Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   suzuki 1.3l ja weber dgv suutinkoot (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=83116)

0201346 11.04.2011 17:30

suzuki 1.3l ja weber dgv suutinkoot
 
tuli hommattua tollanen weberin dgv 32/36. paketti istui paikalleen kuin nyrkki silmään eli täysin bolt-on kitti.
homma kuitenkin ryssiintyi melkei alkuunsa kun ei tullut luettua ohjeita oikein tarkkaan :D eli bensapaine holahti vähän turhan kovaksi kun sähköinen pumppu hakkasi konehuoneessa auto toimi tuolloin aluksi hyvin mutta pienen ajon jälkeen alkoi ongelmat. asiaa pahensi kun nohevana laitoin mekaanisen pumpun käyttöön ja tulppasin vielä paluulinjan kun tuota ei ollut. no kaasari tulvi sitten hulluna ja käynti toppasi tyystiin. nyt on rakennettu paluulinja ja paineensäädinkin on matkalla, korjaussarja kaasarissa (neulaventtiili hajosi tuossa ekassa rumbassa), nyt auto käy nätisti tyhjäkäyntiä ja vetääkin pintakaasulla hyvin, mutta puolen kaasun jälkee alkaa tulla mustaa tuutin täydeltä ja kone hyytyy täysin. viisaammat käski alottaa suuttimista tuo vian haku, eli kansi auki ja siellä pääsuuttimissa lukee 140 ja 140, lisäilmasuuttimissa 160 ja 170.

kysymys kuuluukin onko joku kikkaillut tällaisen samanlaisen probleeman kanssa että minkälaisia suuttimia tuohon kannattaisi lähteä koittamaan?

nii tosiaa autoha on 89 vuosmallin samurai ja vakio moottori.

Punanenä 11.04.2011 18:40

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja 0201346 (Viesti 758154)
suurelta mantereelta tuli tilattua weberin dgv 32/36 samurai conversion kitti. paketti istui paikalleen kuin nyrkki silmään eli täysin bolt-on kitti.
homma kuitenkin ryssiintyi melkei alkuunsa kun ei tullut luettua ohjeita oikein tarkkaan :D eli bensapaine holahti vähän turhan kovaksi kun sähköinen pumppu hakkasi konehuoneessa auto toimi tuolloin aluksi hyvin mutta pienen ajon jälkeen alkoi ongelmat. asiaa pahensi kun nohevana laitoin mekaanisen pumpun käyttöön ja tulppasin vielä paluulinjan kun tuota ei ollut. no kaasari tulvi sitten hulluna ja käynti toppasi tyystiin. nyt on rakennettu paluulinja ja paineensäädinkin on matkalla, korjaussarja kaasarissa (neulaventtiili hajosi tuossa ekassa rumbassa), nyt auto käy nätisti tyhjäkäyntiä ja vetääkin pintakaasulla hyvin, mutta puolen kaasun jälkee alkaa tulla mustaa tuutin täydeltä ja kone hyytyy täysin. viisaammat käski alottaa suuttimista tuo vian haku, eli kansi auki ja siellä pääsuuttimissa lukee 140 ja 140, lisäilmasuuttimissa 160 ja 170.




kysymys kuuluukin onko joku kikkaillut tällaisen samanlaisen probleeman kanssa että minkälaisia suuttimia tuohon kannattaisi lähteä koittamaan?

nii tosiaa autoha on 89 vuosmallin samurai ja vakio moottori.

Vertailun vuoksi ladan 1200:ssa moottorissa on samalla kaasuttimella käytetty näitä suuttimia hyvin tuloksin...

1puoli/2puoli
seosputket F50/F6
hajottimet 3,5/4,5
tk:t 50/80
pääsuuttimet 125/140
ilmat 170/190
( Arvot lainattu muun käyttäjän viestistä)

Pääsuuttimen ja ilmasuuttimien suhde on ainakin eri vaikka lähes samankuutioiset moottorit. Mutta mielestäni tuo "Mustaa tuutin täydeltä" viittaisi ainavaan tulvimiseen:confused:

En ole välttämättä oikeassa mutta perstuntumalta näin:o

0201346 12.04.2011 07:22

täytyy viel hommata bensapainemittari ja tarkastaa et mitä painetta se oikeesti tyrkkii tonne kaasarille, mut ilmiselvästi pienempää suutinta lähettävä tilaamaa tonne pääsuuttimiks. eiköhä se siitä ala käymään :rolleyes:

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Punanenä (Viesti 758169)
Vertailun vuoksi ladan 1200:ssa moottorissa on samalla kaasuttimella käytetty näitä suuttimia hyvin tuloksin...

1puoli/2puoli
seosputket F50/F6
hajottimet 3,5/4,5
tk:t 50/80
pääsuuttimet 125/140
ilmat 170/190
( Arvot lainattu muun käyttäjän viestistä)

Pääsuuttimen ja ilmasuuttimien suhde on ainakin eri vaikka lähes samankuutioiset moottorit. Mutta mielestäni tuo "Mustaa tuutin täydeltä" viittaisi ainavaan tulvimiseen:confused:

En ole välttämättä oikeassa mutta perstuntumalta näin:o


Rekisteröimätön 12.04.2011 09:22

RTFM
 
http://www.freetechnics.fi/WeberDGVohjeet.htm

Luithan tuon ohjeen?

Lehis 12.04.2011 09:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 758313)

Luettu kuin piru raamattua...

