![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Turbo hajoomassa?Eli tosta isuzun 3.1td:sta turpo vissiin vetelee viimesiä. Kun ahdot nousee yli 0.4 niin alkaa kuulumaan vihellys. Voi varmaan viitata painepuolen vuotoonkin mutta tänään sit otin imupuolen putken irti niin turbonakselissa pystysuunnassa väljää reiluhkosti. Päittäisvälystä ei juuri yhtään. Savutus ei ole paljoa lisääntynyt. Välillä saattaa pölläyttää reippaammin. Miten suhtautuu katsuri turbon vaihtoon kun on kyseessä vähäpäästöinen. Jos siis vaihtaa erilaiseen turpoon? Nykyinen turbo on ihi:n joku hiustenkuivaaja ![]() Ja kannattaako paljon ajella tuon kuntoisella turbolla?
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#2
|
|||
|
|||
![]()
ei kai se rikki oo jos viheltää, eikös siitä vihellys kuulu kun alkaa hyrrä pyöriä?!?
![]()
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Joo ei se munkaan mielestä vielä se viheltäminen mitään meinaa. Ja väljystähän saa olla n. 0.2mm mutta siitä yli niin alkaa viemään viimesiään. Ja tuskinpa tuo katsuri siihen puuttuu jos et nyt mitään aivan mieletöntä puhallinta sinne laita.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Se vihellys ei oo normaali turbon vihellys. Paljon voimakkaampi. Vaikea sanoinkuvailla. Niin ja kyl sitä välystä taitaa olla jo enemmän. Pitää yrittää mittailla jotenkin.
__________________
"I love to drink beer, I need one bottle a beer a day" |
#5
|
|||
|
|||
![]()
jos alkaa muistuttaa jotain hälytysajoneuvon meteliä se ääni niin sit on rikki..
__________________
Tuurilla ne laivatkin seilaa. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ei se pystyvälys niin paha ole,öljynpaine pienentää sen välyksen,akselinsuuntaista välystä ei paljon saa olla muuten karkaa paineet painepesän ja siipien välistä.
Jos vedätyksessä mittarin viisari pomppii pahasti niin sitten on aika huollattaa turbo,pitäs viisari pysyä aika vakaana ahdoilla,pientä värinää voi olla.
__________________
Hämeen Off-Road Kerho HOK Maplehill Productions http://www.pajakallio.fi/ http://www.ipefix.fi/ Viimeksi muokannut elhapero : 14.04.2011 19:15 |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#8
|
|||
|
|||
![]()
Päittäisvälys on se joka ratkaisee. Säteittäin kuulukin olla välystä reilusti, kunhan ei siivet pesään ota kiinni. Just oli keväällä turbo huollossa ja tommosta ammattilaiset tuumas.
|
#9
|
||||
|
||||
![]()
ahtimen vaihto rinnastetaan moottorin vaihtoon ???
http://www.ake.fi/AKE/Katsastus_ja_a...uuttaminen.htm
__________________
- Levannon We(l)ho - |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Insa Turbo Dakar vai Insa Turbo Mountain? | laattamies | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 05.04.2010 19:19 |
Myyty bj-40 turbo | jussukka85 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 17.06.2009 23:04 |
O: Turbo | -Epeli | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 11 | 16.11.2007 17:27 |
M: Patrollin turbo kone,jarrusatuloita,turbo osia. | tapsa4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 24.05.2007 12:34 |
M: BJ-40 4.0l turbo | Hippo | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 14.03.2007 07:36 |