![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() jeep zj käyntihäiriö ja lämpö-ongelmatTerve, ongelmia kun zj joka on maastokäytössä nostaa lämpönsä! Onkos porukalla riittänyt jeeppien oma jäähdytys vai oletteko joutuneet lisäflektiä laittamaan? Sitten ongelmaan joka on moottoritilan lämpöjen nousu. pelkona kaikki pensiinien kiehuminen sun muut käytiä häiritsevät tekijät, tuntuu että voimaa katoaa joka on luonnollinen reaktio kun konehuoneen lämpötila nousee taivaisiin, ja kai se keksii vielä syttyä palamaan joskus kun on turvetta pellin alla. Onko kukaan kokeillut poistaa konehuoneesta kuumaa ilmaa laittamalla imevän sähköpotkurin konepellin päälle? Kiitos faktoista ja ideoista jo etukäteen
Viimeksi muokannut Jammu : 10.07.2011 16:12 Perustelu: jatketaan samaan topiciin. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
auttaskos ihan simppelisti aluks nostaa konepeltiä takareunastaan ?
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Koneen lämpöihin liittyen, onko paljonkin romua syylarin edessä? Sulla saattaa hyvinkin olla viskoflekti elämänsä ehtoopuolella. Mulla on omassa 5.9- koneella olevassa ZJ:ssä sähköflekti, eikös muissa ole visko + sähkö, vai pelkkä visko? Viime viikonvaihteessa Kulmakorvessa kun ajoin, ulkolämpö +28* hujakoilla, ilmastointi oli päällä koko ajan, ja auto on musta niin ei lämmöt nousseet missään vaiheessa ~100-105 astetta korkeammalle. Normilämmöt ajossa niin kesällä kuin talvipakkasilla on tasan 100 astetta. 5.9:ssä on konepellin reunassa molemmin puolin poistoilmaritilät, ja molemmista ihan selkeästi tulee kuumaa ilmaa ulos. Pellin takareunan nosto auttaa hätävarana, mutta sitten tulee sisälle aika julmetun kuuma; jos on ilmastointi niin sitten on se todella kovilla. Ja onhan se aika törpön näköistä ![]() Jenkeistä ainakin löytyy ZJ:hin "heavy duty" viskoa, mikä viilentää enemmän. En tiedä saako täältä mistään? Paikalliset jostain Arizonan tai Nevadan aavikoilta missä lämpötilat voi olla pitkälti yli 40* sanoneet, että ei ole ollut HD- viskon kanssa lämpöongelmia kunhan muuten on laitteisto kunnossa. Samoja ovat käyttäneet myös XJ:ssä kuutoskoneissa. Melua lisääntyy ja tehoja vähän häviää sellaisen kanssa.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Oukkeis, se on 4.0 kuutos kone juu, niin, toi visko pitää kyllä testata!
Ohan siinä vintturi ees mut silti niin alhaalla ettei sen pitäs paljon vaikuttaa siihen. Sitten pieni aiheenvaihdos, onkos kellään ollu laatikon kans kastumis ongelmia, meinaan kick down sydeemit tippuu pois pelistä kun saa vähänkin jotai kosteeta? |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Noniin, lämpö-ongelma taitaa johtua siis pääosin viskosta.
Mutta osaisiko joku kertoa miksi kyseinen paskarakkine ei kierrä 3000rpm enempää? Rupeaa röpöttään ja roiskiin hieman kuin virta loppuisi? vaihdoin tietokoneen koska edellinen hajosi, käytetyn mutta ilmeisesti toimivan, puola on uusi joka tuli jamantilta, erilainen kuin vanha joka hieman ihmetyttää mutta edes jamant ei tunnistanut tuota puolaa joka siinä oli, voisiko vaikuttaa? jakajan sisukalut on uudet, tulpat uudet, kynttilän johdot on uudet... ressaava vika mutta pystyy maastossa kyllä ajaan onneks. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Saahan se tarpeeksi bensaa? Onks paineet mitattu?
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Haa, eipä ole muuten mitattu paineita, pitänee vissiin tehä se viel ehtoosti. muistatkos paineita ulkoa?
Ja sekin tieto näköjään löytyi jamantin sivuilta! "4.0L6 87-95: tyhjäkäynnillä alipaineletku kytkettynä 31 psi ja alipaineletku irroitettuna 39 psi ja ei pysty säätämään, vaihdettava regulaattori, jos ei oikein tai vaihdettava polttoainepumppu." |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mitenkähän nämä kestäis maastokäytössä...? | Flugfiske | Linkit | 5 | 04.05.2006 00:17 |
Moottorin lämmöt | SKO | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 09.03.2006 16:50 |
Pakokaasun lämmöt 3B TD?? | lepuska | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 02.12.2005 23:22 |
Halpa tarkistus:Lämmöt | sevy.8 | Vuosimallit 1984-1996 | 1 | 16.04.2004 09:30 |
Koneen lämmöt korkeallako? | MIC4-90 | Vuosimallit 1984-1996 | 43 | 23.08.2003 17:21 |