Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.06.2011, 21:11
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Tractionbar Suzukin 413 akseleihin


Mihis olette rungonpään kiinnittäneet etuakselin tractionbarin asennuksessa.
Ei oikein löytynyt mitään kuvaa kelvollisesta asennuksesta.

Mahtaisko kestää jos tekis kiinnityskorvan rungon sisäreunaan kuskin puolelle kun ei oiekin ole tilaa poikkiputkellekkaan.
Näinollen kulkisi rungon ja pakoputken välistä eli aika reunassa akselissa.

Toinen vaihtoehto pakoputken ja öljypohjan välistä mut mihkä sen linkun sit kiinnittäis?

Ideoita otetaan vastaan ilomielin kun ei mietintämyssy karhupäkilläkään helpannut.

__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O

Viimeksi muokannut bluevan : 15.06.2011 20:56
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.06.2011, 08:24
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.323
Perusasetus

Jos tractionbarin nivelöi hyvin, niin ei haittaa vaikka olisi ihan akselin toisessa päässä. Akselin keskellä tietysti pystysuuntaiset liikeradat on lyhyempiä, mikä helpottaa asennusta. Runkopalkki kestää vallan hyvin.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.06.2011, 16:56
PeteTurku:n Avatar
PeteTurku PeteTurku ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.09.04
Sijainti: Turkku, Finland.
Viestit: 1.870
Perusasetus





Jos noista kuvista ny mitn selvää saa, mut tangon takapää on samassa kohtaa mistä vaihdelaatikko on tuettu. Orkkis tuki mäjelle ja siihen poikittain joku putki ja siihen niin . Kyl sää tiärät.
__________________
Ai mää vai Turuust?



https://instagram.com/harborcruisers...d=YmMyMTA2M2Y=
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.06.2011, 19:55
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

No joo noitakin kuvia yritin eilen tihrustaa.
Ei vaan saanut selvää missä on kiinni.

Tuo vaihdelaatikon takapään kiinnityspalkin vaihto on se mitä itsekin jo tänään pähkäilin mutta nyt hitsasin siihen orggis palkkiin korvakkeen kiinni joten testataan kestääkö.

Suurin murhehan tuossa on korkeus jotta saisi mahdollisimman pitkän ja suoran panssaroinnin.

Rulpan Wrankusta kävin tutkimassa jenkkien tekelettä ja siinä oli sakkeli vaakatasossa.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 13.06.2011, 21:07
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Ensimmäinen "testiversio" puolivalmiina. Ja laitoin nyt kiinnityksen siis laatikon kannatinpalkkiin.
Aika näyttää kestääkö vai repeääkö. Pari kolmiotukea vielä uupuu kuvasta.

Kierrätystä piti harrastaa ja puslat vanhoista patrolin jousista,putki jostain rautaromukasasta,nivelet patrol/omega ja pultitkin löyty käytettynä
Akselinpään korvakkeisiin ei kierrätystä saanut.

Tractioni nyt noin 15-20cm pidempi kuin akselista jousen korvaan. Toimiikohan ?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	tractionii 007.jpg‎
Views:	402
Size:	48,1 Kt
ID:	19530   Click image for larger version

Name:	tractionii 003.jpg‎
Views:	435
Size:	44,7 Kt
ID:	19531   Click image for larger version

Name:	tractionii 005.jpg‎
Views:	407
Size:	48,8 Kt
ID:	19532  
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.06.2011, 21:07
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Lisää murheita. Siirryin välillä takapään kimppuun ja yrittänyt pähkiä mikä mättää että tractioni kanittaa joustoja.
Kuvissa sisäänjouston ja ulosjouston välimatka on 18cm mitattuna jarrurummulta.

Keksiskö joku kuvien perusteella mitä kulmaa pitäisi muuttaa että ei kanittaisi noinpaljoa vastaan.
Tractioni on noin 10cm pidempi kuin lehtijousen etuosa.
Pituutta muuteltu mutta ei helpota eikä kiinnityskulma akselissa.

Onko nyt kenties kiinnityskorkeus akselissa väärä vai tuo "kolmion" kulmat väärät.

Kuvien lattarauta on hepattu siksi että näkee paljonko sisäänjouston ja ulosjouston välinen matka muuttaa tractionin asentoa. HJÄLP!
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	takatraction 004.jpg‎
Views:	419
Size:	48,2 Kt
ID:	19586   Click image for larger version

Name:	takatraction 009.jpg‎
Views:	388
Size:	47,1 Kt
ID:	19587   Click image for larger version

Name:	takatraction 010.jpg‎
Views:	389
Size:	45,3 Kt
ID:	19588   Click image for larger version

Name:	takatraction 011.jpg‎
Views:	387
Size:	56,1 Kt
ID:	19589  
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
suz 410 lukko etuakseliin? tunturiurho Tekniikka & Jutustelu 1 28.07.2010 18:38
LN110 jäykkä etuAKSELI - tractionbar kiinni - Vilkutin Maasturiprojektit 50 05.05.2010 20:50
Yhdistetty panhard ja tractionbar Tekniikka & Jutustelu 5 25.02.2008 22:46
O: Toyotan etuakseliin navat Jorbel O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 21.10.2007 22:35
mistä patrolin etuakseliin laakerit ym. patrol88 Tekniikka & Jutustelu 10 04.04.2007 21:39


Sivu luotu: 11:27 (GMT +2).