![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() '96 Suzuki Vitara 1,6 16valve, tyhjäkäynti 3200 rpmApuja kaivataan, eli onko kenellekkään tullut vastaavia oireita Vitaran kanssa vastaan? Tyhjäkäynti on 3200rpm, kuumana aina joskus laskee normaaliksi. Vaihdettu tyhjäkäynti venttiili ja kaasuläpän asentotunnistin, joissa molemmissa oli vikaa ja käynti "parantunut" vaihdon jälkeen. Kaasuläpän asentotunnistimen vaihdon jälkeen tyhjäkäyntiä saa tunnistimen asentoa muuttamalla säädettyä 3200-3900 rpm alueella, aiemmin tunnistimella ei ollut mitään vaikutusta käyntiin. Imuvuodot tarkastettu, ei ole. Kaasuläppä vaikuttaa hyväkuntoiselta, ja säädöissä olevalta. Tyhjäkäynnin säätö ei ole vaikuttanut millään tavalla (tehty ihan ohjeen mukaan ne pari johtoa sillattuna). ECUn sisälle katsottu, konkat ei ole vuotanu piirilevylle. Öööö, mitäs muuta vielä.... no, ainakin kaikki mieleen tulleet vaihtoehdot on käyty läpi. EDIT: + vikakoodeja ei ole yhtään mistään tullut missään vaiheessa.
__________________
Suzuki = Way of Life! '97 Subaru Legacy Outback '99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT '82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter" Viimeksi muokannut DarkestMessiah : 26.04.2011 11:58 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
En tiedä onko mitään tekemistä vitaran koneen kanssa, mutta omassa 1.3gti koneessa tyhjäkäynti alkaa pomppimaan tuhannen ja kahden tuhannen välillä jos ruisku ei saa koneesta lämpötietoa. Pari kertaa piuha irronnut lohkon kyljessä olevan anturin juuresta, ja aina menee tyhjäkäynti sekaisin.
__________________
-Pauli- |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Lämpöantureita ei oo vaihdettu, mutta johtojen irrottaminen ei ainakaan oo vaikuttanu käyntiin vähäisimmässäkään määrin.
Ja ne lukuisat alipainerasiat ja letkutkin on testattu ja todettu ehjiksi... alakaa järki loppua pikkuhiljaa tän rometon kans ![]()
__________________
Suzuki = Way of Life! '97 Subaru Legacy Outback '99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT '82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter" |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jostain repii ilmaa väärästä paikasta. Monesti yleisin syy moiseen, vaikka ois tarkastettu sen sata kertaa.
Onks ecu varmasti nollaantunu korjausten jälkeen?
__________________
RUMARACING Esla T4 Viimeksi muokannut Reetu : 27.04.2011 00:10 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ulkomaan foorumit kerto vielä senverran että lämpöanturi viat aiheuttaa kiekkojen nousun karvan alta 2000 rpm, mutta ei 3000+
ECUa on nollattu ihan kunnolla, akku olla irti "vähintään" riittävän kauan, ja useaan otteeseen. Jos on ilmavuoto, niin ainakin on pirun hyvin piilossa ![]()
__________________
Suzuki = Way of Life! '97 Subaru Legacy Outback '99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT '82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter" |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Mullahan oli samaa vikaa ja vaihtelin melkein kaikki anturit.
Sitten tyhjäkäynti rauhottui kun säädin sitä ruuvia, jota vasten tyhjäkäynnin alipainekello työntää. Ollapa kuva, niin helpottaisi selitystä. Mullahan se alipainekello vielä vatkasi koko ajan. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Suzuki Vitara AVO -90 | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 21.08.2009 19:19 |
m: suzuki vitara 4x4 1.6i | toyotahilux | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 15.04.2008 20:44 |
M: Suzuki vitara/grand vitara "levikkeet" | rocky4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 14.04.2007 18:07 |
O: Suzuki Vitaran -94 kansi 1,6l 16valve | hector | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 20.12.2006 13:13 |
M -suzuki sj & vitara | jami63 | O/M/V Muut | 0 | 21.09.2004 11:55 |