0201346 12.04.2011 10:53

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 758313)

joo on luettu ja useesee otteeseekii tuo :D
täytyy suositella tota freetechnicsiä erittäin nöyrästi, tosi loistavaa palvelua ja neuvojaki saa ja paketit tulee tosi nopeesti. lähti äskettäi suuttimia muutamat tulemaa postilla ni jos se loppuviikosta alkas kehräämää. kertoivat siellä et vastaa 2.0litrasen säätöjä noilla suuttimilla....

0201346 13.04.2011 19:58

pistetäämpäs väliinformaatiota weberin istutuksesta....

suutinrumbaa olis pyöritelty useemman tuntia, tänää saapu siis freetechnicsiltä 110, 120 2kpl, 130 pääsuuttimet ja yksi 45 tyhjäkäyntisuutin.
muutama tunti meni ku vaihteli suuttimia ees taas ja ajeli lenkkiä kylällä. lopulta jäi ensiökurkulle 130 suutin ja toisiokurkulle 110 suutin ni nyt pelaa koko kaasun alueella, hieman vedot tuntuu huonolta ni koitan tonne ensiökurkulle vielä takaisin 140suutinta joka siinä tehtaalta tullessaa oliki ja tuosta laitan vielä infoa myöhemmin, nyt loppui vain päivä kesken jo. toi tyhjäkäyntisuuttimen vaihto meni mielestäni persdynolla huonompaan suuntaan eli 50tyhjäkäyntisuutin kummallakin puolella.

yksi jännä ilmiö tuohon vielä jäi, kun kaartaa oikealla tuntuu et bensa karkaa johonkin, mietin että olisiko kohon korkeus vielä väärä että loiskahtaa bensat toiseen laitaan..... tossa kaarroksessa huomaa kun seosmittarikin vetää laihalle.... :rolleyes:

Vilkutin 14.04.2011 13:23

Laitappa sitten infoa, mulla on tosiaan sama kaasari, ja kiinnostaisi noi suutin hommat kanssa. Itellä vähän nuhanen alakierroksilla, kun kierrokset nousee niin kieukuu kyllä.
Lämä pohjassa jos huutaa pitkäään niin booaa.. hetki rauhotusta ja taas laulaa.

0201346 14.04.2011 18:28

tänään olis taas pyöritelty suuttimia ees taas, menee muuten suuttimien vaihossa enää n.10minuuttia :D. lopputulos oli et 120suutin ensiökurkussa ni menee liian laihaks, 140suutin ni liian rikkaalle eli takas 130suutin mikä oliki jo eile :) paineen säätelin tänää 0.2barii, oli vähä alle. aamulla töihin ajaessa tuntui kun olisi taas ruvennu yliuittamaa neula, perillä vilkasin ja ilmaputsarin adapteri olikin bensassa vähän, eli uintia harrastettiin. kyselin sitten taas tuolta freetechnicsiltä tyhmiä ja sano siel et joskus saattaa joutua uutta neulaa sisäänajamaan eli uutuuttaa saattaa joskus takertaa. huomenna täytyy viel käydä testaa ku nyt on vähä pinna täys tota rumbaa mut informoin huomenna miten toi nyt sit lopulta pelaa.

kehtaatko vilkutin mulkasta mitä suuttimia siulla on tossa kaasarissa kii, kiinnostas vähä verrata.

täällä siis tällaset arvot:
pääsuuttimet
1.kurkku 130
2.kurkku 110

tyhjäkäyntisuuttimet
1.kurkku 50
2.kurkku 50

kiihdytyspumpun suutin 50

lisäilmasuuttimet
1.kurkku 170
2.kurkku 160

0201346 15.04.2011 09:14

tuli mielee jos jollai on toi weberin dgv suzukissa sellasissa säädöissä et toimii hyvi ja kiekuu koko alueella ilman booausilmiöö ni nöyränä tää pyytää ja ois erittäin kiitollinen (vois auttaa varmasti muitaki saman asian kanssa painiville) et jos kehtais vilkassa kannen alle et minkälaista suutinta sieltä löytyy :o illasta koitan raportoida miten noi nykyset säädöt tällä pelaa. tuntuu vaa olevan melko tarkka säädöistä toi kaasari.

0201346 15.04.2011 17:08

vähä yksinkirjottamiseks menee mut josko joku sais tästä hyötytietoa ettei yksin tarvii painia, kävin äskettäi ajelee testilenkkiä kylällä ja säätelemässä seokset kohallee ni näyttäs siltä et näillä säädöillä mitkä tos aiemmin onki jo mainittu ni pelaa melko mainiosti. sen verran tein muutosta aiempaa et vaihoin takas neulaventtiilin mikä siinä uutuuttaa oli ni josko tolla jäis toi tulvimine pois. kymmenen kilsan kokemuksella booausta ei tullu vastaa mut jos ilmenee ni luulen et tilaan viel 100 tai 105 suuttimen tonne toisiokurkkuu ni luulis olevan melko kohillaa.

Ahonlaita 07.12.2012 15:05

Suzuki 1,3 weber dgv ja suuttimet
 
Mullakin olis aikomuksena laittaa weber ja mietityttää jahka viitsin ruveta suutinsavottaan.Jokohan joku jakais kokemuksen perusteella lisätietoa sopivista suuttimista.Vakiokoneine samurai,orkkis suodattimella ja pakoputkella on pihassa.


Sivu luotu: 05:20 (GMT +2).