Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 11.04.2011, 17:30
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

suzuki 1.3l ja weber dgv suutinkoot


tuli hommattua tollanen weberin dgv 32/36. paketti istui paikalleen kuin nyrkki silmään eli täysin bolt-on kitti.
homma kuitenkin ryssiintyi melkei alkuunsa kun ei tullut luettua ohjeita oikein tarkkaan eli bensapaine holahti vähän turhan kovaksi kun sähköinen pumppu hakkasi konehuoneessa auto toimi tuolloin aluksi hyvin mutta pienen ajon jälkeen alkoi ongelmat. asiaa pahensi kun nohevana laitoin mekaanisen pumpun käyttöön ja tulppasin vielä paluulinjan kun tuota ei ollut. no kaasari tulvi sitten hulluna ja käynti toppasi tyystiin. nyt on rakennettu paluulinja ja paineensäädinkin on matkalla, korjaussarja kaasarissa (neulaventtiili hajosi tuossa ekassa rumbassa), nyt auto käy nätisti tyhjäkäyntiä ja vetääkin pintakaasulla hyvin, mutta puolen kaasun jälkee alkaa tulla mustaa tuutin täydeltä ja kone hyytyy täysin. viisaammat käski alottaa suuttimista tuo vian haku, eli kansi auki ja siellä pääsuuttimissa lukee 140 ja 140, lisäilmasuuttimissa 160 ja 170.

kysymys kuuluukin onko joku kikkaillut tällaisen samanlaisen probleeman kanssa että minkälaisia suuttimia tuohon kannattaisi lähteä koittamaan?

nii tosiaa autoha on 89 vuosmallin samurai ja vakio moottori.


Viimeksi muokannut 0201346 : 18.04.2011 07:43
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 11.04.2011, 18:40
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 0201346 Näytä viesti
suurelta mantereelta tuli tilattua weberin dgv 32/36 samurai conversion kitti. paketti istui paikalleen kuin nyrkki silmään eli täysin bolt-on kitti.
homma kuitenkin ryssiintyi melkei alkuunsa kun ei tullut luettua ohjeita oikein tarkkaan eli bensapaine holahti vähän turhan kovaksi kun sähköinen pumppu hakkasi konehuoneessa auto toimi tuolloin aluksi hyvin mutta pienen ajon jälkeen alkoi ongelmat. asiaa pahensi kun nohevana laitoin mekaanisen pumpun käyttöön ja tulppasin vielä paluulinjan kun tuota ei ollut. no kaasari tulvi sitten hulluna ja käynti toppasi tyystiin. nyt on rakennettu paluulinja ja paineensäädinkin on matkalla, korjaussarja kaasarissa (neulaventtiili hajosi tuossa ekassa rumbassa), nyt auto käy nätisti tyhjäkäyntiä ja vetääkin pintakaasulla hyvin, mutta puolen kaasun jälkee alkaa tulla mustaa tuutin täydeltä ja kone hyytyy täysin. viisaammat käski alottaa suuttimista tuo vian haku, eli kansi auki ja siellä pääsuuttimissa lukee 140 ja 140, lisäilmasuuttimissa 160 ja 170.




kysymys kuuluukin onko joku kikkaillut tällaisen samanlaisen probleeman kanssa että minkälaisia suuttimia tuohon kannattaisi lähteä koittamaan?

nii tosiaa autoha on 89 vuosmallin samurai ja vakio moottori.
Vertailun vuoksi ladan 1200:ssa moottorissa on samalla kaasuttimella käytetty näitä suuttimia hyvin tuloksin...

