt ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]()
onko se sit niiku kaikissa joskus ollu?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Henkilö vai pakettiauto? jos paku niin .....
Muistaakseni sekä 40 että 42 on tyypätty avoksi.
SE, miten se toteutetaan, onkin jo pikkasen vaikeampaa: Useimmissa cruisereissa takaovet eivät pysy pystyssä pelkästään alasaranalla, rekisterikilpi valoineen pitäs saada jonnekkin.... ja etu turvavyön yläkiinnike katoaa sivuseinien mukana..... Ja sitten sellaisia tapauskohtaisia ongelmia: Jos etuovissa ei ole putoamisesteitä(lue kettinkiä) niin kuski tai kartturi voi tippua kyytistä. (mulla bj:ssä 3-piste vyöt edessä) Ja itselläni bj:ssä takaovien paikalla 13mm kaukalon korkuinen vaneri, jossa kilpi valoineen, niin -90 luvun alussa yksin ajaen vastaan tullut poliisi saab teki uukkarin ja pääsin perusteelliseen "tarkastukseen": katsottiin renkaat, siis koko 36x12,5-15, ja haettiin peräkärryn valoista merkinnät paperille jne. no, noin 15 minuutin poliisien saabissa istumisen/puhelujen jälkeen käytiin läpi tuo kuskin putoaminen; siis minun bj vm-76; ja kysyin että pitääkö nämä turvavyöt poistaa, kun herroille ei käy turvavyön yläkiinnike, mikä on hitsattu kaareen? Siitä monotoonista luentoa turvavöistä ja joistain standarteista.... ja kun kysyn että nämähän koskee vm.-76 pakettiautoa ![]() niin seriffit palautti autoni paperit ja ajokorttini, ja tuumasivat että palataan asiaaannn... Unohtivat puhalluttaa! Niin, ja tuossa otsikossa olevat pisteet tarkoittaa että kovia penkkejä ei saa olla pa:n avonaisessa tavaratilassa: avo 1+1 siis ainakin teoriassa..... Käsistään kätevä lukee autovero- yms rakentelumatskun, ja rakentaa tarvittavan "katon" yms. jos tarvii saada 2+ paikkaisesta bertasta avo... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Juuri näin.Tyyppihyväksytty irrotettavalla katolla ja korin yläosalla.Turvavyöt muuttaa lantio vyöksi tai tekee turvakaaren niin saa kolmipiste vyöt kiinni,ei se turvakaari muutenkaan tuossa ole pahitteeksi jos tuo pärekori kaatuu syystä tai toisesta niin voi tulla vähän ahtaat oltavat.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mitenkäs kun on jarrupääsylintereitä, esmes 24 ja 28 mm männällä...
Pienempi on bj40:sestä, isompi hj45:sesta. Onko tuolla halkaisijalla eroa että pienempi on levyjarrullisella etuakselilla ja toinen rumpujarruilla? Kun ilmeisesti hj60 ja bj42 on tolla pienemmällä..?
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tuli hommattua 5-vaihteinen bj42 vm-82 ja siinä ei ole nyt laatikko paikallaan(peräkontissa on tällähetkellä) Tästä on takakardaani on kadonnut johonkin matkanvarrelle. Eli kysymys kuuluu: Käykö tähän 5-vaihteiseen bj:hin suoraan 4 tai 5-vaihteisen HJ:n etukardaani pituuden puolesta takakardaaniksi?(löytys jo omasta varastosta)
Ja toinen kysymys peltiosista: Miten vanhan bj 40:n peltiosat käyvät ristiin 42:sen kanssa? Kiitos vastauksista jo etukäteen. Viimeksi muokannut PH75 : 18.11.2015 10:03 |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Just hommasin jarrupääsylinterin Tamgearsista. Sopivuus HJ60/61, BJ42, BJ45, BJ75
|
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Alkuperänen on ø28 mm, ni siks aloin kyselee... Kun eiks isomman paineen saa aikaseks pienemmällä männällä? Ja tarvikos levyjarrut enempi voimaa..? Tms...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Minkä kokoiset pyörylät mahtuu bj40 alle ilman peltien leikkelyä? Meneekö 33"? Ja sitten mikä pitäisi olla vanteissa et-luku että menisi 12,5 leveä? Minulla on merkattu otteessa 31x10,5r15 renkaat ilman lokarin levennyksiä mutta en muista enää vanteiden et:tä ja olen myynyt kys. renkaat. Voi olla että rengastan kolmiykkösillä mutta et luku pitäisi tietää kun vanteet ostan.
__________________
Kahta en vaihda: Stihl ja Toyota! |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan Pakettiauto (umpi) | kj_temmes | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 27.11.2010 15:27 |
Umpi vw lt lavapeliksi? | jansku | Chit-Chat | 0 | 20.02.2008 17:19 |
BS vai BFG? + ET kysymys | MrShit | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 26.04.2005 10:17 |
HJ-61 kysymys | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 09.04.2005 14:05 | |
Umpi suitsasta avo suikka | BeGe | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.07.2004 09:58 |