Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.07.2011, 21:26
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

jeep zj käyntihäiriö ja lämpö-ongelmat


Terve, ongelmia kun zj joka on maastokäytössä nostaa lämpönsä!
Onkos porukalla riittänyt jeeppien oma jäähdytys vai oletteko joutuneet lisäflektiä laittamaan?
Sitten ongelmaan joka on moottoritilan lämpöjen nousu.
pelkona kaikki pensiinien kiehuminen sun muut käytiä häiritsevät tekijät, tuntuu että voimaa katoaa joka on luonnollinen reaktio kun konehuoneen lämpötila nousee taivaisiin, ja kai se keksii vielä syttyä palamaan joskus kun on turvetta pellin alla.
Onko kukaan kokeillut poistaa konehuoneesta kuumaa ilmaa laittamalla imevän sähköpotkurin konepellin päälle?
Kiitos faktoista ja ideoista jo etukäteen


Viimeksi muokannut Jammu : 10.07.2011 16:12 Perustelu: jatketaan samaan topiciin.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.07.2011, 21:30
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

auttaskos ihan simppelisti aluks nostaa konepeltiä takareunastaan ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.07.2011, 22:53
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jammu Näytä viesti
Terve, ongelmia kun zj joka on maastokäytössä nostaa lämpönsä!
Onkos porukalla riittänyt jeeppien oma jäähdytys vai oletteko joutuneet lisäflektiä laittamaan?
Sitten ongelmaan joka on moottoritilan lämpöjen nousu.
pelkona kaikki pensiinien kiehuminen sun muut käytiä häiritsevät tekijät, tuntuu että voimaa katoaa joka on luonnollinen reaktio kun konehuoneen lämpötila nousee taivaisiin, ja kai se keksii vielä syttyä palamaan joskus kun on turvetta pellin alla.
Onko kukaan kokeillut poistaa konehuoneesta kuumaa ilmaa laittamalla imevän sähköpotkurin konepellin päälle?
Kiitos faktoista ja ideoista jo etukäteen
Onko sulla kasikone vai kuutonen? Ei siinä mielessä pitäisi olla ZJ:n pellin alla yhtä kuumaa kuin on XJ:ssä, tai ei ainakaan koneen keittää koska syylarilla on pinta- alaa paljon enemmän. Myös konehuone on tilavampi joten pikkasen paremmin pitäisi ilman poistua.

Koneen lämpöihin liittyen, onko paljonkin romua syylarin edessä? Sulla saattaa hyvinkin olla viskoflekti elämänsä ehtoopuolella. Mulla on omassa 5.9- koneella olevassa ZJ:ssä sähköflekti, eikös muissa ole visko + sähkö, vai pelkkä visko? Viime viikonvaihteessa Kulmakorvessa kun ajoin, ulkolämpö +28* hujakoilla, ilmastointi oli päällä koko ajan, ja auto on musta niin ei lämmöt nousseet missään vaiheessa ~100-105 astetta korkeammalle. Normilämmöt ajossa niin kesällä kuin talvipakkasilla on tasan 100 astetta. 5.9:ssä on konepellin reunassa molemmin puolin poistoilmaritilät, ja molemmista ihan selkeästi tulee kuumaa ilmaa ulos.

Pellin takareunan nosto auttaa hätävarana, mutta sitten tulee sisälle aika julmetun kuuma; jos on ilmastointi niin sitten on se todella kovilla. Ja onhan se aika törpön näköistä

Jenkeistä ainakin löytyy ZJ:hin "heavy duty" viskoa, mikä viilentää enemmän. En tiedä saako täältä mistään? Paikalliset jostain Arizonan tai Nevadan aavikoilta missä lämpötilat voi olla pitkälti yli 40* sanoneet, että ei ole ollut HD- viskon kanssa lämpöongelmia kunhan muuten on laitteisto kunnossa. Samoja ovat käyttäneet myös XJ:ssä kuutoskoneissa. Melua lisääntyy ja tehoja vähän häviää sellaisen kanssa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.07.2011, 15:24
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

Oukkeis, se on 4.0 kuutos kone juu, niin, toi visko pitää kyllä testata!
Ohan siinä vintturi ees mut silti niin alhaalla ettei sen pitäs paljon vaikuttaa siihen.

Sitten pieni aiheenvaihdos, onkos kellään ollu laatikon kans kastumis ongelmia, meinaan kick down sydeemit tippuu pois pelistä kun saa vähänkin jotai kosteeta?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.07.2011, 16:18
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

Noniin, lämpö-ongelma taitaa johtua siis pääosin viskosta.

Mutta osaisiko joku kertoa miksi kyseinen paskarakkine ei kierrä 3000rpm enempää?
Rupeaa röpöttään ja roiskiin hieman kuin virta loppuisi?
vaihdoin tietokoneen koska edellinen hajosi, käytetyn mutta ilmeisesti toimivan, puola on uusi joka tuli jamantilta, erilainen kuin vanha joka hieman ihmetyttää mutta edes jamant ei tunnistanut tuota puolaa joka siinä oli, voisiko vaikuttaa?
jakajan sisukalut on uudet, tulpat uudet, kynttilän johdot on uudet... ressaava vika mutta pystyy maastossa kyllä ajaan onneks.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.07.2011, 16:36
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Saahan se tarpeeksi bensaa? Onks paineet mitattu?
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.07.2011, 16:39
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

Haa, eipä ole muuten mitattu paineita, pitänee vissiin tehä se viel ehtoosti. muistatkos paineita ulkoa?
Ja sekin tieto näköjään löytyi jamantin sivuilta! "4.0L6 87-95: tyhjäkäynnillä alipaineletku kytkettynä 31 psi ja alipaineletku irroitettuna 39 psi ja ei pysty säätämään, vaihdettava regulaattori, jos ei oikein tai vaihdettava polttoainepumppu."
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mitenkähän nämä kestäis maastokäytössä...? Flugfiske Linkit 5 04.05.2006 00:17
Moottorin lämmöt SKO Tekniikka & Jutustelu 3 09.03.2006 16:50
Pakokaasun lämmöt 3B TD?? lepuska Tekniikka & Jutustelu 6 02.12.2005 23:22
Halpa tarkistus:Lämmöt sevy.8 Vuosimallit 1984-1996 1 16.04.2004 09:30
Koneen lämmöt korkeallako? MIC4-90 Vuosimallit 1984-1996 43 23.08.2003 17:21


Sivu luotu: 08:36 (GMT +2).