1puoli/2puoli
seosputket F50/F6
hajottimet 3,5/4,5
tk:t 50/80
pääsuuttimet 125/140
ilmat 170/190
( Arvot lainattu muun käyttäjän viestistä)

Pääsuuttimen ja ilmasuuttimien suhde on ainakin eri vaikka lähes samankuutioiset moottorit. Mutta mielestäni tuo "Mustaa tuutin täydeltä" viittaisi ainavaan tulvimiseen

En ole välttämättä oikeassa mutta perstuntumalta näin
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.04.2011, 07:22
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

täytyy viel hommata bensapainemittari ja tarkastaa et mitä painetta se oikeesti tyrkkii tonne kaasarille, mut ilmiselvästi pienempää suutinta lähettävä tilaamaa tonne pääsuuttimiks. eiköhä se siitä ala käymään

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä Näytä viesti
Vertailun vuoksi ladan 1200:ssa moottorissa on samalla kaasuttimella käytetty näitä suuttimia hyvin tuloksin...

1puoli/2puoli
seosputket F50/F6
hajottimet 3,5/4,5
tk:t 50/80
pääsuuttimet 125/140
ilmat 170/190
( Arvot lainattu muun käyttäjän viestistä)

Pääsuuttimen ja ilmasuuttimien suhde on ainakin eri vaikka lähes samankuutioiset moottorit. Mutta mielestäni tuo "Mustaa tuutin täydeltä" viittaisi ainavaan tulvimiseen

En ole välttämättä oikeassa mutta perstuntumalta näin
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.04.2011, 09:22
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

RTFM


http://www.freetechnics.fi/WeberDGVohjeet.htm

Luithan tuon ohjeen?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.04.2011, 09:28
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Luettu kuin piru raamattua...
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.04.2011, 10:53
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
joo on luettu ja useesee otteeseekii tuo
täytyy suositella tota freetechnicsiä erittäin nöyrästi, tosi loistavaa palvelua ja neuvojaki saa ja paketit tulee tosi nopeesti. lähti äskettäi suuttimia muutamat tulemaa postilla ni jos se loppuviikosta alkas kehräämää. kertoivat siellä et vastaa 2.0litrasen säätöjä noilla suuttimilla....

Viimeksi muokannut 0201346 : 18.04.2011 07:45
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.04.2011, 19:58
0201346 0201346 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 21.09.10
Sijainti: Imatra
Viestit: 311
Perusasetus

pistetäämpäs väliinformaatiota weberin istutuksesta....

suutinrumbaa olis pyöritelty useemman tuntia, tänää saapu siis freetechnicsiltä 110, 120 2kpl, 130 pääsuuttimet ja yksi 45 tyhjäkäyntisuutin.
muutama tunti meni ku vaihteli suuttimia ees taas ja ajeli lenkkiä kylällä. lopulta jäi ensiökurkulle 130 suutin ja toisiokurkulle 110 suutin ni nyt pelaa koko kaasun alueella, hieman vedot tuntuu huonolta ni koitan tonne ensiökurkulle vielä takaisin 140suutinta joka siinä tehtaalta tullessaa oliki ja tuosta laitan vielä infoa myöhemmin, nyt loppui vain päivä kesken jo. toi tyhjäkäyntisuuttimen vaihto meni mielestäni persdynolla huonompaan suuntaan eli 50tyhjäkäyntisuutin kummallakin puolella.

yksi jännä ilmiö tuohon vielä jäi, kun kaartaa oikealla tuntuu et bensa karkaa johonkin, mietin että olisiko kohon korkeus vielä väärä että loiskahtaa bensat toiseen laitaan..... tossa kaarroksessa huomaa kun seosmittarikin vetää laihalle....
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostettu Weber DGV 32/36 urpo600 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 21.12.2010 22:31
Ostetaan Weber DGV 32/36 taatusti O/M/V Muut 1 16.08.2010 20:04
Weber 34 ich Gravedigger Tekniikka & Jutustelu 2 15.01.2010 14:58
M: Weber 36 Repro O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 26.04.2009 20:13
o: weber 32/36 dgv veivi O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 25.01.2006 20:50


Sivu luotu: 02:48 (GMT +2).